Iphone 4S på svenska Apple Store med priser från 5 795 kronor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawet:

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

Vem tar en man/kvinna med Apple logga och iMac 27" seriöst i en debatt som handlar om apple vs X?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

Innan jag måste skriva så vill jag bara påpeka några saker: Jag äger varken en iPhone eller en telefon med Android, utan jag äger en Nokia E71 med symbian. Jag äger även en iPad 2 och en stationär PC.

Den länken som du valde att infoga i ditt inlägg för att försöka bevisa att Samsung kopierar Apple är patetisk. Ta detta exempel, "lådorna ser likadana ut"

Ja, Samsung kanske omgående borde byta till en trekantig låda istället för en rektangulär låda, som numera är standard för mer eller mindre alla mobiltelefoner och surfplattor. För annars så har dom väl kopierat Apple, eller? Jo, Apple var nog först med den rektangulära lådan till surfplattor och mobiler....

Det handlar inte om någon copy-paste, det handlar om att Apple vill få monopol, eller hamna så nära som möjligt åtminstånde. Och dom som inte förstår vad det skulle innebära kanske ska ta sig en funderare på hur det står till i hjärnkontoret.

Ber om ursäkt till Moderatorer för detta Off-Topic inlägg.

Nu On Topic:

Sitter här och funderar på om man kanske ska uppgradera, det som väger emot är kostnaden....

Edit: Oj oj oj, hittade denna kommentaren, också skrivet från "Rawet"

"Även om iOS snodde det gjorde dom det till något snyggare och bättre imo!" - Om iOS nya notification system.

Jag tänker låta det tala för sig själv.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Vem tar en man/kvinna med Apple logga och iMac 27" seriöst i en debatt som handlar om apple vs X?

Du behöver inte ta honom/henne seriöst. Räcker att du tittar på bilderna (som finns i den länk han/hon angav) så ser man hur mycket Samsung har kopierat Apple. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Welroos:

Galxay S II är billigare

Men de är ingen iPhone

Trevliga priser faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Innan jag måste skriva så vill jag bara påpeka några saker: Jag äger varken en iPhone eller en telefon med Android, utan jag äger en Nokia E71 med symbian. Jag äger även en iPad 2 och en stationär PC.

Den länken som du valde att infoga i ditt inlägg för att försöka bevisa att Samsung kopierar Apple är patetisk. Ta detta exempel, "lådorna ser likadana ut"

Ja, Samsung kanske omgående borde byta till en trekantig låda istället för en rektangulär låda, som numera är standard för mer eller mindre alla mobiltelefoner och surfplattor. För annars så har dom väl kopierat Apple, eller? Jo, Apple var nog först med den rektangulära lådan till surfplattor och mobiler....

Det handlar inte om någon copy-paste, det handlar om att Apple vill få monopol, eller hamna så nära som möjligt åtminstånde. Och dom som inte förstår vad det skulle innebära kanske ska ta sig en funderare på hur det står till i hjärnkontoret.

Ber om ursäkt till Moderatorer för detta Off-Topic inlägg.

Nu On Topic:

Sitter här och funderar på om man kanske ska uppgradera, det som väger emot är kostnaden....

Det har med allt att göra, inte bara hur lådorna ser ut. Utan det handlar om färg, design, packetering, sladdar, kontakter etc. Kan du inte se det så ja, då har du verkligen skygglapparna på. Det finns många andra företag som lyckas att INTE kopiera från andra företag. Samsung är dock inte ett utav de företagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garnax:

Det stora felet med apple är att dom inte ger konsumenten några val.

Dom ger konsumenterna frihetens val, köp eller köp inte. Dom som köper vet exakt vad dom får och bryr sig inte om att skräddarsy sitt egna lilla paket, det passar helt enkelt. Det är som att dumförklara alla som hellre betalar lite extra för att äta en god trerättersmiddag än en billig buffé som stått framme hela dagen och som är full av parasiter och snusk.

Alla tänker inte på samma sätt, alla har inte samma smak och alla har inte samma ekonomi. Acceptera och gå vidare...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Nokia sålde smartphones för betydligt mer än så för några år sedan. Dom var dessutom inte nåt direkt under av användarvänlighet. Dom hade tex tangentbord (som förövrigt alla påstod att iPhone måste ha, annars var den dödsdömd) Jag hörde aldrig någon som hatade dem för det. Det var nämligen frivilligt att köpa en. Precis som idag. Har man ingen anvädning av en smartphone köper man inte en. Jag har aldrig fattar vem det är som tvingar alla att köpa en "dyr" telefon av något visst märke. Är det Molgan tro?

Jag har aldrig fattat de som känner sig tvingade att i deras skallar formulera om vad någon annan säger till något helt annat och därefter skriva det. Jag har heller aldrig förstått de som, för att använda din tolkning på hur man kan läsa, hatar de som kritiserar prissättningen av produkter. Varför hatar du oss?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Det har med allt att göra, inte bara hur lådorna ser ut. Utan det handlar om färg, design, packetering, sladdar, kontakter etc. Kan du inte se det så ja, då har du verkligen skygglapparna på. Det finns många andra företag som lyckas att INTE kopiera från andra företag. Samsung är dock inte ett utav de företagen.

De har väl lärt sig av Steve Jobs som varit en officiell förespråkare för att företag ska leva upp till devisen "good artists copy, great artists steal". Enligt honom var det ju vägen till storhet för Apple. Och Apple har ju inte slutat nu. Det senaste i raden av exempel är ju notifikationslisten i iOS 5 som är mer påtagligt lik Androids i idé och design än vad det var att Samsung hade en bildapp där man kunde bläddra mellan bilder genom att dra till höger eller vänster (som man gör överallt annars i touch-gränssnitt). Det är upp till domstolarna att avgöra hur patenten ska redas ut (eftersom den amerikanska modellen är mer aggressiv än t ex den europeiska eller asiatiska) men att någon blir förvånad över att det skapas badwill i en sådan situation är underligt.

Samsung har helt klart efterliknat en del Apple-produkter, fast å andra sidan har de också fått kritik för hur Galaxy S var svart, avrundad och med metallkanter, fast de lanserade en telefon med sådan generell designbeskrivning redan innan den första iPhonen lanserats. Så ibland stämmer kritiken och ibland är den okunnig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Dom ger konsumenterna frihetens val, köp eller köp inte. Dom som köper vet exakt vad dom får och bryr sig inte om att skräddarsy sitt egna lilla paket, det passar helt enkelt. Det är som att dumförklara alla som hellre betalar lite extra för att äta en god trerättersmiddag än en billig buffé som stått framme hela dagen och som är full av parasiter och snusk.

Alla tänker inte på samma sätt, alla har inte samma smak och alla har inte samma ekonomi. Acceptera och gå vidare...

Klart man är fri att välja, jag har inget emot iphone, eller människor som väljer den telefonen. Det är upp till dem och det är en kompetent produkt.

Det är en smal produkt, men kompetent och jag vet och förstår att den uppfyller behoven hos dem som köper dem. För mig räcker det inte, inte ens nära.

För mig blir det också en ställningsfråga, lite diktatur kontra demokrati. Jag vill inte stötta ett företag som ser det som ett problem att man önskar nyttja den fulla potential som en produkt har. Dom står för överförmynderi. Men för dom som köper en iphone antar jag att det inte är ett problem.

Apple styr AppStore, vill dom inte ha en app där kan du inte ha den i din telefon utan en massa jobb, och konsekvenser. Men som sagt så verkar det inte vara något användarna tycker är ett problem. Sen är det bra för apple tar 30% av priset av varje app. Det kan jag tycka är sjukt, men dom som köper iphone tycker att det är okey att man pungsparkar utvecklarna på dom pengarna. Varför fritt främja app utveckling när man som det rikaste företaget i världen kan tjäna än mer på dom små?

En liten sak man kan göra med en android är att klocka ner CPU:n när man har skärmen av, när nallen ligger i fickan för att spara batteritid.

