Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Groom84:

Open beta? Men man måste ha nyckel?

Någon som kan donera en?
Tack på förhand

Spelet är fortfarande i Closed Beta. Under vissa perioder kör de dock Open Beta för att stresstesta servrarna.

Har tyvärr inga nycklar kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

kostar 10 dollar att köpa en dock!

Permalänk
Medlem

Enda jobbiga med spelet är att jag ibland får random krascher som gör att jag måste spela om väldigt mycket ... eller det klassiska - vara AFK för länge så att portalen försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Enda jobbiga med spelet är att jag ibland får random krascher som gör att jag måste spela om väldigt mycket ... eller det klassiska - vara AFK för länge så att portalen försvinner

Portaler försvinner efter 8-15min beroende på antal spelare.

Spelet har kraschat sammanlagt 2 gånger för mig, var gång vid byte utav zon.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Enda jobbiga med spelet är att jag ibland får random krascher som gör att jag måste spela om väldigt mycket ... eller det klassiska - vara AFK för länge så att portalen försvinner

Det här är något de jobbar på. Finns en populär grafikbugg bland annat, som gör att din bild lever disco, som tyder på att du kommer få en 100% krash snarast. Förutom denna, har jag bara upplevt random-krasher vid loadingscreens, eller serverkrasher, men då krashar alla på servern.

Jag har en lvl 51 Witch på Default. Namn: ShoujisWife

Ifall någon vill spela, viska på.

Permalänk
Medlem

Sevärd video där utvecklarna visar några av de ändringar som har gjorts under det senaste året:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Några Sweclockare som är med i Ladder racet denna veckan?

Om ni är det kan ni testa min ladder monitor, toppen att ha på en extra monitor medans man tävlar
Den updateras var 15:e sec och blinkar grönt/rött beroende på om du har gått upp/ner i rank.

Ersätt bara namnet på min karaktär med er egen i länken nedan.
http://home.kemichal.com/poe/index.php?a=KemRacer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemichal:

Några Sweclockare som är med i Ladder racet denna veckan?

Om ni är det kan ni testa min ladder monitor, toppen att ha på en extra monitor medans man tävlar
Den updateras var 15:e sec och blinkar grönt/rött beroende på om du har gått upp/ner i rank.

Ersätt bara namnet på min karaktär med er egen i länken nedan.
http://home.kemichal.com/poe/index.php?a=KemRacer

Tuff grej, tyvärr är jag inte med i laddern. Har min SC gubbe på lvl 72. Väntar på .12 patchen så mina minions får en hjärna.

Permalänk

För er som är intresserade av att prova PoE så har de open beta weekend 14-16 september.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Någon som har en beta invite? Vore schysst

Permalänk
Medlem

jag tar gärna emot en key oxå om nån känner för va snäll.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

ni som nu har spelat lite, är det värt att köpa en supporter pack? Har inget att lira och funderar på det

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

ni som nu har spelat lite, är det värt att köpa en supporter pack? Har inget att lira och funderar på det

Jag tyckte inte det var så jättekul. Det var alldeles för lätt enligt mig. Köp Torchlight II om du vill ha ett aRPG att lira.

Nu kan det mycket väl vara så att det är mer slipat än när jag körde det sist, och att det jag säger är totalt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag tyckte inte det var så jättekul. Det var alldeles för lätt enligt mig. Köp Torchlight II om du vill ha ett aRPG att lira.

Nu kan det mycket väl vara så att det är mer slipat än när jag körde det sist, och att det jag säger är totalt fel.

Är ju helt klart en smaksak, vissa tycker PoE är jättebra, andra tycker TL2 är grymt.
Personligen tycker jag att D3 piskar båda de spelen när det gäller underhållning.
POE orkade jag inte ens köra de 2 dagar jag hade beta access förut, och TL2 funderar jag på att avinstallera och är bara i A3, i D3 har jag runt 500 timmar spelade och finner det fortfarande underhållande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Är ju helt klart en smaksak, vissa tycker PoE är jättebra, andra tycker TL2 är grymt.
Personligen tycker jag att D3 piskar båda de spelen när det gäller underhållning.
POE orkade jag inte ens köra de 2 dagar jag hade beta access förut, och TL2 funderar jag på att avinstallera och är bara i A3, i D3 har jag runt 500 timmar spelade och finner det fortfarande underhållande.

köpte den billigaste suporterpacken och har redan suttid viod det längre än vad jag sitter vid en pizza men om det skulle suga på högre lvl så får man testa torchlight...

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Jag älskar det här spelet!

Har spelat nu i 6 månader och det är allt som jag hoppades att D3 skulle vara för några år sen.
Ett tips till nya/kommande spelare. Skapa först en karaktär i Default league och lär dig hur spelet fungerar. Sen tar du och joinar ladder races, det är rikigt kul och communityt är väldigt skönt.

Vänta inte på open beta, betala bra dom $10 som det kostar att komma in i closed beta och få en edge när spelet väl släpps.

Permalänk

Kan det inte släppas snart!! blir fan tokig av abstinens. Spelade World of Tanks betan i månader och kände bara fyfan när det släpptes. Vill inte göra samma misstag nu och spela mig högt upp bara för att börja om vid release.

