Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Den vettiga lösningen om du vill lägga ca 2k borde vara en o2 combo med både dac och stärkare..Gärna desktopvarianten för estetikens skull. Den fullt dugliga och smidiga samt även den billiga lösningen är att köpa en fiio e10K för ca 600 spänn.

Jo såg denna O2+ODAC combo och den är lockande. Har sett att det finns ett par olika tillverkare av O2 men som jag har fattat så ska det väll inte spela någon större roll rent kvalitétsmässigt i och med att de bygger på samma komponenter och ritningar?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Joakim1024:

OK, tack!
Gillade förvisso ljudet i HD700 men som sagt rädd för den väl framträdande diskanten. Går väl förvisso att trolla bort med EQ.
Gillar Sennheisers varma signatur så då är nog inte Hifiman något för mig. Ska förvisso upp till Stockholm i helgen så jag kanske kan hitta någonstans att provlyssna där (?).
Enda alternativet är väl att försöka få till en provlyssning av HD700 med bättre förutsättningar då, alternativt slå till på HD650 - vilket känns som ett säkert kort.

Köp hellre lurar som du slipper använda EQ på. Och jag tycker definitivt du ska provlyssna ordentligt och skapa din egen uppfattning. Av minne är HD700 torrare, tunnare och mer klinisk än Hifimans lurar medans HD600/HD650 är varmare.

Besök Ljudmakarn, Reference Audio och Lars Bengtsson. Alla har bra lyssningsmöjlligheter men de har olika sortiment så bra om du hinner med alla. Ljudmakarn tycker jag nog är bäst personligen eftersom de har intressantast sortiment (Hifiman och Audeze) och ett gäng roliga DAC:ar och hörlursförstärkare från bla iFi. De enda som har HD600/HD650 för provlyssning av dessa är Lars Bengtsson tror jag.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Drar till staterna framåt Jul för att hälsa på svärföräldrarna och undrar om ni tycker det är vettigt att lägga 220-240 USD på ett par V-Moda Crossfade M-100 + XL öronkuddar. Tänkte använda dem för att spela, lyssna på rock/pop/metal och i Skype. Kanske även som mobillurar. Har sett en del recensioner på Youtube och folk verkar gilla dem (åtminstone med XL-kuddarna) och jag tycker de är så fasligt snygga. Jag använder en Fiio E10 vid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare

Massdrop Fostex TH-X00 Mahogany går att beställa igen i några dagar. 750st tillgängliga.
https://www.massdrop.com/buy/fostex-x-massdrop-th-x00

Annars så kommer även E-MU Teak droppa med löstagbar kabel för $100 extra inom ett tag.
https://www.massdrop.com/buy/e-mu-teak-headphones

Svåra val om man är sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Angående Massdrop så är ju våra Purpleheart-utgåvor på väg till oss.
Senast igår befann de sig i Hamburg.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Jo såg denna O2+ODAC combo och den är lockande. Har sett att det finns ett par olika tillverkare av O2 men som jag har fattat så ska det väll inte spela någon större roll rent kvalitétsmässigt i och med att de bygger på samma komponenter och ritningar?

Ja, det är exakt samma ritning som alla utgår ifrån och komponenterna lär vara i princip samma också.

Headnhifi är en bra sida att beställa ifrån, jag har själv köpt massvis med grejor därifrån. Kan rekommendera att du väljer weekly priority shipping så skickas det från Tyskland istället för Schweiz.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av backspace:

Angående Massdrop så är ju våra Purpleheart-utgåvor på väg till oss.
Senast igår befann de sig i Hamburg.

Yes. Kommer bli jäkligt kul att höra hur de står sig mot mina Denon D2000. Synd att DHL kommer försöka leverera hem och jag jobbar. Blir nog inte provlyssning förrän sent i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av vompen:

Så det jag bör satsa på istället för ljudkort är i så fall en dac och en hörlursförstärkare? I så fall vilka?

Skickades från m.sweclockers.com

Odac och O2 är väldigt prisvärda men skulle du hitta en begagnad Benchmark dac 1 så vore en tekniskt sett närmast perfekt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare

Oj ser ut som Denon går tillbaka till Fostex OEM. Nya Denon AH-D7200 släpps i slutet av året. Hade missat detta helt. Löstagbara kablar enligt bilderna. Oklart om det är Fostex i botten men baserat på utseendet och framgångarna för Fostex plattformen på senare år så gissar jag Denon gått tillbaka till den.
£599

http://www.whathifi.com/news/denon-launches-ah-d7200-flagship...

http://www.pocket-lint.com/news/137858-denon-s-ah-7200-over-e...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

@Mumu55: Liknar Fostex's nya TH-610

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Angående Massdrop så är ju våra Purpleheart-utgåvor på väg till oss.
Senast igår befann de sig i Hamburg.

