5870 gick av på mitten vid oc :S

Permalänk

Lustigt att swec presenterar detta som en nyhet.
Tycker med lite logiskt tänkande, kan man räkna ut att ingen överklockning kan få ett kort att falla isär.
Iaf om man vet hur ett GRAFIKKORT är uppbyggt.

Sedan behöver det ju inte vara trådskaparens fel utan ett konstruktionsfel.
Men visst osar det lite "attention whor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Lustigt att swec presenterar detta som en nyhet.
Tycker med lite logiskt tänkande, kan man räkna ut att ingen överklockning kan få ett kort att falla isär.
Iaf om man vet hur ett GRAFIKKORT är uppbyggt.

Sedan behöver det ju inte vara trådskaparens fel utan ett konstruktionsfel.
Men visst osar det lite "attention whor".

Vilket ger det större nyhetsvärde - om det varit något vanligt hade väl ingen brytt sig? Precis som att det låter otroligt, ska man heller inte glömma att mycket ologiska saker är möjliga med Ace nättagg. De verkar inte riktigt följa de normala riktlinjerna..

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Vilket ger det större nyhetsvärde - om det varit något vanligt hade väl ingen brytt sig? Precis som att det låter otroligt, ska man heller inte glömma att mycket ologiska saker är möjliga med Ace nättagg. De verkar inte riktigt följa de normala riktlinjerna..

Om de lyckas dra med sig säkringar, grafik kort, moderkort & allt vad som finns, så skulle jag inte kunna tänka mig vad som händer om du överklockar en dator när det åskar ute o.0

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Oseriöst detta, buu åt swec som lägger upp det som en nyhet på förstasidan. Torka nu på sommaren?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Skrivet av MX510.:

Där man missbrukar sin uppgift som granskare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Journalistik

Att provocera, ljuga, vrida på sanningen, osv görs varje dag i kvällspressen (aka white trash tidningarna), men bara för det är vanligt betyder tar inte bort det faktum att de missbrukar sin position.

http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash

Varför använda nedsättande rasism för att beskriva vilket dåligt arbete man anser dom har gjort med den här artikeln? Din sociala status är förmodligen skyhög, you black trash. *ironi* Jag skummade igenom din länk lite fort och kunde inte se någon beskrivning av white trash journalistik.

Att du har lätt för att bli provocerad är inte nödvändigtvis någon annans fel. Dom vred inte på någon sanning alls, det enda dom gjorde var att dom la fram det som hade sagts och skrivits och att folk fick dra sina egna slutsatser mer eller mindre, dom drog igång en diskussion. Vilken position har dom missbrukat, den som "journalist"? Jag undrar om dom ens anser sig själva va journalister.

Själv blir jag väldigt sällan provocerad när jag läser "kvällspressen" och det måste va väldigt jobbigt för dig om du blir det, kanske är bäst att låta bli i ditt fall.

*jävla aftonbladet, nu blev jag trollad av den här whitetrash tidningen igen* = )

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MX510.:

Där man missbrukar sin uppgift som granskare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Journalistik

Att provocera, ljuga, vrida på sanningen, osv görs varje dag i kvällspressen (aka white trash tidningarna), men bara för det är vanligt betyder tar inte bort det faktum att de missbrukar sin position.

Man kan undra 'vem' som ägnar sig åt det
VET du med 100% säkerhet att det är en bluff? Knappast och om det är det i det här fallet so what?
Tror personligen att det skulle kunna hända under vissa omständigheter och lite intresant att fundera över HUR det kan ha hänt.

Skulle det vara en bluff är det inget jag eller du kommer att dö av så varför inte tagga ner lite

Permalänk
Medlem

On topic: Till Redaktion, då Ponti inte kan komma fram med sanning om vad han gjort så hamnar eran "nyhet" i Aftonblads anda å de knappast nåt ni vill.
Ett förslag till er är att ni lägger fram fakta för denna nyhet som ni skappat å beskriver till folk skillnader mellan spik på nätagg (genom blixt ex), volt modd + O.C. å va de innebär för att sen avsluta med vad krävs för å blåsa av en PCB [u]rakt[/u] av.

Majoriteten av folk vet att de osar räv här, men fortfarande väldigt många som kan tro på pontis äventyr.

Ni som nyhets sida har en del av erat rykte på spel genom denna (ogenomtänkta) nyhet.
Å sista ord blir - Ni vinner inget på att sänka standard till kvällstidningars nivå!

edit: hade tänkt skriva detta tidigare idag, men bättre å vänta så man inte tillför sånt som är onödigt
edit2: väntar in sambo sen ska jag ut i garaget å blåsa på med svetsen på en PCB å se om jag ens lyckas få den till å brinna av!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Generellt tycker jag bra om Swec, tycker de har bra heltäckande tester på hårdvara t.ex. som är konsekvent och rätt så informativ.

Sen så är det en hel del nyheter från diverse källor som ger en hygglig mix inom datorentusiast-världen de flesta dagar.

Forumet är också rätt bra med fin uppdelning, vettig moderering och ändå en handfull kunniga inom de flesta områden.

Men denna notis vet jag inte vad den fyller för syfte, verkar ha okänd sanningshalt och mest skapar drama vad det ser ut. =/
Ser helst att de tar väck den och inte stoppar in sånt här framöver.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

200A x 1V=200W Så nej

Har redan kommenterat och sagt att det var matningen av grafikkortet jag trodde han menade och inte GPU:n...
Oavsett så är 200 A för GPU:n overkill då ett 5870 i sin helhet har en utspecad maxeffekt på 188 W.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Mor5ives:

Indeed. Ett fredagsklipp vid namn swecbusters eller nåt.

Men jeeebuz vilken OC. Att Ace agg är inblandade kunde man gissa sig till.

Haha det skulle ju varit skitkul att se Jonas och Emil som lite overclock mythbusters.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Skrivet av ponti:

Tja klockade min gpu ganska hårt i går!

DÅ small det till o skiten gick av på mitten!

Stort sönderbränt över hela kortet även moderkortet fick en del stryck!

Kommer detta täckas av garantin?

FIxar bilder imorgon!

Läs artikeln

HAHA?

Permalänk

Jahapp, då har inte Ponti svarat på ett dygn så det inte går att grina på honom så genast måste det grinas på SweC redaktion istället.... tog ju baaaara 400 inlägg denna gången. Kanske läge att byta namn till "SweGriners" eller "SweSurers" istället för att matcha medlemmarna.

Men visst, var bittra över en sketen nyhet så går jag och tar en pilsner och en majskolv innan badet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Generellt tycker jag bra om Swec, tycker de har bra heltäckande tester på hårdvara t.ex. som är konsekvent och rätt så informativ.

Sen så är det en hel del nyheter från diverse källor som ger en hygglig mix inom datorentusiast-världen de flesta dagar.

Forumet är också rätt bra med fin uppdelning, vettig moderering och ändå en handfull kunniga inom de flesta områden.

Men denna notis vet jag inte vad den fyller för syfte, verkar ha okänd sanningshalt och mest skapar drama vad det ser ut. =/
Ser helst att de tar väck den och inte stoppar in sånt här framöver.

Och varför skulle dom ta väck den? För att du o några andra tycker det! Men sluta, herregud dom väljer väl själv vad dom skall ta upp. Och du väljer själv vad du ska ta till dig. Vill du inte läsa nyheten, låt bli, bara hoppa över den.
Och var "Dramat" är fattar jag inte, tycker ni detta är drama, så vet jag inte vilken verklighetsuppfattning ni har!
Sätt er ner, ta upp fötterna på bordet, öppna en öl och njut av det fina vädret. Ta upp mobilen och skratta åt "Dramat" på m.sweclockers.com !! !! !! *Asgarv**

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

16 sidor med kommentarer, bidrar med ett helt ovettigt inlägg jag också!

.

Vad jag kan se är det sju sidor. Sitter du och småsuper så du ser dubbelt?

Eller är det den mobila siten som spökar? Jag har den inte själv så jag vet inte hur det ser ut.

Angående var Ponti håller hus gissar jag att han sitter och läser på lite om hur man får saker och ting att se trovärdigt ut.

Jag måste dock säga att jag tycker lite synd om honom... Han räknade säkert inte med att de flesta här har en IQ över 80. Och jag är jag lite besviken på att ingen så här långt has kommenterat hans erbarmligt dåliga stavning.

Semantik.
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad jag kan se är det sju sidor. Sitter du och småsuper så du ser dubbelt?

Eller är det den mobila siten som spökar? Jag har den inte själv så jag vet inte hur det ser ut.

Angående var Ponti håller hus gissar jag att han sitter och läser på lite om hur man får saker och ting att se trovärdigt ut.

Jag måste dock säga att jag tycker lite synd om honom... Han räknade säkert inte med att de flesta här har en IQ över 80. Och jag är jag lite besviken på att ingen så här långt has kommenterat hans erbarmligt dåliga stavning.

Säker på att det är 7 sidor? ^^

Permalänk
Medlem

Standard är 30 inlägg per sida men kan ändras till 50 eller 75 i inställningarna. Resulterar så klart i olika antal sidor.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Standard är 30 inlägg per sida men kan ändras till 50 eller 75 i inställningarna. Resulterar så klart i olika antal sidor.

Det kan jag nog ha pillat med när jag tänker efter...

Man kanske skall passa sig dock. Grafiken i Firefox renderas ju numera av GPU, om man inte ändrar... Så jag kanske skall ändra tillbaka så att inte mitt grafikkort går av på mitten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Inlägg per sida

Det går som sagt bra att ändra antalet inlägg som ni vill ska visas per sida här.

Nog om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash

Varför använda nedsättande rasism för att beskriva vilket dåligt arbete man anser dom har gjort med den här artikeln? Din sociala status är förmodligen skyhög, you black trash. *ironi* Jag skummade igenom din länk lite fort och kunde inte se någon beskrivning av white trash journalistik.

Att du har lätt för att bli provocerad är inte nödvändigtvis någon annans fel. Dom vred inte på någon sanning alls, det enda dom gjorde var att dom la fram det som hade sagts och skrivits och att folk fick dra sina egna slutsatser mer eller mindre, dom drog igång en diskussion. Vilken position har dom missbrukat, den som "journalist"? Jag undrar om dom ens anser sig själva va journalister.

Själv blir jag väldigt sällan provocerad när jag läser "kvällspressen" och det måste va väldigt jobbigt för dig om du blir det, kanske är bäst att låta bli i ditt fall.

*jävla aftonbladet, nu blev jag trollad av den här whitetrash tidningen igen* = )

Att göra dumma saker för man ser ett syfte med det, tex att man får ut något av det är en sak. Men att göra saker utan att förstå hur det påverkar en negativt är verkligen WT enligt mig.
Tex korruptionen i grekland, visst att det gynnar dina vänner och din familj att du kan betala ut lön för jobb som inte utförts. Det är kortsiktigt, äckligt och WT. Man är mer än en idiot.

I swec's fall, så är förtroendet för siten essentiell. Om man inte litar på innehållet, eller tycker det är för låg kvalitet, så kommer de som är ute efter högre kvalitet att se sig till andra siter för info. Det finns många bra engelskspråkiga sidor tex.
Om Swec vill gå IDG's riktning att bli datorvärldens aftonbladet så kommer de nog få fler läsare eftersom just sensations och provokationsjournalistik fungerar på massan av läsarna som inte har höga krav.

Därav skrev jag att det vore synd om Swec skulle göra detta till en trend, för då skulle jag som gillar swec's kvalitet få söka mig till annan site som har kvalitet. Och jag skyddar det jag gillar, genom att uppmärksamma felet swec har gjort genom att presentera en händelse som de inte har koll på om den är äkta eller falsk. Då är det WT journalistik där tidningen / journalisten skiter i vilket om det är sant, då syftet är endast att locka sidvisningar.

Helgsnack idén är en bra sak för det genererar bra sidvisningar / reklamintäkter, men det skadar inget då det är gjort på rätt sätt.

Nej självklart läser jag aldrig aftonbladet eller expressen.
Jag skulle aldrig få för mig att läsa en styrd / vinklad gammeldags media dessutom.

Edit:
De som är lolkids (vill bara leka och inte snacka allvar) och inte vet vad ansvar är och inte tycker om kritik, bör kolla på länder som har korruption. Sverige ligger i topp med låg korruption. Det är mycket värdefullt för oss. (Edit: Det alltså går mkt dåligt ekonomiskt för länder som har hög korruption)
http://www.transparency.org/policy_research/surveys_indices/c...
http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Edit2:
Angående om swec är journalister eller inte. Det bästa med internet är att alla kan vara journalist. Det handlar bara om att få folk att läsa och tro på det du skriver om. Internet är en enorm vinst för demokratin och antikorruption. Fast detta är lite åt ett annat ämne.

Permalänk
Medlem

Åh va underbart när folk säger att Swec har gått ner sig till Aftonbladet när senaste sidan mer liknar 4chan

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad (något i varje fall)*

ponti har fått en liten semester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Åh va underbart när folk säger att Swec har gått ner sig till Aftonbladet när senaste sidan mer liknar 4chan

Uppenbart är att moderatorerna inte uppskattar sådant trams. Ponti kom tillbaka, och till sitt försvar har han... bilder?

Jag vet inte om det finns mycket mer att säga. Det känns lite som att det bästa är att gå och lägga sig och hoppas på lite riktiga nyheter i morgon istället, så jag drar mig nog ur nu.

"Never argue with a moron, they will drag you down to their level, then beat you by experience".

Godnatt.

Edit:

Skrivet av Aser:

ponti har fått en liten semester

Bra. Det kan han behöva. Förhoppningsvis använder han den till att bilda sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Intressant att det presenteras som nyhet och sedan ger man trådskaparren semester

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MarkSix:

Intressant att det presenteras som nyhet och sedan ger man trådskaparren semester

Att han blev avstängd har inget med denna nyhets vara eller icke vara att göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MarkSix:

Intressant att det presenteras som nyhet och sedan ger man trådskaparren semester

Tyvärr visade han sig vara lite väl oförmögen att vistas i möblerade rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Att han blev avstängd har inget med denna nyhets vara eller icke vara att göra.

ok

Permalänk
Medlem

Man blir lite sugen att skicka iväg ett mejl till mythbusters om detta:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Man blir lite sugen att skicka iväg ett mejl till mythbusters om detta:P

Haha tycker det var en bra ide

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Tyvärr visade han sig vara lite väl oförmögen att vistas i möblerade rum.

Opsie.......
Hur mkt gick sönder?

Permalänk
Medlem

kanske detta startar en era av överklockare som försöker göra att för att totalkvadda komponenter med hjälp av överklockning...

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]