Microsoft publicerar första testversionen av Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

På vilket sätt? för att MetroUI/Tiles är ju redan ett nerdummat gränsnitt anpassat för tablets... Skrivbordet är mycket mer snabbare och kraftfullare att använda än att se på hur värdet är i stan man bor i fullscreen vilket man kan göra i webbläsaren eller en widget/gadget där det inte tar alls lika mycket plats och ja kan se på den samtidigt som jag jobbar med något annat

Metro är ju 100 gånger skönare

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, "upp en nivå"-knappen har kommit tillbaka i utforskaren.

Permalänk
Medlem

Min ISO fil verkar vara korrupt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Min ISO fil verkar vara korrupt.

Vad får du för checksum?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har nu testat det i VirtualBox, måste säga att det var helt värdelöst och totalt anpassat för tablets..

Blir det inte bättre än såhär stannar jag med Windows 7 (som är kraftigt modifierat för att inte vara så sämst)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Som sagt, det går ju att stänga av Metron och få tillbaks startmenyn om man vill.
Misstänker att det blir lättare att göra detta i den skarpa versionen sen.

[how-to-enable-good-old-windows-vista-and-7-style-start-menu-in-windows-8-developer-preview]

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Surfplattan... Vilket nonses, vem använder en sån till nåt vettigt?

Du skulle bli så förvånad om du fattat hur många som använder en surfplatta i arbetet, och om du hade sett användarsättet och nyttan med en surfplatta, så ska jag lova att du hade köpt en själv!!
Det är så lätt att dra förutfattade meningar om en sak som man aldrig provat riktigt ordentligt som användare! Och då menar jag inte prova på Elgigantens provhylla i 10min, utan att äga en!!
Du skulle bli väldigt förvånad så mycket vettigare den är än någonting annat

Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

"HallåJa" inlägg på dig, många har påpekat bristerna i din lista. Och jag får en väldigt stark känsla på att du inte vet vad du pratar om!!

Skrivet av terrax:

Inget killen var bara tvungen att hitta på något extremt dåligt excempel så att han ska slippa köra Windows 8 själv. Han glömde till och med Windows 2000 PRO i sin lista som enligt Många var ett bra Operativ. Windows 95 var banbrytande på sitt sätt så dåligt? Knappast.

Du skrev det, jag tänkte exakt samma!!

Skrivet av bärplockaren:

Det här ska bli kul och prova, även fast det är en såpass tidig version.

Ja det ska det, även fast det är en så pass tidig realese, så får man ändå en förhandstitt

Skrivet av Tomas_88:

Ser ut som abc program för 8 åringar... Tror knappast att den blir bra... Jag ville inte ens byta till win7 från xp, ska jag bytta till 8?! noway

Ångrar du att du gick från XP till 7:an ? Jag tror att du är en sådan som satt kvar i Xp i det sista, och sen när du kom över till 7:an, så tänkte du -Varför byta jag inte innan!! 7:an är verkligen bättre
Bakåtsträvare ??

Skrivet av TheCadde:

Inte alla hade lyxen att bli lobotomerade i samma veva som Win98 släpptes... Jag minns det fortfarande som om det vore igår. Win95 var verkligen kasst och enda grejen den hade var ett nytt "snyggt" UI... Påminner lite on WinME och Win Vista faktiskt! Dom var alla tre bara nya "snygga" UI men verkligen värdelösa som OS.

Jaha

Glömde Win2K? Vääääääääääääääääääänta lite nu. Win2K är inte ett användar (klient) OS. Även om det finns en "användar" verision av Win2K så är fortfarande Win2K ett server OS och därför räknas inte det in i listan. Precis som de följande inte räknas heller!

Windows NT 4.0
Windows 2000 Server (Jaaa, tjata. Det är INTE ett användar OS oavsett vad du säger)
Windows 2003 Server
Windows 2008 Server
Windows 2011 Multipoint Server

Men han har missat tre dock... Egentligen e dom alla samma!

Windows XP Media Center Edition 2002, 2004, 2005

Men ännu en gång är det poänglöst att lista dessa då dom inte nyttjas på samma sätt.
NEJ (och jag har haft denna diskussionen flertalet gånger sedan 1999) Windows 2000 är INTE ett OS som Win 3.1/3.11, Win95, Win98, WinME, WinXP, Win Vista eller Win7. Det är avsett för servers i grunden. Nu råkar det ju vara så att väldigt många tyckte så mycket om Win2K att det i praktiskt taget fungerade som ett användar OS och drivrutiner (mest spel och ljudinriktat) började skapas för det på grund av att folk tjatade så mycket...

