Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Om man vill bli bättre till Dota2 inom Genren, vilket spel passar bäst? HoN eller LoL?
Körde första gamesen i LoL i förrgr och tycker de är grymt kul!

LoL, utan tvekan.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

just nu spelar jag bara lol och jag har över 1k wins ett spel jag är ganska bra på enl mig själv utan att överdriva ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Jadå, helt säker.

Det är inte nycklar som cirkulerar runt jag sitter på, det är nycklar från folk som äger hemsidor som ger ut nycklar som jag känner privat.

Asså från surveyn får man direkt i steam och två inbjudningar som man ger till vem man vill genom steam. Men de som inte kommer från surveyn är i kod form som man skriver in i steam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Om man vill bli bättre till Dota2 inom Genren, vilket spel passar bäst? HoN eller LoL?
Körde första gamesen i LoL i förrgr och tycker de är grymt kul!

Definitivt HoN. LoL är också ett roligt spel men om du vill förbereda dig inför DOTA 2 så är HoN ett bättre val då det, mer eller mindre, är en kopia av dota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Om man vill bli bättre till Dota2 inom Genren, vilket spel passar bäst? HoN eller LoL?
Körde första gamesen i LoL i förrgr och tycker de är grymt kul!

HoN och Dota är mycket mer likt (Dels vissa heroes som är samma och items som är samma). LoL står lite avsides, har inte mycket gemensamt med de övriga två. Sen lär man sig inte "taktikerna" i LoL, tex Deny är stor del i Dota, som inte finns i LoL

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

LoL, utan tvekan.

Det kan du ju inte mena? Man har inga standard abilitys i dota som heal, flash osv.... Sen är
Man inte lika beroende av supports och tanks och initiates i lol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Om man vill bli bättre till Dota2 inom Genren, vilket spel passar bäst? HoN eller LoL?
Körde första gamesen i LoL i förrgr och tycker de är grymt kul!

HoN definitivt, LoL är lite mer casual lullull

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

fast där kan jag hålla med om jag fucking hatar alla noobs summoner spell speciellt flash.... ta bort skit men i HoN så är ju bootsen samma grejj alla boots har activates istället lol har inget sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksarfaks:

fast där kan jag hålla med om jag fucking hatar alla noobs summoner spell speciellt flash.... ta bort skit men i HoN så är ju bootsen samma grejj alla boots har activates istället lol har inget sånt

Men dota har samma sak som hon ochdet var ju det han ville veta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

LoL, utan tvekan.

Kan endast hålla med dig om du berättar för mig hur du denie'ar creeps och towers i LoL. Det är faktiskt en väldigt stor grej med DotA i alla fall på högre nivå.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Spelade lite HON - Hittade ingen fuktion att köra mots Bots, och när jag joinade ett game så blev folket förbannad för att man va nybörjare :/

Känns som att om man börjar med dessa spelen nu så är de ytterst få games man kan spela utan att man får skit.
Några tips på hur man ska lära sig att spela?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Spelade lite HON - Hittade ingen fuktion att köra mots Bots, och när jag joinade ett game så blev folket förbannad för att man va nybörjare :/

Känns som att om man börjar med dessa spelen nu så är de ytterst få games man kan spela utan att man får skit.
Några tips på hur man ska lära sig att spela?

Du kan skapa ett "practice game" där du kan välja gubbe och lvla upp han hur som helst osv, sen finns det guider i shoppen om du trycker på den boken uppe till vänster guider om vad du ska köpa och hur du ska spela gubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Spelade lite HON - Hittade ingen fuktion att köra mots Bots, och när jag joinade ett game så blev folket förbannad för att man va nybörjare :/

Känns som att om man börjar med dessa spelen nu så är de ytterst få games man kan spela utan att man får skit.
Några tips på hur man ska lära sig att spela?

Hahaha vet exakt vad du menar, ibland får man såna utbrott men ett tips är att spela supports i början(ingen tycker om en nybörjare som spelare carry) och spela tutorial( tryck på matchmaking sen på tutorial) och kolla på youtube

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Hahaha vet exakt vad du menar, ibland får man såna utbrott men ett tips är att spela supports i början(ingen tycker om en nybörjare som spelare carry) och spela tutorial( tryck på matchmaking sen på tutorial) och kolla på youtube

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka heroes är Carry? Ledsen får noob frågor men man måste ju va de i början

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

LoL, utan tvekan.

Nu vet jag inte hur du menar. LoL är väl lättare för en nybörjare, men HoN är väl väldigt mycket mer likt Dota 2?

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

LoL, utan tvekan.

Troll, utan tvekan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aejt:

Nu vet jag inte hur du menar. LoL är väl lättare för en nybörjare, men HoN är väl väldigt mycket mer likt Dota 2?

LoL skulle jag utan tvekan säga är en hel del svårare att mästra än HoN.

Men visst, HoN är väl mer likt Dota.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

ni säger att det finns input lag i dota 2. hur mycket är det? 50 ms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Vilka heroes är Carry? Ledsen får noob frågor men man måste ju va de i början

Nästan alla i agility rutan, alltså den längst upp

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Vilka heroes är Carry? Ledsen får noob frågor men man måste ju va de i början

De som är bäst om man bygger upp skadan de gör med den vanliga attacken så mycket man kan. De har ofta spells som hjälper till med detta, till exempel critts eller liknande De är bäst i lategame.
Du kanske redan visste detta, och bara undrade vilka som är det? Tänk själv. Har de spells som drar jättemycket damage så är de oftast inte carries. Har de däremot många passiva och kanske en critt eller en -armor så är de antagligen carries

Skrivet av BareHipster:

LoL skulle jag utan tvekan säga är en hel del svårare att mästra än HoN.

Men visst, HoN är väl mer likt Dota.

På vilket sätt är LoL svårare? Du kan inte denya creeps, du förlorar inget guld när du dör, du kan inte hugga ner träd, jättelätt att få farm i skogen osvosvosv

Skulle vi dra till med lite on-topic kanske?
Jag tycker att DotA2 är jättekul. Mest för att jag har saknat mina gamla heroes
Två saker jag dock stör mig på (jämför med HoN eftersom det är det jag har spelat sen jag slutade spela wc3) är: Man kan inte se hur långt ens spells når. Ja, du kan hålla på dem och se en cirkel, men vem håller musen över spellen innan de lägger den? Jag vill kunna, som i HoN, se att muspekaren blir röd eller nåt när spellen inte når längre. Det är inte alls viktigt, men jag gör det mycket när jag spelar, mest av vana antar jag, och jag stör mig på att jag inte kan göra det.

Det andra, och viktigaste (anledningen till att jag gick över från wc3 till hon från början, INTE grafiken!) är hur det hanterar vad jag gör, eller hur man ska säga :). I wc3 var det ju katastrof, när man till exempel inte kunde sätta på rot med pudge medans hooken var i luften, eller att spelet helt enkelt inte reagerade på nästa klick om det kom... typ 0.2s? efter det första. Detta är ju fixat i 2an, men det finns en sak kvar jag stör mig på: Jag märkte det när jag skulle blinka in och taunta med axe. Jag är som många andra beroende av att högerklicka på marken överallt hela tiden. När jag ska taunta så klickar jag först alt+e för blink dagger, och vänsterklickar sen var jag vill blinka, direkt när jag har gjort detta (mitt när blink animationen håller på, eller borde hålla på) så drar jag iväg två snabba höverklick på fiendehjälten för att attackera, och klickar sen på Q för att taunta dem. Det jobbiga är att dota2 inte vill att jag ska klicka på något annat innan jag har landat efter blink daggern. Detta betyder att om jag är för snabb med att högerklicka eller klicka på Q, så används inte blink daggern. Sjukt irriterande att behöva sitta och försöka klicka så nära som möjligt, utan att klicka för tidigt

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Vilka heroes är Carry? Ledsen får noob frågor men man måste ju va de i början

Annars kan du ju alltid klicka på heroen i listan när du ska välja, och så står det om han/hon är carry, tank, initiator eller något annat

Permalänk
Medlem

Fick den här länkad av en kompis. Han säger att de ger ut dota2 keys. någon som vet om det funkar? länk

EDIT: fungerar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterg:

Fick den här länkad av en kompis. Han säger att de ger ut dota2 keys. någon som vet om det funkar? http://glerr.com/?ref=65648

Det funkar självklart inte ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Cervatoz:

ni säger att det finns input lag i dota 2. hur mycket är det? 50 ms?

Märks knappt men tillräckligt mycket för att märka en liten skillnad jämfört med HoN. Inget man stör sig på dock.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det funkar självklart inte ^^

Okej, lite önsketänkande

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

LoL skulle jag utan tvekan säga är en hel del svårare att mästra än HoN.

Men visst, HoN är väl mer likt Dota.

Nu har jag varken spelat mycket LoL eller HoN, utan bara testat lite, men jag har hört hundratals som säger tvärtom (även LoL-spelare), och du är den första jag pratat med som sagt motsatsen. Vad är det som gör att skillcapen i LoL är högre, enligt dig? Jag tycker att det verkar vara ett simplifierat HoN/Dota, men jag kanske har missat något.

Skrivet av Cervatoz:

ni säger att det finns input lag i dota 2. hur mycket är det? 50 ms?

Ganska exakt 100ms enligt videon jag länkade för nån sida sen. Sägs att dom arbetar med att fixa den dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aejt:

Nu har jag varken spelat mycket LoL eller HoN, utan bara testat lite, men jag har hört hundratals som säger tvärtom (även LoL-spelare), och du är den första jag pratat med som sagt motsatsen. Vad är det som gör att skillcapen i LoL är högre, enligt dig? Jag tycker att det verkar vara ett simplifierat HoN/Dota, men jag kanske har missat något.

Har du någonsin frågat någon som har varit hög rating i båda spelen? Nu spelar jag inte HoN längre, man jag sitter på 1959 i rating på Lol, och jag tycker bara det är så.
Jag anser bara att LoL är svårare att mästra, samtidigt som LoL är mer noobvänligt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Har du någonsin frågat någon som har varit hög rating i båda spelen? Nu spelar jag inte HoN längre, man jag sitter på 1959 i rating på Lol, och jag tycker bara det är så.
Jag anser bara att LoL är svårare att mästra, samtidigt som LoL är mer noobvänligt.

Måste vara ett troll, för det där är nog ett av det sämsta svaren jag sett

Permalänk
Medlem

Byter en Torrentleech invite mot Dota2 key om någon skulle ha en över!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zafen:

Måste vara ett troll, för det där är nog ett av det sämsta svaren jag sett

Står och jobbar, och svarar via iPaden.
Har tyvärr inte möjlighet för att skriva något detaljerat svar just nu.

Men nej, jag är inget s.k troll.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]