Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är Steamworks, vilket betyder att det kräver Steam oavsett var du köper det. Om du handlar på något annat ställe blir det ändå Steam du laddar ner det ifrån.

Tack

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Som anders190 sa på förra sidan är GMG nog billigast officiella digitala version med rabattkod. Sen kommer boxade versionen antagligen bli ännu billigare och sen resellers ytterligare. Boxade dröjer dock i Sverige.

Måste säga att jag gillar OST. Mycket 80-tals zombiefilm över musiken. Huvudtemat:

Permalänk

Måste säga att jag är väldigt besviken på deras urval av skjutvapen :/ Jag älskar idén om att skjutvapen har många nackdelar, men de hade väl ändå kunnat klämma fram mer än typ 5 vapen, speciellt då varje vapen bara finns i en uppsättning stats. Pistolen jag fick i lvl 5 är fortfarande identisk i stats till alla pistoler jag hittar i lvl 18, och redan sen lvl 8 har man alla vapen som fram tills nu går att hitta.

Förstår ärligt talat inte varför de gjort så, hade varit pinsamt enkelt att bara ge dem olika stats, använd samma modeller om ni inte orkar göra flera, men gör bara något så enkelt. Nu är det bara en hel sida av vapen som är helt ointressanta, därför att man redan har exakt samma vapen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

21 minuter för 11gb?Ojoj det var slött,har inte du nvidia ultrauberinternet ala 1000Mbit?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

GreenManGaming kanske. 32 pund med rabattkod 20PERO-FFDIGI-GAMESX blir ca 400kr per spel. Något bättre än ca 470kr styck på steam.

Snarare c:a 415kr respektive c:a 490kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Snarare c:a 415kr respektive c:a 490kr.

Hur får du fram dessa priser då? Jag använde valuta.se för att få fram kostnad i kronor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur får du fram dessa priser då? Jag använde valuta.se för att få fram kostnad i kronor.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte denna i helgen, har alltid funkat bra!

Dying Light CD Key For Steam - Standard Edition + Be The Zombie DLC - 380kr
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dying-Light-CD-Key-For-Ste...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spinxen:

Köpte denna i helgen, har alltid funkat bra!

Dying Light CD Key For Steam - Standard Edition + Be The Zombie DLC - 380kr
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dying-Light-CD-Key-For-Ste...

Ca 20kr billigare än GMG och då få en nyckel från en icke auktoriserad säljare är lite riskabelt dock. Finns en ganska ny tråd i forumet som visar problematiken då man inte vet om nyckeln är legitim eller stulen. Sitter på mobilen nu men kan länka när jag kommer åt en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovrigt-om-datorspel/134901...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

21 minuter för 11gb?Ojoj det var slött,har inte du nvidia ultrauberinternet ala 1000Mbit?

Det visar bara vilket klockslag nedladdningen var klar
Har sj bbb (1000/100) och har aldrig kommit upp i över 100

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

För er som har lite äldre processorer och problem med fps dips så kan jag tipsa om att fippla runt med kärnorna för .exe filen för dying light medan det är igång. Jag gick från 29-60 fps utomhus till 45-60 fps ungefär.

Dvs. ctrl + SHIFT + esc när spelet är igång och bocka bort alla core forutom 0 (högerklicka på .exe -> set affinity). Alt tabba in i spelet igen. Sen tillbaka till task manager och bocka i alla core. Sedan borde ni se en rätt stor fps ökning.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Snarare c:a 415kr respektive c:a 490kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Med rabbatkod på GMG drog de 380 sek för mig för Dying Light.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Med rabbatkod på GMG drog de 380 sek för mig för Dying Light.

Från belopp 415,91 SEK
Till belopp £32,00 GBP
Valutakurs: 1 SEK = 0,0769404 GBP

Den kursen fick jag...på releasedan (paypal).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Hur får du fram dessa priser då? Jag använde valuta.se för att få fram kostnad i kronor.

Jag kollade på mitt kvitto

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av daniz:

För er som har lite äldre processorer och problem med fps dips så kan jag tipsa om att fippla runt med kärnorna för .exe filen för dying light medan det är igång. Jag gick från 29-60 fps utomhus till 45-60 fps ungefär.

Dvs. ctrl + SHIFT + esc när spelet är igång och bocka bort alla core forutom 0 (högerklicka på .exe -> set affinity). Alt tabba in i spelet igen. Sen tillbaka till task manager och bocka i alla core. Sedan borde ni se en rätt stor fps ökning.

Det fungerar också att stänga av Core "0" helt och bara använda de övriga. Har man Hypertreading så behöver inte jag bocka av något och spelet flyter på riktigt bra.

Har nästan alltid HT avstängt pga. den inte fungerar så bra i spel , men DL verkar gilla fler kärnor. Ni som har HT testa att aktivera och prova om det fungerar bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Från belopp 415,91 SEK
Till belopp £32,00 GBP
Valutakurs: 1 SEK = 0,0769404 GBP

Den kursen fick jag...på releasedan (paypal).

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte spelet 1 vecka innan tror jag och med 25% rabbat. Kronan måste falla ganska fint nu

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag köpte spelet 1 vecka innan tror jag och med 25% rabbat. Kronan måste falla ganska fint nu

Jag hade bara 20%

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Jag kollade på mitt kvitto

Paypals eventuella avgifter räknade jag inte med. Det är vad spelet kostar på GMG, extra kostnader beroende på betallösning kan variera. Samt att dessa kan följa en sämre kurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Paypals eventuella avgifter räknade jag inte med. Det är vad spelet kostar på GMG, extra kostnader beroende på betallösning kan variera. Samt att dessa kan följa en sämre kurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det väl dumt att ange priset i annat än just pund överhuvudtaget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Då är det väl dumt att ange priset i annat än just pund överhuvudtaget.

Nu snackades det inget annat än om vad GMG tar för spelet. Jag listar vad det blir i pund och vad det blir i vår valuta. Vad betallösningarna tar ut hör öht. inte hemma här. Jag tänker inte lista varenda betallösning som finns och vad det blir ner till öret. Det får i fortsättningen bli din uppgift då du tycker det är viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Hur är spelet ni som lirar på Playstation 4? (hittade ingen tråd för spelet i konsolforumet)

Helt underbart. Har inte stött på ett enda problem ännu. Absolut värt ett köp.
Och efter att ha läst genom denna tråd så är jag glad över att jag skaffade spelet till PS4 istället för PC

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Har varit ganska besviken på zombie spel tidigare har provat DayZ men nej den fastnar jag inte för.
Skulle ni rekommendera det här spelet och varför ?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det fungerar också att stänga av Core "0" helt och bara använda de övriga. Har man Hypertreading så behöver inte jag bocka av något och spelet flyter på riktigt bra.

Har nästan alltid HT avstängt pga. den inte fungerar så bra i spel , men DL verkar gilla fler kärnor. Ni som har HT testa att aktivera och prova om det fungerar bättre.

Jag provade att disabla core 0 först men upplevde bättre fps med alla igång efter att hattat lite fram och tillbaka.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Har varit ganska besviken på zombie spel tidigare har provat DayZ men nej den fastnar jag inte för.
Skulle ni rekommendera det här spelet och varför ?

Kolla recensioner på youtube så får du lite gameplay tillsammans med recension. En del små spoilers, men inget stort vad jag såg.
Gamespot: https://www.youtube.com/watch?v=mKUP6uE5-30
IGN: https://www.youtube.com/watch?v=OsZ6dB4oSjw
Jag håller med om IGN:s recension ovan, den stämmer bra på min upplevelse med Dying Light.

Dying Light är snyggt och blodigt. Det har en skön parkour-stil där du klättrar och springer över byggnader och hinder. Parkouren görs enklare när man levlat och får fler skills, lite trög i början. Det är snabbt och actionbaserat, inte som t.ex. DayZ som är mer långsamt och survivalbaserat. Det är open world och har förstås massor av sido-uppdrag där många faktiskt är riktigt bra till skillnad från många andra open world-spel.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade från 347.09 till 347.25 och även om det tog bort ett irriterande flciker så verkar också ha förskjutit tyngden från grafikkorten till processorn: Från att ligga i ~95-99% usage på grafikkorten ligger det nu i ~60-80%, medan usage på processorn har stigit markant. FPSen är densamma som tidigare, nästan på lite lägre.

FPS ligger nu på 40-70 ute i stan @ 1440p, HBAO on, Ultra textures, men AA är av. Är inte helt nöjd om jag ska vara ärligt. (Hårdvara i sign.)

Edit: Har förvisso maxat viewdistance, så kan vara det som sluktar så mycket kräm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Uppdaterade från 347.09 till 347.25 och även om det tog bort ett irriterande flciker så verkar också ha förskjutit tyngden från grafikkorten till processorn: Från att ligga i ~95-99% usage på grafikkorten ligger det nu i ~60-80%, medan usage på processorn har stigit markant. FPSen är densamma som tidigare, nästan på lite lägre.

FPS ligger nu på 40-70 ute i stan @ 1440p, HBAO on, Ultra textures, men AA är av. Är inte helt nöjd om jag ska vara ärligt. (Hårdvara i sign.)

Edit: Har förvisso maxat viewdistance, så kan vara det som sluktar så mycket kräm.

Har View distance på nästan noll, tycker inte det gör speciellt stor skillnad utseendemässigt, men gör större skillnad på prestandan

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jo såg en video nyligen med totalbuiscuit där han experimenterade med viewdistance, och även om man såg skillnad på min och max så var det ingen stor skillnad rent grafikmässigt.
Däremot var det en jäkla skillnad på fps:en - vid ett tillfälle hoppade hans fps mellan 40 och 80 beroende på om han körde min eller max.

Blir till att sänka det till 25% nästa gång man är inne i spelet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

De har släppt en ny patch nu 1.3.0
http://steamcommunity.com/games/239140/announcements/detail/1...

Citat:

[Windows/Linux]
Fixed various co-op crash issues
Fixed various Be The Zombie crash issues
Hunter invasion during a GRE transmission sequence no longer possible
Fixed cut-scenes crash issue for Nvidia effects users
Minor performance tweaks for GTX970 users

KNOWN ISSUES WE ARE WORKING ON:
Performance issues of systems based on the AMD processor
Freezes when using Nvidia DoF
Unsatisfactory performance on multi-GPU systems
Limited ability to modify game files - future patch will allow modifications to game files, but will not allow users with modded game files to join/host public games (they will still be able to play with friends via invites)

[Linux]
Fixed a block with optional safe zones
Fixed a bug with spawning enemies
Fixed game process priority
Fixed mouse wheel sensitivity in map menu
Fixed too intense blur effect

KNOWN LINUX ISSUES WE ARE WORKING ON:
Game does not launch on some systems (i.e. Linux Mint)
Game does not work with Radeon cards
Some rendering/OpenGL performance issues

Permalänk
Medlem

Verkar som att 3 GB vRAM precis inte riktigt räcker till i 1440p. =/

Med ultra textures, high shadows, high foliage, viewdistance 0, HBAO av och AA av, ligger min vRAM usage på 2,8-2,9 GB, men varje gång en zombie greppar mig och det blir ett "quick time event" sticker vRAM-usage upp i 3,0-3,1 GB, med extrem fps-drop som följd i en någon sekund.

För övrigt tjänade jag ~10 fps på att sänka viewdistance från max till minimum.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Verkar som att 3 GB vRAM precis inte riktigt räcker till i 1440p. =/

Med ultra textures, high shadows, high foliage, viewdistance 0, HBAO av och AA av, ligger min vRAM usage på 2,8-2,9 GB, men varje gång en zombie greppar mig och det blir ett "quick time event" sticker vRAM-usage upp i 3,0-3,1 GB, med extrem fps-drop som följd i en någon sekund.

För övrigt tjänade jag ~10 fps på att sänka viewdistance från max till minimum.

Tur man har liten skärm 1680x1050 med 680 fungerar jätte bra :), polarn sitter med ett 570 och han har inga problem med låg fps häller.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ok.

Blir galen på prestanda-variationen i det här spelet. Har försökt med alla möjliga tweaks som "set affinity" "CPU priority high" etc. Jag kan helt enkelt inte få mitt R9 290x att gå 100% hela tiden, kolla på GPU usage och CPU usage. All over the place. Inomhus så kör g-kortet för fulla muggar och då har jag 130+fps konstant och GPU usage toppar konsekvent men CPU usage ligger kvar på runt 75-80% oavsett utomhus eller inomhus. Har googlat ihjäl mig efter en fix...

Är det någon som har en idé?

Jag köra allt på högsta utan HBAO+ och Nvidia depth of field samt view distance på lägsta. Kör på en Core i5 2500k och ett R9 290x, 16GB RAM.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt