Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

TotalBiscuit streamade lite igår på Twitch och som han uttryckte det så "hittade han inge fel" på spelet och tyckte det var rätt skoj.

SLI fungerade ju inte såklart, men det har väl snarare med Nvidia att göra än utvecklarna av Dying Light.

Konstigt om SLI inte fungerar då den senaste drivisen har stöd för spelet plus en profil som laddats ner i bakgrunden (vad jag har läst iaf).

Länk : http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5001123&postcount=223

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

mååånga som har problem verkar det som på forumet hehe, glad som vanligt att jag inte förköper spel

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Verkar finnas någon glitch med grafikinställningarna, TotalBiscuit har skrivit en del om det nu på morgonen. Löser dom det snart kanske det blir ett köp, verkar vara rätt schysst annars.

Permalänk
Medlem

Jag har läst att om man ändrar view distance till 50% så förbättras prestandan väldigt mycket. Tydligen så ser man ingen skillnad mellan 50% och 100%.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Spelat ca 1,5 timme på Ultra ( 50% view distance då detta är default på ultra ) system i sig för de som bryr sig men har överlag 60 FPS, ibland 90 FPS, och det kan dippa ner till 40 då och då.

Enda problem jag har ser ut att vara när spelet går över till cutscenes, spelet burkar lagga till och inget händer i 2-3 sekunder, och man märker att man missat 2-3 sekunder cutscenes.

Annars flyter det på bra för min del, dock har överlag problem med vissa grafikeffekter som orsakar ganska så rejäl huvudvärk efter ett tag, men inte något med prestandan att göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vill också tillägga att Nvidia har en ny drivrutin gjord för Dying Light.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Konstigt om SLI inte fungerar då den senaste drivisen har stöd för spelet plus en profil som laddats ner i bakgrunden (vad jag har läst iaf).

Länk : http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5001123&postcount=223

Tycker inte alls det är konstigt. Väldigt sällan som man hör att SLI/CF funkar i början av spels livstid. Som jag sa så är det TB som rapporterade detta. Han köra GTX Titan SLI om jag inte minns fel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

TotalBiscuit streamade lite igår på Twitch och som han uttryckte det så "hittade han inge fel" på spelet och tyckte det var rätt skoj.

SLI fungerade ju inte såklart, men det har väl snarare med Nvidia att göra än utvecklarna av Dying Light.

Jag kan inte hitta nån Dying Light video på hans kanal. Är den inte på youtube?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

trött som jag är köpte jag spelet från oneplay, även fast jag vet den sidan är skit. Dom drog 1 krona från mig och jag har inga ordrar eller något längre. Alltså gav jag dom en krona tydligen, bara sådär. Min krona

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag kan inte hitta nån Dying Light video på hans kanal. Är den inte på youtube?

Han gjorde en researchstream bara dagen alla fick reviewcodes. Videon skulle ta någon dag eller så.

Permalänk

nån som kan förklara co-op möjligheterna?:) är det bara kortare "missions" eller är de ren survival så länge som möjligt? co-op campaign? har inte fått nån klarhet av att googla..

Permalänk
Medlem

Varför kan jag ej starta spelet på steam?

Står varje gång att den installerar DirectX och efter det händer det ingenting. Samma sak varje gång jag startar spelet.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Bästa jag lirat på länge, kört co-op och har riktigt kul. Snyggt som fan, ska prova med Nvidia DSR sen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Varför kan jag ej starta spelet på steam?

Står varje gång att den installerar DirectX och efter det händer det ingenting. Samma sak varje gång jag startar spelet.

Testa att verifiera spelet genom steam. Det kanske har blivit nåt fel under installationen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Testa att verifiera spelet genom steam. Det kanske har blivit nåt fel under installationen

hjälpte inte. Kan inte ens installera DirectX manuellt.

Får då felmeddelande: Ett internt fel uppstod.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

hjälpte inte. Kan inte ens installera DirectX manuellt.

Får då felmeddelande: Ett internt fel uppstod.

Hmm, nåt fel på ditt Windows då? måste det vara om du inte kan installera DX manuellt. Kör du websetupen av DX eller fullständiga DX för offline installation?

Edit:
Testa att installera denna http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=11174

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

En som skulle varit med kunde inte spela det. Han hade för gammalt grafikkort, haha. Kunde inte ens starta spelet. Så han beställde ett 970..

Jävlades lite med han och sa att han inte kan starta spelet utan de här också: https://www.komplett.se/gunnar-optiks-intercept/815916

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southman:

En som skulle varit med kunde inte spela det. Han hade för gammalt grafikkort, haha. Kunde inte ens starta spelet. Så han beställde ett 970..

Jävlades lite med han och sa att han inte kan starta spelet utan de här också: https://www.komplett.se/gunnar-optiks-intercept/815916

Är han så korkad att gå på det? (menar glasögonen nu)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hmm, nåt fel på ditt Windows då? måste det vara om du inte kan installera DX manuellt. Kör du websetupen av DX eller fullständiga DX för offline installation?

