Permalänk
Medlem

Musik Android.

Är på jakt efter en android med bra ljudkvalitet i hörlursjacket. Vet att det kommer Sensation XE men undviker helst HTC.
Någon som kan hjälpa mig?

MVH Alexander

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hm?

Ta vilken Andriod som helst, installera Mortplayer och köp Sony Ericsson MW600 lurar.... Dock undvik SE mobiler då dessa "klipper" i ljudet, vilket HTC inte gör.

Använder min SE X10 Xperia mini pro som Mp3 spelare på jobbet, bortsett "klippet" så är det enda skiten klarar av.

"klippet" i ljudet är på grund av dåligt BT, Tack SE för ert taflande med mjukvaran.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

BT och bra ljud? Tror inte det.

Sensation XE är inte bättre än andra telefoner, den har bättre medföljande hörlurar och en equalizer som trixar lite med ljudet.

Vad jag sett från swedroids recensioner är det minimala skillnader mellan olika telefoner oavsett vad de marknadsförs som.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

blir kanske en sgs 2 då jag har en mw600.

Permalänk
Medlem

Sgs2 har tydligen lite sämre ljudkrets än sgs1. Sen om någon kan höra skillnad ska jag låta va osagt. jag har en sgs2 o är rätt kräsen när det gäller ljud o jag tycker den funkar helt ok kopplad till denon stärkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Sgs2 har tydligen lite sämre ljudkrets än sgs1. Sen om någon kan höra skillnad ska jag låta va osagt. jag har en sgs2 o är rätt kräsen när det gäller ljud o jag tycker den funkar helt ok kopplad till denon stärkaren.

Jo, tydligen så sitter det en Yamaha-krets i SGS2 medan det sitter en Wolfson grej i SGS1. Supercurio går rätt hårt åt den i den här artikeln, även om Yamaha-kretsen förmodligen är bättre än genomsnittet:
http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...
Jag har bara lyssnat på SGS så jag vet inte om man kan höra någon skillnad på dem i verkligheten. SGS har ju sina problem som t.ex. tveksam GPS (iaf. min) och laggigt filsystem (om man har en gammal firmware), men med Voodoo kernelmodulen och schyssta hörlurar så låter SGS:en verkligen fantastiskt bra!