Permalänk
Medlem

1. X79-UD5 verkar vara det enda kortet med 8st minnesslotar, kommer det något mer bord med 8 slots?

2. Om man plockar slottarna fulla med minnen - kommer alla 8 minnen kunna gå i samma hastighet som om man bara hade 4st minnen?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Jag hatar zynga och jag fick med det med moderkortet jag köpte. Tog mig ett år att förstå att man ska ta bort smart view för att få bort zynga Om ni inte förlorar mycket pengar på det, ta bort ZYNGA!

Permalänk
Medlem

Tjena Rasmus! Kul att du hälsar på

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till dig Rasmus. Ni har säkert ett gäng moderkort på väg ut till försäljning för X79-plattformen inom en snar framtid. Hur ser planerna ut för SATA3 och SATA6 på de dyrare modellerna? Totalt antal portar är intressant för mig att veta.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Hej mitt favoritföretag för moderkort!
Välkomna till SweC!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Har en fråga hur fråger kommer besvaras. PM eller direkt i tråden?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

1. X79-UD5 verkar vara det enda kortet med 8st minnesslotar, kommer det något mer bord med 8 slots?

2. Om man plockar slottarna fulla med minnen - kommer alla 8 minnen kunna gå i samma hastighet som om man bara hade 4st minnen?

2an: Har för mig att det är halva bandbredden eller någonting liknande. 4 slots så får du full och 8 slots så får du halv. Har för mig detta i alla fall

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Välkomna era moderkort är hur bra som helst mums:) Kör ni japanska kondingar enbart på dem eller mvh`?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Övertyga mig om varför jag ska välja Gigabyte istället för Asus.

Permalänk
Medlem

Asus är inte dåligt på något sett minst lika bra som gigabyte msi undiviker jag.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av sarimner86:

Håller med, jag har det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Välkommen!

Kan passa på att ställa en fråga; hur kommer det sig att flertalet av de moderkort ni släppt på sistone har groteska vapendetaljer? Visst, jag kan förstå att de tilltalar en yngre publik, men det är tråkigt att moderkorten har ett sådant utseende när de har såpass bra funktioner och specar.

Vilka moderkort menar du då? Jag kunde bara se det där assassin moderkortet framför mig. Ifrågasätter dig inte, bara intresserad av att se de andra

Och välkommen till Sweclockers Rasmus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ng:

Vilka moderkort menar du då? Jag kunde bara se det där assassin moderkortet framför mig. Ifrågasätter dig inte, bara intresserad av att se de andra

Och välkommen till Sweclockers Rasmus!

Hittar bara dessvärre två just nu, men jag har för mig att det är fler. Men jag kanske misstar mig?

http://www.sweclockers.com/nyhet/14620-gigabyte-x79-assassin-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/14329-gigabytes-moderkort-i-...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Välkommen

Permalänk
Medlem

Välkommen, herr Persson.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Välkomna.....

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sarimner86:

Hej och välkommen, vill också att ni säger nått om detta problem. har uppdaterat till nyaste bios men får fortfarande problemet med att grafikkorts drivrutinen slutar svara. Skulle vilja att ni förklarar var problemet ligger exakt och om vi kan hoppas på en riktig fix snart.

Permalänk
Medlem

Välkommen! Har två st. Gigabyte 465:er(faktiskt:-))med vattenkylning och de har funkat klockrent. Svala och lågvoltade, kör 0.937V på bägge upp till 795MHz.

Klart underskattade kort, men jag förstår det där med att 460:n!:):)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan SweClockers.com alla läsare!

Nu har Gigabyte tagit klivet in på SweClockers.com för att på ett bättre sätt kunna ta del av era tankar och idéer.

All kritik är bra, negativ så som positiv. Har ni idéer på funktioner, layout, färgschema, med mera så bara skriv ner allt här. Allt är välkommet. Tillsammans ska vi göra Gigabyte ännu bättre!

Va kul, välkommen! Måste säga att under alla mina år har jag aldrig haft några problem med era produkter så fortsätt göra ett bra jobba!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Välkommen, herr Persson.

Oh, så det är Razz!

Välkommen!

Permalänk

Välkomna!

Detta är ett utomordentligt resultat på GOD service anda, tycker fler tillverkare borde ta steget att följa efter denna, ja TREND!!! Hoppas verkligen vi får se mer tillverkare delta i detta men som sagt,

VARMT VÄLKOMNA!

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem

Välkommen till SweClockers!

Som första kommentar säger jag bara att jag gillar era AM3+ moderkort. Känns stablia och fungerar finfint! Gillar den svarta färgen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vill också bara passa på att säga att jag har använt ett Gigabyte P35 DS4 och förtillfället kör med ett P55-UD5 och dessutom har ett Gigabyte GTX 460 OC som jag har varit RIKTIGT nöjd med, bra produkter till ett bra pris. Gigabyte har alltid gett mig ett gott intryck vid överklocking, har varit liksom stabiliteten själv. Fortsätt så, behöver inte vara några fancy funktioner på moderkortena osv, tycker Gigabyte ska fortsätta att satsa på det som de gör bäst, att leverera högklassiga komponenter som resulterar i så bra stabilitet som möjligt, speciellt vid överklockning.

Om det är något man kunde satsa på lite extra i dagensläge vore att utveckla överklocknings softan, EasyTune. Där är kanske något som Gigabyte aningen hänger efter jämfört med andra såsom ASUS och EVGA.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan SweClockers.com alla läsare!

Nu har Gigabyte tagit klivet in på SweClockers.com för att på ett bättre sätt kunna ta del av era tankar och idéer.

All kritik är bra, negativ så som positiv. Har ni idéer på funktioner, layout, färgschema, med mera så bara skriv ner allt här. Allt är välkommet. Tillsammans ska vi göra Gigabyte ännu bättre!

Hej, på erat 6870 windforce OC så går det inte att ställa in volten, så den går inte att överklocka något vidare. Varför satte ni en sådan bra kylare på men gjorde det omöjligt att använda den till fullo? XFX låter en ställa in volten på samma gpu så det är inte att det inte går. Tack på förhand

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Välkommen!

Tycker om era lösningar gällande grafikkorten, fungerar verkligen super!

Permalänk
Medlem

Jaså razzz din gamle räv, så du jobbar för gigabyte nu

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Välkommen, har haft flera olika produkter från Gigabyte (för tillfället ett GTX 570) visa har funkat perfekt dock har jag fått måndags exemplar ibland men sådant kan ju inte undvikas helt.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Välkommen! Måste säga att jag aldrig haft några problem med gigabytes produkter, sitter faktiskt på ett 560 Ti SOC nu och det fungerar finemang och når en bra bit över 1 GHz utan att svettas, märker verkligen av er urväljning av GPU's till SOC-linjen.

Ett förslag som förmodligen faller inom "färgschema" är att ni borde göra lika snygga mattsvarta PCB's på era SOC som ni gör på era fina UD-moderkort! Då hade mitt grafikkort varit perfekt!

Permalänk

Välkommen till Sweclockers. Är grymt nöjd med mitt Gigabyte P67 UD7 B3 och GTX 460 1gb

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Upptäckten av ert beslut att bundla massa skräp från Zynga på era driverskivor gjorde att jag inte mer kommer köpa några gigabyte-produkter. Trist då jag varit väldigt nöjd med hårdvaran..

Men ska ni installera sån skit får det vara.