Tjäna Pengar På Internet? Möjligt eller löjligt?

Permalänk
Avstängd

Tjäna Pengar På Internet? Möjligt eller löjligt?

Hej, sitter här 15år och urfattig efter köpt moppe och ny dator.. Undrar om det är möjligt att tjäna pengar på internet, har sett massor med survey sidor men vet inte om det är scam eller ej. Jag är så lat att jag helst ska behöva slippa röra på benen och tjäna några hundra per månad (100kr-xxx kr)
Någon som vet?

Nu kommer säkert det komma massa dumma kommentarer om att jag är lat och skaffa ett riktigt jobb men det vill jag inte höra
Om tråden hammnat fel får gärna en admin flytta den.

Tack.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Du kan ju sälja saker över internet (te.x tradera eller blocket) som du inte har behov av, annars är det nog svårt...

Visa signatur

If I Only Could See

Permalänk
Medlem

japp, man kan tjäna pengar på sånt, dock så är det en jävla massa frågor som måste besvaras med m.m. så läs avtalen noga så dom inte säger att du måste minst svara en himla massa för ett få en 100 eller nå ^.^ men ett par hundra i veckan kan man nog tjäna in ifall man ligger i ^.^ men dubbelkolla först sidorna som har sånt med andra som rekomenderar dom.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Dina grafikkort skulle kunna dra in lite pengar. Bitcoins? Blir nog inte lättare än så, och med minst ansträngning!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

botta surveysidor, gäller bara att hitta nån sida som är legit och en bot som funkar.

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Dina grafikkort skulle kunna dra in lite pengar. Bitcoins? Blir nog inte lättare än så, och med minst ansträngning!

Tar inte det skada på korten? Har bitcoin men vet inte hur det fungerar riktigt fast har kollat guider

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gathor:

japp, man kan tjäna pengar på sånt, dock så är det en jävla massa frågor som måste besvaras med m.m. så läs avtalen noga så dom inte säger att du måste minst svara en himla massa för ett få en 100 eller nå ^.^ men ett par hundra i veckan kan man nog tjäna in ifall man ligger i ^.^ men dubbelkolla först sidorna som har sånt med andra som rekomenderar dom.

Någon du kan rekommendera?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

ingen?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=41229

När du gör en servey så skriv bara in massa skit på namn,epost osv sen svarar du på EN fråga sen så stänger du sidan och vips så har du 5kr , Man måste dock komma upp i 200 kr för utbetalning , jag har bara 110 kr hittils.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

får man fråga varför du inte satsar på ett riktigt jobb istället?

jag hadde helg jobb från det att jag fylde 14 bast i en fabrik jobbade när det behövdes dom bara ringde efter mig vilket i slutet blev i stort sett varje helg och även en del dagar efter skolan...

Hade typ 90:- i timmen känade typ 4000:- på det innan skatt varje månad på att jobba 8h varje helg ungefär och var oftast inget speciellt anstängande jobb typ lasta lastbilar, eller montera något på nån detalj, eller lite gradning på nån detalj.

sen kan du ju ha en bitcoin farm ståendes när du inte är hemma som extra inkomst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju bedriva nån webshop eller tjänst om du har bra idéer. det hänger ju lite på hur mycket tid du kan avsätta också, att driva ett ehandelsbolag tar ju minst några timmar om dagen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

15 bast you say, det låter som att du är lite på den lata sida annars kan du ju dela ut tidningar på helger/efter läxorna på vardagarna? det gjorde jag! inte fan hade jag moppe och gaming dator när ja var 15 vill man ha pengar får man arbeta för det, simple! du kanske kan göra saker runt hemmet och få lite extra pengar när du får pengar? du kan jobba som diskare, servetris osv det låter inte så jävla kul men du kommer tjäna bra och få dig massa erfarenhet när du börjar jobba på riktigt på sommrarna.

Sommarjobb is the shit! se till att ha ett varje sommar också! va tidigt ute! feb/mars senast

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Lär dig SEO och börja tjäna pengar vid Goggles adsense.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Det man kan göra är annars att importera saker från ebay och sedan säljer på tradera. Vet en kompis som brukar göra det med Peltierelement som han köper för ca 30 kr med gratis frakt från kina eller något och sedan säljer för ca 80-100 kr.

Permalänk
Medlem

Starta ett justin/twitch konto och kämpa för att få bli partner, på så vis kan du få ta del av reklamintäkter samtidigt som du bara streamar spel eller liknande som du ändå hade spelat

Permalänk
Medlem

Det finns pengar att tjäna online, dock är det mer arbete i det än vad det betalas ut. Som andra sagt, köp billigt skit från Kina och ut på tradera och blocket kan fungera.

När jag var 15 hade jag redan jobbat som diskare sen jag var 13, blev ca 20 timmar i veckan efter skola och på helger. Tror jag började på 65kr timmen och när jag var 17 och slutade jobba där hade jag 90kr i timmen.

Var inte lat, skaffa ett jobb och klipp dig, pojkvasker!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Kan lätt tjäna flera hundra i månaden på tradera som någon sa. Har du lite kunskaper och vet ungefär vad grejerna är värda så är det bara att köpa billigt och sälja dyrt! Dock så kräver det ju ett visst startkapital och litet is i magen. Annars så är tekniskt kunnande att sätta ihop en dator något att slå mynt av - roligare än att diska iaf ^_^
Men pengar utan någon form av arbete blir tufft (rösta på sossarna?)

Permalänk
Medlem

Skapa en bra besökt hemsida. Då kan du få inn några kronor genom annonsering. Til exempel Google Adsense.

Med det sagt är det et jäkla jobb att skapa en bra besökt hemsida. Tror nog du bara får inse at det inte kommer gratis pengar din väg utan någon som helst insats från din sida. Vil du ha något så måste du, ja. JOBBA för det. Även om det är via nätet.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om sidan ciao.se - där du ska skriva recension om grejor som du har etc. Sedan sätta betyg på andras recensioner. Desto mer aktiv du är, desto mer tjänar man Gå in på sidan och läs, och se om det passar dig

Permalänk

Sälj byt köp.

Tekniken är du säljer en sak som är värd 1000kr.

Du köper en sak för 600kr som är värd runt 1200kr

Du säljer den saken för 1500kr.

Du köper 2st för 750kr styck. som är värda runt 1200kr styck.

Du säljer sedan dom för 1500kr styck igen.

upprepa proceduren så blir du rikare

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Hedersmedlem

LeetBoy27 blir avstängd i några dagar då denne fortsatt att bryta mot reglerna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM