Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Melding Plague

Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Utan några förändringar av designen vänds blickarna mot innandömet i Apples senaste mobiltelefon Iphone 4S. Uppgraderingen från processorn A4 till dubbelkärniga A5 ger resultat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu lär det bli vilt bland Androidanhängarna och deras prestandaargument.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

mja

Om specen på samsung galaxy III stämmer så kommer iphone4S bli rejält omsprungen inom kort dock.

"Exynos 4212, which will run at 1.8GHz. RAM will see an even more startling boost, doubling to a full 2 GB. The rear facing camera will be notched up to 12 MP. Perhaps more importantly, it will feature a backside illuminated CMOS sensor that can greatly increase image quality, particularly in low light situations.

Last, but definitely not least, we have a 4.6-inch Super AMOLED Plus HD display."

Vi får väl se då.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem

Detta kan ju inte stämma dom är köpta. /ironi

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk

LOL! Detta ska bli kul att följa.

Permalänk
Medlem

Som en notis så ser ju 3GS ut att få en rejäl skjuts av iOS5 i browser prestandan.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Nu lär det bli vilt bland Androidanhängarna och deras prestandaargument.

Jag har en galaxy mini så mitt argument är 990:-, har letat men hittar ingen apple som kan slå det? Kan du hjälpa mig kanske?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

ojdå ja där ser man, kanske blir apple endå då, för mig som gillar hårdvara, tråkigt att den är så låst bara.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Imponerade resultat. Om de stämmer dvs.

Permalänk
Medlem

Det här var väl inte oväntat? Grafikchippet i iPad/4s är ett monster.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

Mja, anti-apple och "hata allting med Apple-klubben" har ett tag nu använt som argument att iPhone4s är slö, och inget revolutionerande.
Många sa även att Samsung S2 var snabbare... det här slog dom på fingrarna, nu har dom inget mer att argumentera över.

OnT: Trevlig läsning, frågan är bara hur pass länge innan dom blir omkörda

Permalänk
Medlem

Alltså varför ens envisa köra prestandard tester mot SGS2. Den är över 6 månader gammal nu. Skulle bara varit pinsammt för Apple om inte telefonen skulle prestera bättre.
Vänta på Nexus Prime så kommer den springa cirklar runt 4S.

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut skulle köpt om inte batteritiden var så extremt dålig. 4:an har 300h vilket är dåligt, 4s har 200h vilket är rent av patetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Alltså varför ens envisa köra prestandard tester mot SGS2. Den är över 6 månader gammal nu. Skulle bara varit pinsammt för Apple om inte telefonen skulle prestera bättre.
Vänta på Nexus Prime så kommer den springa cirklar runt 4S.

Fast iPad 2 kom ju före S2 så tekniskt sett så har A5 SoC funnits ute längre än Samsungs.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

Att jämföra en ny telefon med ~6månader gamla är som folk skriver, inte imponerande.
Vill se tester mot nästa generations Android lurar. ('S3', Nexus Prime etc.)

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är detta förvånande? Den borde prestera bättre, den är nyare och dyrare än SGS2. Det som är intressant är ju att se hur den står sig mot de nya telefonerna och OS som konkurrenterna är påväg att lansera.

Permalänk
Avstängd

Sen kostar 4S 8000:- jävla kronor :S sjukt pris...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat, men absolut trevligt att det går framåt. Själv är jag inne på MSM8960 i min nästa lur.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkly:

Om specen på samsung galaxy III stämmer så kommer iphone4S bli rejält omsprungen inom kort dock.

Aldrig hört om Samsung Galaxy III Länk är du snäll.

Jag själv är en ägare utav en SGS2. Även om den klår min mobil så att säga är jag nöjd med den, och för övrigt vad många kanske inte vet är att man kan både överklocka och under klocka SGS2, man kan klocka upp den till 1,6 ghz, och detta med då nästan samma standard volt som det är för 1,2 ghz.
För övrigt kan man köpa ett batteri till SGS2 som ökar batteri tiden med näst intill 100% för er som då ville säga emot att batteritiden lär försvinna om man skulle överklocka mobilen.

Det ska också komma en ny version av SGS2 som blir precis som själva iPhone uppdateringen en bättre processor samt 4g nät, källa på detta http://www.swedroid.se/42682/samsung-tillkannager-galaxy-tab-...
Den versionen kommer då också att kunna klockas mer och med batteriet i handen för 200kr.

Jag själv bryr mig inte riktigt om processorns hastighet då jag själv underklockat min mobil till 200-800mhz när skärmen är på och 100-200 när skärmen är av, och även med denna underklock så kan jag spela alla spel och mobilen fungerar som den ska, och batteritiden har också ökat med detta, när jag ändå underklockade mobilen så undervoltade jag den samtidigt och med det så lyckades jag också öka batteritiden.

Jag vet inte hur mycket ram iphone 4s, då jag bara hört om byte av processor och om det väl är så att den har lika mycket som förut så har SGSII fortfarande mer ram och det gör en ganska så stor del i ett vinnande koncept utav en mobil som är ca 7 månader äldre än Iphone 4s

PS: Ingen fanboy för android tycker det är väldigt roligt att argumentera inom vilken vara som är bäst mellan konkurrenter Tex PS3 Vs Xbox osv.

För eliter SGS2.
För folk som vill ha en mobil att ringa med skaffa en 3310.
För folk som vill styla Iphone

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Oj oj, Swec, är ni helt säkra på att ni skulle ha presenterat den här benchmarken?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ser bra ut skulle köpt om inte batteritiden var så extremt dålig. 4:an har 300h vilket är dåligt, 4s har 200h vilket är rent av patetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det gäller väl de flesta? Samt att det förutsätter att allt är avstängt såsom wifi, gps etc. alltså att man inte använder den överhuvudtaget...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Aldrig hört om Samsung Galaxy III Länk är du snäll.

Han menar nog S2 LTE

Intressant att jag fick 55,9 FPS i glbenchmark.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

sedan köper jag en laptop för halva priset som slår mobilerna...

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

ojdå ja där ser man, kanske blir apple endå då, för mig som gillar hårdvara, tråkigt att den är så låst bara.

Men varför?

Permalänk
Medlem

Varit medlem i en dag och redan trött på mobiltelefon nyheterna...

Hur som helst. Kudos till Apple som får hålla i kronan ett tag, konkurensen behövs om inte annat. Men man ska inte jämföra päron och äpplen...

(PS. Har smugit om kring här som en 'Herr. Anonym' i ett par år. Aldrig bryt mig tillräckligt för att skaffa medlemskap tills nu.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit intressant med några windows phones!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Varit medlem i en dag och redan trött på mobiltelefon nyheterna...

Hur som helst. Kudos till Apple som får hålla i kronan ett tag, konkurensen behövs om inte annat. Men man ska inte jämföra päron och äpplen...

(PS. Har smugit om kring här som en 'Herr. Anonym' i ett par år. Aldrig bryt mig tillräckligt för att skaffa medlemskap tills nu.)

Välkommen som medlem på sweclockers hoppas inte du tar åt dig för mycket av mobiltelefon nyheterna kommer trots allt lite intressanta nyheter då och då

Imponerande prestanda! men frågan är behövs det i en telefon där grafikkrävande spel är skit tråkiga och krångliga i styrningen?

Det enda jag gör på min telefon är:
Surfa via 3G/WIFI
SMSa
Ringa
Bilder

Detta kan man göra med varenda telefon för runt 1000:-, känns som att ingen gör något direkt krävande på sina telefoner ändå slänger de in "värsting" CPU och GPU med dåliga batteritider och folker köper det?

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Avstängd

jag har en SGS2 samt en iPad2 ..

jag kommer inte skaffa nån mer apple produkt.. ipaden e kul när den e jailbreakad o man kan ladda ner gratis spel men sen???

så i televäg kommer jag hålla mig till android

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Synd att det fortfarande kostar nästan dubbelt så mycket som konkurrenterna..

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2