Edit:
Testa att installera denna http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=11174

Gick att installera det som du länka till mig. Men fortfarande samma problem när jag startar spelet. Den vill installera DirectX för Windows.

Fattar noll just nu. Mina andra spel funkar ju utan problem.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Gick att installera det som du länka till mig. Men fortfarande samma problem när jag startar spelet. Den vill installera DirectX för Windows.

Fattar noll just nu. Mina andra spel funkar ju utan problem.

Då tar du bort DX som ligger installationsmappen, det brukar jag göra. Hittar den inte DX så installerar den inte DX. Kasta DirectX filerna som ligger i spelets mapp och testa att starta spelet sedan

Exempel:
Nu har jag inte Dying Lights, men exempel för Skyrim C:\Spel\Steam\steamapps\common\Skyrim och släng mappen DirectX10 eller vad det nu står hos dig

Steam vill installera DX och andra filer även om det redan finns den senaste versionen installerad på datorn (idiotiskt enligt mig)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är han så korkad att gå på det? (menar glasögonen nu)

Haha. Nä, det fattade han

Han är IT-tekniker...

Permalänk
Avstängd

Spelet fungerar fint i SLI (970 SLI)
Inga problem alls.

Dock suger spelet. Dålig känsla. Känns lite 2010. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Då tar du bort DX som ligger installationsmappen, det brukar jag göra. Hittar den inte DX så installerar den inte DX. Kasta DirectX filerna som ligger i spelets mapp och testa att starta spelet sedan

Exempel:
Nu har jag inte Dying Lights, men exempel för Skyrim C:\Spel\Steam\steamapps\common\Skyrim och släng mappen DirectX10 eller vad det nu står hos dig

Steam vill installera DX och andra filer även om det redan finns den senaste versionen installerad på datorn (idiotiskt enligt mig)

testade installera om spelet för då försvinner väll alla mappar. men fortfarande samma problem. det här är ju helt sjukt tycker jag.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av Southman:

Bästa jag lirat på länge, kört co-op och har riktigt kul. Snyggt som fan, ska prova med Nvidia DSR sen också.

vad för coop lägen finns de o hur funkar dom?:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

Spelet fungerar fint i SLI (970 SLI)
Inga problem alls.

Dock suger spelet. Dålig känsla. Känns lite 2010. :/

2010? Var det meningen att det skulle låta som något negativt? Det gjordes bättre spel förr...

Tycker själv spelet är trevligt hittills, har bara spelat 2-3 timmar dock så kan inte ge någon längre recension.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

testade installera om spelet för då försvinner väll alla mappar. men fortfarande samma problem. det här är ju helt sjukt tycker jag.

Du skulle inte installera om då spelet redan är installerat, men du skulle kasta DirectX mappen som ligger i spelmappen. Det jag menade var att du ska starta spelet efter det att du tagit bort DirectX mappen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du skulle inte installera om då spelet redan är installerat, men du skulle kasta DirectX mappen som ligger i spelmappen. Det jag menade var att du ska starta spelet efter det att du tagit bort DirectX mappen

Jag förstår dig. Självklart testade jag som du sa också och det hjälpte inte.

Testade installera spelet på min laptop och det var inga problem att starta den.

Så nått konstigt med min PC är det ju

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

vad för coop lägen finns de o hur funkar dom?:)

Hela kampanjen/storyn i Co-op, bortsett från första timmen (introt) som man får spela själv.

Sen kan en annan spelare invadera kampanjen som en superzombie, när det är natt om jag förstod det rätt.

Du kan nog läsa mer på andra ställen hörru

Permalänk
Medlem

Så grymt dessutom att det är open-world. Sen är det inte alltid den givna vägen till uppdragsmålet, igår dog vi 4-5 gånger när vi skulle ta oss in i ett hus genom ett tak... Fick ta en jäkla omväg till slut

Sen glömde jag nämna att i Co-op så kommer det ibland små challenges, typ hitta mest loot på 30 sek. Eller döda flest zombies. Detta kommer upp ibland, men man behöver såklart inte acceptera utmaningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southman:

Så grymt dessutom att det är open-world. Sen är det inte alltid den givna vägen till uppdragsmålet, igår dog vi 4-5 gånger när vi skulle ta oss in i ett hus genom ett tak... Fick ta en jäkla omväg till slut

Sen glömde jag nämna att i Co-op så kommer det ibland små challenges, typ hitta mest loot på 30 sek. Eller döda flest zombies. Detta kommer upp ibland, men man behöver såklart inte acceptera utmaningen.

Låter kul. När spelbutiken får in nåt ex så kanske jag köper spelet. Det är i alla fall mycket billigare än från steam

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare