Alienware OptX AW2310 eller Benq XL2410T? 120Hz

Permalänk
Medlem

Alienware OptX AW2310 eller Benq XL2410T? 120Hz

Hej
Ska köpa en ny 120Hz skärm och undrar vilken som är bäst.

Funderar på
Alienware OptX AW2310
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=539891

Benq XL2410T
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=703579

Kom även med egna alternativ.

Har en 24" Skärm just nu och undrar en om man märker någon större skillnad mellan 23" och 24"

Permalänk

Jag har en 21.5" och märker ganska stor skillnad när jag kolla på min kompis skärm som är 24"
Jag skulle välja BenQ helt enkelt på grund av priset

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Jag har AW-skärmen och kan säga att den är helt suverän. Om du är priskänslig så kan Benq vara ett bra alternativ, det är ingen jätteskillnad i prestanda. Dock så har AW lite bättre färgåtergivning, och en skärm brukar man ju använda under lång tid, så om du har pengarna, varför inte köpa den fetare skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Jag har en 21.5" och märker ganska stor skillnad när jag kolla på min kompis skärm som är 24"
Jag skulle välja BenQ helt enkelt på grund av priset

Jo det är sant, men folk säger båda goda och onda saker om skärmen.. dom goda är att folk har sagt att dom har fixat backbleeden som var i början och andra säger att den är kvar. jag har aldrig hört skit om Alienwaren bara att den kan göra de lite i kanterna och inget som märks i spel :S
Man känner sig lika förvirad som en demenspatiens på Ikea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag har AW-skärmen och kan säga att den är helt suverän. Om du är priskänslig så kan Benq vara ett bra alternativ, det är ingen jätteskillnad i prestanda. Dock så har AW lite bättre färgåtergivning, och en skärm brukar man ju använda under lång tid, så om du har pengarna, varför inte köpa den fetare skärmen.

Har 2 frågor till dig då
är den HDMI på skärmen funderar på att dra på 3D lite senare.
Sedan så vilken bakgrundsbelysning är det LED eller CCFL? hittar inget på prisjakt eller är jag blind :I

Permalänk

Skulle också välja BenQ:en, mest med tanke på att Alienwares verkar vara väldigt ovanlig. Finns inte i lager på Dustin och de verkar typ va de enda som säljer den i Sverige. BenQ är mkt lättare att få tag på

Permalänk
Medlem

Asus 120hzare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Asus 120hzare.

Menar du den?
http://www.webhallen.com/hardvara/115863-asus_23_tft_vg236h

Permalänk
Medlem

Den skärmen ja, men hitta utan 3D-kit. Kostar då under 3k.

Permalänk
Medlem

vilket är bäst nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Den skärmen ja, men hitta utan 3D-kit. Kostar då under 3k.

Ska fixa nytt grafikkort och sen 3d så det kan behövas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

Ska fixa nytt grafikkort och sen 3d så det kan behövas

Väldigt överskattat, men sure, kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Väldigt överskattat, men sure, kör på.

har du skärmen själv? har du märkt av backbleed eller andra knasiga fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

har du skärmen själv? har du märkt av backbleed eller andra knasiga fel?

Har inte Asusen, nej.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det mesta kring anslutningar och liknande framgår av svaren ovan. Här ser en recension, som ni ser så ligger AW fint till när det gäller färgåtergivning, speciellt vitpunkten. I övrigt så är skärmen väldigt stilrent utformad, den väcker uppseende. Men visst, den är lite dyrare också.
http://www.tomsguide.com/us/3D-Monitor-Acer-Alienware,review-...

Permalänk
Permalänk

jag hade tagit asusen eller benq eventuellt hitta den där LG skärmen på t.ex blocket.

AW är väldigt dyr för så lite skillnad. kolla flatpanelshd.dk, där har du reviews på alla 4 skärmarna

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

jag hade tagit asusen eller benq eventuellt hitta den där LG skärmen på t.ex blocket.

AW är väldigt dyr för så lite skillnad. kolla flatpanelshd.dk, där har du reviews på alla 4 skärmarna

Asusen har glare är inte det irriterande när man har lampan igång?

Permalänk

det beror på vad du tycker själv... visst har det sina nackdelar med en glansig skärm men det har en matt också.

LG skrämen är matt har jag för mig, benq också... vet ej om AW men den är heltklart ovärd pengarna för den lilla boosten av "bättre färg"

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Köper asusen så blir det nog. tack för all hjälp!