Det du kallar nonsens är ren och skär fakta och vad som gäller för att kallas spel som uppfyller standard av idag, inte 20 år sedan, ser all anledning att korrigera skiten från felakiga skribenrter som rapar felaktighet efter varranda och som dessutom är insnöad på konsol.
Har du ens bemödat dig att ens testa skillnaden mellan DX9 och DX11 där det utnyttjas korrekt? 100% säkert inte med din åsikt och därför håller dig med snea uppfattningar och tror fakta är fel.
Du har som så många andra konsolfjollor missat vad det handlar om och det ÄR deras skyldighet att utnyttja teknik som finns tillgänglig och om det då innebär sämre upplevese på lowend riggar ocjh konsol so be it, thats life och är helt i sin ordning och som allitd skall man få vad man betalar för, varken mer eller mindre.
Du har ju missat att DX11 tillför nåt som inte DX9 har och som ger 3D till objekt i förhållande till dom platta DX9 producerar och du rekommenderas att ta en titt i bla. Heaven som inte fastnat i gårdagens teknik så ser även en blind skillnaden vad som kan göras med DX11 och varför det kör över allt vad DX9 kan prestera, om inte är det av ren och skär dumhet.
Resten av ditt inlägg gör dig bara dummare än du nödvändigvis behöver vara om du inser allvaret med slöheten att implementera dagens teknik som dom skyldiga äro.
Mest av allt ligger skylidigheten på att med dina egna ord "att blidka hårdvarufetischisters önskemål om hög siffra på direct X klisterlappen." där DX11 till skillnad från DX11 tillför matnyttiga och vettiga saker. även om jag anser att det inte är fetishister eller enbart en siffra det handlar om när det tillför mera än skadar att maximera urtnyttjandet av teknik. Du visar tydligt att du inte vet ett jota om DX11 om du håller dig med den skrattretande åsikten att det enbart är en siffra.
Som jag sa kan man alltid porta lite heltaskigt till konsolmaffian senare för att tjäna dom grova pengarna på överprissatta spel som konsolmaffian ändå gladeligen betalar både 100 och 200 kr för mycket för jmfr vad man får för pengarna men som alltid piratkopiering är ett mått på hur bra ett spel är och för att få låg andel piratkopiering vilket betyder att köparna anser spelet värt pengarna är bara att ösa på med godis, inte hålla fast vid gårdagen som nu sker.
Att sen konsol på inget sätt kan konkurera med PC vad gäller IQ är ju känt faktum bland finsmakarna så varför babblar du ens om att allt är fult när fult och fult är upp till var och en att bedömma och är man vad vid att det ser ut som konsol så kan man ju inte veta hur det kan se ut när man gjort det rätt från början och utnyttjat teknik rätt. Faktum är att konsol har dagens slöhet att inte utnyttja teknik på sitt samvete.
Orkade ärligt inte läsa allt. Men att du kommer med glåpord mot killen för att han inte håller med dig ÄR onödigt, skämmes pojk.
Sen har du inte mer rätt för att du skriver en kort novell på ett forum. Allt är subjektivt, din åsikt mot hans.
OT : Trist att inte Skyrim renderas i DX11. Det har sina fördelar och inte enbart taket på kvalitetsnivån utan även prestanda.
Men spelet ser ändå jävligt bra ut. Använder dom sig av HighPolly-modeller och vector texturer så bör AA och AF sköta kvalitetsnivån.
Det viktigaste för mig i dom här spelen är gameplay, Oblivion var ett skämt (Dock ganska innovativt för sin tid). Jag blir glad så länge dom släpper ett färdigt spel med genomtänkta spel funktioner (Fightingsystem, rörelser, 3rd person, "fiender"), självklart vore mod-verktyg ett stort plus
Så nu tycker jag att alla slutar tjafsa och beter sig.
7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB