Intel kan fördröja volymleveranserna av Ivy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Intel kan fördröja volymleveranserna av Ivy Bridge

Nästa generation processorer från Intel släpps i början av april, men det kan dröja längre än så innan nykomlingarna dyker upp i nya datormodeller.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Höll på att sätta mjölken i halsen.. Men som tur var verkar det bara gälla laptop versionen av IB.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Apropå mjölk, är det väl det intel kan göra nu? mjölka?

Beskedet påverkar inte mig iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Höll på att sätta mjölken i halsen.. Men som tur var verkar det bara gälla laptop versionen av IB.

fan va kul det hade varit du sitter och uppdaterar sweclockers så ser du denna och bara sprutar all mjölk på skärmen, helt och hållet dagens exsistenz :D:D

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ffffffffuuuuuuuu!
Jag hade sett fram emot en IB Ultrabook.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

fan va kul det hade varit du sitter och uppdaterar sweclockers så ser du denna och bara sprutar all mjölk på skärmen, helt och hållet dagens exsistenz :D:D

Haha ja Låter som något som skulle hända i en komedi!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det är såhär det blir utan konkurrens. Hoppas verkligen att AMD hittar tillbaka och sätter lite fart på Intel!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Jag hade tänkt skaffa mig en Ivy Bridge, men kanske det är lika bra att vänta till Haswell. De släpps ju så nära inpå varandra i alla fall.

Permalänk
Avstängd

De vill väll inte göra om samma sak som hände med Sandybridge. De byggde upp ett lager så alla skulle få de snabbt. När de sedan släppte de så var det fel på dem. De fick återkalla hela skiten. Eftersom de hade byggt upp värsta lagret förlorade de sådär 6-7 miljarder.

Permalänk
Medlem

Klart vi ska hjälpa dem att tömma sina lager av föråldrade produkter! "Köp fem gamla och få en ny på köpet!"

Permalänk
Medlem

"Vanlig" folk som ska köpa bärbara kommer givetvis att nappa typ Oj vad billigt, när Intel börjar dumpa priser bara för att bli av med Sandy Bridge..Så smart av Intel och jag menar Sandy Bridge är ju helt klart bra CPU, så alla vinner på det förutom AMD givetvis..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

När jag började läsa fick jag flashbacks till Nehalem som skulle fördröjas för att Intel ville ge återförsäljarna tid att sälja slut på Penryn.

Det var störigt....

Denna gången bryr jag mig inte för ska ändå inte uppgradera på ett tag.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Tänker skaffa mig en ivy så när jag läste detta och sen att inte skulle komma förrens efter juni så blev jag smått skrämd!
Lugnade ner mig lite när det stod att det gällde bärbara och att den jag planerar inte dröjer

Ni får inte skrämmas så där!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Riktigt störande när man siktat in sig på en Ivy-ultrabook..

Låter lite knäppt dessutom när alla laptoptillverkare och intel själva håller på att hypa Ivy Bridge till just ultrabooks.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara så att dom har lite problem med 22nm processen hos TSMC.. ?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

kommer de komma några budgets ivy i3 som kan klockas, vill ha cpu i 1000kr klassen nämligen, men vill köpa något nytt o inte en utgående amd eller liknande

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att jag kommer få nån Asus ultrabook i år.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem

Gött att vi med stationärt får en fördel för en gång skull. Känns som det är för mycket snack om bärbart...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Finns ju ingen konkurrens längre =/

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Avstängd

Jag tänker fynda en sandy i7. Håller gott fram till haswell.

Permalänk
Medlem

Neeej längtar ju efter en ivy bridge ultrabook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Kan ju också vara så att dom har lite problem med 22nm processen hos TSMC.. ?!

TSMC kan ju bara drömma om 22nm. Intel kör ett eget race där de bara tillverkar sina egna kretsar, och är helt överlägsna alla andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Kan ju också vara så att dom har lite problem med 22nm processen hos TSMC.. ?!

Skönt att du vet vad du pratar om.

Permalänk
Skrivet av CENSTRM:

De vill väll inte göra om samma sak som hände med Sandybridge. De byggde upp ett lager så alla skulle få de snabbt. När de sedan släppte de så var det fel på dem. De fick återkalla hela skiten. Eftersom de hade byggt upp värsta lagret förlorade de sådär 6-7 miljarder.

Det var väl Nordbryggekretsarna som det var fel på och inte processorn, amirite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av longercat:

Det var väl Nordbryggekretsarna som det var fel på och inte processorn, amirite?

Du har rätt. Absolut inget fel på sandy bridge, det var moderkortens styrkrets det var fel på.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Ser inget fel i detta

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Ja, det är såhär det blir utan konkurrens. Hoppas verkligen att AMD hittar tillbaka och sätter lite fart på Intel!

Kommer inte att hända, de har ju officiellt sagt att de har gett upp kampen om prestandatronen.

Permalänk
Medlem

Men...jag som väntar på Ultrabooks med IB. Palla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av longercat:

Det var väl Nordbryggekretsarna som det var fel på och inte processorn, amirite?

Visst har du rätt. Men poängen är att intel förlorade nära en miljard dollar på att bygga upp ett lager. De kanske inte vill göra om det igen.

Permalänk
Medlem

Är helt okej med det här, man måste tänka ur ett vinstdrivande perspektiv. Det här gagnar ju alla förutom folk som vill ha en ivy-laptop _NUNUNUNU_, det gagnar intel, återförsäljarna, och konsumenterna på samma gång.

Men det säger jag bara för att jag har riktat in mig på stationär ivy, hade det varit stationära ivys som fördröjdes så hade det blivit arga brev och offentliga demonstrationer!