Permalänk
Medlem

BB2 i Helsingborg...

skall fixas innan helgen är det sagt! Jag har fått info att utrustningen ska ha kommit fram till bb2 och tanken är att den ska vara på plats innan fredag kväll. Underbara nyheter, eller hur?

MVH

Half

Permalänk
Medlem

Här kommer lite siffror innan dom byter utrustningen:

Test started: Thu Sep 21 14:15:19 2006
Test ended: Thu Sep 21 14:16:03 2006
TCP Send: 15153699 bps (15.15 Mbit/s)
TCP Recv: 85963982 bps (85.96 Mbit/s)

Test started: Thu Sep 21 14:17:46 2006
Test ended: Thu Sep 21 14:18:29 2006
TCP Send: 16073394 bps (16.07 Mbit/s)
TCP Recv: 87172012 bps (87.17 Mbit/s)

Test started: Thu Sep 21 14:19:11 2006
Test ended: Thu Sep 21 14:19:54 2006
TCP Send: 15291869 bps (15.29 Mbit/s)
TCP Recv: 88829109 bps (88.83 Mbit/s)

Ska bli kul och se vad man får efter utbytet

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Vart mot är det testet gjort? Deras TPtest-server i malmö?

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

lando vad har du för hastighet med den uploaden?

Permalänk
Medlem

Testerna är gjorda mot tptest.bredband2.net

Min upload fart är i korta ordalag - KASS! rör sig någonstans mellan 200-500kb/s

Nu ser jag att min hastighet halverats ännu en gång

Test started: Fri Sep 22 11:52:45 2006
Test ended: Fri Sep 22 11:54:30 2006
TCP Send: 7979795 bps (7.98 Mbit/s)
TCP Recv: 71758121 bps (71.76 Mbit/s)

Livet med bredband är härligt

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Vi väntar spänt på att bb2:s tekniker får tummarna loss! Två personer från bb2 har sagt att idag skall det uppgraderas, jag hoppas det går att lita på.

Lando, detta är dagtid ja men under kvällarna är det YBER YBER segt.

Permalänk
Medlem

Re: BB2 i Helsingborg...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av halfelf
skall fixas innan helgen är det sagt! Jag har fått info att utrustningen ska ha kommit fram till bb2 och tanken är att den ska vara på plats innan fredag kväll. Underbara nyheter, eller hur?

MVH

Half

alltså ska det vara färdigt när jag kommer hem från jobb ? isf gött som fan

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

Det verkar ha blivit uppgraderat! Nätet gick ner ett tag och är uppe nu.. ska göra lite tester ikväll!

Permalänk
Medlem

Gött o höra får väll se när jag kommer hem då... hoppas man får lite mer kräm i skiten nu

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

Kan ju lugna alla att "lite" bättre är det, men inget markant... *suck*

Nu är det fin fart mot deras tptest server, men utanför så är det sisådär, varierar grovt mellan dom olika isp'erna här i landet. Mot vissa går det fort upp medans andra fort ner men den är inte konsekvent mot någon isp.

Ska prova adamo nu ett tag och se ifall dom är bättre.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att hålla med, hastigheten varierar nått fruktansvärt mycket. Jag får inget riktigt grepp på det! Tptest snurrar på bra men hastighet till andra ISP:r är rätt kass.

Permalänk
Medlem

och BB2 är ansvariga för hastigheten i andras nät?

Permalänk
Medlem

körde tptest lite bättre blev det men fortfarande inget som imponerar
TCP:
Sänder: 63.87 Mbit/s
Tarimot: 84.50 Mbit/s

UDP:
Sänder: 77.97 Mbit/s
Tarimot: 95.14 Mbit/s

går bra där men skickar fortfarande sunkit till andra i andra nät

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

Är det bara dålig hastighet tillo från andra nät så lär nog inte BB2 göra mycket mer åt det sålänge det inte blir ett allmänt problem.

Man får vad man betalar för helt enkelt.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Räknar inte med att dom gör så särskilt mycket åt det, därav mitt isp byte. Detta är ju fördelen med öppna stadsnät, man kan prova sig fram och hitta den leverantören som passar en bäst.

