Microsoft publicerar första testversionen av Windows 8

Permalänk

Virtualbox

Funkar att installera på Virtualbox. Funkar inte på ESX.

Permalänk
Medlem

Gaaarh panik... laddat ner 2,5gb sen dör trådlösa -.-' ajjaa blir ett försök på 32bit'arn istället nu

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad W8 har för versionnummer ? 7.0 ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

Du missade Win2k!

För övrigt ser ju Windows 8 rent gräsligt ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

Du har ju en poäng där.
Sen att allt är så "Appifierat" i dagsläget så kan bli en flopp för den vanliga datorn användaren som inte bryr sig ett skit om appar osv.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tigerhamster:

Fast. Min complaint att OSet är stort lär väl inte sänkas? Snarare höjas. I övrigt håller jag med.

Jo jag kan förstå det men kom ihåg att W7 och W8 är ännu mer lika varandra än Vista och W7, därav likadana systemkrav.
16GB för 32Bit kommer gå bra att använda sig av men som med W7 är 25-30 ett mer faktiskt minimum.

Permalänk

Kan man stänga av Metro UI/Tiles?.. För det är inte ALLS mer produktivt än det vanliga skrivbordet, för mig är det bara ögongodis och en process i bakgrunden som kommer ständigt vela ha en del av mina systemresurser, och hur får man tillbaka den vanliga startmenyn? När man klickar på den nya mörkgråa startmenyn när man är inne på det vanliga skrivbordet kommer man till de nya Metro UI/Tiles vilket har förstört en del av produktiviteten från Windows7.

Sen såg jag att adressbaren (url) inne i Internet Explorer (med MetroUI/Tiles) är längst ner?! Hur tänker dom?.. När du startar webbläsaren, det man automatiskt kollar på är headern på hemsidan under andressbaren, så nu med de nya gränsnittet måste man kolla ner hela tiden? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Nån som vet vad W8 har för versionnummer ? 7.0 ?

8.0.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mr_sQuinty:

Nån som vet vad W8 har för versionnummer ? 7.0 ?

8102 har detta bygge.

Permalänk
Medlem

Ser fantastiskt ut, kommer bli magiskt med en Windows 8 lur som synkas med ens PC, längtar som fasen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Kan man stänga av Metro UI/Tiles?.. För det är inte ALLS mer produktivt än det vanliga skrivbordet, för mig är det bara ögongodis och en process i bakgrunden som kommer ständigt vela ha en del av mina systemresurser, och hur får man tillbaka den vanliga startmenyn? När man klickar på den nya mörkgråa startmenyn när man är inne på det vanliga skrivbordet kommer man till de nya Metro UI/Tiles vilket har förstört en del av produktiviteten från Windows7.

Sen såg jag att adressbaren (url) inne i Internet Explorer (med MetroUI/Tiles) är längst ner?! Hur tänker dom?.. När du startar webbläsaren, det man automatiskt kollar på är headern på hemsidan under andressbaren, så nu med de nya gränsnittet måste man kolla ner hela tiden? :s

Ja du kommer kunna välja interface (Metro eller "klassiskt") men att inte köra Metro känns bakåtsträvande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Windows95 var väl inte så illa (och var windows98 verkligen så mycket bättre)?

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Ja du kommer kunna välja interface (Metro eller "klassiskt") men att inte köra Metro känns bakåtsträvande.

På vilket sätt? för att MetroUI/Tiles är ju redan ett nerdummat gränsnitt anpassat för tablets... Skrivbordet är mycket mer snabbare och kraftfullare att använda än att se på hur värdet är i stan man bor i fullscreen vilket man kan göra i webbläsaren eller en widget/gadget där det inte tar alls lika mycket plats och ja kan se på den samtidigt som jag jobbar med något annat

Permalänk
Medlem

Downloading --->

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

95an fungerade ok. men det var först till 98 SE som det lirade bra.
Sen har du missat W2k som var rikigt bra. XP tillförde ju vara spelgrejer och lite mer polerad yta och var inte så stabilt i början.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Verkar funka bäst i VirtualBox, Wmvare vill inte ta in den. Så för er som ska köra virtuellt, kör Virtualbox!

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

Vad var det för fel på Windows 95?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Kan man stänga av Metro UI/Tiles?.. För det är inte ALLS mer produktivt än det vanliga skrivbordet, för mig är det bara ögongodis och en process i bakgrunden som kommer ständigt vela ha en del av mina systemresurser, och hur får man tillbaka den vanliga startmenyn?

Bild på traditionella UI:t
http://img585.imageshack.us/img585/9569/69518271.png

Hoppas de behåller den fyrkantiga looken på fönster, jag gillar inte rundade stilen som funnits med sen XP och framåt.

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Låter konstigt, varför skulle man inte kunna göra det?

Står mer om detta här: http://phoronix.com/forums/showthread.php?60066-Windows8-quot...

Kan någon bekräfta om detta stämmer?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Tror också Win8 blir ett mellan OS likt Vista var för Windows 7 och ME för XP, det är nog mer gjort för Mediacenters och bärbara datorer känns det som på förhand, än för vardagligt jobbande.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Verkar funka bäst i VirtualBox, Wmvare vill inte ta in den. Så för er som ska köra virtuellt, kör Virtualbox!

Jag får det inte att funka

Står bara "Computer needs to restart"

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av Buio:

Bild på traditionella UI:t
http://img585.imageshack.us/img585/9569/69518271.png

Hoppas de behåller den fyrkantiga looken på fönster, jag gillar inte rundade stilen som funnits med sen XP och framåt.

Jo, jag vet hur det ser ut... men även att man har avaktiverat tiles/metro ui-gränssnittet så kommer man få den opassande grå startmeny-ikon istället för den snygga från win7?

btw enligt bilden ser man att det är windows Version 6.2 lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Surfplattan... Vilket nonses, vem använder en sån till nåt vettigt?

Jag har samma tankar som dig, men nu när de visade upp Windows 8 på en surfplatta så ser det faktiskt optimalt ut. Windows ligger långt föra IOS måste jag säga även om det inte är färdigt än.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man inaktiverar Metro?

Har kört det nu på en atom med 2gb ram en stund, det är väl minimikravet.
Funkar fint än så länge, bortsett från det irriterade Metro.

De verkar ha lagt till stöd för 16-bitars applikationer, känns som 3 versioner för sent..

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Jag får det inte att funka

Står bara "Computer needs to restart"

Jag har inte fått ner den helt än så jag själv kan kolla, mina arbetskamrater har å andra sidan fått igång den i VirtualBox. Kan återkomma senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MROO:

Minns när Windows Vista eller 7 hade testversion, så var det bara ett antal x som kunde laddas ner sen vare slut ;>

Fast det blev ju inte begränsat, då det uppdagades att det fanns bara typ 5 nycklar, så man kunde köra på vilken som.

Skrivet av 1337sweden:

Jo, jag vet hur det ser ut... men även att man har avaktiverat tiles/metro ui-gränssnittet så kommer man få den opassande grå startmeny-ikon istället för den snygga från win7?

btw enligt bilden ser man att det är windows Version 6.2 lol

6.2.8102

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Ni som fått igång det under VirtualBox, är det något speciellt att tänka på? Jag har aldrig använt det innan men det verkade ju hur smidigt som helst med installation och konfigurering, inga direkt frågetecken. När jag bootar den virtuela maskinen så läser den in filerna från ISO:n, varefter det kommer upp en text med "windows developer preview" varefter system kräver en omstart ("your computer needs to restart"). Några felkoder därutöver, allt skrivs ut upprepade gånger till det totalkraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Vad var det för fel på Windows 95?

Inget killen var bara tvungen att hitta på något extremt dåligt excempel så att han ska slippa köra Windows 8 själv. Han glömde till och med Windows 2000 PRO i sin lista som enligt Många var ett bra Operativ. Windows 95 var banbrytande på sitt sätt så dåligt? Knappast.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark