Permalänk
Medlem

ATG.se, flash-sida som strular.

Jag brukar vara in på atg.se och spela på trav. Sidan har fungerat jättebra, men efter att jag ominstallerat min dator så strular det. Nu vet jag inte hur insatta ni är på just ATG's sida men ska försöka förklara vad som händer. Sidan är skriven i flash om det kan hjälpa som informaion. Felet inträffar på firefox, IE 32 och 64-bitars webläsare.

Efter att jag loggat in så finns det flikar till höger på sidan där man kan välja "Vinnare, Plats, Vinnare+Plats och Tvilling". Grejen är att jag kan inte klicka på dessa, det händer inget. Jag får starta om webläsaren, ibland flera gånger, sen fungerar det igen. Av någon anledning fryser vissa funktioner på sidan.
Atg-support visste inte vad det var utan hänvisade att felet finns i min dator. Sidan fungerar inte om man saknar flash player så jag har den.

Jag har inte haft felet tidigare så jag är i behov av hjälp. Jag vet att det kryllar av duktiga datakillar/tjejer här och hoppas få hjälp.

// Noxbox

Visa signatur

MacBook Air 13,3"

Permalänk
Medlem

Uppdaterat/Installerat java,flash osv ? Sidan fungerar bra för mig, Installerade själv om igår, Fungerar i IE FF och chrome.

Permalänk
Medlem

Jag har installerat java och flash men inte uppdaterat. Borde jag prova det?
Grejen är att det funkar och funkar inte ibland.

Felet fanns innan jag hade installerat java, ingen skillnad efter installationen.
Jag har nu ominstallerat flash. Felet verkar finnas kvar.
Kan antivirusprogram spöka?

Visa signatur

MacBook Air 13,3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoXbox:

Jag har installerat java och flash men inte uppdaterat. Borde jag prova det?
Grejen är att det funkar och funkar inte ibland.

Felet fanns innan jag hade installerat java, ingen skillnad efter installationen.
Jag har nu ominstallerat flash. Felet verkar finnas kvar.
Kan antivirusprogram spöka?

Det borde inte spöka. Men prova att stänga av antiv progget och se om det gör saken bättre. Har du uppdaterat ditt windows efter installationen också? Inkl SP1 och .Net framework ??