En fördel som adamo har är att man kan köpa statiska ip's och deras 100/100mbit tjänst kostar lika mycket.

Någon som sitter med adamo i Helsingborg?

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Det är ju inte den bästa hastigheten man har med bb2.

400Kb ner för minut sedan.

100/100

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Räknar inte med att dom gör så särskilt mycket åt det, därav mitt isp byte. Detta är ju fördelen med öppna stadsnät, man kan prova sig fram och hitta den leverantören som passar en bäst.

En fördel som adamo har är att man kan köpa statiska ip's och deras 100/100mbit tjänst kostar lika mycket.

Någon som sitter med adamo i Helsingborg?

Jag har adamo i helsingborg...funkar kalasbra.

Permalänk

Jag hade webtech nord innan.Nu heter det ju adamo men har dom blivit nått bättre nu då efter dom tog över?.Hastigheterna var ju uruselt dåliga.Så du maxar iregel din lina nu då?

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta ja.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Tja!

Har oxå BB2 i Hbg 100/100 men har inte så kass UL som vissa av er har...
Ligger på mellan 3 - 5 MB/sek..

Visa signatur

Mac Pro+Mac Mini,,, Mac OSx rules!!!!
"Finns det nåt på Spik"

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens ladda ner filmer ifrån FZ.se

Nu kvittar det nog vilken isp man väljer, det kan inte bli sämre ivarjefall

Uppdaterar mitt AV ifrån NOD, har ca 0.95kb/s just nu

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk

BB2 tycker jag funkar mycket bra.Brukar ligga på 10MBsek upp och ner,om andra sidan stöder det . Så det finns inget annat att rekommendera om man skall vara uppkopplad till stadsnätet..

Permalänk
Medlem

Var bor du minstingen? Vilken stadsdel? För mig fungerar det inte speciellt bra, ungefär som för Lando.

Just nu, ca 50-90KB/sec från en helt clean bbb lina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minstingen
Jag hade webtech nord innan.Nu heter det ju adamo men har dom blivit nått bättre nu då efter dom tog över?.Hastigheterna var ju uruselt dåliga.Så du maxar iregel din lina nu då?

Tja 11.5MB/s upp och ner är väl rätt så ok eller

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt någon "uppdatering/reparation". Fortfarande ligger man på "ok" hastighet mot deras egna malmö server, men rent för j*vligt långsamma hastigheter utåt... inget jag kommer betala 250kr för i månaden! (Vilket jag inte heller gör än så länge )

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

BB2 - Katastrof

Har haft BB2 som internet leverantör i ca.2 veckor nu och jag har inte mycket bra att säga om dem. Jag ska ha 100mbits lina men de klarar knappt av att leverera 2 mbit i båda riktningar på kvällstid .dvs mellan 18.00 till 23.00 då folk sitter som mest vid sina datorer.
Tankar jag från tex. sunet, fz, ati, nvidia osv osv ...de större sidorna som har kapacitet att leverera högre hastigheter då kanske jag kommer upp runt 100kb/sek.
Jag har fortfarande kvar vattenfalls lina som levererar 10mbit/s, med deras lina så tankar jag 1.2mbit/s vid samma tidpunkt och exakt samma fil som jag försökt få ner med BB2 lina.
Det här borde straffas ordentligt att de ens har mage att försöka sälja en 100mb lina när den inte ens klarar av 5mb.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k

Permalänk
Medlem

Är det någon som betalar för sitt internet via bb2? bor nere på planteringen och beställde det 30 augusti och surfat sen dess oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja!

Fick min första faktura i dagarna!! Beställde den 10 sep..
så va inte orolig den kommer..

Visa signatur

Mac Pro+Mac Mini,,, Mac OSx rules!!!!
"Finns det nåt på Spik"

Permalänk
Medlem

Beställde den 30 Aug. och har fortfarande inte fått någon räkning, det roliga är att jag inte kan avbeställa skiten heller för beställningen är under behandling.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trulex
Tja!

Fick min första faktura i dagarna!! Beställde den 10 sep..
så va inte orolig den kommer..

Jag är inte orolig alltid kul att surfa gratis

Visa signatur