Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Hur har han löst värmeproblemet?

Han har inte haft nått värmeproblem.

Han kör med ett Coolermaster HAF X BLACK chassi och när han spelar t ex bfbc2 på max / BF3 max så ligger korten på max 60grader.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk

Jag kör med Asus extreme 4 och clockade sli. det övre ligger på 85 grader och det undre strax under 80. Du kommer få problem med både strömförsörjning och värme om du inte köper ett rikgt bra kort. Hade P6X58D Premium som kostade 2800:- och det blev bara skit. Orkade knappt med stock.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Hej. blir många trådar med jävligt skiftande frågor allt eftersom jag ändrar mig

Nåväl! Jag kunde inte hjälpa mig utan slog till på ett GTX580 med DirectCU II-kylaren eftersom 3400:- är svårslaget.
Jag har funderingar på att någon gång i framtiden köra på SLI och då är frågan bara vilket moderkort man skall välja. Sockel 1155 blir det med en Silver Arrow kylare.

Är inne på http://www.inet.se/artikel/1902091/asrock-p67-extreme4-gen-3 men jag undrar lite angående PCI-portarna. Den har ju tre PCI-portat så om man kör på de längst ifrån varandra bör det ju vara gott om plats. Men den nedersta porten verkar ju blockera alla kopplingar för on/off, HDD-LED etc.

Så frågan är om det är bättre att köpa något i stil med detta:
http://www.inet.se/artikel/1901986/asus-p8p67-ws-revolution-b...
Som har en extra plats mellan portarna. Men jag har svårt att motivera den extra kostnaden. Det borde väl funka med ett tvåplatserskort och ett från asus annars.

Så jag undrar väl helt enkelt om det finns något vettigt kort med tre platser mellan PCI-E portarna(de stora då. 2.0?) soom ligger närmre prisklassen 1500:-

Allt skall få plats i ett Raven RV02-e

Tack på förhand för alla åsikter!

notera att asrock moderkortet bara har har PCI-E 1.0 och 4gånger på nedersta plattsen ofta kan det vara en 16plats men bara kopplat pinnar med 4-8kanaler på den tredje om det inte är ett väldigt dyrt moderkort.

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Jag kör med Asus extreme 4 och clockade sli. det övre ligger på 85 grader och det undre strax under 80. Du kommer få problem med både strömförsörjning och värme om du inte köper ett rikgt bra kort. Hade P6X58D Premium som kostade 2800:- och det blev bara skit. Orkade knappt med stock.

Du menar ASRock extreme-4?

Permalänk

Nej, menar Maximus 4.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Om man kör detta 580 i Sli, så är revolution moderkort enda alternativet just för platsen emellan?

Permalänk
Medlem

Snor den här tråden lite och frågar om http://www.inet.se/produkt/1902152/asus-p8z68-v-pro-gen3 funkar med 1x av detta grafikkort?
Då det jag har nu så sitter det en bli liten kylare ivägen så hela grafikkortet går inte ända ner..