Tele2 chockhöjer datamängden

Permalänk
Medlem

Tack nu har jag 100gb istället för 80gb som bredband, Lite bättre tack vare tråden.

Permalänk
Medlem

Tack och lov. Kunde få 3GB hos Halebop utan att det kostade skjortan. 3GB tar ju slut på typ fem dagar om man faktiskt använder mobilen. Har abonnemang ett år till hoppas Halebop implementerat detta då när det är dags att refresha. ^^

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt 12GB och ska få 100GB till samma pris sa dom i SMS.

Permalänk
Medlem

499 för 10gb på Telenor, de lär få anstränga sig nu!

Permalänk
Medlem

Hade ett gammalt abonnemang, 6GB surf, fria samtal och sms för 349/månad.
Då jag såg att de nu kostade 299/månad för fria samtal, sms och 20GB så ringde jag för o klaga, vilket gjorde att de höjde min mängd surf till 20GB och även sänkte kostnaden till 299/månad.

1 timma senare så fick jag ett sms från Tele2 där de erbjöd mig att få 100GB och fria samtal/sms till priset 349/månad, dvs vad mitt gamla abonnemang kostade. Tackade självklart ja:)

Tror ni mig inte?
web.tele2.se/merdata100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eroish:

499 för 10gb på Telenor, de lär få anstränga sig nu!

Telenor tävlar inte med tele2 och tre, dom nöjer sig med att matcha Telia. Kvalitet före kvantitet.

Skrivet av Danieleet:

1 timma senare så fick jag ett sms från Tele2 där de erbjöd mig att få 100GB och fria samtal/sms till priset 349/månad, dvs vad mitt gamla abonnemang kostade. Tackade självklart ja:)

Citat:

Har du ett av följande abonnemang kommer du inom kort bli uppgraderad till 50GB data:
Maxi Unlimited
Volym 2GB
Volym 3GB
Volym Limited Edition
Volym Mellan
Volym Medium (6GB)

Har du ett av följande abonnemang kommer du inom kort bli uppgraderad till 100GB data:
Volym 6GB
Volym 10GB
Volym 12GB
Volym 20GB
Volym Hög (20GB)
Volym Hög

http://www.swedroid.se/forum/threads/tele2-hoejer-datamaengde...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trollhattan:

Telenor tävlar inte med tele2 och tre, dom nöjer sig med att matcha Telia. Kvalitet före kvantitet.

http://www.swedroid.se/forum/threads/tele2-hoejer-datamaengde...

Jag har ett abonnomang via min fars företag med fastpris och 3gb surf, betyder det att jag kommer få 50gb? 0.0
Hur vet jag vilket av dem jag har?
jag tog abonnomanget samtidigt som min S5
tacksam för snabbt svar !

Permalänk
Medlem

Någon som känner till om priserna som står angivna är inkl moms eller inte ?

Satt och jämförde just mellan 50GB Privat vs 50GB företag och båda verkar ha samma pris dvs 249/mån för datamängden. Alltså inte mobilsurf till mobiltelefon då utan med router alt modem som hade varit intressant.

http://www.tele2.se/mobilt-bredband/router-huawei-b593

http://www.tele2.se/foretag/mobilt-bredband.aspx

Har ett 20GB företagsabonnemang sedan några år tillbaka och nästan hundra på priset till företag är + moms. Ser ut att stämma rätt så väl om man tittar vad 25GB kostar och vad jag betalar idag, 199:- /mån + moms.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fick SMS igår om höjning från mina 6GB till 100GB per månad. Skapligt nöjd.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av saigon:

Jag har maxi o jag fick sms om 50gb, kommer jag få betala 399 då?

Har ej fått SMS... Sen varför ska vi inte kunna få 100gb dom andra, trots allt dyraste abbonemanget.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Har ej fått SMS... Sen varför ska vi inte kunna få 100gb dom andra, trots allt dyraste abbonemanget.

Ja det låter ju lite konstigt, borde ju va lika rätt över kan man tycka.

Vissa abonnemang får bara se fram emot 5GB medans andra ökar från 6-100GB.

Kan det ha något med reklamen om Viaplay att göra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Venke:

Ja det låter ju lite konstigt, borde ju va lika rätt över kan man tycka.

Vissa abonnemang får bara se fram emot 5GB medans andra ökar från 6-100GB.

Kan det ha något med reklamen om Viaplay att göra?

Du menar inte dessa, 2 Gbyte och HBO, den perfekta kombinationen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kör för närvarande med Comviq fastpris, allt fritt med 2gb data. Prisvärt, men varken ringer eller sms:ar, tror jag kör på rörligt pris med 5gb data för 99kr istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Chockerande lite trafik hopas jag du menar, det räcker ju några dagar i stället för några timmar, 4g är ointressant som abonnemangen ser ut, innan det återigen blir som det tidigare var (obegränsad trafik under 200kr/månad) avstår jag helt från moderna 4g mobilbredbands abb eftersom de är i det närmaste totalt oanvändbara och extremt oprisvärda.

Problemet är att ger dom fri trafik så kommer du ju istälklet klaga på att Neflix hackar eftersom "alla" sitter och pumpar data konstant vilket resulterar i att näten blir totalt överbelastade.

Jag har real-world exempel på detta, redan idag, med dessa låga gränser.
Var ute i sommarstugan för 2 veckor sedan, fick 22 Mbit ner och 12 Mbit upp på mitt 4g, det är jag nöjd med med tanke på hur långt från masten jag bor och hur terrängen ser ut (en vägg av träd).

Påsk/midsommar/juni-aug så är jag glad om jag får ut 2-3 Mbit...
Släng fri trafik för 200:- på det, så har jag väl 200-300Kbit att se fram emot istället.

Edit: Jag är alltså enormt imponerad över klivet Tele2 ändå tog, dessa nya gränser är ju ändå till viss del användbara, jämfört med tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du menar inte dessa, 2 Gbyte och HBO, den perfekta kombinationen ?

Mycket möjligt, använder personligen inte någon av deras mobila telefonabonnemang så är inte så insatt.

Undviker gärna alla former av medföljande bloatware för inte tappa bandbredd oavsett vad de handlar om

Men visst, till en mindre enhet som man bär med sig i fickan så är det ju alltid trevligt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är att ger dom fri trafik så kommer du ju istälklet klaga på att Neflix hackar eftersom "alla" sitter och pumpar data konstant vilket resulterar i att näten blir totalt överbelastade.

Jag har real-world exempel på detta, redan idag, med dessa låga gränser.
Var ute i sommarstugan för 2 veckor sedan, fick 22 Mbit ner och 12 Mbit upp på mitt 4g, det är jag nöjd med med tanke på hur långt från masten jag bor och hur terrängen ser ut (en vägg av träd).

Påsk/midsommar/juni-aug så är jag glad om jag får ut 2-3 Mbit...
Släng fri trafik för 200:- på det, så har jag väl 200-300Kbit att se fram emot istället.

Edit: Jag är alltså enormt imponerad över klivet Tele2 ändå tog, dessa nya gränser är ju ändå till viss del användbara, jämfört med tidigare.

Det är trevligare med lägre bandbredd än trafikmängdsbegränsning, jag hade inte tvekat det minsta att välja ett abb med begränsad fart så länge datamängderna är så små att man riskerar att slå i taket, ska det finnas nån mängdbegränsning så måste den vara så pass seriös att man inte riskerar att slå i den "varje månad" dvs minst 500 Gbyte/månad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Halebop hakar på, inga jättemängder data men bättre än förut:

https://www.halebop.se/battre-rubbet

Permalänk

Någon som kan ge studentpriserna (Mecanet"? Tänkte kolla till en som har studentabb..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är trevligare med lägre bandbredd än trafikmängdsbegränsning, jag hade inte tvekat det minsta att välja ett abb med begränsad fart så länge datamängderna är så små att man riskerar att slå i taket, ska det finnas nån mängdbegränsning så måste den vara så pass seriös att man inte riskerar att slå i den "varje månad" dvs minst 500 Gbyte/månad.

Pratar du bara surf på mobilabonnemang eller mobila bredband? Vet att det finns folk som använder mobilen som mobilt bredband men ändå.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Prodigys:

Pratar du bara surf på mobilabonnemang eller mobila bredband? Vet att det finns folk som använder mobilen som mobilt bredband men ändå.

Ska det fungera mobilt så ska det räcka till alla trafik så man slipper ha 2 abb.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Halebop hakar på, inga jättemängder data men bättre än förut:

https://www.halebop.se/battre-rubbet

Då borde Telia officiellt släppa nya datamängderna idag, förhoppningsvis är de nya nivåerna bättre än dessa får jag hoppas. Vore perfekt om man kunde få 100 GB

Permalänk
Avstängd

Roligaste jag läst idag, telia kommer inte släppa något extremt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perb:

Halebop hakar på, inga jättemängder data men bättre än förut:

https://www.halebop.se/battre-rubbet

Man får alltså 10GB mer data hos Tele2 för 71kr mindre. Jag ringde Halebop igår för att avsluta mitt abbonemang och det var jag inte ensam om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt underbart grymt tacksamt, lägger jag till 53 ynka kronor så ger det mig hela 14 GB mer surf. Öhh, ja tack! Jag ska lägga till 153 och få 44GB till, helt sjukt! Tänk efter hur det var för några år sedan, jäklar vad gött, nu ska jag streama och surfa så där löjligt onödigt mycket, just för att demonstrativt visa vilket sjuk abb man har. Nokia får komma med en ny Meego-lur snart eller en Android, så är det så bra det kan bli på den fronten.

Permalänk
Medlem

Får Comviq också höjning? Det ägs ju av tele2.

/Slapp jävel som inte orkar söka.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har för närvarande 40GB från Telia för 399, ska byta till Tele2s 100GB för samma pris omgående. Riktigt härligt att det går framåt på den här fronten, 100GB kan man ju faktiskt klara sig bra på. Fick även höjning från 6GB till 100GB på mitt telefonabonnemang, så nu har man 200GB per månad att röra sig med = livet är bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Sitter för närvarande med ett gammalt 3 Total 10 gig för 350 kr / mån. Hur är Tele2 vad gäller täckning kontra 3? Värt att byta operatör tror ni? Tycker det är skönt att det blir lite prispress om datamängd igen. Kan bli läge att slå till och byta operatör när vårens nya mobiler släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Halebop hakar på, inga jättemängder data men bättre än förut:

https://www.halebop.se/battre-rubbet

Nice, dubbelt så mycket på mitt Rubbet-abb.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Nice, dubbelt så mycket på mitt Rubbet-abb.

Du får 10GB mer för 71kr mindre hos tele2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilixi:

Du får 10GB mer för 71kr mindre hos tele2 för samma pengar.

Har noll behov av den mängden.
Knappt så man kommer upp i de 3 jag har nu.
Sedan är Tele2 långt bakom de andra på teckning där jag vistas. + Bundet abb.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]