Apples lista på hur övriga tillverkare ska undvika stämningar

Permalänk

Helt enkelt
Som jag alltid sagt..
Apple suger, det är bland det sämsta skit som någonsin har hänt, dom är bara ute efter pengar pengar och pengar.
Egoistiska penga galna äckel jävlar
DÖD ÅT APPLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Haha vilka jävlar Apple är alltså! Man får ju höra att de stämmer företag hela tiden, men de som ger dem minneskretsar?!?!

Bara vänta tills dom stämmer LG, Dell, Acer, Asus, Sony Ericsson osv, för dom har skärmar, telefoner och allt möjligt som liknar deras produkter och det är ju totalt förbjudet ju att ens ha minsta lilla vinkel som är lik och man är körd!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

Helt enkelt
Som jag alltid sagt..
Apple suger, det är bland det sämsta skit som någonsin har hänt, dom är bara ute efter pengar pengar och pengar.
Egoistiska penga galna äckel jävlar
DÖD ÅT APPLE

Bara kolla hur lätt en iFåne (iPhone) går sönder och hur mycket det kostar att reparera. $$$-flow för apple...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jävla idioter....

Har sedan min ipod touch 2generationen börjat bli lite smått android fanboy eftersom man är så låst(itunes,operativ, inget filsystem)

Dock så tycker jag att Samsung går lite långt i deras "vs. Apple" strategi.

Äger själv en HTC Incredible S som jag är väldigt nöjd med(Off topic)

Sluta med dessa eviga stämmningar, flamewars och nu brev med krav på att köra hippietelefoner.

Jag anser att det bara är bra att företag kopierar bra idéer från varandra , det resulterar ju i att vi som konsumenter får bättre produkter.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Bara vänta tills dom stämmer LG, Dell, Acer, Asus, Sony Ericsson osv, för dom har skärmar, telefoner och allt möjligt som liknar deras produkter och det är ju totalt förbjudet ju att ens ha minsta lilla vinkel som är lik och man är körd!

"Va? Har de också färgskärmar, vi stämmer dem!" Haha

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

"Apple är bara ute efter pengar"

Det är väll självklart! Det är ju alla andra företag och om de kan utnyttja det patetiska rättssystemet till att göra så så bra för dom. Då kanske vi börjar fatta hur sjukt det ser ut idag.

Jag ser ju helt klart att detta är absurbt men tycker samtidigt att det kan främja om folk börjar fatta hur sjukt saker och ting fungerar.

Permalänk
Medlem

Patentsystemet som är trasigt. Apple utövar ju bara "äta eller bli äten", djungelns lag som gäller när det handlar om miljarder dollar.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

samsung är bättre och dem vet om det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Haha vilka jävlar Apple är alltså! Man får ju höra att de stämmer företag hela tiden, men de som ger dem minneskretsar?!?!

Om det var en nyhet för dig så verkar det inte som att du har speciellt mycket koll på något av företagen och bara skriver i tråden för att flamea.

Way to go boy..

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Hahaha vilka krav Undrar hur en surfplatta skulle se ut enligt dessa kriterier. Men, förhåller mig lite skeptisk till denna "lista" nog för att den är publicerad på swedroid samtidigt som originalet inte visas upp.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Nej nu jävlar skal jag byta ut min iMac, MacBook Pro, iPhone 4 och Mac Mini som står under TVn!

Nja... kanske inte men, löjligt ändå är detta. Synd att dom gör så bra produkter bara, annars skulle jag nog inte haft apple saker.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

dom som gör jailbreaks borde ta patent på dom och sedan stämma apple när dom tar ideerna! är ju jailbreakarna som gjort typ allt bra till iPhone tydligen..

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Vänta nu, det heter surfplatta, men den får tydligen inte vara platt? :/

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Japp, Apple och ExxonMobil

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Okey, jag gillar Appleprodukter, men den där listan var faktist riktigt komisk! Helt omöjliga krav!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Threenipples:

PS. Alla som planerar att "smutskasta" apple efter detta, ta en titt på det här: Vinst efter skatt ▲ $ 14,013 miljarder
Tvivlar på att dem bryr sig om vad folket egentligen tycker;)

De går med vinst för att de som köper Apples produkter är nöjda över att de har en ''hemelektronikpryl'' med ett äpple på som kostar betydligt mer än vad deras konkurrenter gör! Och varför de stämmer Samsung är för att de vill behålla sina kunder och tjäna så mycket som de gör. De försvarar trots allt sina produkter från att t.ex Samsung ska komma och kopiera deras bara för att de säljer så bra. Skulle ni inte gjort samma sak bara för att försvara eran nästan totala ledning inom mobilbranshen?

