BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Började bli kickad med följande anledning:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'xxxx' (for 2 minutes) ... MD5Tool Mismatch: Update\Patch\Data\cas_50.cas (len=2048)

Har inte rört med någon fil eller kört något färgmod eller allt vad det finns. Har kollat runt lite och det verkar vara rätt många som börjat få detta. Vad jag förstått så är MD5Tool något tillägg till PunkBuster som vissa servrar valt att köra med. Kan det vara så att PB fått fel checksummor av Dice eller något i den svängen?

Någon med värdefull input som kan ge förslag på vad som orsakat detta?

Ska försöka med en repair imorgon men känner inte speciellt mycket för att rensa allt och ladda om uppåt 20 GB för en tredje gång under två veckor. :/

Läser i följande tråd och det verkar vara rätt många drabbade:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/forum/threadview/2832...

Gå in i BF3 foldern och kör bunkbusterservice.exe (eller nått sånt)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Hejsan. Jag kommer inte in på battlelog. När jag startar spelet via origin så länkas jag till sidan men ingenting händer. Kommer heller inte in på någon annan battlelog sida. Vad är detta?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Hejsan. Jag kommer inte in på battlelog. När jag startar spelet via origin så länkas jag till sidan men ingenting händer. Kommer heller inte in på någon annan battlelog sida. Vad är detta?

Sidan är nere. Testade på både min stationära och telefonen. Var inne för 20 min sen och då stod det också "Battlelog maintenance planned at 00:00 UTC", verkar som de blev lite försenade.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av Oskalliator:

Sidan är nere. Testade på både min stationära och telefonen. Var inne för 20 min sen och då stod det också "Battlelog maintenance planned at 00:00 UTC", verkar som de blev lite försenade.

Hade samma problem senast jag kollade härom dagen. Har jag bara haft väldig osis?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Hade samma problem senast jag kollade härom dagen. Har jag bara haft väldig osis?

Antagligen, jag kommer åt sidan nu i alla fall. Fortfarande samma problem för dig?

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Spelet crashar vid uppstart utan felmedd. http://www.bilddump.se/bilder/20121025000811-79.138.42.122.pn...
Efter det crash. spelet startar inte alls. kom igår 24/10. provade filter tweak/fxaa, tog bort det, funka inge bra.

Har kört repration på installation, tagit bort installera om helt, uppdatera drivrutiner grafikkort senast amd catalyst 12.10
Provat taigt bort "body" filen Minadokument/battelfield 3/settings ingen skillnad.

Hjälp?

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbi:

Spelet crashar vid uppstart utan felmedd. http://www.bilddump.se/bilder/20121025000811-79.138.42.122.pn...
Efter det crash. spelet startar inte alls. kom igår 24/10. provade filter tweak/fxaa, tog bort det, funka inge bra.

Har kört repration på installation, tagit bort installera om helt, uppdatera drivrutiner grafikkort senast amd catalyst 12.10
Provat taigt bort "body" filen Minadokument/battelfield 3/settings ingen skillnad.

Hjälp?

Detta är långsökt men om du överklockat kortet så sätt tillbaka det på stock frekvenserna samt kör med windows basic temat istället för Aero.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Detta är långsökt men om du överklockat kortet så sätt tillbaka det på stock frekvenserna samt kör med windows basic temat istället för Aero.

Har klockat det lite genom grahpics overdrive, men det har jag ju kört med bra länge.
Provade sätta standardvärden ingen skillnad.

Provade göra en systemåterställning funkade, hoppas det fortsätter så.

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

Detta är väl inte ett tekniskt problem kanske. Problemet är att jag kör allt på lägsta med datorn i sign i 1920x1200. Då stör jag mig mycket på att terrängen verkar "flimra" och hoppa in eller hur man skall förklara det. Någon som vet vilken grafikinställning som kan förbättra detta så att jag kan testa att skruva upp den lite?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har lite problem med mitt BF3
Problemet är att datorn hänger sig så man måste starta om den.

https://www.youtube.com/watch?v=a9WHWWTMJYs

Jag har formaterat datorn några gånger. Har nyaste BIOS och testat castalyst 12.6 till 12.9.

Jag sitter på 3st xfx 7970, och det är radom när datorn hänger sig ibland kan jag spela över 2 maps och sen kan jag ibland spela 20 min innan det hänger sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Detta är väl inte ett tekniskt problem kanske. Problemet är att jag kör allt på lägsta med datorn i sign i 1920x1200. Då stör jag mig mycket på att terrängen verkar "flimra" och hoppa in eller hur man skall förklara det. Någon som vet vilken grafikinställning som kan förbättra detta så att jag kan testa att skruva upp den lite?

Testa med att höja Mesh quality och se om det hjälper.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Join Server/Launch funkar inte

Försökte spela lite nu i morse, och jag kan inte starta spelet från Battlelog inget tycks hända helt dött.
Ej heller campain eller co-op

Någon som har liknande problem?

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme 3 | 2500K @ 3.3GHz | ASUS Radeon 7950 DCII Top | Corsair Vengeance 8Gb 1600MHz |Intel 330 180GB| Crucial m4 64GB | WD Blue 750GB | Thermaltake Thoughpower 750 W

Permalänk
Medlem

Tryckte precis in ett GTX 660 i burken och jag droppar ner till 35 fps med allt på High, ingen MSAA o ingen HBAO. Det kan väl inte vara normalt? Så mycket borde väl inte prollen flaska? I Sweclockers test får GTX 660 aldrig under 60 fps på High i 1920x1080. Jag spelar i 1920x1200.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Hjälp önskar

Sedan den senaste orginuppdateringen har jag haft återkommande CTD's: spelet hänger sig, blir utkastad till skrivbordet utan felmeddelande och battlefield är i gång men funkar inte. Varje gång måste jag döda processen i aktivitetshanteraren.

Specs:
Asus gtx 570 directcu II
i5 2500K @ stock
8gb RAM
Gigabyte p67 bräda (kommer ej ihåg exakt)

Prövade lösningar: byta drivrutiner till grafikkortet, satt power management till maximum preformance på Nvidas kontrolpanel, utökat storleken på swap-fil.

Än en gång: Hjälp!

Edit.

Problemet löst.

Lösning: Höjde spänningen på grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrEd:

Hej

Jag har lite problem med mitt BF3
Problemet är att datorn hänger sig så man måste starta om den.

https://www.youtube.com/watch?v=a9WHWWTMJYs

Jag har formaterat datorn några gånger. Har nyaste BIOS och testat castalyst 12.6 till 12.9.

Jag sitter på 3st xfx 7970, och det är radom när datorn hänger sig ibland kan jag spela över 2 maps och sen kan jag ibland spela 20 min innan det hänger sig.

Har exakt samma problem upptäckte jag idag efter att ha startat spelet för första gången på ett halvår.
Uppdaterade drivrutinen men det hjälpte inte. Lär ju knappast vara drivisar heller när du sitter på olika kort.
Får världens skummaste ljud, bilden hänger sig och jag måste göra en vaktis och trycka på knappen.
Hände mig 5 ggr under dagen här tills jag tröttnade, varade mellan 10 minuter och ~30 min.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av pecill Visa inlägg
Detta är väl inte ett tekniskt problem kanske. Problemet är att jag kör allt på lägsta med datorn i sign i 1920x1200. Då stör jag mig mycket på att terrängen verkar "flimra" och hoppa in eller hur man skall förklara det. Någon som vet vilken grafikinställning som kan förbättra detta så att jag kan testa att skruva upp den lite?

Testa med att höja Mesh quality och se om det hjälper.

Har exakt samma problem, fast det är snarare byggnader och träd som flimmrar.

Har testat på båda Ultra och High, samma problem med vilket som. Har varit samma problem sedan launch.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Sedan den senaste orginuppdateringen har jag haft återkommande CTD's: spelet hänger sig, blir utkastad till skrivbordet utan felmeddelande och battlefield är i gång men funkar inte. Varje gång måste jag döda processen i aktivitetshanteraren.

Specs:
Asus gtx 570 directcu II
i5 2500K @ stock
8gb RAM
Gigabyte p67 bräda (kommer ej ihåg exakt)

Prövade lösningar: byta drivrutiner till grafikkortet, satt power management till maximum preformance på Nvidas kontrolpanel, utökat storleken på swap-fil.

Än en gång: Hjälp!

Sitter i samma båt. gissar på att alla med detta felet även har win7? har oxo ett 560ti så geforce brukar oxo vara en gemensam grej. lite intressant att jag har samma moderkort oxo, p67

EDIT: citerade fel person först

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

Sitter i samma båt. gissar på att alla med detta felet även har win7? har oxo ett 560ti så geforce brukar oxo vara en gemensam grej. lite intressant att jag har samma moderkort oxo, p67

EDIT: citerade fel person först

Ok.

Har du hittat någon info om vad felet kan bestå i eller hur man löser det.

...Fan det är en taskig båt att sitta i.

EDIT:

hittade Kiwi11's post, kanske kan vara värt att testa. För mig är det väl problem två som känns igen mest.

Problem: Bf krachar o efter 10-15min (ibland kortare i bland längre)

Lösning: Problem 1:
The game ALWAYS crash after 2-5 minutes/pc reboot itself after 2-5 minutes.

Solution:
-Reboot your computer, open the bios (by spamming del on your keyboard)
-Get to the motherboard configuration-north bridge configuration
-Disable HD audio. if it's enabled, you simply press + till it says is disabled.

IMPORTANT:
by doing this, your PC audio will be completely disabled unless you have an audio card or an USB headset or something similiar (usb).
To re-enable audio, simply get back to the settings and enable HD audio again.

Problem 2:
The game crash randomly after about 15/20 minutes.

Solution:
-Press start (or the windows logo)
-Type in the searchbar "cmd" without the "
-Press enter
-a command windows should open up. write "bcdedit /set increaseUserVa 3072" without the "
-Press enter

Case 1: operation concluded succesfully (or a similiar message)
-reboot PC

Case 2: you are not allowed to do that (or a similiar message)
-Press start again
-Click "all programs"
-Click "accessories"
-RIGHT click "command prompt" and click "Run As Admin"
-Type in the command windows "bcdedit /set increaseUserVa 3072" as always without the "
-Reboot

This will fix the problem, wich is caused by memory leak

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Ok.

Har du hittat någon info om vad felet kan bestå i eller hur man löser det.

...Fan det är en taskig båt att sitta i.

EDIT:

hittade Kiwi11's post, kanske kan vara värt att testa. För mig är det väl problem två som känns igen mest.

Problem: Bf krachar o efter 10-15min (ibland kortare i bland längre)

Lösning: Problem 1:
The game ALWAYS crash after 2-5 minutes/pc reboot itself after 2-5 minutes.

Solution:
-Reboot your computer, open the bios (by spamming del on your keyboard)
-Get to the motherboard configuration-north bridge configuration
-Disable HD audio. if it's enabled, you simply press + till it says is disabled.

IMPORTANT:
by doing this, your PC audio will be completely disabled unless you have an audio card or an USB headset or something similiar (usb).
To re-enable audio, simply get back to the settings and enable HD audio again.

Problem 2:
The game crash randomly after about 15/20 minutes.

Solution:
-Press start (or the windows logo)
-Type in the searchbar "cmd" without the "
-Press enter
-a command windows should open up. write "bcdedit /set increaseUserVa 3072" without the "
-Press enter

Case 1: operation concluded succesfully (or a similiar message)
-reboot PC

Case 2: you are not allowed to do that (or a similiar message)
-Press start again
-Click "all programs"
-Click "accessories"
-RIGHT click "command prompt" and click "Run As Admin"
-Type in the command windows "bcdedit /set increaseUserVa 3072" as always without the "
-Reboot

This will fix the problem, wich is caused by memory leak

Jag har provat det mesta, ska prova det med bios men sen återstår inga alternativ

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

Jag har provat det mesta, ska prova det med bios men sen återstår inga alternativ

Ok hör av dig om det funkar

Permalänk
Inaktiv

Hej.
Provar klicka på både Origins samt Battlefield 3's ikoner på skrivbordet, men inte ett dyft händer. Vad skulle det kunna bero på? Installerade spelet häromdan och det funkade bra att spela. Kan alltså inte starta spelet, inte heller om jag går direkt på Battlelog på internet.

EDIT: Nevermind, problem löst.

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

Jag har provat det mesta, ska prova det med bios men sen återstår inga alternativ

Prövade det ena alternativet: no cigar. Hittade inte HD-audio i BIOS. What the f*** now?

Permalänk
Medlem

Hade gott om black screen och red screen förut med tror jag luyckats fixa det, istället så dyker det upp ibland att flashplayer har krashat vilket stänger ner hela spelet och fryser alt i typ 20sec, öven att origin ibland sätter mig i offline läge, har detta hänt andra här ?

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Prövade det ena alternativet: no cigar. Hittade inte HD-audio i BIOS. What the f*** now?

funkade inte utan audio heller. prövade ominstallation men det sket sej oxo.
kontaktade ea live support igår men när jag efter en stund fick frågan "could you please explain to me what is CTD?" så gav jag upp. jag tror det enda jag har kvar e att flytta bf3 från ssd till hdd men det ska inte spela nån roll...

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

funkade inte utan audio heller. prövade ominstallation men det sket sej oxo.
kontaktade ea live support igår men när jag efter en stund fick frågan "could you please explain to me what is CTD?" så gav jag upp. jag tror det enda jag har kvar e att flytta bf3 från ssd till hdd men det ska inte spela nån roll...

Testade ominstallation med, gav inte ett jota. Har också hört av mig till EA fast via mejl, använde så mkt förkortningar och termer jag kunde för att det garanterat ska hamna på bordet hos någon som kan läsa det :).

Nu återstår en sista sak som jag sett föreslås, nämligen att höja spänningen lite på grafikkortet. Wish me good luck.

Edit: Har nu hittat en lösning. Det blev till att höja spänningen på grafikkortet lite grann. Nu flyter det fint. EA har dock skickat vidare mitt ärende till sina experter eftersom de inte kunde hitta en lösning få se vad de kommer fram till hehe.

Permalänk

Helt plötsligt nu idag så blir det " Game could not login to EA Online: request timed out." för mig. Kommer in på servrar ibland...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Uppdaterar mitt bekymmer lite:

Efter att jag inte kommer in i BF3 så ledsnade jag på mitt Windows och gjorde en ominstallation. Inte gjort det på över 1 år så . Efter man gjorde det grundliga efter en ominstallation så installerades jag BF3 på nytt. Ok. In i Battellog och tog en random karta kommer inte ihåg vilken men det var någon av de NYASTE banorna. Det fungerade ju. MEN när jag sedan valde ex. Karkand så fungerade det INTE....

Drar en koll i Origin och ser där att Battlefield Limited Edition och Close Quarters är installerat MEN INTE Premium och Back To Karkand. Jag kan heller inte installera dem för då får jag ett felmeddelande som lyder

"NEDLADDINGSFEL, TYVÄRR UPPSTOD ETT FEL VID NEDLADDNINGEN AV DET HÄR SPELET. FÖRSÖK IGEN SENARE. ( 65538-1 ) "

Någon som har en aning?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

EDIT:

Glöm ovanstående ! Det är ett tekniskt FEL hos EA fick jag precis reda på ! Dom vet tyvärr inte när det är löst .

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av LessGifted:

Testade ominstallation med, gav inte ett jota. Har också hört av mig till EA fast via mejl, använde så mkt förkortningar och termer jag kunde för att det garanterat ska hamna på bordet hos någon som kan läsa det :).

Nu återstår en sista sak som jag sett föreslås, nämligen att höja spänningen lite på grafikkortet. Wish me good luck.

Edit: Har nu hittat en lösning. Det blev till att höja spänningen på grafikkortet lite grann. Nu flyter det fint. EA har dock skickat vidare mitt ärende till sina experter eftersom de inte kunde hitta en lösning få se vad de kommer fram till hehe.

De drog vidare min till sina experter oxo men jag avinstallerade spelet av ren nyfikenhet, vad har du för kort och exakt vilka ändringar gjorde du? Sist jag kolla så skulle man dra ner på allt om grafikkortet e fabriksöverklockat

Permalänk
Skrivet av dagisflax:

De drog vidare min till sina experter oxo men jag avinstallerade spelet av ren nyfikenhet, vad har du för kort och exakt vilka ändringar gjorde du? Sist jag kolla så skulle man dra ner på allt om grafikkortet e fabriksöverklockat

Hehe nice. Jag har ett ASUS GTX 570 DCII. Jag såg både att man kunde dra ner klocken eller höja spänningen. O då jag vill behålla min klock drog jag upp spänningen för att ge kortet mer kräm för att uppnå en stabil klock. Det jag gjorde var att jag höjde spänningen med msi-afterburner från 1013 till 1050 (antar att det är mV, men rätta mig gärna).