Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

vet inte är trött iaf push n pull!

Vad menas med push n pull? Till ex: En Radiator med 2 fläktar?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

inga skruvar/skruvmejslar behövs

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad ATRmayo syftar på i sitt svar..
Men Push'n'pull är iaf när du har 2 fläktar på radiatorn/kylaren. 1 på varje sida och båda åt samma håll, dvs 1 som blåser luft igenom och en som suger luft.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

en FLÄKT med PUSH N PULL behöver inte SKRUVAS FAST utan behöver bara "PUSH" in i plats or "PULL" ut ur plats... det du sa är INTE vad push n pull är -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

en FLÄKT med PUSH N PULL behöver inte SKRUVAS FAST utan behöver bara "PUSH" in i plats or "PULL" ut ur plats... det du sa är INTE vad push n pull är -.-

Nej, med push and pull menar man helt enkelt att man har 2 st fläktar på valfri kylfläns, en som blåser in och en som suger ut luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

en FLÄKT med PUSH N PULL behöver inte SKRUVAS FAST utan behöver bara "PUSH" in i plats or "PULL" ut ur plats... det du sa är INTE vad push n pull är -.-

Lärt mig att Push n pull är det.

det du syftar på har jag lärt mig kallas för, toolless fan.

man klickar i fläkten

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

jahapp...varför har jag då en "push n pull" hdd-bay i mitt chassi (inga skruvar behövs) är det ett annat namn för detta för då jag har gjort en blooper :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

en FLÄKT med PUSH N PULL behöver inte SKRUVAS FAST utan behöver bara "PUSH" in i plats or "PULL" ut ur plats... det du sa är INTE vad push n pull är -.-

vad som menas med Push An Pull eller PnP är
två fläktar som jobbar med varandra dvs en som blåser (Push) och en som suger (Pull)
detta för att öka luftflödet igenom radiatorn (vattenkylare) eller kylflänsarna (luftkylare)

när man pratar push an pull när det gäller datorer har det ingenting med skruvar att göra
att det sedan kan stå push an pull på tex en hdd bay i ett chassi är en helt anna sak och syftar på vad du ska göra inte vad egenskapen är

så ATRmayo behöver läsa på lite till innan han uttalar sig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

jahapp...varför har jag då en "push n pull" hdd-bay i mitt chassi (inga skruvar behövs) är det ett annat namn för detta för då jag har gjort en blooper :S

det kanske är något skaparna av ditt chassi kallar deras toolless hddbur för ^^

Toolless HDD

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kanske är så att alla har rätt, att det är samma ord för olika saker? Finns en hel del sådana ord vi använder till olika saker.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

-.- i stand corrected then :x ska nog zippa munnen och lägga mig ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

jahapp...varför har jag då en "push n pull" hdd-bay i mitt chassi (inga skruvar behövs) är det ett annat namn för detta för då jag har gjort en blooper :S

Ja jisses.. är inte säker men du kanske syftar på "pushpins"? push/pull låter väl om bäst snarlikt det isåfall...

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Kanske är så att alla har rätt, att det är samma ord för olika saker? Finns en hel del sådana ord vi använder till olika saker.

Aaa, men det som användaren går efter är att push n pull är fläktsettup och toolless är när det inte kräver verktyg för installation, men sen kanske tillverkarna kallar deras grejer för lite olika ^^

Skrivet av ATRmayo:

-.- i stand corrected then :x ska nog zippa munnen och lägga mig ....

:-*

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.