Rapport: Risk för ytterligare förseningar av AMD FX-serien "Bulldozer"

Permalänk
Medlem

Tänkte vänta, men orkade inte så köpte mig en 2600k istället, och verkar som jag gjorde rätt i de

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Luktar fiasko, värsta bulldozer kommer förmodligen inte prestera mycket bättre än en 2600K.

Men Intel var minst 9 månader tidigare..

Men Bulldozer kommer förmodligen att vara mycket billigare! Hur det kan lukta fiasko fattar jag inte!

Skrivet av Pixo:

Tur man inte väntade på denna är allt jag kommer på att säga.. Valde det som kändes bäst i mars och då föll valet på Intel. Mina 2 riggar innan dess var AMD dock.

Samma gjorde jag! Har alltid haft AMD innan, men när Sandy kom och jag såg klockresultaten, köpte jag! Och det ångrar jag inte en sec

Skrivet av AplAy:

Jag är mkt nöjd att jag körde på Intel Sandy Bridge moderkort & processor!

\\\ AplAy ///

Me to, så skön känsla att veta att man har all den kraften under huven Kör min i 4.0 GHz nu, och känns skönt att veta att det är bara att dra upp den ifall det skulle behövas

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ja fast nu konstruerar man ju inte en ny arkitekur o skeppar på ett par veckor.

Min poäng är snarare den att jag tror att de kommer tjäna betydligt mer på att utveckla en ny arkitektur och lansera den ett par månader tidigare, än att hålla på med bulldozer ett bra tag.

Permalänk
Skrivet av flukke:

Troll...

"AMD Bulldozer börjar skeppas nästa vecka"
Skrivet:
CPU/Styrkrets | 2011/08/28 17:58

NHW har alltså fel.
Annars skulle dom redan varit framme då det gått en och en halv vecka sen det skrevs och inte ens moderkortstillverkarna fått några exemplar..
Någonting är fel.

Själv tror jag att AMD inte lyckats nå upp till förväntningarna med BD.
Får jag spekulera fritt själv så tror jag att det kostar mer än det smakar med den nya modul-designen. Dvs låg prestanda per watt och krona och detta gör det svårt att sätta ett konkurrenskraftigt pris mot Intel som varit deras strategi tidigare. Detta var fallet med de första versionerna med 8 kärnor i 45 nm, som skrotades av AMD innan de ens lanserades.
Dom har ju trotts allt inte gjort någon helt ny (från grunden) arkitektur sen k7 1999, alltså 12 år sen!

Kanske har glömt av hur man gör eller tappat fantasin?
Nej ush, varför vänta för evigt när man redan idag kan köpa bra och prisvärda produkter?

Du behöver inte kalla mig troll... För det är jag definitivt inte. I så fall är du ett Intel troll. När alternativet är att köpa produkter från ett kriminellt monopol företag så väntar jag hellre. Svårare än så är det inte. Jag tvingar ingen att köpa AMD det är ett fritt val. Men jag tänker inte supporta Intel så länge de har en så stark position på marknaden. Som de bland annat fått genom att muta OEM tillverkare tex.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Du behöver inte kalla mig troll... För det är jag definitivt inte. I så fall är du ett Intel troll. När alternativet är att köpa produkter från ett kriminellt monopol företag så väntar jag hellre. Svårare än så är det inte. Jag tvingar ingen att köpa AMD det är ett fritt val. Men jag tänker inte supporta Intel så länge de har en så stark position på marknaden. Som de bland annat fått genom att muta OEM tillverkare tex.

Men herregud, Det finns jättebra saker ute redan och dom är inte dyra!! Varför vänta? Lite som att tänka "nä jag köper inte mjölk från Arla" för att dom är stora!

Ärligt talat! Tänker du så i livet som du gör med allt?

Vi pratar teknik, Jag/vi vill ha bra hårdvara, som ska prestera så bra den kan i tiden. Jag vill ha det bästa som finns på marknaden, vilket företag som står bakom, bryr inte jag mig ett dugg om!!

Bra pris/prestanda äger

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men herregud, Det finns jättebra saker ute redan och dom är inte dyra!! Varför vänta? Lite som att tänka "nä jag köper inte mjölk från Arla" för att dom är stora!

Ärligt talat! Tänker du så i livet som du gör med allt?

Vi pratar teknik, Jag/vi vill ha bra hårdvara, som ska prestera så bra den kan i tiden. Jag vill ha det bästa som finns på marknaden, vilket företag som står bakom, bryr inte jag mig ett dugg om!!

Bra pris/prestanda äger

Nä, jag köper inte mjölk från arla, för dom trampar oxå folk på tårna, som andra bolagen, som är lite större...
När det gäller arla så har jag en hel del erfarenheter (dåliga, som med intel) men det är en annan historia.
Jag hade inte tänkt köpa en surfplatta, men så plötsligt blev jag sugen på en Samsung helt plötsligt.....

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men herregud, Det finns jättebra saker ute redan och dom är inte dyra!! Varför vänta? Lite som att tänka "nä jag köper inte mjölk från Arla" för att dom är stora!

Ärligt talat! Tänker du så i livet som du gör med allt?

Vi pratar teknik, Jag/vi vill ha bra hårdvara, som ska prestera så bra den kan i tiden. Jag vill ha det bästa som finns på marknaden, vilket företag som står bakom, bryr inte jag mig ett dugg om!!

Bra pris/prestanda äger

En överklockan phenom2a duger bra så länge. Så man behöver inte stödja de som beter sig som grisar.

Permalänk
Inaktiv

Valet av CPU görs när BF3 släpps, börjar tappa intresset för att ha amd i centrum av datorn. 2600K lockar och den klarar nog 3år från idag!
Om AMD vill ha stolta ägare så får dem börja leverera!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Nä, jag köper inte mjölk från arla, för dom trampar oxå folk på tårna, som andra bolagen, som är lite större...
När det gäller arla så har jag en hel del erfarenheter (dåliga, som med intel) men det är en annan historia.
Jag hade inte tänkt köpa en surfplatta, men så plötsligt blev jag sugen på en Samsung helt plötsligt.....

Kan du utveckla det lite, för det är lite som att läsa en gåta utan svar!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Kan du utveckla det lite, för det är lite som att läsa en gåta utan svar!!

poängen med att tex swedish berzerk och amd_pera har när de inte köper intelprodukter är att intel har gjort mycket fulspel för att nå dit de är idag. de har mutat folk på chefspositioner i stora bolag att inte handla med amd, för att förhindra dem från att bli en ordentlig konkurent. det är oerhört dåligt för konsumenterna att vi inte har en balanserad marknad, då det resulterar i högre priser.

så det finns med andra ord många anledningar att bojkotta intel, både för hur de beter sig och för vad en för stor dominans av intel skulle resultera i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kan du utveckla det lite, för det är lite som att läsa en gåta utan svar!!

Det intressanta är att man bör stötta dom svagare.
Så dom blir lite starkare, och kan sätta press på det redan stora och starka.
Annars får vi ingen utveckling.
AMD lite svagare, intel lite starkare.
Milko lite svagare, arla lite starkare.
Samsung lite svagare, apple lite starkare.
Nvidia lite svagare, AMD lite starkare....
O.S.V

Hur som helst, så blir det bra när det blir färdigt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Enligt Semiaccurate så verkar det vara yield-problem med 32nm-processen. Llano tillverkas med 50% defekta kretsar, kan vara att det är ont om utrymme för Bulldozer när en massa lättsålda succe-kretsar slåss om tillverkningen.

http://semiaccurate.com/2011/09/06/what-is-going-on-with-glof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

poängen med att tex swedish berzerk och amd_pera har när de inte köper intelprodukter är att intel har gjort mycket fulspel för att nå dit de är idag. de har mutat folk på chefspositioner i stora bolag att inte handla med amd, för att förhindra dem från att bli en ordentlig konkurent. det är oerhört dåligt för konsumenterna att vi inte har en balanserad marknad, då det resulterar i högre priser.

så det finns med andra ord många anledningar att bojkotta intel, både för hur de beter sig och för vad en för stor dominans av intel skulle resultera i.

Jo jag vet och förstod vad dom menade! Men det var lite gåtfullt skrivet av AMD_PERA (inget illa menat A_P)

Och en balanserad marknad imom processormarknaden kommer vi aldrig att se, någonsin (men det är ju bara vad jag tror) för Intel är så pass starka och så mycket före!

Jag har datorer med både Intel & AMD, även om mina AMD riggar är lite äldre, så tar jag inte parti för någon, men! Man kan ju inte vara blind och titta åt andra hållet, när faktum är att Intel gör bättre processorer just nu!

Att Intel kör med fula knep hör till och AMD skulle gjort exakt likadant om dom hade varit på lika höga hästar, men just nu sitter dom på en ponny som vägrar springa känns det som!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bulldozer kommer ju va gammal när den lanseras om de inte sätter fart snart. Va väl tänkt att slåss mot Sandy Bridge från början?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skog1s:

Men herregud, Det finns jättebra saker ute redan och dom är inte dyra!! Varför vänta? Lite som att tänka "nä jag köper inte mjölk från Arla" för att dom är stora!

Ärligt talat! Tänker du så i livet som du gör med allt?

Vi pratar teknik, Jag/vi vill ha bra hårdvara, som ska prestera så bra den kan i tiden. Jag vill ha det bästa som finns på marknaden, vilket företag som står bakom, bryr inte jag mig ett dugg om!!

Bra pris/prestanda äger

Hehe, roligt att du väljer just Arla som exempel. Många som undviker detta företags produkter på grund av tveksamma affärsmetoder (inklusive mig).
Men som sagt så handlar det inte om företagets storlek utan om hur de beter sig som tidigare nämnt.

Jag kan rekommendera en bok för ökad insikt i fula metoder i läkemedelsbranschen. "the whistleblower" eller på svenska "sjuka pengar". Man är väl inte helt nöjd med hur storföretag beter sig efter att ha läst denna, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hehe, roligt att du väljer just Arla som exempel. Många som undviker detta företags produkter på grund av tveksamma affärsmetoder (inklusive mig).
Men som sagt så handlar det inte om företagets storlek utan om hur de beter sig som tidigare nämnt.

Jag kan rekommendera en bok för ökad insikt i fula metoder i läkemedelsbranschen. "the whistleblower" eller på svenska "sjuka pengar". Man är väl inte helt nöjd med hur storföretag beter sig efter att ha läst denna, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är bara ärlig o menar att jag struntar i vad dom gör! Jag vill ha mjölk, då tar jag det det som passar (i mitt fall så blir det faktiskt skånemejerier, då jag bor i skåne)

Jag vill ha en bra processor, jag tar Intel! För dom är bäst just nu!

Jag är kanske ego, men det struntar jag i! Vill ha det som ligger bäst i tiden! Och inte går man o köper något sämre när något bättre kommit!

Jag bryr mig inte om storföretag har fula metoder, så länge dom har en produkt som tilltalar mig, köper jag det!

När jag läser era inlägg så för jag en sådan känsla att ni är Greenpeace aktivister!! !! Rädda världen o hej o hå!

Nä, här är det bra hårdvara som gäller! Och allt annat kan kvitta

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

SB-E kommer knappast vara ett val för vanliga datoranvändare och gamers.

Sant, om vi bortser från extremgamers med stor plånbok. Men det var inte det jag sa heller. Man vill synas i media också - och gärna inte samtidigt som Sandy Bridge-E...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Fy fan för amd alltså

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Hej jag har en 2500K /jk - fast det har jag

AMD gör bort sig! Varför skapa falska förhoppningar?

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo jag vet och förstod vad dom menade! Men det var lite gåtfullt skrivet av AMD_PERA (inget illa menat A_P)

Och en balanserad marknad imom processormarknaden kommer vi aldrig att se, någonsin (men det är ju bara vad jag tror) för Intel är så pass starka och så mycket före!

Jag har datorer med både Intel & AMD, även om mina AMD riggar är lite äldre, så tar jag inte parti för någon, men! Man kan ju inte vara blind och titta åt andra hållet, när faktum är att Intel gör bättre processorer just nu!

Att Intel kör med fula knep hör till och AMD skulle gjort exakt likadant om dom hade varit på lika höga hästar, men just nu sitter dom på en ponny som vägrar springa känns det som!!

När amd sopa mattan med intel så fick de inte sälja några processorer till hp, dell osv pga intels metoder.
Köp du intel men varför försöka dumförklara de som väljer amd?
Vart ska de få pengar för utveckling från om intel hindrar dem från att sälja?
Om vi säger att alla bara köper intel o struntar i hur de beter sig med ursäkten att de andra skulle säkert gjort likadant så har vi ju skjutit oss i foten då det resulterar i höga priser o en långsammare utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det intressanta är att man bör stötta dom svagare.
Så dom blir lite starkare, och kan sätta press på det redan stora och starka.
Annars får vi ingen utveckling.
AMD lite svagare, intel lite starkare.
Milko lite svagare, arla lite starkare.
Samsung lite svagare, apple lite starkare.
Nvidia lite svagare, AMD lite starkare....
O.S.V

Hur som helst, så blir det bra när det blir färdigt

du resonerar ju som en moralkaka! de flesta är väl ändå mer intresserad av prestandan än vilken stjärt man ska slicka men konkurrens är självklart jättebra! så du har en poäng.

skulle gärna se en tredje del i kriget amd vs intel vs ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MVP:

du resonerar ju som en moralkaka! de flesta är väl ändå mer intresserad av prestandan än vilken stjärt man ska slicka men konkurrens är självklart jättebra! så du har en poäng.

skulle gärna se en tredje del i kriget amd vs intel vs ?

Jag slickar inte intels Arsle iallafall
AMD har inte köpt sig till framgång, på tvivelaktiga metoder.

Titta runt på alla datorsidor på internet och räkna loggorna.
intels loggor är säkert 90% fler än AMDs när det gäller processorer.
Vem tjänar på dom loggorna?

Till och med i forumdelen för AMD så är det en massa intel liggor i reklamen.
Det gör ju att folk tror att man måste köpa en intel, för det är det märke som syns.
Tyvärr är väl intels reklambudget större än AMDs hela budget.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MVP:

du resonerar ju som en moralkaka! de flesta är väl ändå mer intresserad av prestandan än vilken stjärt man ska slicka men konkurrens är självklart jättebra! så du har en poäng.

skulle gärna se en tredje del i kriget amd vs intel vs ?

AMD vs Intel vs Via.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Undra varför det blir så mkt förseningar, slipar dom på cpu sidan med bulldozer så den kan konkurera med sandy bridge tro? Kommer den göra det så är det skit bra för konkurensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

AMD vs Intel vs Via.

Det är oundvikligt när det bara finns två märken.
När intel har trampat ner AMD till KK, så blir det tyst i forumen.
Då kommer en del forum oxå gå i KK, för det blir inte så roligt att läsa om bara en religion

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Många som tror på att BD presterar för dåligt.

Eller problem med tillverkningen.

Många olika rykten som florerar, sanningen dröjer ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av skog1s:

Jo jag vet och förstod vad dom menade! Men det var lite gåtfullt skrivet av AMD_PERA (inget illa menat A_P)

Och en balanserad marknad imom processormarknaden kommer vi aldrig att se, någonsin (men det är ju bara vad jag tror) för Intel är så pass starka och så mycket före!

Jag har datorer med både Intel & AMD, även om mina AMD riggar är lite äldre, så tar jag inte parti för någon, men! Man kan ju inte vara blind och titta åt andra hållet, när faktum är att Intel gör bättre processorer just nu!

Att Intel kör med fula knep hör till och AMD skulle gjort exakt likadant om dom hade varit på lika höga hästar, men just nu sitter dom på en ponny som vägrar springa känns det som!!

Att AMD skulle gjort samma fulsspel som Intel gjorde om dom haft möjlighet är väl inget du vet utan bara din egen gissning.
Jag tror det inte, det finns en skillnad på hur fult företag bär sig åt, tex kör MS med mindre fulspel än vad Apple gör.
edit Till Apples försvar skall dock sägas att de handlar inom lagens råmärken vilket inte Intel gjorde.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det är oundvikligt när det bara finns två märken.
När intel har trampat ner AMD till KK, så blir det tyst i forumen.
Då kommer en del forum oxå gå i KK, för det blir inte så roligt att läsa om bara en religion

Via lever väl fortfarande? Om än med livsuppehållande hjälp, men ändå... :-\
Men ja, det är därför jag gick över till AMD, pga intels fulspel.
Köper även in AMD till jobbet.
De har prestanda som gott och väl räcker till kontorsarbete.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Att AMD skulle gjort samma fulsspel som Intel gjorde om dom haft möjlighet är väl inget du vet utan bara din egen gissning.
Jag tror det inte, det finns en skillnad på hur fult företag bär sig åt, tex kör MS med mindre fulspel än vad Apple gör.
edit Till Apples försvar skall dock sägas att de handlar inom lagens råmärken vilket inte Intel gjorde.

Om du gör en analys av Apple vs MS från tex 1985, så finns det risk att du kommer till en annan slutsats...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”