Tänk på vad ni skriver för det finns en anledning att de gör så!

Permalänk
Hedersmedlem

Hihi

Det här gjorde min dag, så skojig läsning!
Ser en storebror tipsa sin lillebror; "Gör så här, så slår jag dig inte lika mycket!"

Funderade, kanske är nyheten något vinklad också? Med tanke på att det är Swedroid som publicerat den..

Annars ser jag fram emot att köpa min trekantiga surfplatta, med skärmen i ena hörnet och högtalaren i mitten snart.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

ni tror inte att punkterna kan ha simplifierat så att läsare ska kunna förstå bättre vad punkterna handlar om... tror knappast att man skriver en lista som är så outvecklad...
tycker även att det låter sjukt när det står sådär nu, dock vet man ju inte hur listan ser ut i verkligheten.
http://9gag.com/gag/403232

Det här verkar vara originalmaterialet: http://assets.sbnation.com/assets/807407/Apple_Reply_Expert_d...

[quote=Från sida 8]40.
For the iPhone design, alternative smartphone designs include:

  • front surfaces that are not black (Exs. 2-4) or clear (Exs. 4-6);

  • front surfaces that are not rectangular (Exs.7-10), not flat (Exs. 11-13), and without rounded corners (Exs. 9, 14, 15);

  • display screens that are more square than rectangular or not rectangular at all (Exs. 8, 16, 17);

  • display screens that are not centered on the front surface of the phone (Exs. 18-20, 37) and that have substantial lateral borders (Exs. 21-22);

  • speaker openings that are not horizontal slots with rounded ends (Exs. 12, 15, 23, 24, 37) and that are not centered above the display screen (Exs. 12, 25, 26);

  • front surfaces that contain substantial adornment (Exs. 9, 15, 19);

  • and phones without bezels at all (Exs. 11, 13, 18) or very different looking bezels that are not thin, uniform, and with an inwardly sloping profile (Ex. 21).

[/quote]

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Modefreacation:

Helt enkelt
Som jag alltid sagt..
Apple suger, det är bland det sämsta skit som någonsin har hänt, dom är bara ute efter pengar pengar och pengar.
Egoistiska penga galna äckel jävlar
DÖD ÅT APPLE

Så du skulle hellre gå back i ditt företag?

Permalänk
Medlem

Det här är ju att gå förlångt, va i helv "Profiler som inte är tunna". Har de tagit patent på att göra smidiga surfplattor?
Aldrig appel ville inte ha det förut men nu spelar de ingen roll hur bra deras produkter är!

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tänker ens apple på att samsung är deras distrubitör utav minneskretsar?

Det är inte det ända dem gör åt dem...

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Dom överträffar sig själva hela tiden i dumhet och girighet. Det var kanske karma som fixa herr Jobs(to soon apple fanboys?), karma is a bitch you know;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Det är inte det ända dem gör åt dem...

Det är juh lite det som är problemet. Apple är en av Samsungs största kunder, dom skulle förlora otroligt mycket på att bli av med dem som kund. Apple kan faktiskt köpa sina komponenter från andra företag än Samsung....

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tänker ens apple på att samsung är deras distrubitör utav minneskretsar?

Samsung hade förlorat ganska feta högar med cash om apple skulle sluta köpa kretsar av dem.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Hablam:

som nån skrev på swedroid "om apple hade varit i däckindustrin så hade dom förbjudit andra tillverka att göra runda däck!"

HAHAHA!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Jag som köpte en iPad 2 precis..

Blend it!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hablam:

som nån skrev på swedroid "om apple hade varit i däckindustrin så hade dom förbjudit andra tillverka att göra runda däck!"

Hade man kunnat ta patent på runda däck hade någon garanterat gjort det. Inget företag är "schyssta", alla spelar samma fula spel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är löjligt men detta är långt från isolerat till apple som stämmer samsung.
http://www.neatorama.com/2011/07/31/lawsuits-in-the-mobile-bu...

kollar man denna får man lite förståelse angående just apple vs samsung
http://www.cultofmac.com/116250/samsung-does-not-copy-apple-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Patentsystemet som är trasigt. Apple utövar ju bara "äta eller bli äten", djungelns lag som gäller när det handlar om miljarder dollar.

Jag citerar det här inlägget eftersom det är det ända vettiga hittils i den här tråden. Inga företag är onda eller goda, men när de tvingas stämma för att få behålla sina patent blir det ofta väldigt löjligt, speciellt om man kan få ta patent på generella former från början (vilket företag skulle då inte försöka försvara dessa patent?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

som nån skrev på swedroid "om apple hade varit i däckindustrin så hade dom förbjudit andra tillverka att göra runda däck!"

Vem hade inte gjort det om dom hade möjligheten?