värt att börja spela swtor?

Permalänk
Medlem

värt att börja spela swtor?

funderar starkt på att köpa spelet och sätta mig in i det. ni som har spelat några timmar, hur verkar det? om ni har några erfarenheter av andra mmo så jämför gärna med dessa.

Permalänk
Medlem

Jämfört med andra mmos så är det värt varenda spänn bara för main story, om man gillar rpgs dvs

Annars så gillar jag det, bra flyt i striderna och snygga omgivningar. Nu är ju jag såklart en Star Wars fanboy i och med att jag är uppväxt med filmerna

Permalänk

Personliga åsikter:

Det känns som ett singelplayer spel du betalar för i månaden med viss multiplayermöjlighet.

Permalänk
Medlem

Letade precis efter en sådan här tråd. Sitter i samma sits och funderar på att köpa spelet. Fler intryck, åsikter och kommentarer uppskattas varmt!

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel. Är absolut inge mmo spelare men det här var helt grymt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Grymt bra spel. Är absolut inge mmo spelare men det här var helt grymt

Tack för ett otroligt uttömmande svar som på ett föredömligt sätt visar på spelets starka sidor.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

För att verkligen gilla spelet så tror jag att man borde gilla Star Wars och verkligen följa storyn medans man spelar.
Jag känner i alla fall själv när jag "tröttnar" så hoppar jag igenom pratsekvenserna bara för att det ska gå snabbt, då blir jag lätt uttråkad och vill bara sluta spela.
Annars är det ett galet bra spel enligt mig, sjukt bra story för samtliga klasser. Visst kan det kännas lite "singleplayer" ibland, men det har jag inget emot eftersom det gör de flesta MMO spelen där man behöver levla, dessutom finns det massor med grupp-quests.

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW till slutet av 2010 och har ett tag kännt att det vote kul att börja spela något igen. Hade hoppats på att Tera Online skulle komma i slutet av året men nu verkar det ju inte komma förren tidigast våren så då har mina funderingar gått över till SWTOR istället. Under WoW-tiden raidade jag en hel del men på senare år tröttna jag helt på det så att det känns mer som ett single player spel är ingen direkt negativ sak, så länge det finns möjlighet till instancer med andra folk m.m.

Har lite funderingar kring en Smuggler då de verkar som en skön klass över lag, någon som spelat och kan hissa / dissa den klassen och ge lite mer insyn i hur de är att spela? Kommer troligen kör på en RP-PVE server om det finns. Är absolut ingen SW-fantast men det lilla jag sett känns som det verkar vara ett skönt universum man spelar i.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen att man kan spela solo om man vill. Jag får säga att detta är vääldigt bra faktiskt. Rymdfrekvenserna med luftstrider Skitkul. Fräckt att man kan questa med att vara en "Han solo" bakom styrspakarna

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Har lite funderingar kring en Smuggler då de verkar som en skön klass över lag, någon som spelat och kan hissa / dissa den klassen och ge lite mer insyn i hur de är att spela? .

Allt är naturligtvis en smaksak, men jag trivs utomordentligt bra som smuggler. Cover-systemet är kul att spela och de olika advanced classes som finns att välja på, känns mitt i prick. När det sen gäller SWTOR generellt, får man mest ut av spelet om man uppskattar storys med dialoger och cut scenes, eftersom det förekommer frekvent så väl i singel som gruppspelande.

Upplever kvaliteten på spelet som väldigt god. Det var länge sedan jag haft så trevligt i ett MMOG. Men som sagt, kan man inte koppla av och njuta av story sekvenserna, är det förmodligen inte rätt spel i längden.

Permalänk

Jag tycker spelet är klockrent. Slutade med WoW för ~5 månader sedan efter att ha spelat sedan början av Vanilla med kanske 1 månads uppehåll sammanlagt.

Jag har inte sett klart en enda Star Wars film och ibland så skippar jag även igenom dialogerna, men tycker det är en riktigt bra story fastän man inte känner till något sedan tidigare. Egentligen så är ju spelet som vilket MMORPG som helst och det går ju inte att komma ifrån såklart, men på något sätt så känns det så jäkla bra!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Allt är naturligtvis en smaksak, men jag trivs utomordentligt bra som smuggler. Cover-systemet är kul att spela och de olika advanced classes som finns att välja på, känns mitt i prick. När det sen gäller SWTOR generellt, får man mest ut av spelet om man uppskattar storys med dialoger och cut scenes, eftersom det förekommer frekvent så väl i singel som gruppspelande.

Upplever kvaliteten på spelet som väldigt god. Det var länge sedan jag haft så trevligt i ett MMOG. Men som sagt, kan man inte koppla av och njuta av story sekvenserna, är det förmodligen inte rätt spel i längden.

Tackar, blir nog att köpa det på Origin när jag kommer hem då! Antar det inte är någon tidig access när det bara är två dagar kvar till släpp?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Det finns bara en sak jag vill klaga på och det är att det är skitsvårt att hitta gruppmedlemmarna på kartan tycker jag. man ser deras quester dom har i questloggen och det tycker jag är helt onödigt.
Grymt rörigt att hitta sina gruppmedlemmar om man inte vet var instansen finns alltså. Skulle finnas något slags summonsystem tycker jag.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Tackar, blir nog att köpa det på Origin när jag kommer hem då! Antar det inte är någon tidig access när det bara är två dagar kvar till släpp?

Jodå, du får acces direkt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Det finns bara en sak jag vill klaga på och det är att det är skitsvårt att hitta gruppmedlemmarna på kartan tycker jag. man ser deras quester dom har i questloggen och det tycker jag är helt onödigt.
Grymt rörigt att hitta sina gruppmedlemmar om man inte vet var instansen finns alltså. Skulle finnas något slags summonsystem tycker jag.

Inte för att gå för mycket offtopic, men du vet att det går att stänga av det i inställningarna - att man inte kan se sina gruppmedlemmars quester på kartan. Jag tycker det är skit bra att denna funktion finns och tycker även att det är skit enkelt att hitta medlemmarna på kartan också... nog bara du som inte riktigt kommit in i det.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

jag tycker att det verkar som om swtor har en riktigt schysst main story!
har inte spelat det men jag tänkte nog ta och spela trial när den kommer (fattig student är sämst )
tycker inte bioware har gjort så mycket dåligt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Inte för att gå för mycket offtopic, men du vet att det går att stänga av det i inställningarna - att man inte kan se sina gruppmedlemmars quester på kartan. Jag tycker det är skit bra att denna funktion finns och tycker även att det är skit enkelt att hitta medlemmarna på kartan också... nog bara du som inte riktigt kommit in i det.

Mjo jag har fattat att det är jag som är trög faktiskt men jag hade ett helvete idag när jag skulle raida. Jag hade aldrig varit vid ingången och kartan visade lila symboler, gybbar o grejer överallt. är man dessutom inte i samma "kartdel" blir det ännu snurrigare. Tror väl att jag kommer få kläm på detta gansa snart...men det var faktiskt mycket mer logiskt o enkelt i Tex WoW, Conan, Warhammer som jag spelat en del med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Grymt bra spel. Är absolut inge mmo spelare men det här var helt grymt

Jag är uppvuxen med mmorpg och jag kan väl bara lägga fram den här kommenteren och konstatera att spelet är piss efter 3 minuters youtubes klipp på "game"playn.
En Star Wars film skulle förmodligen vara ungefär lika mycket "Limited".

EDIT: Fast det finns ju dom som föredrar en Star Wars film med dålig grafik i jämförelse och 500 gånger segare handling^^. Eller just de ja du kan ju faktiskt styra din karaktär fram och bak i den äckligt linjära "världen"(linjalen).

Vi säger så här. Om 20 år kommer man troligtvis tycka att Tibia, Diablo 2 , Roller Coaster 1, Worms 1, ultima online är bra spel och kommer förmodigen även spela dom lite. Ett spel som det här kommer man dock sitta och skratta åt och undra vad fan man höll på med.

Permalänk
Medlem

lira lite av betan på det och tycket det va helt okej, jag gillade storyn stark (lira sith inquisitor eller hur det stavas) storyn va grym men gameplayet känndes grymt stelt, fick mig att tänka på ett runescape med bättre grafik ungefär

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Om man avskyr Star Warz, är inte det här spelet något för än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Om man avskyr Star Warz, är inte det här spelet något för än?

Skön ztavning. Det är nog upp till dig att bedöma.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

Jag är uppvuxen med mmorpg och jag kan väl bara lägga fram den här kommenteren och konstatera att spelet är piss efter 3 minuters youtubes klipp på "game"playn.

Men då har du ju fortfarande inte testat det utan bara sett ett videoklipp? Kom tillbaks med din "spelet är piss"-attityd när du kört några timmar tack och ge lite mer konstruktiv feedback på vad som är gult och luktar illa med spelet

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Men då har du ju fortfarande inte testat det utan bara sett ett videoklipp? Kom tillbaks med din "spelet är piss"-attityd när du kört några timmar tack och ge lite mer konstruktiv feedback på vad som är gult och luktar illa med spelet

Jag kan (lite) förstå att man kan gilla att spela detta spelet om man kanske kan leva sin in i storyn och osv... Men som ett mmorpg spel så finner jag det högst ointressant om det inte är ranomizat för att inte tala om ointelligent att spela det.

Ett intressant (spel) inom mmorpg är ett spel där skaparna inte riktigt har kontroll över koden och dom är med och utrforskar med spelarna. Det borde iaf var den riktlinjen man ska ha så mycket det går enligt mig. Dom nya spelen är dock till för antaligen sånna som kan leva in sig i storyn men som sagt som mmorpgspel så är det bara totalt värdelöst enligt mig.

Detta är dock inte ett särskillt hugg mot detta spelet utan mot inprincip alla nya mmorpg förutom typ Darkfall som kunde varit en hitt.

Det jag vill ha sagt är att detta inte är spel utan mer som en bok eller film där ni trycker på pilen frammåt i en seg och utdragen story.

Vuxna borde vilja vara med och skapa som i Minecraft inte färglägga en färdig teckning som i SwtOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

lira lite av betan på det och tycket det va helt okej, jag gillade storyn stark (lira sith inquisitor eller hur det stavas) storyn va grym men gameplayet känndes grymt stelt, fick mig att tänka på ett runescape med bättre grafik ungefär

Krävs 1 minuts gluttande på en gameplay för att komma fram till den uppfattningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

Krävs 1 minuts gluttande på en gameplay för att komma fram till den uppfattningen.

Men gå till wow och vänta på din panda

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxizz:

Men gå till wow och vänta på din panda

Wow ligger nästan lika långt nere som dom nyare spelen men inte riktigt då det finns en väldigt stor värld och olika saker man kan utforska och göra. Det är även bättre PVP (antar jag) och skönare grafik.

Så WoW jämförelse med här är klart bättre då det finns fler Bilder att färlägga^^. Dock inget spel för mig.

Jag hackar alltså fortfarande inte på spelet i sig utan hela det totalt värelösa konceptet som är till för 7 åringar.

Permalänk
Medlem

Om man gillar Biowares spel överlag skulle jag säga att det är värt det, jag upplevde det inte lika hemskt som en "linjal" i betan, men det är defenetivt lite mindre utforskning och mer "story".
Men jag gillade verkligen det jag såg av storyn, spelade jedi och trooper. Kommer att skaffa detta, inte till release då jag inte har så bra erfarenheter av ett mmorpgs första veckor....(nån som spelat Vanguard?)
Sen så kommer jag spela genom så många storys jag hinner innan Guild Wars 2 släpps....om man kan tänka sig betala för WoW borde man kunna tänka sig betala för Kotor, upplevde dem inte som så olika men jag testade ju aldrig kotors endgame heller men jag är mer intresserad av resan än slutet...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Men om vi ska dra oss bort från "singleplayer" delen och röra oss in mot mmo.
Hur är PvE och PvP ni som provat?

Man betalar juh trots allt for ett mmo och inte singleplayer.
Så lite info om hur dungeons och battlegrounds funkar/är vore intressant.

Har själv bara kikat på youtube lite hit å dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Men om vi ska dra oss bort från "singleplayer" delen och röra oss in mot mmo.
Hur är PvE och PvP ni som provat?

Man betalar juh trots allt for ett mmo och inte singleplayer.
Så lite info om hur dungeons och battlegrounds funkar/är vore intressant.

Har själv bara kikat på youtube lite hit å dit.

dungeons går ut på att du ska följa en guide den bästa spelaren gjort på vilket gear du ska ha, och vilka professions samt reputations. Du gör sedan exakt det han gjorde för att senare kolla på ett youtube klipp tillsammans med dina 4 polare hur man dödar bossen för att senare döda honom. Det kommer dock upp en röd prick på marken ibland där du inte får stå och det kräver A enormous type of Teamplay and precision. GG no re.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

dungeons går ut på att du ska följa en guide den bästa spelaren gjort på vilket gear du ska ha, och vilka professions samt reputations. Du gör sedan exakt det han gjorde för att senare kolla på ett youtube klipp tillsammans med dina 4 polare hur man dödar bossen för att senare döda honom. Det kommer dock upp en röd prick på marken ibland där du inte får stå och det kräver A enormous type of Teamplay and precision. GG no re.

Låter precis som WoW =P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet