Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Är 22, innan har jag betalat allt mellan 399- 700:- i månaden. Så det känns lite väl mycket måste jag säga. Jag hittade Tele2 har nått abonnemang för 169:- och då är de 0:- till alla operatörer med 0.99:- uppkopplingsavgift sedan lägga till surf för 189:- då känns det som att det blir rätt billigt. Då jag kanske ringer 40 samtal i månaden... så runt 400:- i månaden, känns relativt vettigt? Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Det känns absolut vettigt!

Ett tips är att du ringer lite olika säljare inom olika företag och kolla om dom kan skräddarsy något för dina ändamål, sen tecknar du upp dig där du får bäst deal helt enkelt

När jag förlängde mitt abonnemang med tre så kapade tjejen jag pratade med mina kostnader med nästan 100:- i månaden efter att hon kollat igenom mina två senaste fakturor, riktigt hjälpsamma är dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Är 22, innan har jag betalat allt mellan 399- 700:- i månaden. Så det känns lite väl mycket måste jag säga. Jag hittade Tele2 har nått abonnemang för 169:- och då är de 0:- till alla operatörer med 0.99:- uppkopplingsavgift sedan lägga till surf för 189:- då känns det som att det blir rätt billigt. Då jag kanske ringer 40 samtal i månaden... så runt 400:- i månaden, känns relativt vettigt? Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen har jag 3Pott 399:- i månaden med dessa tilläggstjänster:

3000 sms/mms 149:-/månaden
SurfMax 149:-/ månaden (detta ingår tydligen enligt tjejen på tre i framtiden)
3Vänner 69:-/ månaden, gratis samtal till fasta nät och gratis inom 3.

Detta täcker alla mina kostnader och speciellt om 3SurfMax kommer ingå. Så jag är kanonnöjd!

Riktigt bra att jag kan använda hela månadsbeloppet till olika tjänster som passar mig bäst, så eftersom jag använder nästan hela månadsbeloppet så betalar jag ingenting för telefonen. Och jag får välja en ny telefon varje 18e månad, dvs efter ett och ett halv år.

Nu var jag dock lite ivrig att få iPhone 4s, så jag hade egentligen 6 månader kvar tills jag skulle få välja ny telefon. Då löste tre det på det sättet att jag betalade fullpris 6 månader framöver, dvs 2400:- så fick jag beställa telefonen!

EDIT: Snygg dubbelpost jag lyckades göra.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur lång leveranstid telia har? Är sugen men jag orkar inte vänta 1 månad på ny telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ser okej ut men glaset lär spricka lika lätt som på vanliga 4an eller?

Låt bli att tappa mobilen så slipper du oroa dig.

Beställde för övrigt en Iphone 4S till mig själv härom dagen. Min 3GS har överlevt i mer än två år, och sjunger på sista versen. Valde en 32 GB med vit färg. Min flickväns Iphone är svart och min tidigare var svart, så lite omväxling får man ha. Det jag reagerade över var hur billig den blev ändå. 200 kr i två år, samt en engångskostnad på 1000 kr, ger en slutsumma på 5800 kr. Lika mycket som man måste betala för en 16 GB olåst. Perfekt i min mening. Sedan fick jag även ett års gratis Spotify.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Låt bli att tappa mobilen så slipper du oroa dig.

Beställde för övrigt en Iphone 4S till mig själv härom dagen. Min 3GS har överlevt i mer än två år, och sjunger på sista versen. Valde en 32 GB med vit färg. Min flickväns Iphone är svart och min tidigare var svart, så lite omväxling får man ha. Det jag reagerade över var hur billig den blev ändå. 200 kr i två år, samt en engångskostnad på 1000 kr, ger en slutsumma på 5800 kr. Lika mycket som man måste betala för en 16 GB olåst. Perfekt i min mening. Sedan fick jag även ett års gratis Spotify.

