Permalänk
Skrivet av Satsujinki:

Jag måste fråga, varför känns det bättre? Kan visserligen förstå att det känns bättre med DotA då man slipper items som "Striders" och hjältar som är allmänt hjärndöda a la EW och Ra.

Har sett att det är en hemskt mycket högre delay i DotA2 än var det är i HoN. Kan hoppas att kanske detta blir fixat tillslut? Spelat DotA sedan 2004 och har sedan jag börjat med HoN verkligen blivit van med en responstid på under 150ms.

Spelat 7 matcher idag och det var bara den första som kändes like laggig. Responstiden är inget jag har stört mig på och jag är van vid ca 20 ms, så det är inget problem. Framför allt modellerna och animationerna ser mycket mer "clean" ut än HoN och animationerna är väldigt välgjorda och ser naturligare ut vilket gör att det känns bättre att spela. Enda problemet just nu är att det inte finns någon "Concede" knapp, men det lär väl komma senare. Spelet är helt underbart!

Permalänk
Medlem

Är det någon vänligt själ som har en key över? Skulle uppskattas stort om man kunde få en, kan även byta Dirt2 som bara ligger och skräpar.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Tänkte på teasertrailern.. det är väl shopgubben som babblar? (stället man köper alla items på)

Permalänk
Medlem

Även om det känns hopplöst, så vill jag ändå visa mig frivillig att adoptera en betanyckel. Om det finns någon som känner sig vilsen eller bara söker ett varmt hem. ^^

Kan även bytas mot en COD4 nyckel, fick det med MW3, har dock spelet redan sedan tidigare.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Fick min key igår och lirat non-stop. Kan säga att det är i stort sett perfekt. Det här har Valve gjort riktigt bra.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Fick min key igår och lirat non-stop. Kan säga att det är i stort sett perfekt. Det här har Valve gjort riktigt bra.

Kul att höra! Saknar verkligen känslan från dota, och börjar lessna alltmer på HoN och dess obalanserade heroes och items. Vart fick du keyn? Om det är okej att fråga? Tänkte om det var via steam survey, någon vän eller något annat sätt?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Fick min key igår och lirat non-stop. Kan säga att det är i stort sett perfekt. Det här har Valve gjort riktigt bra.

Åh va avundsjuk jag blir!

Kul att det verkar vara 'perfekt' iaf

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

många nya keys ute nu, folk som fick innan hardware survey(dvs inte fick 2 extra invites) "skall" ha fått nu. Inga officiella uttalanden dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Grattis för key! Xelente

Tack du!

Underbart initiativ av scarface för tävlingen och tack till Igelkott för att han passerade den till nästa på listan! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

många nya keys ute nu, folk som fick innan hardware survey(dvs inte fick 2 extra invites) "skall" ha fått nu. Inga officiella uttalanden dock.

Jupp.. verkar också hittat diskussion angående detta.. bara o hoppas man hittar en vänlig själv som har en över

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

och börjar lessna alltmer på HoN och dess obalanserade heroes och items.

Vilka items, vilka hjältar?

Vad jag kan se på heroindex är att nästan varena hero ligger på 50% win med fördel av dom klassiska dotahjältarna på 50+% win. Så att det skulle vara en bidragande faktor till att du skulle lessna på det får du gärna utveckla.

och Vilket item är för bra eller som du själv säger "obalanserat"?

Permalänk
Avstängd

Sitter nu på 7 säkra nycklar, har evt. en nyckel som är lite osäker på ingång, ska försöka få tag på dem 3/2 sista så snabbt som möjligt och sedan ha en liten tävling i tråden som sagt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Sitter nu på 7 säkra nycklar, har evt. en nyckel som är lite osäker på ingång, ska försöka få tag på dem 3/2 sista så snabbt som möjligt och sedan ha en liten tävling i tråden som sagt.

Som sagt, jag sitter fortfarande och f5ar! Gick upp kl8 idag på min lediga dag så att jag inte missar något! Lycka till i tävlingarna till alla!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Sitter nu på 7 säkra nycklar, har evt. en nyckel som är lite osäker på ingång, ska försöka få tag på dem 3/2 sista så snabbt som möjligt och sedan ha en liten tävling i tråden som sagt.

underbart med människor som du, GL everyone (:!

Skrivet av TityBlazter:

Som sagt, jag sitter fortfarande och f5ar! Gick upp kl8 idag på min lediga dag så att jag inte missar något! Lycka till i tävlingarna till alla!

Hihi Sitter och F5:a på jobbet

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Hihi Sitter och F5:a på jobbet

F5 på skolan för min del

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TityBlazter:

Som sagt, jag sitter fortfarande och f5ar! Gick upp kl8 idag på min lediga dag så att jag inte missar något! Lycka till i tävlingarna till alla!

Oroa dig inte, jag kommer skriva i tråden när tävlingen startar, och det kommer nog vara 3-5 timmar innan den faktiskt startar, så alla ska ha möjlighet för att delta.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Oroa dig inte, jag kommer skriva i tråden när tävlingen startar, och det kommer nog vara 3-5 timmar innan den faktiskt startar, så alla ska ha möjlighet för att delta.

Om du får 11 nycklar så kan jag byta en mot en lunch då jag bor i Lund och jobbar i Malmö!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Oroa dig inte, jag kommer skriva i tråden när tävlingen startar, och det kommer nog vara 3-5 timmar innan den faktiskt startar, så alla ska ha möjlighet för att delta.

Jag är hemma hela jävla dagen. Tänkte börja med att säga att jag älskar dig. (värt ett försök)

Har macroat hela mitt jävla tangent bord till knappen F5 förrutom esc som återställer. Slår på tangentbordet varje sekund.
Säljer min själ för en DotA 2 key.

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem

Undrar om min gräns för desperation är nådd

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av craxido:

Undrar om min gräns för desperation är nådd

Förmodligen, kan ju dock meddela att du inte är ensam, då de flesta här skulle göra mycket för en key

Permalänk
Medlem

Giftar gärna mitt Black Ops mot en beta key som sagt!

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzzah:

Förmodligen, kan ju dock meddela att du inte är ensam, då de flesta här skulle göra mycket för en key

Ja, det känns ju så. Signat up iallafall, sitter och refreshar mailen som en dåre :')

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satsujinki:

Jag måste fråga, varför känns det bättre? Kan visserligen förstå att det känns bättre med DotA då man slipper items som "Striders" och hjältar som är allmänt hjärndöda a la EW och Ra.

Har sett att det är en hemskt mycket högre delay i DotA2 än var det är i HoN. Kan hoppas att kanske detta blir fixat tillslut? Spelat DotA sedan 2004 och har sedan jag börjat med HoN verkligen blivit van med en responstid på under 150ms.

De har ju improvat detta nu på senare tiden. SUNSfan gjorde ett test med reponstiden och HoN vann ganska överlägset. Nu så sa han att det var en jäkla skillnad och det var helt ok nu. Valve har ju fixat 2000 nya servar och bör kunna göra det ännu bättre med tiden!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håll tävlingen idag efter jobbtidför alla oss stackare som sitter på jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

Håll tävlingen idag efter jobbtidför alla oss stackare som sitter på jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Själv är man ledig hela dagen, hoppas att få lite tur idag!

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calimi:

Håll tävlingen idag efter jobbtidför alla oss stackare som sitter på jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Tävlingen kommer inte hållas idag, det är säkert.
Vill som sagt ha minst 10 nycklar innan jag börjar dela ut dem.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tävlingen kommer inte hållas idag, det är säkert.
Vill som sagt ha minst 10 nycklar innan jag börjar dela ut dem.

Orajtio, bra att veta.
Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tävlingen kommer inte hållas idag, det är säkert.
Vill som sagt ha minst 10 nycklar innan jag börjar dela ut dem.

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tävlingen kommer inte hållas idag, det är säkert.
Vill som sagt ha minst 10 nycklar innan jag börjar dela ut dem.

Hoppas du kollade mitt meddelande!
Tack för uppdateringen!

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem

Ska bli Pudge all day everyday.
Vi borde nästan sätta ihop en chat om man nu kan det i dota 2 för oss eller åtminstone en steamgrupp
Glömde tillägga att det blir lättare att hålla tävlingar och dylikt genom steam