Permalänk
Medlem

Nytt 6870 kort

Tjena, fick mitt ny radeon 6870 kort i dag , och har lite frågor om det!

Hur många Watt kräver det? (stod inte på komplett)
jag har ett 550 Watt nätagg, är det för litet o klent ?

Alla drivrutiner och allting är klar installerat.
Med mitt gamla radeon 4850 klarade ja Black ops med ca90 fps på lägsta grafik ungefär.
med mitt nya ligger det på ca105 fps. är det en sådan liten skillnad bara ( samma grafik som innan, all på lägsta)
Höjer jag lite så börjar det att lagga.. :/

Mvh.

Permalänk
Hedersmedlem

550W nätaggregat ska räcka.

Hur mycket sjunker FPS:en om du höjer egentligen? Ett 6870 bör äta sigf igenom de flesta spel på max för närvarande. Känns som att något blivit galet med drivrutiner ändå, eller att Black Ops bara är RIKTIGT dåligt utformat för PC.. (Konsollportningar ftl)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

vad har du för processor det kan vara den eller att du har för lite minne

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

aa jag tycker oxå det är konstigt att ja inte ska kunna ha högre fps. Jag har den här processorn : AMD's Phenom II X2 550.
har 8 gig 1333MHz i minne, så det ska inte vara något problem.
Drivrutinerna installerade jag från skivan jag fick med. och via MSI afterburner säger det att det är version 10.12.

Så ni menar att processorn är det som inte pallar spelet??

Permalänk
Medlem

Det är inte processorn. Det är din drivrutins version som är gammal. Ladda ner 11.6 från amds hemsida så ska det bli bättre.

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a... (Win7 64bit)

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

6870 presterar väll inte så jättehäftigt i DX9(?) baserade spel?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Det är inte processorn. Det är din drivrutins version som är gammal. Ladda ner 11.6 från amds hemsida så ska det bli bättre.

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a... (Win7 64bit)

Jaha, tack. laddas ner på en gång!.
Så då är det datorn som är allmänt dålig då så att den inte klarar av högra grafik än lägsta:O ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

6870 presterar väll inte så jättehäftigt i DX9(?) baserade spel?

Den frågan kan ja inte svara på haha

Permalänk
Medlem

6870 ska klara av Black ops i höga inställningar, inte max.

Varför det är sån liten skillnad när du har lägstainställningar är pga att processorn blir en faktor o håller igen.
När u börjar höja inställningarna ska skillnaden bli större.
o bara höja lite så ska det inte gå från 105fps till under 30fps.

Använd programet fraps o se till att fpsn inte går under 30 för då blir det ryckigt,
på så sätt kan du ställa in optimalt..

Skrivet av Kogster:

6870 presterar väll inte så jättehäftigt i DX9(?) baserade spel?

Höga inställningar på 98% av spelen som finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

6870 ska klara av Black ops i höga inställningar, inte max.

Varför det är sån liten skillnad när du har lägstainställningar är pga att processorn blir en faktor o håller igen.
När u börjar höja inställningarna ska skillnaden bli större.
o bara höja lite så ska det inte gå från 105fps till under 30fps.

Använd programet fraps o se till att fpsn inte går under 30 för då blir det ryckigt,
på så sätt kan du ställa in optimalt..

Höga inställningar på 98% av spelen som finns

aha, då får det bli en processor om några veckor när lönen kommer då från sommarjobbet !
aa, det är ju helt ok spelbart på lägsta iaf, bara det inte är så laggigt. men det bli enormt stor fps skillnad på vissa banor, som tex jungle, ni som vet vilken det är. och där ligger den på ca 90 fps me nya grafikkortet och ibland blir det jäätee lagg och fps mätarn blir röd o går ner till 15 ungefär -.-'

Permalänk
Medlem

fick också hem mitt 6870 från komplett idag var det möjligen ett ASUS HD 6870 DirectCu som du köpte med?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

1. Gamla drivrutiner.
2. Klen processor.
3. Blops är dåligt optimerat till PC.
4. Nej, ditt nätagg räcker utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

fick också hem mitt 6870 från komplett idag var det möjligen ett ASUS HD 6870 DirectCu som du köpte med?

haha aa det var det :P,

Permalänk
Medlem

Haha, nästa gång kanske du skulle varit på den säkra sidan och frågat innan du köpt?

Var sommarjobbar du, om man får fråga?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Gamla drivrutiner.
2. Klen processor.
3. Blops är dåligt optimerat till PC.
4. Nej, ditt nätagg räcker utan problem.

1. fixat och klart, tack vare forumet
2. farsan antog det med, men nu vet ja säkert.
3.Okej, för har letat många (how to fix lag for black ops pc) typ. så aa det har ja märkt.
4. vad bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Haha, nästa gång kanske du skulle varit på den säkra sidan och frågat innan du köpt?

Var sommarjobbar du, om man får fråga?

Fråga om det var någon ide att köpa grafikkkotr menar du ??

Jag jobbar hos min kusin, med att löda komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrixie:

Fråga om det var någon ide att köpa grafikkkotr menar du ??

Jag jobbar hos min kusin, med att löda komponenter

Nej, hur mycket WATT osv kortet kräver ^^

Okej

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Nej, hur mycket WATT osv kortet kräver ^^

Okej

aha haha, hade vart lite smartare att fråga kanske.

Vad då då ?

Permalänk
Skrivet av adrixie:

1. fixat och klart, tack vare forumet
2. farsan antog det med, men nu vet ja säkert.
3.Okej, för har letat många (how to fix lag for black ops pc) typ. så aa det har ja märkt.
4. vad bra

Jag skulle knappast säga att 100fps är lagg. Allt under 30fps är slött, allt under 20fps är lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag skulle knappast säga att 100fps är lagg. Allt under 30fps är slött, allt under 20fps är lagg.

100 fps, är en bana med 10 spelare, bra host. men ändå kan det helt plötsligt lagga till och lägga sig nere på 25, och det blir stillbilder nästan, sen helt normalt.