Apple tycker inte att man ska kunna göra det...

Och för allt det dom inte ger dig så tar dom också ordentligt betalt, det tycker jag är det bästa. Men som sagt det är andras pengar och dom är fria att använda dom som dom vill. Det är lite som barn som tycker dom köpt något bra när dom slänger sina pengar på några dyra samlarkort, som inte kostar något eller erbjuder något.

Naturligtvis så vinner android på att vara som android är, mer än iphone vinner på att vara som det är. Det säljs många fler android lurar än iphone lurar, man stöder utvecklarna bättre och android market kommer växa om AppStore snart nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Det har med allt att göra, inte bara hur lådorna ser ut. Utan det handlar om färg, design, packetering, sladdar, kontakter etc. Kan du inte se det så ja, då har du verkligen skygglapparna på. Det finns många andra företag som lyckas att INTE kopiera från andra företag. Samsung är dock inte ett utav de företagen.

Folk är ute efter produkter som ser ut på ett visst sätt, i surfplattans fall ganska platt och rektangulär. Det är självklart att jag ser likheterna, men att apple försöker att få säljförbud på den är ganska löjligt, alla vet att Apple och Android redan har varsin grupp med personer som alltid kommer att köpa deras produkter. En Android fanboy kommer inte att köpa en iPad bara för att det är säljförbud på Galaxy Tab, om vi säger så.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Dom ger konsumenterna frihetens val, köp eller köp inte. Dom som köper vet exakt vad dom får och bryr sig inte om att skräddarsy sitt egna lilla paket, det passar helt enkelt. Det är som att dumförklara alla som hellre betalar lite extra för att äta en god trerättersmiddag än en billig buffé som stått framme hela dagen och som är full av parasiter och snusk.

Alla tänker inte på samma sätt, alla har inte samma smak och alla har inte samma ekonomi. Acceptera och gå vidare...

Du säger alltså till någon som skrev ett konstruktivt inlägg att acceptera och gå vidare, trots att du själv gör försök till löjliga provokationer genom att göra en liknelsejämförelse med en god trerätters middag med något som är billigt och fullt av parasiter och snusk? Det är sådant som är grunden till löjliga fanboy-krig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahasj:

Du behöver inte ta honom/henne seriöst. Räcker att du tittar på bilderna (som finns i den länk han/hon angav) så ser man hur mycket Samsung har kopierat Apple. Svårare än så är det inte.

Kollade på alla elkontakter i hela huset. FY OCH FASA alla såg precis likadana ut!!!!!!!!!!!!!!!1111 ONE ONE ONE APPLE OMFG APPLE IZ BEST!!!1111

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garnax:

Sen är det bra för apple tar 30% av priset av varje app. Det kan jag tycka är sjukt, men dom som köper iphone tycker att det är okey att man pungsparkar utvecklarna på dom pengarna. Varför fritt främja app utveckling när man som det rikaste företaget i världen kan tjäna än mer på dom små?

Vet inte varför folk har fått för sig att detta är något unikt för Apple. Även på Android Market får utvecklarna 70% av intäkterna och samma procentsats gäller på Windows Phone Marketplace vill jag minnas.

Det är inte gratis att erbjuda en tjänst som Appstore precis som det inte är gratis att distribuera dina applikationer på det gamla hederliga sättet i en kartong på en butikshylla.

Permalänk
Skrivet av lakej:

Kollade på alla elkontakter i hela huset. FY OCH FASA alla såg precis likadana ut!!!!!!!!!!!!!!!1111 ONE ONE ONE APPLE OMFG APPLE IZ BEST!!!1111

Egendomligt hus du bor i där alla kontakter har en USB-port på andra sidan med samma offset som en Apple-adapter.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

2000kr till och man får en bra fin bärbar dator!

Helt galet högt pris för en mobiltelefon.

Ja eller hur eller 5000 kronor till och man får en schysst bruksbil som student.

Jag undrar vem som köper ipone 4 när man för 1000 kronor mer får en kraftfullare maskin och dubbelt minne.
Dock är det helt sjukt att betala 1000 kronor extra endast för minnet. Kvarleva från iPodtiden antar jag, men den är inte så verklighetsförankrad idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Egendomligt hus du bor i där alla kontakter har en USB-port på andra sidan med samma offset som en Apple-adapter.

Måste misstagit mig, trodde nämligen att det var pinnarna som man för in i vägguttaget som var den primära orsaken till målet Apple vs Samsung. Såg även att Samsungen har en skärm, vilket ju iphone också har - klar designmiss från Samsungs sida och mycket väl ett mål att ta upp i rätten.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Lägre pris än vad jag väntat mig!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Du säger alltså till någon som skrev ett konstruktivt inlägg att acceptera och gå vidare, trots att du själv gör försök till löjliga provokationer genom att göra en liknelsejämförelse med en god trerätters middag med något som är billigt och fullt av parasiter och snusk? Det är sådant som är grunden till löjliga fanboy-krig.

För att gå rak på sak så ja, jag tycker att Android fortfarande är full av buggar och kan jämföras med en taskig buffé full av parasiter, och det spelar ingen roll hur fint porslin (i Androidlurarnas fall, hårdvara) som maten läggs upp på, det är fortfarande skit på tallriken. Grunden till fanboy-krig är när folk från Androidsidan kommer till trådar om Iphone och bara snackar en massa skit om hur folk är dum i huvudet som väljer en dyrare produkt. Det är väl självklart att när jag valt en produkt som passar mina behov att jag försvarar mitt initiativ när man bemöts av tonvis med dumförklarande kommentarer om hur jävla blåst man är. Jag vet inte varför Android-fanboys har sånt jävla stort behov att förstöra stämningen i trådar om Iphone och Apples produkter generellt, det har väl förmodligen med åldersgruppen att göra.

Man kan ju bara jämföra nyheten om ICS och Galaxy Nexus som publicerades i onsdags med den här nyheten. Den här nyheten innehåller mer skitsnack och gick om antalet inlägg på mindre än 4h.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av lakej:

Måste misstagit mig, trodde nämligen att det var pinnarna som man för in i vägguttaget som var den primära orsaken till målet Apple vs Samsung. Såg även att Samsungen har en skärm, vilket ju iphone också har - klar designmiss från Samsungs sida och mycket väl ett mål att ta upp i rätten.

Den barnsliga attityd du uppvisar just nu kan ju dock appliceras på vilken produkt som helst. Menar du i stort sett att en design inte kan plagieras? Om de kan det, exakt hur lika måste de i dina ögon vara för att räknas som plagiat?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Seriöst. Hur rättfärdigar man ett pris på 6.000-8.000 för en jäkla mobiltelefon...?

En sån är menad att hålla i cirka två år för att sedan bli helt värdelös och utbytt.

Hur menar du med värdelös? Den 2½ år gamla iphone 3GS säljs för mellan 2-3 tusen kronor begagnad, det anser jag inte vara värdelös.

Skrivet av hajdeff:

Jag tycker allvarligt de kunde sänka priserna till mer humana nivåer.
Inte för att jag vill ha en och dreglar efter en, men det är idag inte direkt lyx heller, med smartphones.
Möjligen för 5 år sen.

Alla befinner vi oss i olika perioder i livet. År 2002 köpte jag ex en qtek 7070 (en htcsmartphone) för över 6500 när den var ny. Ungefär ett år senare köpte jag en qtek 8010 för ungefär samma prislapp. Nu när jag är äldre sitter jag med en legend (>1½ år gammal) som jag köpte för 3000 och har inga funderingar på att byta.

Skrivet av hajdeff:

Dessutom är det mumma för telefonbolagen, som lär tjäna multum på alla bindningsavtal. Typ 500kr i månaden i 36 månader.
Vem vill ha såna skyhöga utgifter varje månad i tre år? Och vem har seriöst råd med det, egentligen?
Inte konstigt att skrämmande många idag har betalningsanmärkningar. För en sabla TELEFON.

Telefonbolagen har dock en väldigt mörk framtid i och med IP-telefoni och liknande. Blir kul och se hur klarar denna kris och om telia, telenor och 3 finns kvar i dagens mening om 5 år (syftar då på deras mobiltelefonabonnemang).
Förr i tiden kunde operatören kräma ut 2-3 kronor per sms, vilket är en iprincip kostnadsfri tjänst för operatören. Nu ska till och med det billigaste abonnemanget ha gratis sms. Så jag håller faktiskt inte riktigt med dig.

Permalänk

Nästan 8000 för en telefon, SÅ JÄVLA DYRT! Är den gjord i guld eller?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Beställde en Iphone 4s nu när jag såg att den släpptes för beställning. Står att jag kan få den mellan 17-24 november.. vilket jag tycker verkar rätt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vet inte varför folk har fått för sig att detta är något unikt för Apple. Även på Android Market får utvecklarna 70% av intäkterna och samma procentsats gäller på Windows Phone Marketplace vill jag minnas.

Det är inte gratis att erbjuda en tjänst som Appstore precis som det inte är gratis att distribuera dina applikationer på det gamla hederliga sättet i en kartong på en butikshylla.

Finns ingenting som hindrar android utvecklare för att utveckla och ta betalt för sina appar utanför Android Market. På webben, en bra app kan få enorm spridning via forum utan att någonsin behöva dyka upp på market. Google hindrar det inte...

Det går inte med Apple...

30% tar båda, det är riktigt, men för den ena är det ett måste, den andra kan komma undan det.

Vore intressant att veta om man bryter mot apples eller googles regler om man ger ut en app gratis och tar betalt för den via en länk i appen så betalningen sker utanför.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Den barnsliga attityd du uppvisar just nu kan ju dock appliceras på vilken produkt som helst. Menar du i stort sett att en design inte kan plagieras? Om de kan det, exakt hur lika måste de i dina ögon vara för att räknas som plagiat?

Jag är 12, här är min nivå...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Digimon

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pok%C3%A9mon

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Beställde en Iphone 4s nu när jag såg att den släpptes för beställning. Står att jag kan få den mellan 17-24 november.. vilket jag tycker verkar rätt lång tid.

Beställde du ifrån applestore?

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem

Billigt :S

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Äpplet har verkligen lyckats när dom släpper en ny telefon med minimala uppdateringar och folk tycker det är billigt när den bara kostar 6-8k

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För att gå rak på sak så ja, jag tycker att Android fortfarande är full av buggar och kan jämföras med en taskig buffé full av parasiter, och det spelar ingen roll hur fint porslin (i Androidlurarnas fall, hårdvara) som maten läggs upp på, det är fortfarande skit på tallriken. Grunden till fanboy-krig är när folk från Androidsidan kommer till trådar om Iphone och bara snackar en massa skit om hur folk är dum i huvudet som väljer en dyrare produkt. Det är väl självklart att när jag valt en produkt som passar mina behov att jag försvarar mitt initiativ när man bemöts av tonvis med dumförklarande kommentarer om hur jävla blåst man är. Jag vet inte varför Android-fanboys har sånt jävla stort behov att förstöra stämningen i trådar om Iphone och Apples produkter generellt, det har väl förmodligen med åldersgruppen att göra.

Man kan ju bara jämföra nyheten om ICS och Galaxy Nexus som publicerades i onsdags med den här nyheten. Den här nyheten innehåller mer skitsnack och gick om antalet inlägg på mindre än 4h.

Stiger man ner till samma nivå ser jag inte hur man förtjänar medkänsla inför problemet. Än mindre när den du svarade skrev relativt sakligt varför han föredrog det ena och skrev tydligt att det inte var något fel med det andra. I just det fallet framstod du som den oresonliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Av de två får man nog mest anse att Siri blir svårkopierat. Det är iaf vad jag antar då jag inte varit så intresserad av det och därmed inte vet alla skillnader mot t ex Googles olika röststyrningsprojekt.

Däremot sticker inte iCloud out på samma sätt då att synka mot molnet har Google redan gjort i något år och de har också redan arbetat ett tag på en tjänst för att lagra sin musik i molnet och streama det därifrån, vilket är en liknande variant som iCloud har. De har ju utöver det sammankopplat det med Gdocs osv så just molntjänsten känns inte ny på samma sätt. Fast visst, Google har ju inte gjort sin molntjänst helt unik för Android som Apple gjort med iCloud.

Vill bara säga att du gjorde ett bra svar/inlägg till jonteponte! Ni gillar olika, och kan diskutera som vuxna! Och alla flamewars inlägg som kastar skit, borde ta efter och växa upp! Och då menar jag inte åldern, för visst kan man vara smart/ta kritik/acceptera någons annans åsikt fast man är 14!! Inget svårt att inte skriva en konkret åsikt, skriv vad ni menar/känner!
Ibland känns det nästan som Facebooks "nu har jag ätit" om ni fattar vad jag menar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

De har väl lärt sig av Steve Jobs som varit en officiell förespråkare för att företag ska leva upp till devisen "good artists copy, great artists steal". Enligt honom var det ju vägen till storhet för Apple. Och Apple har ju inte slutat nu. Det senaste i raden av exempel är ju notifikationslisten i iOS 5 som är mer påtagligt lik Androids i idé och design än vad det var att Samsung hade en bildapp där man kunde bläddra mellan bilder genom att dra till höger eller vänster (som man gör överallt annars i touch-gränssnitt). Det är upp till domstolarna att avgöra hur patenten ska redas ut (eftersom den amerikanska modellen är mer aggressiv än t ex den europeiska eller asiatiska) men att någon blir förvånad över att det skapas badwill i en sådan situation är underligt.

Samsung har helt klart efterliknat en del Apple-produkter, fast å andra sidan har de också fått kritik för hur Galaxy S var svart, avrundad och med metallkanter, fast de lanserade en telefon med sådan generell designbeskrivning redan innan den första iPhonen lanserats. Så ibland stämmer kritiken och ibland är den okunnig.

Se fetmarkerad text. Tack för det erkännandet! Jag kan ju tycka att det känns ganska bra om man kan erkänna både brister och bra egenskaper, oavsett om det gäller Apple, Samsung, Google, Microsoft etc, än att bara sticka huvudet under sanden och inte faktiskt se likheterna, och självklart även skillnaderna. Jodå, Apple kopierar också, precis som många andra företag. Och det är inte direkt något fel i det, enligt min åsikt. Men jag tycker att Samsung har gått lite väl långt i vissa avseenden. Att kopiera lite här och där kan jag tycka är ok, men när man börjar kopiera (eller efterlikna för mycket) en stor del av en annans företags produkt(er) tycker jag det är att gå till överdrift. Och där tycker jag att Samsung har gått lite för långt.
Angående bildappen så var det väl mer den studsande effekten som Samsung blev beskyllda över att ha kopierat från Apple, inte att man kunde bläddra till höger och vänster?

Skrivet av Kid_A:

Folk är ute efter produkter som ser ut på ett visst sätt, i surfplattans fall ganska platt och rektangulär. Det är självklart att jag ser likheterna, men att apple försöker att få säljförbud på den är ganska löjligt, alla vet att Apple och Android redan har varsin grupp med personer som alltid kommer att köpa deras produkter. En Android fanboy kommer inte att köpa en iPad bara för att det är säljförbud på Galaxy Tab, om vi säger så.

Nope, men en som inte är Android eller Apple fanboy och har sett reklam på iPad och bestämmer sig för att köpa en kanske får svårt att se skillnaderna mellan en iPad och en Galaxy Tab när han/hon väl står i affären och ska köpa en.

Skrivet av lakej:

Kollade på alla elkontakter i hela huset. FY OCH FASA alla såg precis likadana ut!!!!!!!!!!!!!!!1111 ONE ONE ONE APPLE OMFG APPLE IZ BEST!!!1111

Ja, och alla Coca Cola- och Pepsiburkar ser också precis likadana ut!