Permalänk

nzxt h2 problem med temperatur

Har precis satt in alla delar i ett nzxt h2. Har satt in två antecfläktar från mitt gamla chassi, en för insug i botten och en för utsug på ovansidan. Har öppnat luckan fram och sidopanelen är borttagen, luftströmningen funkar jättebra. Startade prime 95 och graderna steg och visade tillslut 85 grader och jag valde att stänga av datorn. Det konstiga är att Speedfan visar samma grader när jag har fläktarna på lägsta hastigheten som när jag hade dom på högsta.. Någon som vet vad som är problemet? :/

Permalänk

speedfan är problemet, testa att mäta temp med ett annan program, t.ex. coretemp, hwmonitor

Permalänk

Temperaturerna i mitt H2 är 65-75 grader i full load med Prime95 och en i5 2500K på 4,5GHz. Kör med motstånd på CPU-fläktarna och resten av fläktarna snurrar på 40% (140mm i toppen går även den på motstånd). Testa något annat program och se om du får samma temperatur.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk

Det är konstigt. Jag hade klockat min i5 750 2,67GHz till ungefär 3,2 GHz. Men sedan när jag bytte chassi från ett antec three hundred till ett nzxt h2 så plockade jag ut allt och satte in det i nzxt h2. När allt var klart så visade dig sig att processorn nu bara låg på 2,8 GHz, varför har den sjunkit? Temperaturen i mitt antec three hundred med 2 fläktar utsug var mycket bättre än temperaturen i nzxt h2, förstår inte varför.

Tänkte köpa en CPUkylare, tänkte antingen noctua se12 eller noctua d14, hoppas verkligen att det hjälper.

Har till och med en stor bordsfläkt riktad in mot processorn och det går mot 90 grader i prime 95.

Permalänk
Medlem

Sätt om cpukylaren med ny kylpasta kanske? Om temperaturen går så högt och den inte gjorde det i andra chassit så är det ju inte chassits fel, speciellt inte om du har en stor bordsfläkt på den också..

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.