Från början använde bara folk Win2K för att det var "säkrare" och stabilare än Win98. Väldigt många av dessa Win2K användare pekade på sig själva och utbrast något i stil med "datorproffs" fastän dom inte ens visste hur man hanterade windows registret eller använde en kommandoprompt. Det liksom kom med på köpet av att använda Win2K att du var nån sorts jävla PC guru och skulle fått en timlön på 3.000 kr om någon anställt dig.
NEJ NEJ NEJ. Så ge er!

Windows 95 var lika banbrytande som Sinclair C5... Och lika praktiskt.
Själv körde jag Win 3.11 Hela vägen fram till Win98 (och en bit in kan tilläggas) och Win 98 SE körde jag en bit in på Win XP eran. Likaså körde jag Win XP en bra bit in på Win 7 eran. Bytte så sent som 9 månader sedan. Har aldrig kört Win95, WinME eller Win Vista själv personligen och alla jag haft åå göra med som har haft nått av dom har bara haft problem med dom. Jag har åå andra sidan spenderat flera timmar i var och en av dessa OS för att LAGA/LÖSA problem.

Som vanligt skrattar jag åt folk som skaffar sig Win95, WinME, Win Vista och jag kommer antagligen skratta åt folk som kör Win 8 med. Det är sant, Microsoft släpper ETT clownOS varannan gång. (Bortsett från server sidan då förståss)

Nästa gång jag hör någon påstå att Win 95 var ett bra OS så dör kattungen!
http://snaskefar.se/images/2007/kattunge_1182615293_7978056.j...

Jag ser så många fel i ditt inlägg. så jag orkar inte!
DöDa du din katt!! På fläcken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag måste nog säga att win8 har potential att bli sämre än vista, blev riktigt besviken på testversionen iaf.

Visa signatur

NZXT Nemesis | Amd Phenom II x4 965 BE @ 3.9 Ghz | Artic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Asus HD 6670 1GB @ 880Mhz | Corsair XMS3 4GB | Asus M4N75TD | Ocz solid 3 60GB | WD 500GB, WD Passport 1TB, | G5 | Saitek eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Inte alla hade lyxen att bli lobotomerade i samma veva som Win98 släpptes... Jag minns det fortfarande som om det vore igår. Win95 var verkligen kasst och enda grejen den hade var ett nytt "snyggt" UI... Påminner lite on WinME och Win Vista faktiskt! Dom var alla tre bara nya "snygga" UI men verkligen värdelösa som OS.

Glömde Win2K? Vääääääääääääääääääänta lite nu. Win2K är inte ett användar (klient) OS. Även om det finns en "användar" verision av Win2K så är fortfarande Win2K ett server OS och därför räknas inte det in i listan. Precis som de följande inte räknas heller!

Windows NT 4.0
Windows 2000 Server (Jaaa, tjata. Det är INTE ett användar OS oavsett vad du säger)
Windows 2003 Server
Windows 2008 Server
Windows 2011 Multipoint Server

Men han har missat tre dock... Egentligen e dom alla samma!

Windows XP Media Center Edition 2002, 2004, 2005

Men ännu en gång är det poänglöst att lista dessa då dom inte nyttjas på samma sätt.
NEJ (och jag har haft denna diskussionen flertalet gånger sedan 1999) Windows 2000 är INTE ett OS som Win 3.1/3.11, Win95, Win98, WinME, WinXP, Win Vista eller Win7. Det är avsett för servers i grunden. Nu råkar det ju vara så att väldigt många tyckte så mycket om Win2K att det i praktiskt taget fungerade som ett användar OS och drivrutiner (mest spel och ljudinriktat) började skapas för det på grund av att folk tjatade så mycket...

Från början använde bara folk Win2K för att det var "säkrare" och stabilare än Win98. Väldigt många av dessa Win2K användare pekade på sig själva och utbrast något i stil med "datorproffs" fastän dom inte ens visste hur man hanterade windows registret eller använde en kommandoprompt. Det liksom kom med på köpet av att använda Win2K att du var nån sorts jävla PC guru och skulle fått en timlön på 3.000 kr om någon anställt dig.
NEJ NEJ NEJ. Så ge er!

Windows 95 var lika banbrytande som Sinclair C5... Och lika praktiskt.
Själv körde jag Win 3.11 Hela vägen fram till Win98 (och en bit in kan tilläggas) och Win 98 SE körde jag en bit in på Win XP eran. Likaså körde jag Win XP en bra bit in på Win 7 eran. Bytte så sent som 9 månader sedan. Har aldrig kört Win95, WinME eller Win Vista själv personligen och alla jag haft åå göra med som har haft nått av dom har bara haft problem med dom. Jag har åå andra sidan spenderat flera timmar i var och en av dessa OS för att LAGA/LÖSA problem.

