Problem med två skärmar- Windows upptäcker skärmen men bilden visas ej (GTX 295)

Permalänk
Medlem

Problem med två skärmar- Windows upptäcker skärmen men bilden visas ej (GTX 295)

Hej!

Köpte den här dator: http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=Rakio&k=957405
Med ett Leadtek GTX 295 kort.

Nyligen när jag testade att ha två skärmar inkopplade på de två DVI portarna så fungerade detta bara i 2 minuter. Hade en 19" och 22" inkopplade och när jag provade att koppla in TV:n på 32", istället för 19", så började den bilden att flimra och till slut slockna. Notera att det bara är problem med ett av DVI-porten (port 1). Den andra porten fungerar som det ska oavsett skräm, upplösning, kablar etc.

Det märkliga (tycker jag som inte upplevt detta tidigare) är att Windows 7 upptäcker en andra skräm (går att ställa in etc) men bilden till den skärmen inte kommer fram. Jag har inte medvetet ändrat på några inställningar då det fungerande med 2 skärmar och då jag provade att koppla in TVn. Jag har sökt efter liknade problem men inte hittat. Det som kom upp är att 295 kan ha problem med dubbla skärmar när den är i 3D fullskärmläge, men det är inget jag har gjort.

Har jag missat något eller är DVI port 2 död?

Edit:
Förtydligat jag bara försökt med 2 skärmar, inte 3.
Har bara två portar totalt.

Permalänk
Antielefant

Mja, du kan ju bara ha två skärmar kopplade till ett grafikkort och TV'n räknas som en skärm. Fungerar skärm 2 om du drar ut TV'n?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Två skärmar fungerar inte nu eftersom ena porten verkar vara trasig.
Det fungerade i 2 min som skrivet.
Har inte provat med 3 skärmar då det bara finns två portar totalt. De råkar båda vara DVI.

Permalänk
Antielefant

Hmm... tja, låter ju i så fall mest som du på något sätt förstört kontakten på grafikkortet när du bytte till TV'ns kabel/adapter, typ att någon av kontaktytorna släppt och följt med ut eller tryckts in i kortet.

Inte jätteroligt när, men det händer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ja, som jag misstänkte då
Inte mycket man själv kan göra åt det eller?

Permalänk
Antielefant

Är väl mest en fråga om huruvida du har garanti kvar eller inte...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync