Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade Ordinator som är ett skilltree ersättare till originalet. När jag avinstallerade så fick jag inte tillbaka mina poäng som jag borde fått när jag avinstallerade moden. Finns det något sätt att resetta? Jag har ingen lust att starta om spelet när jag är på level 19

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Håller på i Beyond Skyrim nu och det är ganska bra. Kör version 1.2 och det är några få buggar som egentligen går att leva med. Modden i sig är fantastisk men känns lite ofokuserad, kanske är det så det ska vara då det uppmuntrar till att spela som man vill. Samtidigt hittar jag inte någon riktigt röd tråd till varför jag ska vara där helt enkelt. Avgränsningarna till delar av Cyrodiil som inte finns är också lite skum då det finns vissa saker på kartan som inte finns, ännu, i spelet. Verkar vara bekräftat att resten av Beyond Skyrim inte heller kommer att finnas på annat än Skyrim Special Edition. Väldigt trist!

Menar du att det måste vara någon sorts katastrof hängandes i väntan på en hjälte för att det ska vara värt att besöka/utforska området? Projektet heter trots allt "Beyond Skyrim", vilket inte säger sig fokusera på några speciella händelser, utan främst möjligheten att kunna resa utanför Skyrim. För en gångs skull så är man förhoppningsvis inte händelsernas centrum på två ben, utan kan i sin egen takt vandra runt i en främmande provins och välja själv om man vill blanda sig i eller ej. För de flesta är det nog mest en nostalgikick från Oblivion, och man vill så klart utforska de ställen man kommer ihåg för att se hur det kan se ut 200+ år senare.

Sen är det ju bara en liten liten bit i ett stort pussel. Vill dom skapa en "röd tråd" så kommer det säkerligen längre fram när det är ett större område att röra sig i. Bruma är ju trots allt inte särskillt stort ändå

Vad gäller deras val av plattorm så är det helt förståerligt. Bruma utvecklades till stor del på Legendary Edition fram tills SE släpptes, så därför valde dom att släppa det där, samtidigt som dom migrerar över hela projektet till SE istället. Detta för att SE helt enkelt är en kraftfullare version av motorn som tillåter mer av allt utan att påverka stabilitet och fps lika mycket, vilket dom har tydliga siffror på. Det blir otroligt mycket extra jobb att underhålla flera versioner, vilket bara kommer drabba oss allihop i slutändan med längre utvecklingstid och fler buggar. En mod av bara Brumas storlek är inte helt enkel att konvertera mellan LE och SE om det ska göras korrekt, tänk då om ett år eller två när det kanske är 3 gånger större.

Skrivet av AMD-FX:

Jag avinstallerade Ordinator som är ett skilltree ersättare till originalet. När jag avinstallerade så fick jag inte tillbaka mina poäng som jag borde fått när jag avinstallerade moden. Finns det något sätt att resetta? Jag har ingen lust att starta om spelet när jag är på level 19

Att ta bort en så pass grundläggande mod mitt i en spelning är som att be om problem. Verkligen inte rekommenderat. Har du gått igenom alla steg i korrekt ordning enligt moddens beskrivning?

"Manually respec (see below) to get all your perk points back, then remove the mod.

Bring 5 Daedra Hearts to a cooking pot and craft a Scroll of Legends. Alternatively, you can make the skill legendary or use the built-in respec feature in Dragonborn."

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Menar du att det måste vara någon sorts katastrof hängandes i väntan på en hjälte för att det ska vara värt att besöka/utforska området? Projektet heter trots allt "Beyond Skyrim", vilket inte säger sig fokusera på några speciella händelser, utan främst möjligheten att kunna resa utanför Skyrim. För en gångs skull så är man förhoppningsvis inte händelsernas centrum på två ben, utan kan i sin egen takt vandra runt i en främmande provins och välja själv om man vill blanda sig i eller ej. För de flesta är det nog mest en nostalgikick från Oblivion, och man vill så klart utforska de ställen man kommer ihåg för att se hur det kan se ut 200+ år senare.

Sen är det ju bara en liten liten bit i ett stort pussel. Vill dom skapa en "röd tråd" så kommer det säkerligen längre fram när det är ett större område att röra sig i. Bruma är ju trots allt inte särskillt stort ändå

Vad gäller deras val av plattorm så är det helt förståerligt. Bruma utvecklades till stor del på Legendary Edition fram tills SE släpptes, så därför valde dom att släppa det där, samtidigt som dom migrerar över hela projektet till SE istället. Detta för att SE helt enkelt är en kraftfullare version av motorn som tillåter mer av allt utan att påverka stabilitet och fps lika mycket, vilket dom har tydliga siffror på. Det blir otroligt mycket extra jobb att underhålla flera versioner, vilket bara kommer drabba oss allihop i slutändan med längre utvecklingstid och fler buggar. En mod av bara Brumas storlek är inte helt enkel att konvertera mellan LE och SE om det ska göras korrekt, tänk då om ett år eller två när det kanske är 3 gånger större.

Att ta bort en så pass grundläggande mod mitt i en spelning är som att be om problem. Verkligen inte rekommenderat. Har du gått igenom alla steg i korrekt ordning enligt moddens beskrivning?

"Manually respec (see below) to get all your perk points back, then remove the mod.

Bring 5 Daedra Hearts to a cooking pot and craft a Scroll of Legends. Alternatively, you can make the skill legendary or use the built-in respec feature in Dragonborn."

Jo läste det där med 5 daedra men det stod inget om man skulle avinstallera moden först eller om man kunde göra det efteråt. Man kan göra det på annat sätt också som det står i sist i texten, men då förlorar man en drake soul per träd. Det får bli att jag startar om på nytt. Tyckte att Ordinator inte va nåt bra. Det går ju ganska snabbt att levla upp trots allt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jo läste det där med 5 daedra men det stod inget om man skulle avinstallera moden först eller om man kunde göra det efteråt. Man kan göra det på annat sätt också som det står i sist i texten, men då förlorar man en drake soul per träd. Det får bli att jag startar om på nytt. Tyckte att Ordinator inte va nåt bra. Det går ju ganska snabbt att levla upp trots allt

Det står ju klart och tydligt i första meningen att du tar bort modden efter att du har justerat dina poäng. Jag antar att receptet med Daedra Hearts är en funktion från modden, så då måste den ju vara aktiverad samtidigt. Väljer du att använda andra sätt som drar dragon souls så kan du ju fixa det med console-kommando; player.modav dragonsouls x ( x = antal souls).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det står ju klart och tydligt i första meningen att du tar bort modden efter att du har justerat dina poäng. Jag antar att receptet med Daedra Hearts är en funktion från modden, så då måste den ju vara aktiverad samtidigt. Väljer du att använda andra sätt som drar dragon souls så kan du ju fixa det med console-kommando; player.modav dragonsouls x ( x = antal souls).

Ok, då va jag väl blind igen. Har man avinstallerat moden en gång så är det kört i alla fall. Startar om på nytt igen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag har ett till problem, oftast när jag gjort en karaktär och angett ett namn på min karaktär och/eller sparat med ett namn i konsolen typ save "Blood Lust start" som jag kallade min sparfil. Det flyter hur bra som helst tills jag gör detta, då dyker framen ner till 5 fps och blir så tills jag startar om spelet. Någon som vet varför detta händer? Sparar jag över den filen som jag skrivit in en gång med spara knappen nästa gång så funkar det bra hela tiden. Det är bara när jag skrivit in i konsolen och när jag ger mitt namn som detta händer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Menar du att det måste vara någon sorts katastrof hängandes i väntan på en hjälte för att det ska vara värt att besöka/utforska området? Projektet heter trots allt "Beyond Skyrim", vilket inte säger sig fokusera på några speciella händelser, utan främst möjligheten att kunna resa utanför Skyrim. För en gångs skull så är man förhoppningsvis inte händelsernas centrum på två ben, utan kan i sin egen takt vandra runt i en främmande provins och välja själv om man vill blanda sig i eller ej. För de flesta är det nog mest en nostalgikick från Oblivion, och man vill så klart utforska de ställen man kommer ihåg för att se hur det kan se ut 200+ år senare.

Sen är det ju bara en liten liten bit i ett stort pussel. Vill dom skapa en "röd tråd" så kommer det säkerligen längre fram när det är ett större område att röra sig i. Bruma är ju trots allt inte särskillt stort ändå

Vad gäller deras val av plattorm så är det helt förståerligt. Bruma utvecklades till stor del på Legendary Edition fram tills SE släpptes, så därför valde dom att släppa det där, samtidigt som dom migrerar över hela projektet till SE istället. Detta för att SE helt enkelt är en kraftfullare version av motorn som tillåter mer av allt utan att påverka stabilitet och fps lika mycket, vilket dom har tydliga siffror på. Det blir otroligt mycket extra jobb att underhålla flera versioner, vilket bara kommer drabba oss allihop i slutändan med längre utvecklingstid och fler buggar. En mod av bara Brumas storlek är inte helt enkel att konvertera mellan LE och SE om det ska göras korrekt, tänk då om ett år eller två när det kanske är 3 gånger större.

Nä jag förstår att det kanske inte handlar om att rädda världen (igen) men ptjaa, nu är det ganska tomt faktiskt. Gillen går inte att gå med i eftersom hela kontinenten ännu inte finns (och det dröjer nog ytterligare många år innan vi når dit) och det finns ingen riktig story som är särskilt utvecklad utan det är mer hintar, vilket jag är riktigt less på.

Angående vald plattform så gissar jag att någon i slutändan kommer göra en fungerande version för Legendary, officiell eller inte.

Medan modden är bra så hade jag nog förväntat mig lite mer.

Skrivet av AMD-FX:

Jag har ett till problem, oftast när jag gjort en karaktär och angett ett namn på min karaktär och/eller sparat med ett namn i konsolen typ save "Blood Lust start" som jag kallade min sparfil. Det flyter hur bra som helst tills jag gör detta, då dyker framen ner till 5 fps och blir så tills jag startar om spelet. Någon som vet varför detta händer? Sparar jag över den filen som jag skrivit in en gång med spara knappen nästa gång så funkar det bra hela tiden. Det är bara när jag skrivit in i konsolen och när jag ger mitt namn som detta händer

Det problemet dök upp för mig för något år sedan, försvann sen och kom nu tillbaka igår. Ingen aning om varför det händer tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

Nä jag förstår att det kanske inte handlar om att rädda världen (igen) men ptjaa, nu är det ganska tomt faktiskt. Gillen går inte att gå med i eftersom hela kontinenten ännu inte finns (och det dröjer nog ytterligare många år innan vi når dit) och det finns ingen riktig story som är särskilt utvecklad utan det är mer hintar, vilket jag är riktigt less på.

Angående vald plattform så gissar jag att någon i slutändan kommer göra en fungerande version för Legendary, officiell eller inte.

Medan modden är bra så hade jag nog förväntat mig lite mer.

Lite sånt som var charmen med de äldre liren. Och troligen är det mest folk från den tiden som sitter och försöker få denna jättemod att komma till. Personligen föredrar jag de äldre. Fattade inget när jag spelade Morrowind som liten skit, men det var riktigt coolt. Var bara utforska, och försöka klura ut vart man ska ta vägen, med lite helvtaskiga hintar, som oftast kom från utforskande. Shit vad jag saknar sånna spel, där man inte blev skedmatad.. Blir att installera Morrowind igen..

Permalänk
Medlem

@anon186252: Olika vad man gillar, fastnade personligen aldrig för Morrowind utan föredrog Oblivion (och Daggerfall som jag lirade när det kom 1994). Daggerfall är än idag kanske det spel där man faktiskt kunde rollspela en ond karaktär utan att straffas något ohemult av spelet.

Jag hoppas att man nu håller en något så när realistiskt tempo på utrullningen av resterande delar av landskapen runt Bruma. Finns vissa quests som nämner Cheydinhal, man blir inbjuden att komma till Anvil osv. Inget kul om vi ska vänta till nästa sommar för en release

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

@wille93: Olika vad man gillar, fastnade personligen aldrig för Morrowind utan föredrog Oblivion (och Daggerfall som jag lirade när det kom 1994). Daggerfall är än idag kanske det spel där man faktiskt kunde rollspela en ond karaktär utan att straffas något ohemult av spelet.

Jag hoppas att man nu håller en något så när realistiskt tempo på utrullningen av resterande delar av landskapen runt Bruma. Finns vissa quests som nämner Cheydinhal, man blir inbjuden att komma till Anvil osv. Inget kul om vi ska vänta till nästa sommar för en release

Måste erkänna att jag aldrig provat Daggerfall.. Fy skäms på mig.. Men din beskrivning gjorde mig mycket nyfiken!
Personligen har jag så svårt för Oblivions grafik att detta tas med i min bedömning av spelet :/ Men det är helt klart ett trevligt lir.
Morrowind är jag väl lite kär i just för nostalgin, skulle jag tro. Men det var mest charmen i att bli tvingad till att utforska på det sättet, som jag tänkte på i tidigare inlägg. Och tänker väl mycket på det just för att jag väl var runt 12 när jag spelade det första gången..
Vet inte hur jag ska ranka dessa egentligen, alla är bra på sitt sätt. Men jag lutar ofta åt svårare och icke-skedmatningsspel. Därför är Skyrim långt från toppen, även om det är ett grymt spel.

Tveksam på att det ens blir av.. Har varit under utveckling hur länge som helst. Liknande fanns väl för både Morrowind och Oblivion?
Håller tummarna som alla andra, men jag har inte höga förväntningar. Det är ett massivt projekt att göra allt det från grunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Måste erkänna att jag aldrig provat Daggerfall.. Fy skäms på mig.. Men din beskrivning gjorde mig mycket nyfiken!
Personligen har jag så svårt för Oblivions grafik att detta tas med i min bedömning av spelet :/ Men det är helt klart ett trevligt lir.
Morrowind är jag väl lite kär i just för nostalgin, skulle jag tro. Men det var mest charmen i att bli tvingad till att utforska på det sättet, som jag tänkte på i tidigare inlägg. Och tänker väl mycket på det just för att jag väl var runt 12 när jag spelade det första gången..
Vet inte hur jag ska ranka dessa egentligen, alla är bra på sitt sätt. Men jag lutar ofta åt svårare och icke-skedmatningsspel. Därför är Skyrim långt från toppen, även om det är ett grymt spel.

Tveksam på att det ens blir av.. Har varit under utveckling hur länge som helst. Liknande fanns väl för både Morrowind och Oblivion?
Håller tummarna som alla andra, men jag har inte höga förväntningar. Det är ett massivt projekt att göra allt det från grunden.

Du är ursäktad om du var två år gammal när Daggerfall kom Det var ett bra spel byggt runt sprites och i samma veva började polygoner klampa in så grafiken var redan då utdaterad. Så kanske inte så lockande.

Har gärna papper och penna och för manuella anteckningar istället för loggbok osv men då får det vara konsekvent svårt. Problemet i Bruma är att det är lite ojämt på det planet, ingen röd tråd för att kicka igång vissa quest och minst två quests som man måste använda konsollen för att komma vidare. Med tanke på den långa utvecklingstiden så borde man kunna förvänta sig mer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

Du är ursäktad om du var två år gammal när Daggerfall kom Det var ett bra spel byggt runt sprites och i samma veva började polygoner klampa in så grafiken var redan då utdaterad. Så kanske inte så lockande.

Har gärna papper och penna och för manuella anteckningar istället för loggbok osv men då får det vara konsekvent svårt. Problemet i Bruma är att det är lite ojämt på det planet, ingen röd tråd för att kicka igång vissa quest och minst två quests som man måste använda konsollen för att komma vidare. Med tanke på den långa utvecklingstiden så borde man kunna förvänta sig mer

Haha, jo var lite det som fick mig tveksam sist jag kikade. Var 3 år gammal faktiskt

Ouff, låter som du snackar Zork.. Var kanske inte riktigt så pass jag hade i tankarna. Men nu blir jag sugen på att prova även det..
Just röd tråd grejen var väl varför jag tog upp Morrowind. Minns så väl att jag gjorde startquestet, och efter det, helt lost.. Tog mig till den där staden med vakter klädda i guldiga rustningar, och hittade till slut guilder. Men sen var jag lost igen.. Kan dock haft o göra med bristande engelskakunskaper.. Men ja, det var inte direkt följdquestar alla gånger. Var ofta att man fick gå runt och leta hintar från NPCs, eller någon hint när just det questet var klart.
Absolut, om det är konsoll och sådant som krävs är det en annan femma. Det är inte direkt kul. Speciellt i denna typen av spel. Där charmen är att leva sig in i sin karaktär.

Permalänk
Avstängd

He he, tog mer än ett halvår innan jag orkade engagera mig i det riktiga main questat på Morrowind...
I början visste jag inte ens hur man använde healing systemet då jag inte hade manualerna till det och var van vid plattforms systemen eller system från diablo kloner... (iof samma i grunden även på Morrowind, men man måste veta vad som är vad i början, vilket kan ta en stund eftersom det är mycket större, men de tär ju en del av det som är kul... (Skyrim och Oblivion ser man det mer konkret, inte lika mycket forskande) )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag har ett till problem, oftast när jag gjort en karaktär och angett ett namn på min karaktär och/eller sparat med ett namn i konsolen typ save "Blood Lust start" som jag kallade min sparfil. Det flyter hur bra som helst tills jag gör detta, då dyker framen ner till 5 fps och blir så tills jag startar om spelet. Någon som vet varför detta händer? Sparar jag över den filen som jag skrivit in en gång med spara knappen nästa gång så funkar det bra hela tiden. Det är bara när jag skrivit in i konsolen och när jag ger mitt namn som detta händer

Jag kör med denna mod http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/60718/? och det fungerar bra hela tiden. Inga framedrops alls.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Jag har fått förfrågan om jag vill köpa ett 980TI och i sådana fall köra SLI hemma. Spelar bara Skyrim och just nu flyter det på helt ok med i snitt 40-45fps. Skulle inte vilja vara utan DoF och undrar om det numera fungerar att kombinera SLI och DoF?

Permalänk
Inaktiv

@MsSmith: Sök "dof sli skyrim" så bör LL ha en tråd om det. Vill inte länka till den siten..

Permalänk
Medlem

Med all förståelse för det, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Jag kör med denna mod http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/60718/? och det fungerar bra hela tiden. Inga framedrops alls.

Jag vet inte var som hänt, men på senare tid så har det konstiga framedropen bara försvunnit utan jag gjort ett skit. Skyrim lever sitt eget liv ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Mitt stackars Skyrim, 32bit, använder nu mer än 16GB ram... Märks verkligen när RAMet tar slut Får putta i mer helt enkelt. Väldigt stabilt, hög FPS men brist på ram. Trodde man väl inte 2011/11/11 skulle ske. Minst två ENBHosts kör hela tiden. Hur ser det ut för er?

Permalänk
Avstängd

Just nu kan jag inte lira på laptopen... men, tidigare har jag haft en del minnesrelaterade problem, framför allt med vissa moddar. Tex problem med instabilitet som verkar relaterade till RAM.

Så, det kan mycket väl vara gamla core.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag är också väldigt intresserad av erfarenheter av SLI på skyrim och motsvarande spel.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

Mitt stackars Skyrim, 32bit, använder nu mer än 16GB ram... Märks verkligen när RAMet tar slut Får putta i mer helt enkelt. Väldigt stabilt, hög FPS men brist på ram. Trodde man väl inte 2011/11/11 skulle ske. Minst två ENBHosts kör hela tiden. Hur ser det ut för er?

Låter väldigt konstigt. Nåt som orsakar minnesläcka?

Permalänk
Medlem

Tror det handlar om ett 700+ moddat spel med tunga texturer
Har dock inga problem med att det använder RAM, så länge RAM används är det ju bra...skulle dock vilja veta vad som langas in i ENBHost

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag är också väldigt intresserad av erfarenheter av SLI på skyrim och motsvarande spel.

Angående SLI/Crossfire så är fungerar det fint. Dock är det svårt att få till alla funktioner i en ENB, framför allt DoF.

Permalänk
Avstängd

Problem jag haft är (infinite)fryslagg och tvärkracher, mm.
Litet diffust vad det egentligen beror på, sett litet olika svar på det, har för mig att det står någon rad om saken litet längre bak i denna tråd också om detta... Tror jag...
Vet inte om det kommit nya bugfix dock... Värt att kolla...
Undrar om det är samma problem hos SSE som det var med gamla?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

I avvaktan på riktiga svar på föregående fråga tänkte jag göra ett kort inpass om en idé jag haft en tid nu, är troligen inte ensam om detta, men när jag får till ny stationär dator tänkte jag laborera litet med att se om det går att få till cross import av objekt från morrowind, dvs modeller, mm.

Vad tror ni om iden?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Problem jag haft är (infinite)fryslagg och tvärkracher, mm.
Litet diffust vad det egentligen beror på, sett litet olika svar på det, har för mig att det står någon rad om saken litet längre bak i denna tråd också om detta... Tror jag...
Vet inte om det kommit nya bugfix dock... Värt att kolla...
Undrar om det är samma problem hos SSE som det var med gamla?

För mig försvann alla krascher efter att ha fixat och trixat med Crash Fixes från Meh123. Tog även bort en massa skelett moddar och gör det vanilj, utöver vapen på rygg och geared up. Skulle tro att jag har ett tyngre spel än de flesta här och det är 99% kraschfritt, den sista procenten lämnar jag med texten "Hey its Skyrim"

Skrivet av Mizzarrogh:

I avvaktan på riktiga svar på föregående fråga tänkte jag göra ett kort inpass om en idé jag haft en tid nu, är troligen inte ensam om detta, men när jag får till ny stationär dator tänkte jag laborera litet med att se om det går att få till cross import av objekt från morrowind, dvs modeller, mm.

Vad tror ni om iden?

Vad är det du vill importera? Spelet är ju lastgammalt så alla modeller och liknande kommer ju se gamla ut.

Permalänk
Avstängd

Tackar!
Tror jag skall göra om allt också och göra en clean installation från scratch igen.

Var mest nyfiken på att konvertera mesh models, och annat för att se hur det blev, skall se om det går att importera till tex blender och snygga upp något där det behövs, men mest en kul grej för att lära korsimport av modeller.

Har några Weltvolk moddar där han konverterat modeller från deadspace, mm.
Testade litet själv förut, skal var enklare än jag trodde från de spelen, men var en del jobb att trimma in allt och en del bugfix men annars verkarde det, men några undantag fungera förvånansvärt stabilt.
Funktioner får man dock göra om från grunden so far...

*

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag har använt Tes5Lodgen (istället för Dyndolod, men ger samma resultat) för att få lite bättre LODs men ibland så omvandlas inte LODsen till vanliga objekt, gäller till 99% träd. Går heller inte att markera och ta bort dem. Någon som har förslag på hur man fixar detta?

Följdfråga: Jag vill rensa upp lite på min C: där bland annat Skyrim tar upp plats. Kör Windows 7 som mitt "Spel operativsystem" så har inte reflekterat så mycket över det utan det finns bara Windows där samt Skyrim med lull-lull kan man säga. Dock tar Skyrim 130GB och upptäckte nu att jag har en länk, c:\games\nexus mod manager\skyrim tar upp ytterligare 80GB, dock har jag samma katalog på D:. Nu undrar jag vad jag kan göra för att frigöra dessa 80GB utan att sabba hela mitt spel. Testade att döpa C:\Games till C:\Games1 och då vill inte Nexus Mod Manager ladda utan hänvisar till att installera en ny version och sedan (försöka) ominstallera alla mina moddar. Då det är över 700st vill jag definitivt inte detta.

Så här ser det således ut i Nexus Mod Manager.

Vågar jag ta bort C:\Games utan att jag sabbar något?

Permalänk
Medlem

Funderar på att uppgradera riggen något. I dagsläget är det en "relik" med en Intel 4771 cpu, 980TI samt 16GB RAM. Spelar mest Skyrim och det får således vara den enskilda motiveringen till en uppgradering

Lägger med två bilder, en joggingrungda mellan Falkreath och Riverwood där MSI Afterburner samt Task Manager visar användningen. Notera att tider är bara några minuter - ramanvändningen stannar vid 93% efter en stund och Pagefile Usage brukar hamna på 22-25GB. Dock är det bara minimalt med noterbart lagg eller liknande när RAM tar slut, vilket sällan sker. Den sista bilden är en referensbild för hur det ser ut när Skyrim har avslutats, det är således det enda programmet igång på maskinen.

Så här ser således min användning av hårdvaran ut. GPU 100% och FPS på ca 38-40.

Bara en referensbild direkt efter att Skyrim avslutats för att visa hur mycket resurser detta fantastiska spel kan dra.

Frågan är - skulle Pagefilen kunna minskas och ramanvändningen öka om jag dubblerar RAM-mängden till 32GB? Versionen är Skyrim och inte Skyrim Special Edition, bör tilläggas.