Som vanligt skrattar jag åt folk som skaffar sig Win95, WinME, Win Vista och jag kommer antagligen skratta åt folk som kör Win 8 med. Det är sant, Microsoft släpper ETT clownOS varannan gång. (Bortsett från server sidan då förståss)

Nästa gång jag hör någon påstå att Win 95 var ett bra OS så dör kattungen!
http://snaskefar.se/images/2007/kattunge_1182615293_7978056.j...

Windows 2000 är ett klient OS. Men inte ett hardcore gamerOS.

Windows95 var ett bra OS och ett stort steg fram från 3.11, det var inte optimalt men det funkade framförallt i sin tredje revision, 98SE.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

Nästa gång jag hör någon påstå att Win 95 var ett bra OS så dör kattungen!
http://snaskefar.se/images/2007/kattunge_1182615293_7978056.j...

Win 95 var bra, död åt kattungar!

Permalänk
Medlem

64-bits varianten utan developer tools som torrent

har lagt upp WindowsDeveloperPreview-64bit-English som en torrent för de som har problem med nedladdnngen eller bara tycker det går segt
har hash checket fillen innan jag la upp den så ni kan vara säkra på att de e rätt
WindowsDeveloperPreview-64bit-English

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk

Bra ös i den nerladdningen - 4.8 GB tog ca 6 minuter att suga ner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Du har ju en poäng där.
Sen att allt är så "Appifierat" i dagsläget så kan bli en flopp för den vanliga datorn användaren som inte bryr sig ett skit om appar osv.

Precis den känslan jag också fick av bilderna, liknar mer
som nått jevla mobil-OS än ett gammal hederligt PC-OS.

Men om man kan komma runt detta i Win8 och det är
stabilare och kompatiblare än Win7 så blir jag mkt nöjd.

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Kan inte få igång skitet på Virtualbox, som alla andra verkar har fått igång det på (har inte använt det innan dock). Kan någon som vet hur man gör och som fått det att funka skriva det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MofoSchenked:

Kan inte få igång skitet på Virtualbox, som alla andra verkar har fått igång det på (har inte använt det innan dock). Kan någon som vet hur man gör och som fått det att funka skriva det?

Fick inte heller igång det i virtualbox först. Jag avr tvungen att ändra en liten inställning sen funkade det. Gå in på Inställningar->System och ändra Chipset till ICH9 så bör det funka för dig med :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Precis den känslan jag också fick av bilderna, liknar mer
som nått jevla mobil-OS än ett gammal hederligt PC-OS.

Men om man kan komma runt detta i Win8 och det är
stabilare och kompatiblare än Win7 så blir jag mkt nöjd.

\\\ AplAy ///

Windows 8 fungerar mycket bra på min laptop som tidigare körde 7an, tar troligtvis ett tag att vänja sig vid Metro-gränsnittet som ersätter startmenyn (vilken jag knappt använder ändå)

pekskärmsgränsnittet ser ut som ~windows mobile 7 osv, och är troligtvis tänkt att sättas mot android os honeycomb och allt vad pekskärmsoperativen heter. Det känns som att det börjar bli dags att faktiskt skaffa sig en vettig tablet när windows 8 är klart.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

Roligt när folk som "vet" saker inte ens kan göra en riktig lista.

Windows 3.x - Riktigt dåligt OS. Helt ärligt, kan du tala om vad som var bra med detta extremt omständliga OS som var otroligt jobbigt.
Windows NT4 - Ett väldigt stabilt OS men svårt att använda det för vanliga personer.
Windows 95 - Fösta OS:et efter NT4 som hade ett vettigt GUI.
Windows 98 - Helt OK OS.
Windows ME - Nej, detta var inte något lyckat OS på många punkter.
Windows 2000 - Genombrottet från MS med ett sjukt bra OS som byggde på NT.
Windows XP - Det bästa OS:et som MS tillverkat sedan starten. Men många klagade otroligt mycket på detta OS. Det var det sämsta man kunde ha, blåskärm hela tiden, drog prestanda, spelen gick skit. Var väldigt många "kunniga" som sågade XP flera år efter lanseringen. Dom satt med Windows 2000 istället.
Windows Vista - Åter ett genombrott från MS. Problemet var att det fanns för mycket buggar i början och var relativt prestanda krävande. Vid detta tillfälle så fick flera märkesdatorer fnatt och började dra in massa miljoner minnesslukande program som ingen använde. Dessa program segade ner Vista till en obrukbar dator. Vet flera som sågade Vista totalt och sa det var det sämsta som har testat, installerade om deras datorer och sedan ändra dom faktiskt åsikt och hyllade Vista.
Windows 7 - Det Vista borde varit från början. Nu var alla barnsjukdomar totalt borta från den nya Vista stilen. Och nu var det inte så krävande.

och då...

Windows 8 - I grund och botten samma som Windows 7 fast mer optimerad och fler funktioner. Att såga 8:an är samma som att såga Windows 7. SÅ jäkla mycket annorlunda mot 7:an är det inte.

Är väldigt trött på folk som sågar allt MS kommer med. Ändå sitter dom där sedan med det efter några år...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Fick inte heller igång det i virtualbox först. Jag avr tvungen att ändra en liten inställning sen funkade det. Gå in på Inställningar->System och ändra Chipset till ICH9 så bör det funka för dig med :).

Jag har gjort allt som man ska förutom att jag inte kan komma åt fliken "Acceleration" , funkar fortfarande inte!
har 3d grapich
IO APIC
ICH9
1510 RAM
40 GB
256 MB grafikminne

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ångrar du att du gick från XP till 7:an ? Jag tror att du är en sådan som satt kvar i Xp i det sista, och sen när du kom över till 7:an, så tänkte du -Varför byta jag inte innan!! 7:an är verkligen bättre
Bakåtsträvare ??

Nej jag var faktiskt vann med xp och gillade inte alla onödiga grejer som man fick med windows vista och windows 7. Gillar inte att ha massa "fjantiga" funktioner osv...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

Fick inte heller igång det i virtualbox först. Jag avr tvungen att ändra en liten inställning sen funkade det. Gå in på Inställningar->System och ändra Chipset till ICH9 så bör det funka för dig med :).

Det fungerar fortfarande inte, får upp felkod: VT-x features locked or unavailable in MSR. (VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED).

Skriv gärna hur man gör från början, har väldigt stora misstankar om att jag gör fel från scratch :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ska testa det när det känns mer lönt, och inte så många buggar i systemet som jag antar att det finns, men kommer kolla denna tråden rätt ofta nu Hoppas folk kommer med för och nackdelar till W8 jämfört med W7

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Sitter och skriver det här från Windows 8 nu och jag måste säga att upplevelsen blev betydligt mer positiv när man installerade det lokalt. Det är väldigt hårdvaruaccelererat och det är ett skönt flyt i allting, även i desktop. Även multimonitor funkar rätt så bra faktiskt. Är man van vid att ha de program man använder pinnande i taskbaren så kommer man inte heller åt Metro-delen så ofta. Tycker dock mer och mer om idén måste jag säga, är nog mest en vanesak.

Permalänk

Shit vad många negativa bakåtsträvare det fanns här då.
Själv tycker jag metro är nice fast det är uppenbarligen inte gjort för vanliga, stationära datorer. För mycket hopp mellan metro och ”det vanliga” UIt.

Men det finns ju en anledning till att den har namnet Developer Preview. Den är inte gjord för vardaglig användning, den är gjord för att utvecklare (developers) ska få en förhandstitt (preview) på hur OSet och Metro etc fungerar och lära sig utveckla för det.

Det går att stänga av Metro helt i registret, och då får man mer eller mindre Windows 7 fast med en uppknapp i explorer och annan inloggningsskärm. I betan och RCn kommer det antagligen vara mycket enklare att stänga av Metro helt eller delvis.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk

Är det bara jag eller påminner windows 8 om en telefon? Så sjukt osmidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Som sagt, det går ju att stänga av Metron och få tillbaks startmenyn om man vill.
Misstänker att det blir lättare att göra detta i den skarpa versionen sen.

[how-to-enable-good-old-windows-vista-and-7-style-start-menu-in-windows-8-developer-preview]

Denna är enklare

http://www.mstechpages.com/2011/09/14/disable-metro-in-window...

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Det var annat , Vista = 6.0 , W7 = 6.1 , W8 = 6.2 alltså bara en upphottad version av Vista

Nej. Det representerar vilken version av NT som körs.

Windows 2000 var 5.1, XP 5.1. osv..

Permalänk
Medlem

Måste ärligt talat säga att det här med Ribbon och Metro-Startmeny är det sämsta skiten Microsoft har kommit på, åtminstone för vanligt användande. Det kanske ser bra ut men efter att ha testat det i ett par timmar måste jag säga att det är så jädrans omständligt och osmidigt att det inte är sant, riktigt irriterande blir det när det i grund och botten inte skiljer sig så stor från Win 7, men förmodligen kommer kosta en hel del.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MofoSchenked:

Skriv gärna hur man gör från början, har väldigt stora misstankar om att jag gör fel från scratch :/

Ditt BIOS kan vara fel-konfigurerat. Se till att VT-x är aktiverat i Processor inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Glömde Win2K? Vääääääääääääääääääänta lite nu. Win2K är inte ett användar (klient) OS. Även om det finns en "användar" verision av Win2K så är fortfarande Win2K ett server OS och därför räknas inte det in i listan. Precis som de följande inte räknas heller!

Nu verkar du inte veta alls vad du pratar om.

Windows 2000 är ett rent klient OS.
Du verkar prata om Windows 2000 Server.

Kan det vara så att du blandar ihop det med Windows 2003 Server som många (inklusive jag har testat) körde som klient OS.

Skrivet av TheCadde:

Windows NT 4.0
Windows 2000 Server (Jaaa, tjata. Det är INTE ett användar OS oavsett vad du säger)
Windows 2003 Server
Windows 2008 Server
Windows 2011 Multipoint Server

Men han har missat tre dock... Egentligen e dom alla samma!

Windows XP Media Center Edition 2002, 2004, 2005

Men ännu en gång är det poänglöst att lista dessa då dom inte nyttjas på samma sätt.
NEJ (och jag har haft denna diskussionen flertalet gånger sedan 1999) Windows 2000 är INTE ett OS som Win 3.1/3.11, Win95, Win98, WinME, WinXP, Win Vista eller Win7. Det är avsett för servers i grunden. Nu råkar det ju vara så att väldigt många tyckte så mycket om Win2K att det i praktiskt taget fungerade som ett användar OS och drivrutiner (mest spel och ljudinriktat) började skapas för det på grund av att folk tjatade så mycket...

Från början använde bara folk Win2K för att det var "säkrare" och stabilare än Win98. Väldigt många av dessa Win2K användare pekade på sig själva och utbrast något i stil med "datorproffs" fastän dom inte ens visste hur man hanterade windows registret eller använde en kommandoprompt. Det liksom kom med på köpet av att använda Win2K att du var nån sorts jävla PC guru och skulle fått en timlön på 3.000 kr om någon anställt dig.
NEJ NEJ NEJ. Så ge er!

Windows 95 var lika banbrytande som Sinclair C5... Och lika praktiskt.
Själv körde jag Win 3.11 Hela vägen fram till Win98 (och en bit in kan tilläggas) och Win 98 SE körde jag en bit in på Win XP eran. Likaså körde jag Win XP en bra bit in på Win 7 eran. Bytte så sent som 9 månader sedan. Har aldrig kört Win95, WinME eller Win Vista själv personligen och alla jag haft åå göra med som har haft nått av dom har bara haft problem med dom. Jag har åå andra sidan spenderat flera timmar i var och en av dessa OS för att LAGA/LÖSA problem.

Som vanligt skrattar jag åt folk som skaffar sig Win95, WinME, Win Vista och jag kommer antagligen skratta åt folk som kör Win 8 med. Det är sant, Microsoft släpper ETT clownOS varannan gång. (Bortsett från server sidan då förståss)

Nästa gång jag hör någon påstå att Win 95 var ett bra OS så dör kattungen!
http://snaskefar.se/images/2007/kattunge_1182615293_7978056.j...

Jag tror du bör sätta dig i skolbänken!!! Du tror ju t.o.m. Windows NT är ett server OS... GAAAAaaa!!!!
Intessant är att du inte har svarat på någon av dom som säger du har fel.

Men för att förenkla det för dig så har verkligheten här:

Källinformation: http://sv.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows

Det är så otroligt tråkigt när helt okunniga människor spyr ur galla över att folk har fel när du inte har en susning överhuvudtaget vad du pratar om.
Men ändå TROR du dig veta exakt vad du pratar om... Usch...

Så hoppas du kan sätta dig och svara på allas inlägg om att du har fel. För har du suttit sedan 90-talet och trott att Windows NT och 2000 är ett server OS så kan jag förstå att du får en chock att du har haft under alla dessa år.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Skrivet av eXale:

Ditt BIOS kan vara fel-konfigurerat. Se till att VT-x är aktiverat i Processor inställningar.

Nu går det igång i bios, men den hittar inte win 8...

Visa signatur

Citera för svar!