Permalänk
Medlem

Nu tycker jag det är dags för en andra våg av koder

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Todilo:

Nu tycker jag det är dags för en andra våg av koder

Verkligen! Bara hoppas att man får en

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Bara hoppas man får en kod då. Har någon en över säger jag inte nej till en

Permalänk
Medlem

Ack o ve att man slutade spela HoN någon månad innan de högrankade fick dota2keys :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Sitter någon på en Dota2 key? Var inte blyg att kontakta mig är riktigt sugen på att börja spela det.

Permalänk
Medlem

Mm, om någon har en key över så tar jag gärna emot den! Har varit en DotA-fanboy sen 2006 men inte fått någon kärlek av Valve :(. Sjukt bore!

Hade varit evigt tacksam!

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk

Någon som vet när nästa wave av keys kommer?

Permalänk
Skrivet av Trollzone:

Någon som vet när nästa wave av keys kommer?

De sa "couple of days" på senaste blogginlägget, förhoppningsvis söndag/måndag då.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Gud vad jag vill ha en nyckel!!!

Skulle göra min dag om jag fick en av någon som inte vet vart dom ska göra av den!

Börjar tröttna på HoN nu..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Permalänk

Klart man inte får någon nyckel, man har bara lirat DotA i 5år och har "top-notch" hårdvara... ansökte om att bli betatestare första dagen och samma med utdelningarna som nu pågår.
Läste sedan att någon som satt med urtidshårdvara och bara trollade i surveyn fick en key. Kul!

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundemannen:

Klart man inte får någon nyckel, man har bara lirat DotA i 5år och har "top-notch" hårdvara... ansökte om att bli betatestare första dagen och samma med utdelningarna som nu pågår.
Läste sedan att någon som satt med urtidshårdvara och bara trollade i surveyn fick en key. Kul!

Vet du ens vad BETA är och vad den är till för? Om du förstår det kommer du även förstå varför din "top notch" hårdvara och din skillevel inte utgör nån skillnad.

Permalänk
Medlem

Själv fick man en invite

Fick också ett mail om att Playstar skulle börja dela ut betakeys, fick min HoN-key därifrån.

http://www.playstar.se/

Permalänk
Medlem

Har lyckats spela Dota 2 när jag var i Gamex *.* Kan inte säga att det släckte min törst efter betan.. Vill bara ha den mer nu...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Yukki:

Har lyckats spela Dota 2 när jag var i Gamex *.* Kan inte säga att det släckte min törst efter betan.. Vill bara ha den mer nu...

Kan du berätta lite hur det var?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Minskar ju inte heller suget när man fått köra en match på polarens account...

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Noctua NH-D14| Asus P8P67 PRO | 4GB XMS3 1333Mhz | 120GB Intel 510 | Gigabyte GTX 670 2GB | Corsair AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flomer:

Själv fick man en invite

Fick också ett mail om att Playstar skulle börja dela ut betakeys, fick min HoN-key därifrån.

http://www.playstar.se/

Skicka en invite till mig? Skulle vara evigt tacksam

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kan du berätta lite hur det var?

Det var som jag förväntade mig! Först måste man vänja sig vid spelet, men tre matcher varar inte tillräckligt länge för att man ska vänja sig vid det. Jag som kört HoN mest efter Dota, så tycker jag att det kan vara lite segare.. HoN är ju gjort för att vara snabbare.. Men det är ingen nackdel för min del..

Grafiken är riktigt bra (tycker jag). Det ser mycket bättre ut när man väl sitter framför skärmen och spelar än tittar på youtube/stream.

Vad ska man säga mer? Jag gillade det starkt, och kommer säkerligen införskaffa mig det vid release!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Yukki:

Det var som jag förväntade mig! Först måste man vänja sig vid spelet, men tre matcher varar inte tillräckligt länge för att man ska vänja sig vid det. Jag som kört HoN mest efter Dota, så tycker jag att det kan vara lite segare.. HoN är ju gjort för att vara snabbare.. Men det är ingen nackdel för min del..

Grafiken är riktigt bra (tycker jag). Det ser mycket bättre ut när man väl sitter framför skärmen och spelar än tittar på youtube/stream.

Vad ska man säga mer? Jag gillade det starkt, och kommer säkerligen införskaffa mig det vid release!

fy fan vad trevligt! fan vill bara ha beta key!!! men som du säger så är det svårt att säga hur ett spel är efter bara 3 matcher. men dom filmerna jag har sätt på så ser det riktigt trevligt ut! tack för svaret!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Boredbynoobs:

Vet du ens vad BETA är och vad den är till för? Om du förstår det kommer du även förstå varför din "top notch" hårdvara och din skillevel inte utgör nån skillnad.

