Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Det är inte åldern som har betydelse. . det är att vi ska ha kul som är prio 1.
Sjävklart tillåts inget "skitsnack""taskigheter" i chatten elr i tex mumble som oftast brukar komma från "små-barn" men även äldre.

det som är "kravet"

humöret på topp. och en bra chat dialog inga "troll" som försöker förstöra o.s.v

Låter som en bra idé

Permalänk

Okej, så angående åldersgräns, som jag misstänker alla seriösa vill ha, så kan det åtminstone vara trevligt om samtliga deltagarna har en mentalt hög ålder, if u know what I mean. Så ni 14 bastare får manna upp

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Okej, så angående åldersgräns, som jag misstänker alla seriösa vill ha, så kan det åtminstone vara trevligt om samtliga deltagarna har en mentalt hög ålder, if u know what I mean. Så ni 14 bastare får manna upp

Ja men precis. skulle de bli några problem så är KICK knappen inte långt ifrån fingret

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Jo visst vinns de en del 13åringar som kan vara mognare än en 20åring. men majoriteten av tråkigheter i chatt o.s.v kmr från den lägre åldersgenerationen

Beror på hur man ser på saken, men jag håller inte med riktigt.

Iaf så behövs det väl ingen åldersgräns om vi kan se till att bestämma några ordentliga admins som håller koll efter taskigt snack, fusk osv.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Beror på hur man ser på saken, men jag håller inte med riktigt.

Iaf så behövs det väl ingen åldersgräns om vi kan se till att bestämma några ordentliga admins som håller koll efter taskigt snack, fusk osv.

exakt. nu vet ja inte hur de kmr bli med admins. men jag kan vara en admin iaf. på en server. dock med samarbete med server ägaren.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul! Kan hjälpa till med en TS3 server om det skulle behövas, kan fixa 512 platser iaf, borde väl räcka ett tag?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd

jag har träffat betydligt mognare 13-15 åringar än vissa 20åringar "normal" männsikor utan något handikapp.

Men händer dock sällan. men ska dom vara med på detta "lan" så krävs de lite ordning och reda. och som sagt 1chans är dom värd o få. annars är det bara att kicka. svårare än så är de inte. Mvh

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sushifrukt:

Skulle vara kul! Kan hjälpa till med en TS3 server om det skulle behövas, kan fixa 512 platser iaf, borde väl räcka ett tag?

men fortsätter de i den här farten så vet ja inte. skämt o sido. det ska nog räcka.,

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

100 röster och enbart 19 som tackat NEJ. det trode ja aldrig Tack för visat intresse ni andra:P

Dock är de inte säkert att dom som tackat nej spelar bf3. Kanske bara vill förstöra statistiken

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Så länge åldersgränsen är 17 eller lägre så kvittar det
Tycker dock att yngre spelare ska få en chans vet inte hur många gånger lama åldersgränser sabbat saker i ex WoW. Visst, jag förstår men hade exempelvis en norsk tolvåring i min wow guild som snackade flytande engelska och även spelade mycket bra. Tror det bästa är att låta alla vara med och sedan kicka vid dåligt beteende.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Så länge åldersgränsen är 17 eller lägre så kvittar det
Tycker dock att yngre spelare ska få en chans vet inte hur många gånger lama åldersgränser sabbat saker i ex WoW. Visst, jag förstår men hade exempelvis en norsk tolvåring i min wow guild som snackade flytande engelska och även spelade mycket bra. Tror det bästa är att låta alla vara med och sedan kicka vid dåligt beteende.

Ja. de skulle inte funka med åldersgräns ändå. skulle vi sätta på vi sejjer 18. så kmr likförbannat yngre komma in..

Så det är bättre och välkommna alla bara dom håller en god stämning.

Vill bara poängtera att tex 8åringar dom får ju naturligtvis inte vara med. men de kmr vi märka om de kmr in en sånn ung människa:P
och tror dom måste lägga sej innan kl 20.00 också så det är väll inte så stor chans

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

jag har träffat betydligt mognare 13-15 åringar än vissa 20åringar "normal" männsikor utan något handikapp.

Men händer dock sällan. men ska dom vara med på detta "lan" så krävs de lite ordning och reda. och som sagt 1chans är dom värd o få. annars är det bara att kicka. svårare än så är de inte. Mvh

Vill inte gå för mkt off-topic, men det är din egen slutsats. Vad beträffar den egentliga mognaden så är det helt enkelt omöjligt då de 5-7 åren gör så otroligt stor skillnad på en människa, rent fysiskt. Begreppet "mogen" i folkmun saknar standarder (typ som "fjortis"), vilket jag tkr att man inte ska kasta runt sig. Att jämföra 2 personer där den ena inte ens genomgått de viktigaste åren/förändringarna i sitt liv är inte helt enkelt. Men nog om detta (eller pm, för all del)!

Som sagt, jag har en egen TS-server och tror därmed att jag inte har några begränsningar på antal uppkopplade. Sitter på ~2.2mb/s ned och ~260kb/s upp, det är väl där begränsningen sitter. Vet alltså inte hur många som kan vara inne samtidigt och speciellt inte om jag själv ska delta i spelandet.

I de eventuella spel-servrarna så är det ju ganska enkelt att peka ut några admins. De som ställer upp och arrangerar detta, om dessa själva deltar, bör ju vara rätt passande. Men det måste ju finnas mer än 1 admin per server så att ingen får envåldsmakt.

Skrivet av flammsig:

Ja. de skulle inte funka med åldersgräns ändå. skulle vi sätta på vi sejjer 18. så kmr likförbannat yngre komma in..

Så det är bättre och välkommna alla bara dom håller en god stämning.

Vill bara poängtera att tex 8åringar dom får ju naturligtvis inte vara med. men de kmr vi märka om de kmr in en sånn ung människa:P
och tror dom måste lägga sej innan kl 20.00 också så det är väll inte så stor chans

Vänta nu, detta är dubbelmoral! Så vi har ingen åldersgräns, men just 8-åringar får inte vara med? Nej, öppna för alla och döm efter beteende. Ålder bör således vara helt irrelevant. Sen om en 8-åring sitter vid datorn och spelar ett spel för 16+ är ju inte vårt ansvar, men vi kan ju iaf se till att det inte blir något ojuste under tiden. Förövrigt har spelet en åldersgräns på 16, just sayin' ...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Vill inte gå för mkt off-topic, men det är din egen slutsats. Vad beträffar den egentliga mognaden så är det helt enkelt omöjligt då de 5-7 åren gör så otroligt stor skillnad på en människa, rent fysiskt. Begreppet "mogen" i folkmun saknar standarder (typ som "fjortis"), vilket jag tkr att man inte ska kasta runt sig. Att jämföra 2 personer där den ena inte ens genomgått de viktigaste åren/förändringarna i sitt liv är inte helt enkelt. Men nog om detta (eller pm, för all del)!

Som sagt, jag har en egen TS-server och tror därmed att jag inte har några begränsningar på antal uppkopplade. Sitter på ~2.2mb/s ned och ~260kb/s upp, det är väl där begränsningen sitter. Vet alltså inte hur många som kan vara inne samtidigt och speciellt inte om jag själv ska delta i spelandet.

I de eventuella spel-servrarna så är det ju ganska enkelt att peka ut några admins. De som ställer upp och arrangerar detta, om dessa själva deltar, bör ju vara rätt passande. Men det måste ju finnas mer än 1 admin per server så att ingen får envåldsmakt.

Bra skrivet. ang åldern så menar jag på uppförandet alltså i min mening mognaden..men nu slutpratat om det nu vet alla vad som gäller iaf..

självklart läre det vara mer än 1 admin per server. även för att man ska kunna diskutera tex att ge en varning elr kicka direct beroende på vad det gäller.
fusk. kickas direct och en rapportering till listan som finns på swec.

men det behövs även minst 2 för om den ena vill ta en paus/natta barnen/ o.s.v så ska de finnas en admin hela tiden hälsst.

UPPDATERING: glömde kommentera de andra
förstår va du menar då du sejjer att det är dubbelmoral. alla är välkommna. men sitter de en 7-8åring så märker vi det ganska fort.
och det kan ja sejja. jag har aldrig träffat en "mogen" 8åring. men visst . dom slutgiltiga reglerna diskuterar vi då det blir aktuellt. är vi överens då?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

nu börjar vi närma oss 100st! på den här korta tiden. så folk med egen server hör av er

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Bra skrivet. ang åldern så menar jag på uppförandet alltså i min mening mognaden..men nu slutpratat om det nu vet alla vad som gäller iaf..

självklart läre det vara mer än 1 admin per server. även för att man ska kunna diskutera tex att ge en varning elr kicka direct beroende på vad det gäller.
fusk. kickas direct och en rapportering till listan som finns på swec.

men det behövs även minst 2 för om den ena vill ta en paus/natta barnen/ o.s.v så ska de finnas en admin hela tiden hälsst.

UPPDATERING: glömde kommentera de andra
förstår va du menar då du sejjer att det är dubbelmoral. alla är välkommna. men sitter de en 7-8åring så märker vi det ganska fort.
och det kan ja sejja. jag har aldrig träffat en "mogen" 8åring. men visst . dom slutgiltiga reglerna diskuterar vi då det blir aktuellt. är vi överens då?

Ytterliggare en fråga, vilken vi kommer behöva rösta om, är vilka (om flera) game-modes som ska liras. T.ex. spelar jag och mina polare mestadels Squad DM, men det är ju absolut inte alla som gillar det.

Om vi har flera servrar kan det ju gå att dela upp det på 1 eller flera game-modes. Som sagt, något som iaf jag tror kommer behöva röstas om.

Och ja, jag ville bara förtydliga att antingen har man en åldersgräns eller inte. Men det är väl en senare fråga.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Ytterliggare en fråga, vilken vi kommer behöva rösta om, är vilka (om flera) game-modes som ska liras. T.ex. spelar jag och mina polare mestadels Squad DM, men det är ju absolut inte alla som gillar det.

Om vi har flera servrar kan det ju gå att dela upp det på 1 eller flera game-modes. Som sagt, något som iaf jag tror kommer behöva röstas om.

Och ja, jag ville bara förtydliga att antingen har man en åldersgräns eller inte. Men det är väl en senare fråga.

Ja de bästa vore om de fanns möjlighet till olika sorter. Squad DM .. rush..o.s.v men de ska nog lösa dej. med tanke på att de är många som är intreserade och vill vara med. så kmr de behövas några servrar.

Alla regler kmr vi tsm diskutera vid ett senare skede. dock så vill jag att detta ska träda i kraft inom en snar framtid . så de inte bara blir snack och allt skiter sej. men måste först få in dom som ställer upp med server. och även hur många som kmr va med till slut. och diskutera reglerna. när det är klart är det bara ta den första helgen som kmr alt helgen därefter mvh

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Ja de bästa vore om de fanns möjlighet till olika sorter. Squad DM .. rush..o.s.v men de ska nog lösa dej. med tanke på att de är många som är intreserade och vill vara med. så kmr de behövas några servrar.

Alla regler kmr vi tsm diskutera vid ett senare skede. dock så vill jag att detta ska träda i kraft inom en snar framtid . så de inte bara blir snack och allt skiter sej. men måste först få in dom som ställer upp med server. och även hur många som kmr va med till slut. och diskutera reglerna. när det är klart är det bara ta den första helgen som kmr alt helgen därefter mvh

Låter kanoners. Skicka PM till mig när du har lite fler detaljer. Om det "behövs" en spel-server till osv. för då får jag ta reda på det.

Finns ju ytterliggare ett alternativ: att alla spelare lägger typ 10:- var i "inträde" så kan vi se till att hyra "egna" servrar. En server är ju inte allt för dyr och om det blir ett överskott kanske man kan ordna med en musmatta eller något i pris (helst en sån däringa med SWEC-motiv ).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Blir det Hardcore servrar eller vanliga ? Har inte lagt märke till att Sweclockers har en hardcore server. Tycker det är synd för jag lirar bara hardcore mode men blir det ingen hardcore server så kan man testa lira på normal någon dag med och se hur det går

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Låter kanoners. Skicka PM till mig när du har lite fler detaljer. Om det "behövs" en spel-server till osv. för då får jag ta reda på det.

Finns ju ytterliggare ett alternativ: att alla spelare lägger typ 10:- var i "inträde" så kan vi se till att hyra "egna" servrar. En server är ju inte allt för dyr och om det blir ett överskott kanske man kan ordna med en musmatta eller något i pris (helst en sån däringa med SWEC-motiv ).

DET vore ju kanon. 10kr är ju inte mkt.

men vi får se först om andra kan ställa upp . kan ju vara krångligt och sätta in pengar för vissa. själv har jag swedbank med dosa

När /om det blir aktuellt så kan jag öppna ett Sparkonto på 3sekunder. och alla sätter in 10kr och skriver sitt alias så printscreenar jag varje dag och lägger upp så vi ser vilka som betalat-. och de där med att hyra server hur mkt kan de kosta för en helg?. lär bli lite cash över . dom som vill ha musmatta kanske skulle kunna lägga 20kr i stället. dock lär vi ju se hur många som är sugna först kanske räcker med 10kr också till server och musmatta elr något annnat med sweclockers. men de får vi som kmr bli ADMIN/Skapare diskutera om . med samråd ifrån er allas önskemål..

Men är de någon som kan tänkas ställa upp med server och även va admin?
elr någon som vill vara med och ha "ansvaret"

vill poängtera att de inte behöver vara mitt bankkonto.. kanske sweclockers kan ordna ett konto för de verkar som folk inte litar på mig elr litar o litar
då ja nyss hade en tråd/länk om 7970 till salu och de va ett tips inte för egen vinning utan de skulle bli vinst för oss alla . rabatt alltså om jag fixade bort minst 20st . då trode dom ja gjorde det för egen vinning.

elr någon annan som ställer upp och va ansvarig. dock så krävs det att den personen som kmr ha hand om pengarna inte bara varit medlemm 1dag om ni förstår. säkrast vore om sweclockers kunde ställa upp med ett konto om de blir att vi ska bidra med 10kr-20kr och då ingår en swec musmatta.

men vi får se vad ni tkr..gratis elr 10kr och musmatta på köpet.. valet för mig är självklart:P

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

När ska vi ha den är den stora frågan tycker jag skulle varit nice deb här eller nästa helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

tjo. vore de inte kul om vi kunde ta en helg och spela med varandra bara swec medlemmar. kanske får dela upp på flera servrar.

alltså inte sitta i en lokal utan bara på samma server:P och snacka lite skit o spela.

Det finns en term för fenomenet, "Community playdate", det är inte en svensk term men avsevärt bättre än att kalla det för LAN, imo.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

jag hoppas bara jag fått internet i lägenheten tills dess!!! Borde vara inkopplat idag! jag har även en TS som ni kan sitta på! har för mig den sitter och rullar på en 1Gbit/s lina eller en 100/100 så det är bara att glida in

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Linkus:

jag hoppas bara jag fått internet i lägenheten tills dess!!! Borde vara inkopplat idag! jag har även en TS som ni kan sitta på! har för mig den sitter och rullar på en 1Gbit/s lina eller en 100/100 så det är bara att glida in

okej ja skriver upp att du ställer upp med en ts server.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

Det jag skulle vilja veta ifrån er nu är följande.

Vilka ställer upp som admin?
Vilka är helt säker att dom kan ställa upp med bf3 Server?
Ska vi ta 10kr inträde till att hyra server ? pengarna redovisas! Elr ska de va gratis ? har suttit och "räknat" lite. och tyvärr tror ja de inte går med musmatta. på 10kr. vi sejjer att vi blir 150st. de blir ju 1500:- och om vi sejjer att servrarna kmr kosta 500kr tsm.. (jag har ingenaning om pris) då återstår 1000kr. och det skulle bli svårt att få musmatta till alla:P

Men kom med förslag hur vi ska göra.. kanske vi ska öppna ett swec konto. där vi tex på sånna här "aktiviteter betalar in valfri summa minst 5kr varje gång vi gör något sånt här . och då kmr de ju finnas pengar över i längden som vi då skulle kunna köpa något till alla som är med. Allt är möjligt bara alla är med på det. Mvh
Om de ska kosta pengar så vill ja veta någon som är bra på servrar som kan hyra server med pengarna som kmr in.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

jag va nog lite snabb då ja läste scienta önskan. de där med musmatta va ju meningen som PRIS av nått slag..

Kom med ideer!

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ramblemoe:

Det finns en term för fenomenet, "Community playdate", det är inte en svensk term men avsevärt bättre än att kalla det för LAN, imo.

Det har du rätt i . men ja gjorde det lite "lätt" . trode inte de skulle vara så stort intresse

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larsolof:

När ska vi ha den är den stora frågan tycker jag skulle varit nice deb här eller nästa helg

Den här helgen blir det inte iaf.

Då det är mkt som fattas. bf3 servrar. admins. regler. hur många som är med.. o.s.v

Vill även hitta nån som kan vara Moderator med mig. alltså diskutera regler o.s.v

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

Är det ingen som vill vara med och planera detta ????

vill inte sitta och bossa och bestämma allt själv..

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Åldergräns? :/

Nej tack! Är bara 15 men det betyder ju inte att jag är en så kallad p12a. kör vote kick istället om det finns

Permalänk
Medlem

Låter ballt

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |