Måndagskvällskrig på SweC-servern?!

Permalänk
Medlem

Sounds fun! Tyvärr så kommer jag inte kunna medverka ikväll då jag sitter fullt upp med diverse presentationer som ska framföras imorgon.

Men tittar gärna in härdanefter!

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Medlem

lite jobbigt att spela fetekrig när servern bara har åtta slots?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

edit: såg att dom har adaptive server size som förklarar det hela

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Delbo:

lite jobbigt att spela fetekrig när servern bara har åtta slots?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Den höjs automatiskt när fler joinar

Visa signatur

Meow

Permalänk

När drar vi igång?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

ut o springa lite intervaller snart, (i ett blåisigt skellefteå) sedan kan nog jag o polarNN joina runt 21 typ

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Slipsmannen

Jaaaa, jag ska kolla vad grabbarna har för sig idag, det är inte omöjligt att det blir en sväng..

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

Jag har velat spela på servern hur länge som helst, men ni kör ju Back to Karkand vilket jag inte har :/ Tycker faktiskt att ni kan köra med olika banor och inte begränsa det hela till B2K.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen HC server :S ?

Visa signatur

Intel i7 4790k | Gigabyte Z97 HD3 | GeForce GTX STRiX 980 | 16 GB G.Skill RipJaws 2133 MHZ | Corsair Hydro H90 | NXZT h440 | SSD: OCZ Trion 500GB | BenQ TFT 24'' XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av saouma:

Finns det ingen HC server :S ?

Jag tänkte precis det samma. Men tittar man settings så är t.ex. regenerative health avstängt och 3P Vehicle cam med, så är det mer åt HC-hållet månntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jag har velat spela på servern hur länge som helst, men ni kör ju Back to Karkand vilket jag inte har :/ Tycker faktiskt att ni kan köra med olika banor och inte begränsa det hela till B2K.

Den kör både b2k- och vanilla-kartor (dock kommer du bli kickad när det kommer en b2k map).

För att lösa det: http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/pd/productID.23965...

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

När drar vi igång?

plan9 ramlar in runt 21-tiden...

Permalänk
Medlem

hjälp

kan nån linka servern snälla hade varit chill, hittar inte den själv.... :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibes:

kan nån linka servern snälla hade varit chill, hittar inte den själv.... :C

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Permalänk
Medlem

tack så mycket ses ikväll

Permalänk
Medlem

by the way finns det typ teamspeak eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegrod:

Jag tänkte precis det samma. Men tittar man settings så är t.ex. regenerative health avstängt och 3P Vehicle cam med, så är det mer åt HC-hållet månntro?

Best of 2 worlds: Regen är avstängt och FF on, men Hud och spotting on, vilket imho förenklar TP i halv-casual public play.

Det är så här jag skulle vilja att Normal var, och dagens Normal istället hette typ "Arcade"

stavar som en kratta
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibes:

by the way finns det typ teamspeak eller nåt?

Se sticky i Battlefield-forumet.

Permalänk

Hade gärna joinat om det inte vore att Bf3 inte funkar med min mus!
Inte nog med att musen inte stödjs, så startar inte spelet längre.
Visst, dom kommer säkert patcha spelet, MEN SLÄPP DET JÄVLA SPELET NÄR DET ÄR KLART!!!!!!!!!!! Så jävla trött på att man inte kan spela ett spel man betalt för.

Spelutvecklarna som är bäst på att skapa buggar:
Nr 1. Bethesda.... Alla vet vilket spel jag snackar om, spelet startade inte ens efter 1.2 ...
Nr 2. Dice.. Vann 90 awards för bf3, en av dom är "Mest buggar i världshistorien".
Kommer inte på mer nu.
Kanske var lite hård mot Dice, fina killar, men en kund ska fan få spela sitt jävla spel. Jag sitter o dregglar på massa gameplays för att spelet krashar, o vafan det nu gör. Som omd et inte var nog där så funkar inte min mus, mionix naos 3200... den laggar sate

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hade gärna joinat om det inte vore att Bf3 inte funkar med min mus!
Inte nog med att musen inte stödjs, så startar inte spelet längre.
Visst, dom kommer säkert patcha spelet, MEN SLÄPP DET JÄVLA SPELET NÄR DET ÄR KLART!!!!!!!!!!! Så jävla trött på att man inte kan spela ett spel man betalt för.

Spelutvecklarna som är bäst på att skapa buggar:
Nr 1. Bethesda.... Alla vet vilket spel jag snackar om, spelet startade inte ens efter 1.2 ...
Nr 2. Dice.. Vann 90 awards för bf3, en av dom är "Mest buggar i världshistorien".
Kommer inte på mer nu.
Kanske var lite hård mot Dice, fina killar, men en kund ska fan få spela sitt jävla spel. Jag sitter o dregglar på massa gameplays för att spelet krashar, o vafan det nu gör. Som omd et inte var nog där så funkar inte min mus, mionix naos 3200... den laggar sate

Ja buggigt är väl bf3 men så illa har jag inte upplevt det. Körde säkert 24 timmar spel i helgen utan en enda crash. Säker på att din dator mår bra ?

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobababy:

Se sticky i Battlefield-forumet.

kan du specificera lite mer? är lite yr när det gäller forum osv :X

Permalänk
Medlem

Skulle gärna spela med er. hinner med 5 min innan jag får upp: you have bin disconnected from EA (1)

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Wibes:

by the way finns det typ teamspeak eller nåt?

Alltså mumble: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-sweclockers-mumble-server/

Finns på plats nu i Mumble och större delen av kvällen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibes:

kan du specificera lite mer? är lite yr när det gäller forum osv :X

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-swec...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av vongen:

Ja buggigt är väl bf3 men så illa har jag inte upplevt det. Körde säkert 24 timmar spel i helgen utan en enda crash. Säker på att din dator mår bra ?

Ajjemän! Den mår asa bra.
Allting är perfekt förutom Bf3, jag spelar måååånga spel och Bf3 är det enda som krashar. Temp är låga, ingen överklockning, mitt nätagg klarar allting med god marginal. det är bf3 som är tjuven.

Faktum är att Bf3 alfan funkade bättre än det som dom kallar för "klart spel"

Tänk på att buggarna har mycket med olika grafikkort och olika kmbinationer att göra, antagligen har du en helt annan uppsättning av dator!

Permalänk

In på mumble nu då!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Hallååååå ni tjyvstartar ju... vi kommer ju få köa för o komma in vid 9-snåret

Permalänk
Medlem

I'll be there!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Alltså mumble: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-sweclockers-mumble-server/

Finns på plats nu i Mumble och större delen av kvällen.

chill hörs runt 21-22

Permalänk

Only B2K?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Kul att sitta i kö i 20 min för att det sen ska crasha när man väl är påväg in.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(