Du är en sådan som tycker allt med säkerhet i en bil är strunt antar jag? (För du krockade ju aldrig med din förra bil så varför skulle det kunna ske med den nya:P)
Jag har sett enheldel iphone 4 med spräckt glas och hur kul är det på en telefon för 5800kr. Jag menar inte att den är dålig den är bara lite för ömtålig för min smak sen är la Iphone 3g och 3gs lite hållbarare har jag fått för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du är en sådan som tycker alt med säkerhet i en bil är strunt antar jag? (För du krockade ju aldrig med din förra bil så varför skulle det kunna ske med den nya:P)
Jag har sett enheldel iphone 4 med spräckt glas och hur kul är det på en telefon för 5800kr. Jag menar inte att den är dålig den är bara lite för ömtålig för min smak sen är la Iphone 3g och 3gs lite hållbarare har jag fått för mig.

Det är väl lite dumt att jämföra något som har med ens liv att göra och en produkt som i dagens samhälle anses vara som en färskvara. Dvs används och byts ut. Du kommer ju förmodligen inte sitta och ruva på din iphone i 10 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Det är väl lite dumt att jämföra något som har med ens liv att göra och en produkt som i dagens samhälle anses vara som en färskvara. Dvs används och byts ut. Du kommer ju förmodligen inte sitta och ruva på din iphone i 10 år.

Man kan ju tycka det är dumt att inte förstå folks skämt också. Inte direkt så att jag var superseriös med biljämförelsen.

Han tror ju att man kan bestämma innan man köper om man ska tappa telefonen eller ej, det försökte jag på mitt sätt visa vara ett rätt dumt sätt att tänka på Spelar ju inte så stor roll om det är 2 eller 10 år man kan ju ändå inte veta om den kommer tappas eller ej av misstag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Personligen har jag 3Pott 399:- i månaden med dessa tilläggstjänster:

3000 sms/mms 149:-/månaden
SurfMax 149:-/ månaden (detta ingår tydligen enligt tjejen på tre i framtiden)
3Vänner 69:-/ månaden, gratis samtal till fasta nät och gratis inom 3.

Detta täcker alla mina kostnader och speciellt om 3SurfMax kommer ingå. Så jag är kanonnöjd!

Riktigt bra att jag kan använda hela månadsbeloppet till olika tjänster som passar mig bäst, så eftersom jag använder nästan hela månadsbeloppet så betalar jag ingenting för telefonen. Och jag får välja en ny telefon varje 18e månad, dvs efter ett och ett halv år.

Nu var jag dock lite ivrig att få iPhone 4s, så jag hade egentligen 6 månader kvar tills jag skulle få välja ny telefon. Då löste tre det på det sättet att jag betalade fullpris 6 månader framöver, dvs 2400:- så fick jag beställa telefonen!

EDIT: Snygg dubbelpost jag lyckades göra.

det är nästan precis det jag har nu, pott 399 samt gratis surf och ring till fast telefon samt andra inom tre gratis.

men det känns som om jag bara betalar överpris, då det känns som om jag kan komma billigare undan med Tele2

T.ex. Tele2 Smart
169:-/Mån
Ring gratis till Tele2/Comviq samt Övriga operatörer.
SMSa gratis till Tele2/Comviq samt Övriga operatörer.
Öppningsavgift 0.99:- per samtal (Ringer ca 40 samtal i månaden)

lägger sedan till Surf Large upp till 10 Mbit/s samt 10GB som kostar
189:-/Mån

det ger mig en fast kostnad på 358:- plus då mina samtal ca 40 st vilket då hamnar på ca 400:- per månad

Inte så illa pinkat om jag har läst allt rätt

Då köper jag en iPhone 4S för ca 5,5k en 32GB så jag är relativt nöjd

Peace

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Nån som vet hur lång leveranstid telia har? Är sugen men jag orkar inte vänta 1 månad på ny telefon

från telias kundtjänsttwitter
De som var snabbast att beställa kommer få sina telefoner skickade 27/10 vilket för de flesta innebär att paketet är -
framme på lanseringsdagen. På vilken exakt plats en person ligger i kö kan vi däremot inte kontrollera. Tar de telefoner ->
vi till en början blivit tilldelade slut, skickas överskjutande best ut i turordning allt eftersom vi får in fler. //TL

Butikerna blir tilldelade en egen mängd telefoner, säljer dessa slut så läggs du i samma kö som de kunder som beställer ->
genom telia.se eller kundtjänst. Vilka mängder vi pratar om har jag dessvärre inga uppgifter kring. //TL

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

från telias kundtjänsttwitter
De som var snabbast att beställa kommer få sina telefoner skickade 27/10 vilket för de flesta innebär att paketet är -
framme på lanseringsdagen. På vilken exakt plats en person ligger i kö kan vi däremot inte kontrollera. Tar de telefoner ->
vi till en början blivit tilldelade slut, skickas överskjutande best ut i turordning allt eftersom vi får in fler. //TL

Butikerna blir tilldelade en egen mängd telefoner, säljer dessa slut så läggs du i samma kö som de kunder som beställer ->
genom telia.se eller kundtjänst. Vilka mängder vi pratar om har jag dessvärre inga uppgifter kring. //TL

Okay, tack!

Beställde och efter ett tag så fick jag leveransdatum 28/10 så jag hoppas. Beställde med Telia max 25 surf med studentrabbat. 278 i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Okay, tack!

Beställde och efter ett tag så fick jag leveransdatum 28/10 så jag hoppas. Beställde med Telia max 25 surf med studentrabbat. 278 i månaden

Vet du exakt när du gjorde din beställning? Var det via telefon eller internet? Beställde i Söndags och väntar fortfarande på min leveransbekräftelse!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Hört lite olika om detta, men är det någon som vet hur mycket ram 4S har? hittar inget på apples hemsida, vissa säger 512mb andra säger 1gb, hur mycket är det?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Hört lite olika om detta, men är det någon som vet hur mycket ram 4S har? hittar inget på apples hemsida, vissa säger 512mb andra säger 1gb, hur mycket är det?

512

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Vet du exakt när du gjorde din beställning? Var det via telefon eller internet? Beställde i Söndags och väntar fortfarande på min leveransbekräftelse!

14.13 fick jag ett mail som bekräftade min beställning.

Sen om jag klickar på "följ din beställning" så står det estimerat leveransdatum 28/10
Beställde via mecenats erbjudande på internet

EDIT: kanske ska säga att det 16gig också. 32 o 64 var slut stog det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Är 22, innan har jag betalat allt mellan 399- 700:- i månaden. Så det känns lite väl mycket måste jag säga. Jag hittade Tele2 har nått abonnemang för 169:- och då är de 0:- till alla operatörer med 0.99:- uppkopplingsavgift sedan lägga till surf för 189:- då känns det som att det blir rätt billigt. Då jag kanske ringer 40 samtal i månaden... så runt 400:- i månaden, känns relativt vettigt? Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Halebop kanske?

http://www.halebop.se/abonnemang

0 kr/min till alla
2 GB data ingår
Fria SMS till hela världen
(94.50 kr/mån de första 10 månaderna. Därefter 189 kr/mån)

De går i Telias nät, du slipper problem med mottagning iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Tråkigt 1GB hade ju varit nice..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

14.13 fick jag ett mail som bekräftade min beställning.

Sen om jag klickar på "följ din beställning" så står det estimerat leveransdatum 28/10
Beställde via mecenats erbjudande på internet

EDIT: kanske ska säga att det 16gig också. 32 o 64 var slut stog det

Då har du nog lyckats komma med första beställningen! Var det idag du la ordern?

Får min bekräftelse via posten så jag väntar med spänning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Men har inte iPhone 4S sämre batteri tid än tidigare iPhones? 200h standby å övriga har la 300? eller har jag helt fel?

Problemet är att min telefon börjar bli gammal och med tiden har batteriet blivit allt sämre. Första två åren eller så har jag inte haft något problem med batteritiden utan det är något som kommit senaste tiden. Tror att 4S kommer fungera alldeles ypperligt.

Permalänk
Medlem

Verkar som att den vita säljer mest om man nu kollar på forum osv. Jag som tog den vita bara för att inte vara mainstream =P å så ser de ut som den kommer bli mainstream hehe

Permalänk
Medlem

Noterade tidigare idag när jag var inne på netonnet:s hemsida att iphone 4s 16gb svart fanns i lager i Borås lagershop

Nu när jag tittar står det även att den finns i lager i Stockholm - Veddestad

Hurvida det stämmer vet jag inte - ville bara tipsa.

Permalänk
Medlem

Beställde en svart 16 GB från Telenor med Fri Surf. Längtar och hoppas den kommer i helgen!

Jerkanftw: Jag tycker inte alltid man ska haka upp sig på siffror. Jag har använt ett par iPhone 4 (512mb RAM) som har flytit på bättre än andra telefoner jag testat. (Till exempel Nexus S som har 1GB RAM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Noterade tidigare idag när jag var inne på netonnet:s hemsida att iphone 4s 16gb svart fanns i lager i Borås lagershop

Nu när jag tittar står det även att den finns i lager i Stockholm - Veddestad

Hurvida det stämmer vet jag inte - ville bara tipsa.

tar inte de fortfarande rejäla överpriser för iPhone

är väl fortfarande billigast att köpa direkt från apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

14.13 fick jag ett mail som bekräftade min beställning.

Sen om jag klickar på "följ din beställning" så står det estimerat leveransdatum 28/10
Beställde via mecenats erbjudande på internet

EDIT: kanske ska säga att det 16gig också. 32 o 64 var slut stog det

jag har fått en beställningsbekräftelse från telia men ingenstans står det "följ din beställning"
ska man få ett till mail efter det?

beställde min den 22a så det vore surt om de missat mig trots att jag beställde så tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coquelin:

Beställde en svart 16 GB från Telenor med Fri Surf. Längtar och hoppas den kommer i helgen!

Jerkanftw: Jag tycker inte alltid man ska haka upp sig på siffror. Jag har använt ett par iPhone 4 (512mb RAM) som har flytit på bättre än andra telefoner jag testat. (Till exempel Nexus S som har 1GB RAM)

Nexus S har 512 den också. Inte 1gb som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du är en sådan som tycker allt med säkerhet i en bil är strunt antar jag? (För du krockade ju aldrig med din förra bil så varför skulle det kunna ske med den nya:P)
Jag har sett enheldel iphone 4 med spräckt glas och hur kul är det på en telefon för 5800kr. Jag menar inte att den är dålig den är bara lite för ömtålig för min smak sen är la Iphone 3g och 3gs lite hållbarare har jag fått för mig.

Jag har inget körkort, och därmed ingen bil heller. Så förstår inte riktigt vad du pratar om, hehe.

Den är ömtålig. Men samtidigt så är det något man får ta in i beräkningarna när man köper den. Det är rent glas utan skydd för kanterna. Dock kan man köpa skydd som täcker glaskanterna och som gör den hållbarare i och med det.
Vill man däremot inte leva med osäkerheten att den kan gå sönder vid fall, skaffar man en annan tåligare telefon. Som sagt, ingen teknik i dagsläget är särskilt tålig. Vissa håller bättre än andra, men samtidigt kan man omöjligt lite på den. En Samsung Galaxy SII kan gå sönder lika lätt trots att den är i plats.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

jag har fått en beställningsbekräftelse från telia men ingenstans står det "följ din beställning"
ska man få ett till mail efter det?

beställde min den 22a så det vore surt om de missat mig trots att jag beställde så tidigt.

Jag beställde också min telefon den 22:a via telia.se! Har bara fått en beställningsbekräftelse hittills. Men ifall jag kommer ihåg rätt var det samma sak när jag beställde min Iphone 3GS. Inte ett ljud förrän jag fick mitt sms om att den fanns på utlämningsstället.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Nexus S har 512 den också. Inte 1gb som du säger.

Woups! Måste läst fel! Kändes iaf rätt slö.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man äe med i första leveransen om man beställde söndag morgon. Vill verkligen ha telefonen innan helgen!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Det är väl så att de förbokade telefonerna skickas direkt från Apple och inte hos dom man beställde hos(3,Tele2,Telia te.x.)? Eller har jag fattat det fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Halebop kanske?

http://www.halebop.se/abonnemang

0 kr/min till alla
2 GB data ingår
Fria SMS till hela världen
(94.50 kr/mån de första 10 månaderna. Därefter 189 kr/mån)

De går i Telias nät, du slipper problem med mottagning iaf!

Sorry men av principskäl så kommer jag nog aldrig skaffa Halebop, då har jag hellre Telia eller betalar lite mer...

Jäklar trodde att de skulle ha mer i lager i Sydney de har knappt några iPhones xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W