hur få drivrutiner för nätverk utan cd?

Permalänk
Medlem

hur få drivrutiner för nätverk utan cd?

Har precis skaffat nya delar till datorn o satt ihop. Asus p8z68v, 2500k etc. Installerade win7 från usb då min dvd-brännare bara hade ide-kontakt vilket ej finns på moderkortet. Jag har inga drivrutiner till nätverkskortet o kan inte installera från skiva då jag alltså inte har optisk enhet. Windows hittar inga o jag kan inte hämta från nätet. Förslag? Förr när jag körde xp o vista fixade sånt sig själv vilket det borde även med win7. Beror det på att jag installerat från usb?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ladda ner på en annan dator, släng över på något minne, och släng in det i den andra datorn?

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z68V/#dow...

det ända sättet det fungerar på.. me think

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Ladda ner från en annan dator och lägg på usb eller om du har en iPhone eller Android kan du ju använda telefonen för internet.
Hade samma problem när jag byggde min kusins dator, verkar vara just den Intel LAN kretsen som Windows själv inte har några drivrutiner för.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

installerade om min dator här om dagen, kunde inte alls använda min telefon som internet =//

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

installerade om min dator här om dagen, kunde inte alls använda min telefon som internet =//

Beror ju självklart på telefonen, men jag vet att iPhone sen iOS 4 (eller kom det redan i version 3?) och Android sen 2.2 har tethering, dvs använda telefonen som modem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda min android som modem men funkade inte nu. Jag gick o köpte en dvd så man även kan lira spel sen utan krångel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Beror ju självklart på telefonen, men jag vet att iPhone sen iOS 4 (eller kom det redan i version 3?) och Android sen 2.2 har tethering, dvs använda telefonen som modem.

men.. mena att datorn inte kan läsa av telefonens internet förens drivers för internet är inne..

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ladda ner från en annan dator och lägg på usb eller om du har en iPhone eller Android kan du ju använda telefonen för internet.
Hade samma problem när jag byggde min kusins dator, verkar vara just den Intel LAN kretsen som Windows själv inte har några drivrutiner för.

Sjukt att Windows inte har det efter alla år...

OnT: In med drivrutiner på ett USB, som de flesta har sagt. Absolut lättaste vägen.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Sjukt att Windows inte har det efter alla år...

OnT: In med drivrutiner på ett USB, som de flesta har sagt. Absolut lättaste vägen.

Fast när jag kolla efter så kör mitt moderkort samma krets så kan ju inte va de heller då det funkade utmärkt för mig och även jag installerade via USB.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast när jag kolla efter så kör mitt moderkort samma krets så kan ju inte va de heller då det funkade utmärkt för mig och även jag installerade via USB.

Ja, jag vet inte. Aldrig kört Intel genom mina år så har ingen erfarenhet. Men vad jag är van vid är att LAN-kretsen alltid installeras automatiskt, men att man brukar få fixa drivisar på annat håll för t.ex. trådlösa USB-donglar.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W