Skumt problem. Vissa hemsidor fungerar inte, resten går utmärkt.

Permalänk

Skumt problem. Vissa hemsidor fungerar inte, resten går utmärkt.

Hej!
Jag har stora problem med att jag inte kan komma ut på vare sig idg.se, svt.se eller steam, varken via applikationen eller i webbläsaren. Alla andra hemsidor och allt annat internetrelaterat fungerar utmärkt. Jag har BBB som leverantör och jag har spenderat timmar med deras support i telefonen utan framgång. Snarare får jag ännu fler problem efter att jag talat med dem så som att internetanslutningen inte fungerar alls eller att digital-tv som kommer från samma uttag slutar fungera.

Jag har även gjort allt jag kan för att kontrollera om jag har något problem i datorn. Jag har testat att inaktivera Avast, slagit av routerns (BBB:s Zyxelrouter) brandvägg och stängt av windowbrandväggen. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra mer.

Hur kan detta hända överhuvudtaget?
Är det något jag har missat?
Har någon något annat tips till mig som jag kan testa?

All hjälp välkomnas!

Permalänk
Inaktiv

Om du bara hade sagt att vissa sidor inte fungerar, så hade jag undrat hur det fungerar i andra webbläsare. Men eftersom du nämner problem med både internet och TV, så känns det bättre att du prövar med en annan dator, och eventuellt återkommer till BBB för felanmälan (samma fel på olika datorer = fel i tjänst).

Permalänk

Som jag skrev har jag tagit upp detta med BBB:s support otaliga gånger utan framgång. Jag har testat med både FF och Chrome.

Det är ju när BBB börjar försöka återställa routern och sådant som problemen växer och till exempel internet slutar fungera överhuvudtaget.

Det konstigaste är att jag inte kan komma åt dessa sidor med mobilen heller när jag surfar på det trådlösa, MEN när jag, som jag gör just nu för att få internet överhuvudtaget, ansluter telefonen till datorn (tethering) och använder den som modem kan jag inte heller komma in på idg.se till exempel. Det är ju bara sjukt!