Du har inte så stor koll på det hela taget märker jag. Låt mig utbilda dig: De har tidigare sagt att de till en början bara kommer att ta in folk i betan som sitter på kraftfullare datorsystem, då spelet ännu inte har några "lägre" grafikinställningar eller är optimerat till fullo. Dessa beräknades inte vara implementerade förren spelet närmar sig release.
Vad som rör "skillevel", så vet jag att många spelare har klagat på att många oseriösa/nya spelare spelar i betan. Då det ännu inte finns något riktigt matchmakingsystem eller någon form av "tutorial", slutar det med att många matcher blir fruktansvärt ensidiga vilket resulterar i försämrad spelupplevelse. Ja, det är fortfarande beta, MEN samtidigt är det dålig marknadsföring riktad mot de sämre spelarna, då de blir krossade i varenda match.
Du tror vä inte att det är en slump att de bjuder in de bästa spelarna först?

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundemannen:

Du har inte så stor koll på det hela taget märker jag. Låt mig utbilda dig: De har tidigare sagt att de till en början bara kommer att ta in folk i betan som sitter på kraftfullare datorsystem, då spelet ännu inte har några "lägre" grafikinställningar eller är optimerat till fullo. Dessa beräknades inte vara implementerade förren spelet närmar sig release.
Vad som rör "skillevel", så vet jag att många spelare har klagat på att många oseriösa/nya spelare spelar i betan. Då det ännu inte finns något riktigt matchmakingsystem eller någon form av "tutorial", slutar det med att många matcher blir fruktansvärt ensidiga vilket resulterar i försämrad spelupplevelse. Ja, det är fortfarande beta, MEN samtidigt är det dålig marknadsföring riktad mot de sämre spelarna, då de blir krossade i varenda match.
Du tror vä inte att det är en slump att de bjuder in de bästa spelarna först?

Tänker inte ens läsa ditt inlägg eftersom det jag skrev var fakta och inte nån asikt och därmed inget diskussionsämne.

Permalänk
Skrivet av Boredbynoobs:

Tänker inte ens läsa ditt inlägg eftersom det jag skrev var fakta och inte nån asikt och därmed inget diskussionsämne.

Felaktig fakta, gör om och gör rätt. Kk, thx, bye.

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundemannen:

Du har inte så stor koll på det hela taget märker jag. Låt mig utbilda dig: De har tidigare sagt att de till en början bara kommer att ta in folk i betan som sitter på kraftfullare datorsystem, då spelet ännu inte har några "lägre" grafikinställningar eller är optimerat till fullo. Dessa beräknades inte vara implementerade förren spelet närmar sig release.
Vad som rör "skillevel", så vet jag att många spelare har klagat på att många oseriösa/nya spelare spelar i betan. Då det ännu inte finns något riktigt matchmakingsystem eller någon form av "tutorial", slutar det med att många matcher blir fruktansvärt ensidiga vilket resulterar i försämrad spelupplevelse. Ja, det är fortfarande beta, MEN samtidigt är det dålig marknadsföring riktad mot de sämre spelarna, då de blir krossade i varenda match.
Du tror vä inte att det är en slump att de bjuder in de bästa spelarna först?

Du får gärna länka till detta uttalande. Överlag så brukar man vilja ha en stor spridning av både datorsystem och skill nivå i Betor för att få bättre feedback från ett så brett spectrum av spelare som möjligt.. Om detta mot förmodan inte vore fallet här så får du som sagt se till att länka ett officiellt uttalande i frågan! Att top level spelarna kommer in är ju dels för att göra reklam för spelet samt att de har den bästa förståelsen för balans och liknande. Men dessa spelare kommer in på sina namn och sina kontakter, INTE på att de fyllde i en 10 i skill level, max antal timmar spelat och de 5 mest "pro" herosarna i undersökningen!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Oj vad jag känner mig träffad av den där bilden, sedan första invite-wave:en har jag vaknat 1-2 gånger per natt för att kolla telefonen om jag fått mail

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

http://i499.photobucket.com/albums/rr357/GoldenT-34/roflbot1....

Oj vad jag känner mig träffad av den där bilden, sedan första invite-wave:en har jag vaknat 1-2 gånger per natt för att kolla telefonen om jag fått mail

Haha bara 1-2 gånger?! Jag vaknar stup i kvarten, har kopplat in min android i 300watts-högtalare som pumpar ut 100dB signal vid varje nytt mail.

Kan tänka mig köpa en beta-invite, pm:a om någon säljer

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Skrivet av Essin:

Du får gärna länka till detta uttalande. Överlag så brukar man vilja ha en stor spridning av både datorsystem och skill nivå i Betor för att få bättre feedback från ett så brett spectrum av spelare som möjligt.. Om detta mot förmodan inte vore fallet här så får du som sagt se till att länka ett officiellt uttalande i frågan! Att top level spelarna kommer in är ju dels för att göra reklam för spelet samt att de har den bästa förståelsen för balans och liknande. Men dessa spelare kommer in på sina namn och sina kontakter, INTE på att de fyllde i en 10 i skill level, max antal timmar spelat och de 5 mest "pro" herosarna i undersökningen!

Det finns inga lägre grafikinställningar implementerade i betan än. fakta. Fråga någon som är med i betan.

Spelet är inte optimerat och det kommer dröja kanske tills nästa år innan det anses vara klart att spelas på mindre kraftfulla system. Källa "Tobi" - playdota.com, sades under stream ("As they stated in an interview they will only make the beta open once the game is optimized for lower hardware requirements which he specifically said would take till the end of the year.") Random tråd om det hela http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/ks5w9/open_beta_not_un...

Med det i åtanke menar jag naturligtvis inte att bara de som sitter med GTX580 etc. kommer att få invites till beta. Skulle tro att de inriktar sig mycket mot "mid-ranged" nu under dessa invites, och arbetar sig på lång sikt mot de med lägre specifikationer.

Sitter du däremot med farfars gamla 7600GT, får du troligtvis vänta närmare årsskiftet innan du anses som en nyttogörande testperson.

Då de håller på att testa serverstabiliteten, troligtvis helst utan att få forumen spammade med trådar om varför Dota 2 går i 10fps på deras datorer, kommer de med all säkerhet försöka få in den största kvoten av spelare i "high-range" kategorin.

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundemannen:

Du har inte så stor koll på det hela taget märker jag. Låt mig utbilda dig: De har tidigare sagt att de till en början bara kommer att ta in folk i betan som sitter på kraftfullare datorsystem, då spelet ännu inte har några "lägre" grafikinställningar eller är optimerat till fullo. Dessa beräknades inte vara implementerade förren spelet närmar sig release.
Vad som rör "skillevel", så vet jag att många spelare har klagat på att många oseriösa/nya spelare spelar i betan. Då det ännu inte finns något riktigt matchmakingsystem eller någon form av "tutorial", slutar det med att många matcher blir fruktansvärt ensidiga vilket resulterar i försämrad spelupplevelse. Ja, det är fortfarande beta, MEN samtidigt är det dålig marknadsföring riktad mot de sämre spelarna, då de blir krossade i varenda match.
Du tror vä inte att det är en slump att de bjuder in de bästa spelarna först?

Vänta nu, hur tänkte du där?

Visst ger dom ut keyn, men varför inte till dom som har lägre standard på PC:n? För så vitt jag vet så får man väll 3 nycklar? 1 till sig själv, 2 till andra...

Och hur kan t.ex IceFrog eller Valve veta att dom 2 "kompisar" har bra datorer? Förstår inte riktigt resonemanget :S

Permalänk

Jag menar de primära utsicken av nyklar.
"Med det i åtanke menar jag naturligtvis inte att bara de som sitter med GTX580 etc. kommer att få invites till beta. Skulle tro att de inriktar sig mycket mot "mid-ranged" nu under dessa invites, och arbetar sig på lång sikt mot de med lägre specifikationer."

"..försöka få in den största kvoten av spelare i "high-range" kategorin. "

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lundemannen:

Du har inte så stor koll på det hela taget märker jag. Låt mig utbilda dig: De har tidigare sagt att de till en början bara kommer att ta in folk i betan som sitter på kraftfullare datorsystem, då spelet ännu inte har några "lägre" grafikinställningar eller är optimerat till fullo. Dessa beräknades inte vara implementerade förren spelet närmar sig release.
Vad som rör "skillevel", så vet jag att många spelare har klagat på att många oseriösa/nya spelare spelar i betan. Då det ännu inte finns något riktigt matchmakingsystem eller någon form av "tutorial", slutar det med att många matcher blir fruktansvärt ensidiga vilket resulterar i försämrad spelupplevelse. Ja, det är fortfarande beta, MEN samtidigt är det dålig marknadsföring riktad mot de sämre spelarna, då de blir krossade i varenda match.
Du tror vä inte att det är en slump att de bjuder in de bästa spelarna först?

jag tror du har lite fel där, i betor så försöker dom få in så många olika personer med så olika hårdvaror som det bara går så dom kan fixa spelet perfekt för alla. så tänker dom alla flesta i alla fal. kan ha fel, just DotA2 kanske gör som du säger vad vet jag, men som sagt så brukar betor vilja ha så många olika människor som det bara går

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

jag tror du har lite fel där, i betor så försöker dom få in så många olika personer med så olika hårdvaror som det bara går så dom kan fixa spelet perfekt för alla. så tänker dom alla flesta i alla fal. kan ha fel, just DotA2 kanske gör som du säger vad vet jag, men som sagt så brukar betor vilja ha så många olika människor som det bara går

#11573943

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |