Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordarosten:

Rätt så fel att kalla det lan då det inte har ett skit med lan att göra hur man än vrider och vänder på det. Kalla det bara för en uppesittarkväll eller liknande.

nu blev de såhär. men tror alla har förstått nu att hur de ligger till och läser man första sidan så förstår man om inte annat

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

Hur ska man förhindra att andra än sweclockersmedlemmar spelar då?

vi ska inte använda sweclockers public. utan det är medlemmar här som vill vara snäll och ställa upp med servrar.
och då kmr det vara lösen..

Bästa vore om alla kunde döpa clan namn till SweC och sitt namn här..
för då blir de lätt o kika upp om någon kommit in ändå i "smyg"

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

Är det svårt att ordna med server? Går det att köra på samma dator som jag själv spelar på eller är det bättre med en dedikerad?

Om det inte är svårt att sätta upp en server så har jag en 100/100-lina här som jag kan använda samt om det behövs en dedikerad dator.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd

ALLA som kan vara admin Skriv ett pm till mig i stället. blir så rörigt här i tråden.

de ska hälsst vara 2per server., . alt han som har servern + en till . elr 2st .och han som äger servern bara utför deras "order"

Skriv så fort som möjligt så vi får diskutera regler. via tex msn.

PS: såg nu att man kunde citera flera:D ska testa de slipper de bli så mkt inlägg

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FaniSkogen:

Är det svårt att ordna med server? Går det att köra på samma dator som jag själv spelar på eller är det bättre med en dedikerad?

Om det inte är svårt att sätta upp en server så har jag en 100/100-lina här som jag kan använda samt om det behövs en dedikerad dator.

Nu är inte ja så insatt i server delen. men Vad jag har hört ska de kosta pengar att hyra server tror det är månadsvis..

Rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Får 530mbit/s ner och 350mbit/s upp hemma.. Räcker det som server?;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Får 530mbit/s ner och 350mbit/s upp hemma.. Räcker det som server?;)

Ne tyvärr det är alldeles för lite med den hastigheten kan du säkert driva 10st servrar haha

har du server då?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Men man kan väl fortfarande inte driva server hemma pga att det inte finns några server filer från Dice?

Eller har dem kommit ut med det nu?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Jag är med hoppas jag hinner fixa datorn innan dess.
Mvh.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hundeeen:

Men man kan väl fortfarande inte driva server hemma pga att det inte finns några server filer från Dice?

Eller har dem kommit ut med det nu?

har ingenaning. de kanske man inte kan. men hur funkar de då. dom som har servrar dom har hyrt . men behöver man själv inte ha bra bredband? är de bara så att man kör på deras server och får en inlogg och lösen?..

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EW200:

Jag är med hoppas jag hinner fixa datorn innan dess.
Mvh.

Köpa ny elr laga ?

när tror du att du får den då?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

200st är med nu. fortsätter de såhär kmr vi väll kracha bf3..

. alla som har sagt att dom har server kan skriva ett pm till mig så vi kan kolla när de passar er.och om ni även kan vara admins på servrarna.. vill få de här till verklighet så snart som möjligt så vore bra om ni kunde skriva nu snart. tack på förhand

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Köpa ny elr laga ?

när tror du att du får den då?

Nej bygga ihop den jag har.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EW200:

Nej bygga ihop den jag har.

Ok. de där tror ja du hinner grejja

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

1. Verkar vara väldigt oseriöst. Ts SkrrIIIver tYp så här !?!?+1+!"??!+.
2. Ingen verkar ha koll på servrar. Man kan INTE hosta hemifrån då DICE inte släppt serverfilerna.
3. Sätt upp ett datum vi ska satsa emot.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flammsig:

har ingenaning. de kanske man inte kan. men hur funkar de då. dom som har servrar dom har hyrt . men behöver man själv inte ha bra bredband? är de bara så att man kör på deras server och får en inlogg och lösen?..

EA tillåter bara vissa leverantörer att lägga upp servers i BF3. Man hyr utrymme och bandbredd hos dem, det går inte att köra en server hemmavid.

Din egen lina är inte relevant för servern, annat än stabiliteten för serverkontroll och att kunna lira bf3 med förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bokenbergen:

1. Verkar vara väldigt oseriöst. Ts SkrrIIIver tYp så här !?!?+1+!"??!+.
2. Ingen verkar ha koll på servrar. Man kan INTE hosta hemifrån då DICE inte släppt serverfilerna.
3. Sätt upp ett datum vi ska satsa emot.

Serijöst är det. jag kan inget om bf3 servrar. men dom som har ställt upp och sagt att dom kan "låna" ut server. dom har nog koll på de där.
ett datum kan vi tyvärr inte sätta upp. måste först få in alla som ställer upp med server. sen kan vi sätta upp datum. och tills det datumet är regler.tider..allt klart.

Skrivet av Lan:

EA tillåter bara vissa leverantörer att lägga upp servers i BF3. Man hyr utrymme och bandbredd hos dem, det går inte att köra en server hemmavid.

Din egen lina är inte relevant för servern, annat än stabiliteten för serverkontroll och att kunna lira bf3 med förstås.

Tack. Förstog nästan de. läste nån stans att de fanns en server här i hudiksvall. kmr dock inte ihåg vilket företag/återförsäljare det va..

men nu första gången hyr inte jag någon. vi använder dom medlemmar som har server. men ser jag att de här funkar och att de finns mer intresse så kmr jag säkert hyra några servrar.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

haha. nej allt sker online. men om de är ett gäng från tex sthlm som ska vara med så kan ju dom prata ihop sej och kanske sitta i en lokal och spela med oss online om dom hällre tkr det. ni får sitta vart ni vill .hur ni vill. med vem ni vill.

Som jag skrev till en annan : Kanske borde heta något annat än lan då?

Orkar inte fara milen för att spela lan, då fixar jag ett lan i min stad istället ( I Jokkmokk )

Permalänk
Skrivet av flammsig:

200st är med nu. fortsätter de såhär kmr vi väll kracha bf3..

. alla som har sagt att dom har server kan skriva ett pm till mig så vi kan kolla när de passar er.och om ni även kan vara admins på servrarna.. vill få de här till verklighet så snart som möjligt så vore bra om ni kunde skriva nu snart. tack på förhand

Jag är på som fan

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LarssoN:

Som jag skrev till en annan : Kanske borde heta något annat än lan då?

Orkar inte fara milen för att spela lan, då fixar jag ett lan i min stad istället ( I Jokkmokk )

haha ja de spelar ju ingen roll vart man är:D

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

varför inte bara köra via sweclockers server?
Och fråga om grabbarna möjligtvis kan fixa ihop en kväll med eventuellt lösen som delas ut via forumet?

Den brukar ju ändå vara tom ganska ofta.. som tex just nu! 0/64

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa upp med en 64 server samt TS server. Säg ett datum så fixar vi det

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Ställer upp med 16slots server. Som ovan, säg bara ett datum så!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TNordmark:

varför inte bara köra via sweclockers server?
Och fråga om grabbarna möjligtvis kan fixa ihop en kväll med eventuellt lösen som delas ut via forumet?

Den brukar ju ändå vara tom ganska ofta.. som tex just nu! 0/64

Ja vi skulle kunna använda den med:) som du ser är det en del som verkar vara sugna..
så en 64 räcker inte. men det är ju 2st nu som ställer upp med 64 platser servrar

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

vi siktar på helgen som kommer!!!! då lär ju allt va i ordning. ska kolla med alla som vill hjälpa till om den helgen passar. o.s.v
alltså den 17e februari

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

vi siktar på helgen som kommer!!!! då lär ju allt va i ordning. ska kolla med alla som vill hjälpa till om den helgen passar. o.s.v
alltså den 17e februari

Jag kan ställa upp med en 64 server samt TS server. Säg ett datum så fixar vi det

Vet inte om du såg posten innan men pm:a om ni behöver en server till

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

ja men då kanske han ska skaffa sej en dator med bf3 och vara med. så kan han hålla ett öga på dej med (skojja)

Han och datorer går inte ihop ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristerj:

Jag kan ställa upp med en 64 server samt TS server. Säg ett datum så fixar vi det

Vet inte om du såg posten innan men pm:a om ni behöver en server till

jodå. har skickat pm nu

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

är de någon mer som har en bf3 server?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

är de någon mer som har en bf3 server?

annars kan vi väl spela på en public server ?