Mina är fortfarande på fel sida pölen

Permalänk
Inaktiv

Någon som har nå tips till en nybörjare som mig?
Skulle behöva ett par hörlurar som passar lika bra för spel vid datorn som lyssna på musik/koppla till tvn och använda vid filmtittande sena kvällar (Mina grannar gnäller så fort de hör ett pip efter 22.00).

Skulle förslagen som kommer (om några) så är det ett plus i mitt fall om de även har möjlighet till att vara trådlösa (Tänker mest på när man är på språng).

Vill inte att det ska vara för platt ljud, och vill absolut inte att det ska vara för mycket bas.
Det skall vara over-ear helst. Har lite problem med on-ear lurar vid längre användande.
NC är även det ett plus. Men absolut inte hela världen om det inte finns.

Finns det något som skulle passa mig, när ni läser denna text?
Behöver ni ha nå mer grundläggande info av mig, som jag kan ha missat? Fråga gärna så svarar jag så snabbt jag kan.

Edit: Prismässigt kanske jag skulle skriva också.
Så lågt som möjligt. Tips inom gränsen av 1 000 - 4 000:- är helt okej för min del.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Sir Gaben:

@Mumu55: Liknar Fostex's nya TH-610

Japp. Tycker dock Denon verkar ha löst kabelingången snyggare. Fostex TH-610 kör väl Sennheisers gamla glappkontakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Menar du samma kontakt som HD6X0? Tycker de är väldigt stabila faktiskt.

Såg också att Ljudmakarn har ett par demoexemplar av HE-1000 för 27 lax, som hittat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Någon som har nå tips till en nybörjare som mig?
Skulle behöva ett par hörlurar som passar lika bra för spel vid datorn som lyssna på musik/koppla till tvn och använda vid filmtittande sena kvällar (Mina grannar gnäller så fort de hör ett pip efter 22.00).

Skulle förslagen som kommer (om några) så är det ett plus i mitt fall om de även har möjlighet till att vara trådlösa (Tänker mest på när man är på språng).

Vill inte att det ska vara för platt ljud, och vill absolut inte att det ska vara för mycket bas.
Det skall vara over-ear helst. Har lite problem med on-ear lurar vid längre användande.
NC är även det ett plus. Men absolut inte hela världen om det inte finns.

Finns det något som skulle passa mig, när ni läser denna text?
Behöver ni ha nå mer grundläggande info av mig, som jag kan ha missat? Fråga gärna så svarar jag så snabbt jag kan.

Edit: Prismässigt kanske jag skulle skriva också.
Så lågt som möjligt. Tips inom gränsen av 1 000 - 4 000:- är helt okej för min del.

Bose qc35? Over-era, trådlösa, NC och precis inom budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon226320: Varför NC om det bara ska användas hemma kvällstid..? Tycker att du ska kolla på AKG K550, väldigt prisvärd lur just nu.

https://www.referenceaudio.se/produkter/visa/ljud/all-lagerre...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Khers:

Bose qc35? Over-era, trådlösa, NC och precis inom budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Har sneglat på dom ett tag.
Har läst lite om dom också. Men de verkar ha ett väldigt platt ljud eller hur man ska förklara det.
Är det som avskräcker mig från dom då de kostar nära 4 stora papperslappar. Har du egen erfarenhet av dessa, och kan ge någon input om ljudet?
Eller är det jag som läser in för mycket av det negativa kanske i min tanke?

Skrivet av oatp1b1:

@JLidback: Varför NC om det bara ska användas hemma kvällstid..? Tycker att du ska kolla på AKG K550, väldigt prisvärd lur just nu.

https://www.referenceaudio.se/produkter/visa/ljud/all-lagerre...

Kanske dåligt formulerat av mig (lät bra i huvudet iaf). Men de ska även användas när man är på språng. Tex promenader, bil/tåg/buss/flyg. Som sagt, ett plus om det fanns med i tanken vid tips.

Tack för tipset om K550! Finns det något negativt att säga om dessa?

Är så oerfaren man bara kan bli gällande ljud & hörlurar.
Som underlag kan jag säga att jag sitter med ett par on-ear idag med modellnummer "LMX-MH40" som är från 2005 och var inte ens någon höjdare på sin tid de kom ut på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Har sneglat på dom ett tag.
Har läst lite om dom också. Men de verkar ha ett väldigt platt ljud eller hur man ska förklara det.
Är det som avskräcker mig från dom då de kostar nära 4 stora papperslappar. Har du egen erfarenhet av dessa, och kan ge någon input om ljudet?
Eller är det jag som läser in för mycket av det negativa kanske i min tanke?

Kanske dåligt formulerat av mig (lät bra i huvudet iaf). Men de ska även användas när man är på språng. Tex promenader, bil/tåg/buss/flyg. Som sagt, ett plus om det fanns med i tanken vid tips.

Tack för tipset om K550! Finns det något negativt att säga om dessa?

Är så oerfaren man bara kan bli gällande ljud & hörlurar.
Som underlag kan jag säga att jag sitter med ett par on-ear idag med modellnummer "LMX-MH40" som är från 2005 och var inte ens någon höjdare på sin tid de kom ut på marknaden.

Jag har ett par qc20 som nog är lite liknande signaturmässigt, också lite platta, inget som direkt poppar. Dock heller inget som sticker i öronen. NC är dock riktigt bra och anledningen till inköp då de används när jag pendlar. På kontoret har jag ett par K550, solida lurar men inget fantastiskt. För priset är de dock väldigt bra. Fruktansvärt stora dock (tänk prinsessan Leia) så att ha dem när du pendlar skulle jag vara tveksam till om du inte vill dra blickar till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon226320:

Har sneglat på dom ett tag.
Har läst lite om dom också. Men de verkar ha ett väldigt platt ljud eller hur man ska förklara det.
Är det som avskräcker mig från dom då de kostar nära 4 stora papperslappar. Har du egen erfarenhet av dessa, och kan ge någon input om ljudet?
Eller är det jag som läser in för mycket av det negativa kanske i min tanke?

Kanske dåligt formulerat av mig (lät bra i huvudet iaf). Men de ska även användas när man är på språng. Tex promenader, bil/tåg/buss/flyg. Som sagt, ett plus om det fanns med i tanken vid tips.

Tack för tipset om K550! Finns det något negativt att säga om dessa?

Är så oerfaren man bara kan bli gällande ljud & hörlurar.
Som underlag kan jag säga att jag sitter med ett par on-ear idag med modellnummer "LMX-MH40" som är från 2005 och var inte ens någon höjdare på sin tid de kom ut på marknaden.

Det enda negativa med k550 är att dom är stora, riktigt stora..Till och med lite förs stora då vissa har problem med att få dom att sluta tätt runt öronen. Ljudet är kalasbra, välbalanserat med bra vidd för att vara slutna. Men! Hur mycket än Harman vill att man ska köra med K550 som portabel lur så är det i min mening omöjligt. Ja dom låter bra som fan, men sladden är 3 meter ( tror jag ) och dom är på tok för stora och går ej att fälla ihop. Funkar väl på tuben eller under längre resor men i vardagen för min egen del, nepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Massdrop Fostex TH-X00 Mahogany går att beställa igen i några dagar. 750st tillgängliga.
https://www.massdrop.com/buy/fostex-x-massdrop-th-x00

Annars så kommer även E-MU Teak droppa med löstagbar kabel för $100 extra inom ett tag.
https://www.massdrop.com/buy/e-mu-teak-headphones

Svåra val om man är sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är ljudet i dessa jämfört med tex Sennheiser 650?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

@Khers: Å tusan, trodde faktiskt de skickade alla samtidigt till oss här i EU.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Om någon letar efter en bra stationär förstärkare/DA-omvandlare till t.ex. ett par HD650 så säljer Audio Concept en Burson HA-160DS för 6 lappar. Hade själv en HA-160D (samma analoga och digitala delar, men DS saknar förstegsfunktion) med HD650 innan jag köpte min nuvarande anläggning, och de spelade på fantastiskt bra. Klart steg upp från Schiit Modi/Magni, vilket var det jag hade innan Bursonen.

Permalänk
Snusfri

Har börjat fundera på nya lurar då mina Sony on-ear lurar sjunger på sista versen.

Har kikat på DT 990 Pro men många säger att det krävs DAC/AMP för att få bra ljud i dessa men har läst att folk med Xonar DGX (som jag har i burken) fungerar riktigt bra med dessa lurar.

De skall användas till Musik/Spel/Film/TV-serier vid datorn enbart.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Fyndjägare

Och Eisa Awards gick till en batterdriven hörlur ingen bryr sig om....
https://www.eisa.eu/awards/hi-fi/16/european-high-end-headpho...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Joakim1024:

Hur är ljudet i dessa jämfört med tex Sennheiser 650?

Tror inte det är så många som hört TH-X00 i den här tråden. Vi andra får väl våra i veckan. Då borde det väl komma lite fler intryck

Finns lite skrivet om TH-X00 tidigare
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941/sok?searchid=f8...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1400419-fostex-x-massdr...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

De (TH-X00) finns till salu på Hifimagasinet för 2500 spänn om någon är sugen på att testa, vilket ändå får anses som ett relativt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

HD650 / HD700 ska du ha förstärkare till och HD650 anses vara en av de mid-fi lurarna som skalar bäst uppåt, gärna med rörförstörkare. Synd för dig Hifiman verkar svårlyssnat i Skåne. Sennheiser mot Hifiman är en viss skillnad i signatur och även teknologi då Sennheiser är dynamiska och Hifiman kör planars på 400 serien och uppåt. I mina öron är Sennheiser varmare och med goare mellanregister. Hifiman klarare och med mer distinkt diskant, detta baserat på andra Hifiman modeller inte 400i/s.
HD700 är som flera ggr nämnts i tråden ingen populär hörlur. Köper du den och blir besviken kan den bli svår att sälja vidare till ok pris.

Fick möjlighet att prova HiFiMan 400 samt Audeze (LCD2 tror jag), Beyer DT990, och Grado (minns ej modellnamm).
Många av dessa höjs till skyarna, och det är ju ännu ett exempel på att folk gillar olika - för det var inget som föll mig i smaken (iaf inte med min huvudsakliga musiksmak). Alldeles för "vasst" ljud för min smak när man drar på med lite volym. Nästan så att gitarrsolot i "still got the blues" spricker/distar... aj i örat Viss musik (tex Norah Jones) lät dock kanon!
Bäst av de testade var nog dock HiFiMan 400i/s och sämst Grado (som dessutom var sjukt obekväma på mig)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Fick möjlighet att prova HiFiMan 400 samt Audeze (LCD2 tror jag), Beyer DT990, och Grado (minns ej modellnamm).
Många av dessa höjs till skyarna, och det är ju ännu ett exempel på att folk gillar olika - för det var inget som föll mig i smaken (iaf inte med min huvudsakliga musiksmak). Alldeles för "vasst" ljud för min smak när man drar på med lite volym. Nästan så att gitarrsolot i "still got the blues" spricker/distar... aj i örat Viss musik (tex Norah Jones) lät dock kanon!
Bäst av de testade var nog dock HiFiMan 400i/s och sämst Grado (som dessutom var sjukt obekväma på mig)

Skulle gissa det var Grado 325 (obekväma, och vassa i ljudet enligt min smak)

Undrar om du skulle uppskatta tex Sennheiser HD650 mer? Eller någon av de de där massdrop Fostex-lurarna kanske.

Med tanke på vad du tyckte om de där lurarna så kan du nog vara hyfsat säker att tex AKG K7xx serien är för ljus för dig också.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Khers: Å tusan, trodde faktiskt de skickade alla samtidigt till oss här i EU.

Det hade man kunnat tycka vore ett rimligt sätt att lösa det på... Jag skulle dock gissa att det är DHL som klarat att få med ett visst antal på planet men att en del (minoritet eller majoritet, vem vet) hamnade på nästa flyg. Mina lurar har i alla fall nått Hamburg nu (igår, om man skall vara petig). Tur jag är gammal nog att ha lärt mig hantera förseningar

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Joakim1024:

Fick möjlighet att prova HiFiMan 400 samt Audeze (LCD2 tror jag), Beyer DT990, och Grado (minns ej modellnamm).
Många av dessa höjs till skyarna, och det är ju ännu ett exempel på att folk gillar olika - för det var inget som föll mig i smaken (iaf inte med min huvudsakliga musiksmak). Alldeles för "vasst" ljud för min smak när man drar på med lite volym. Nästan så att gitarrsolot i "still got the blues" spricker/distar... aj i örat Viss musik (tex Norah Jones) lät dock kanon!
Bäst av de testade var nog dock HiFiMan 400i/s och sämst Grado (som dessutom var sjukt obekväma på mig)

Alltid kul med intryck! Vad var som drev lurarna, Dac/amp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.