Permalänk

Nya bärbara datorer för 1000kr

Inget som testat medison celebrity?
Den bärbara datorn som kostar 1000kr.
Man blir ju lite nyfiken. Kanske blir så att man köper en sådan som komplement till sin nya fina Macbook =)!
http://www.medisoncelebrity.com/

Permalänk
Medlem

Det är ju ett otroligt pris; luktar bluff

Permalänk
Medlem

Väldigt märkligt!

Har inte hört talas om detta innan.
Man blir ju ruggigt sugen på att beställa en, men risken är väl överhängande att man blir blåst på en tusing...

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det är med största sannolikhet bluff....
Kan bara betala med kreditkort, sidan ser allmänt dålig ut osv.

Permalänk

Verkar ju dessvärre lite för bra för att vara sant! Men om någon kan bekräfta att det är en seriös sajt så kan jag offra mig på en

Permalänk
Medlem

Jag googlade lite på det, och hittade artiklar från i mars där det står att de ska kosta runt 3000, men att de hoppas få ner priset ytterligare, vilket de ju verkar ha fått!

http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%...

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.100914

Jag är helt klart sugen på att beställa en, men känns ganska nervöst...

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Företaget verkar seriöst om inte annat men det kan inte ha gått så bra för dem då de säger att:

"Vi kommer inte att sälja direkt till slutkunder utan enbart via större återförsäljare som vi nu för förhandlingar med"

Permalänk

Jönköpingsnytt verkar iaf "gå i god" för företaget:
http://www.jnytt.se/Read__9562.aspx

Men jag är fortfarande lite skeptisk ... ååå andra sidan är det ju inte direkt någon jättesumma

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt intressant. Blir nog en sådan till syrran som behöver dator.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

Om ngn gjort en beställning och fått den så kan ni väl skriva här. Man vågar inte riktigt vara den första ...

Permalänk
Medlem

Fan. hade jag haft pengar så hade jag lätt försökt lägga en beställning.

Permalänk

Jag ska ju lätt beställa en. Det är ett grymt pris på den.
Det är samma kille som skapade lcd-tangentbordet som skapade den här bärbara.
Uppgraderar man den bara med lite mer ram så lär det vl flyta på någorlunda.

Permalänk
Medlem

Kan inte 10 pers lägga 110 kr var och så beställer en person datorn och om den kommer så betalas alla pengar tillbaka igen... så blir det en delad risk.

Permalänk
Medlem

Det finns ju telefonnummer och allt..

Permalänk
Medlem

Är det ingen som lagt en beställning på en?

Permalänk
Medlem

tja nu blev jag jätte sugen... men är det någon som har beställt datorn därifrån?

Permalänk
Medlem

går det att installera XP på den?

Permalänk
Medlem

Haha, ingen som vill beställa, farsan är i behov av en ny laptop snart (anser jag iaf)
känns lite overkligt dock...

Permalänk
Medlem

ja tror nog ja beställer en om 3 dagar

Permalänk
Medlem

Ja lite sugen blev man, inte för att jag behöver, bara för att det var så jäfla billigt:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabil_akhlaque
ja tror nog ja beställer en om 3 dagar

Synd att det tar 4-6 veckor innan vi vet om du för den eller inte:D

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan ta det på postförskott om någon beställer så _måste_ ni meddela hur det går

Permalänk
Medlem

tror ni det kommer med svenskt tagentbord?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en dator nu... så det återstår att se vad som händer. haha

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jag har beställt en dator nu... så det återstår att se vad som händer. haha

Har du betalat in pengarna till dom än?

Permalänk
Medlem

ja fick nyss reda på att den levereras med svenskt tagentbord

p.s jag har oxå beställt o betalat... hoppas bara jag inte bli lurad nu :S

Permalänk

Helt otroligt pris. Jag är senna sugen på den där alltså! Ha XP på och ha den som lite häng och släng-dator, koppla upp sig mot servern och lyssna på lite musik. Allt för 1000 spänn

Hoppas ni får den grabbar!

EDIT: Och inte känns det väl som en bluff.. de har ju mailkontakt mot "kundercenter@INFOCARE.se" vilket verkar vara ett rätt stort företag. Jag beställer en om några dagar!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Har du betalat in pengarna till dom än?

Jadå! Jag tog det med kortet samtidigt, fick kvitto på mailen också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Helt otroligt pris. Jag är senna sugen på den där alltså! Ha XP på och ha den som lite häng och släng-dator, koppla upp sig mot servern och lyssna på lite musik. Allt för 1000 spänn

Hoppas ni får den grabbar!

EDIT: Och inte känns det väl som en bluff.. de har ju mailkontakt mot "kundercenter@INFOCARE.se" vilket verkar vara ett rätt stort företag. Jag beställer en om några dagar!

Mmm för 1000 kr kan man ha den till lite vad som.

Infocare är ett serviceföretag, som antaligen är anlitat att ha han om servicen av ev. trasiga datorer.

Jaja, om 4-6 veckor får man ju se vad som händer.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag har också lagt en beställning, det verkar inte vara någon bluff. Det blir spännande att se när den dyker in.

Permalänk
Medlem

Hur mycket låg frakten på och vad blev priset totalt?