Har silver supporter pack förövrigt, riktigt fett spel!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Någon som råkar ha en extra nyckel?
Vill hemskt gärna testa spelet.

Verkar riktigt fränt. : )

Permalänk

Spelet släpps nu alldeles strax så vitt jag vet. De som har en nyckel eller flera får gärna dela med sig av dem, jag vet att det är många som vill få en liten head-start på spelet innan det släpps, inklusive jag själv. Dröjer inte länge förrän nycklarna är obrukbara oavsett så tänkte bara kika in och se om vi har någon horder som samlat på sig en/flera dammiga nycklar

Tack och vi ses i spelet, förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Nyss fått tag på ett acc jag tänkte göra ny gubbe på och börja lira & streama i några dagar - följ mig och utvecklingen på http://sv.twitch.tv/froxerbbq!

Skulle behöva lite hjälp med att sätta upp Xchat/HexChat så jag kan snacka med er mer!

MVH

Permalänk
Medlem

Blev diamond supporter för några dagar sen, har vi några fler sweclockare som är diamond?
Dessutom är det open beta om mindre än en månad, yay!

Permalänk
Medlem

Drog en Bronze Supporter, har några vänner som ska använda de extra nycklarna dock. Spelade igenom det på ca 15-20h speltid med en Witch, mycket mysigt! Slipper jag spela D2-LoD igen för att sluta med D3. Väntar på release nu och spelar några andra spel medans jag väntar.

Min Witch heter Iliyena (Lv 38?) Adda gärna, kommer nog spela en hel del timmar när det släppts...

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk

Detta spel verkar ju minst sagt intressant. Som jag har förstått det så kommer det här spelet att vara mer som ett "mmo" än diablo, alltså "open world" där alla är tillsammans som i wow? Är det någon som kan belräfta det? Jag undrar också om det kommer bli någon mer character wipe osv efter open beta släpps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Detta spel verkar ju minst sagt intressant. Som jag har förstått det så kommer det här spelet att vara mer som ett "mmo" än Diablo, alltså "open world" där alla är tillsammans som i WoW? Är det någon som kan bekräfta det? Jag undrar också om det kommer bli någon mer character wipe osv efter open beta släpps?

Man är tillsammans i "städerna" men har bara med sig sin grupp (om man har en grupp) till instanser, allt utom staden räknas som instanser mer eller mindre. Hittar ingen exakt info på hemsidan men det är så jag uppfattat det, jag är helt ensam när jag inte är i staden.

Som jag förstått är det en wipe innan öppen Beta men sedan verkar det vara helt beroende på vad de måste ändra på innan officellt släpp om det blir wipe igen, de vill ju inte ha massa besvikna spelare som nerfats sönder.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk

Pm om nån vill ha en beta nyckel.

Edit: Slut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Folk som säger att man ska köpa closed beta nu för att få lite försprång tills open beta, ska dom inte deleta alla chars när open beta börjar? känns ruskigt onödigt att betala för att lira i två veckor för att sedan få sin gubbe borttagen...

för övrigt, sjukt jävla roligt spel!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Folk som säger att man ska köpa closed beta nu för att få lite försprång tills open beta, ska dom inte deleta alla chars när open beta börjar? känns ruskigt onödigt att betala för att lira i två veckor för att sedan få sin gubbe borttagen...

för övrigt, sjukt jävla roligt spel!

Jo, dom kommer köra en wipe den 23:e . Eller ja, alla dina chars kommer vara lvl 1 istället om jag förstått det rätt.
Det man får behålla är demigod's, samt extra stash/char slots som man köpt för ingame valuta.

Man kommer inte kunna köpa de supporter packs som finns nu efter den 23:e.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Folk som säger att man ska köpa closed beta nu för att få lite försprång tills open beta, ska dom inte deleta alla chars när open beta börjar? känns ruskigt onödigt att betala för att lira i två veckor för att sedan få sin gubbe borttagen...

för övrigt, sjukt jävla roligt spel!

Closed Beta gör att du kan göra misstagen innan du MÅSTE leva med dem kan man säga, går att respeca men det är inte billigt... Underbar spelekonomi, hemsk när man inte har det man vill/rollar fel, men underbart annars.

Kan hålla med om att 2 veckor är lite kort tid om du inte blir kär i en Kiwi, jag har ett Bronze Pack, ska kolla med vännerna jag skickade nycklar till om de tänker använda dem alls... Kontakta mig om intresse för PoE CB-nyckel finns så kanske jag har en till helgen att ge bort eller så.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Mycket intressant spel!
Om det är någon som har en closed-beta key över som de inte behöver, så skulle jag vara överlycklig om man kunde få en!

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iliyena:

Closed Beta gör att du kan göra misstagen innan du MÅSTE leva med dem kan man säga, går att respeca men det är inte billigt... Underbar spelekonomi, hemsk när man inte har det man vill/rollar fel, men underbart annars.

Kan hålla med om att 2 veckor är lite kort tid om du inte blir kär i en Kiwi, jag har ett Bronze Pack, ska kolla med vännerna jag skickade nycklar till om de tänker använda dem alls... Kontakta mig om intresse för PoE CB-nyckel finns så kanske jag har en till helgen att ge bort eller så.

Tack för erbjudandet, har dock skaffat spelet själv redan och är mycket nöjd, blir bra då dom släpper fler akter också!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370