flytta hårdisk från 1 gammal dator till en helt ny

Permalänk
Medlem

flytta hårdisk från 1 gammal dator till en helt ny

Tjena, jo nu äre så att jag har köpt ett sprillans nytt system från inet, och eftersom att hårdiskar e så svåra att få tag på nu / dyra så valde jag att inte köpa nån utan tänkte istället att jag helt enkelt kunde ta min gammla hårdisk och stoppa in den i min nya dator, kommer de att funka eller kommer det krångla etc? måste man omformatera hårdisken?

nu om det funkar, hur kan jag avinstallera ett operativ system på en hårdisk, har vista 32 nu och ska uppgradera mig till ett annat, windows pro

Permalänk
Medlem

Plugga in hårddisken i den nya datorn och formatera den med windowsskivan samtidigt som du installerar.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

så jag pluggar in den i nya datorn, startar den, sen omformaterar jag den, och sen efter de kör jag in nya windows skivan ?

Permalänk
Medlem

Om jag förstått dig rätt så bör du göra så här:
1. Monterar in disken i den nya datorn
2. Boota datorn med Windowsskivan(den du ska installera med)
3. Formatera disken med Windowsskivan
4. Ta dig vidare i menyerna och installera Windows på din hårddisk

Permalänk
Medlem

aha, ok : ) ska kolla om jag får till de, tack för era svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Om jag förstått dig rätt så bör du göra så här:
1. Monterar in disken i den nya datorn
2. Boota datorn med Windowsskivan(den du ska installera med)
3. Formatera disken med Windowsskivan
4. Ta dig vidare i menyerna och installera Windows på din hårddisk

Precis så jag menade var lite otydlig bara.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

föresten, kommer alla filer på hårdisken försvinna ?

Permalänk
Skrivet av Vuzuul: