Temp då GPUn börjar skadas?

Permalänk
Medlem

I Furmark ligger mitt övre kort på ca 90-92 grader, det undre på 78.

Helt normalt.

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Tjena

Jag undrar om man har plats för en chassi fläkt i sidan vid grafekorten. Ska den blåsa mot eller ifrån korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska blåsa in eftersom grfikkortet blåser ut luft i bakänden

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

När jag körde furmark så gick mitt ena 6970 upp i 92 grader och det andra till 87

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Men använder du stock-kylaren eller har du investerat i en ny kylare?

Köpte Dual fan edition av kortet.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Någonstans över 100 grader, vad jag har hört.

Du kan prova att skapa en egen fläktkurva så kortet blåser mer, om du vill få det svalare.

har haft mina 8800 ultra i 105C