League of legends, fler svenskar på West?

Permalänk
Medlem

Jag är lvl. 30 och gillar alla lanes förutom jungler. Brukar köra Shen, Soraka, Janna, Lux mm.

Adda WantedCriminal om ni vill så kan vi kanske köra någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ghbNJ66whtQ Gårdagens rage-klipp på en förbannad random Udyr mitt nick är med i videon iaf.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

http://www.youtube.com/watch?v=ghbNJ66whtQ Gårdagens rage-klipp på en förbannad random Udyr mitt nick är med i videon iaf.

Färgblind ser jag? kul video i alla fall!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Wisdof heter jag, spelar mest mellan 19-23 på vardagar, eller när jag känner för det. Spelar mest AD meele

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

yooooooooo heter jag

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gn1p:

Slippa ryssar

Jaså det är så man gör för att få engelska i chatten. Blev nyss inlurad i spelet och det är bara massa kyrilliska i chatten och det orkar jag inte med.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jaså det är så man gör för att få engelska i chatten. Blev nyss inlurad i spelet och det är bara massa kyrilliska i chatten och det orkar jag inte med.

Därför jag och alla polare bytte
Men spelade med några som skrev mycket på rysska idag...
Men det är sällan tycker jag

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Är det någon som lirar på NA? Letar efter någon att lira rankad duo que med, PM eller skriv här ifall någon är intresserad.

Ångrar lite att man inte valde en EU server, men man slipper visserligen den bristfälliga engelska som råder där. Communication is key!

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

jUmpstYle4

Lvl 30, kör gärna duo ranked med ngn adda så kan vi dra ihop ett lag elr ngt
kör helst ad carry elr solotop, kan köra support i sista utväg

Permalänk
Medlem

ShitEden, Mainar fighters på toplane (solo). Kan spela vilket som annars
Såg att TS inte håller tråden aktiv, om någon vill lira så är det bara säga till! f.d 1700elo.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

kinesarab
inte det mognaste namnet kanske men allt annat jag provade var upptaget...
Kan lira det mesta

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

En fråga bara. Runes på tier 1 är de värt att köpa eller spara XP poängen för att låsa upp nya gubbar?

edit; hittade vart man köpte så bytte fråga.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

En fråga bara. Runes, vad är de och är de något man får eller måste köpa då?

Det ger bonus i olika stats så som hp regen, mana regen, attack speed, attack damage, ability power osv osv osv.. Det är något du måste köpa för dina IP poäng. Och de är ingenting du bör lägga möda på innan du nått level 20 då Tier 3 runes låses upp för dig.

(Antog att du var ny på spelet med tanke på frågan).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Det ger bonus i olika stats så som hp regen, mana regen, attack speed, attack damage, ability power osv osv osv.. Det är något du måste köpa för dina IP poäng. Och de är ingenting du bör lägga möda på innan du nått level 20 då Tier 3 runes låses upp för dig.

(Antog att du var ny på spelet med tanke på frågan).

Hehe jo de är jag. Jag fick typ 400 riot points, kan man få mer senare? För man får ju inte så mycket för de 400 så är de värt att spara eller kan man wasta dem på en ny champion

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

CøøkRoach heter jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Hehe jo de är jag. Jag fick typ 400 riot points, kan man få mer senare? För man får ju inte så mycket för de 400 så är de värt att spara eller kan man wasta dem på en ny champion

De får du då du passerar level 4 eller 5 va? Det är de enda du får gratis (Såvida du inte blir grym på spelet och kör turneringar o sånt då). Personligen hade jag sparat dem och köpt något ballt skin till någon gubbe du äger i framtiden. Att köpa champions för RP är rätt slöseri såvida det inte är en 6300 IP champ du köper som du verkligen vill ha då.

Kommer du spendera pengar på spelet IRL och köpa RP så är de också bra att spara dessa för att ha en bonus. Några få skins reas ut ibland för under 400 RP men de gäller ju att ha champen också då för att köpa det. Ett annat hett tips du kan göra om du absolut vill spendera dina RP du har nu på något bra är att köpa IP boost. Då rekommenderar jag dig att köpa 1 day boosten om du ska nöta en hel jävla dag. Då får du ut mer för RP poängen än om du köpt för endast 4 vinster (som är samma pris). Helt beroende på hur du spelar.

IP är alltid bra, eftersom gubbar kostar mycket om du vill ha en 6300 champ. Samt när du ska köpa runes senare i spelet så kostar det sjukligt mycket (du kan gå in i store och kolla under Tier 3 runes o kika efter).

TL;DR: Köp inte runes ännu, vänta till level 20+, sikta in dig på några champs som du tycker ser roliga ut och börja nöt in dig och bli grym på någon samtidigt som du ibland växlar. Jag spelade väldigt många i början så de tog tid innan jag blev verkligt grym med någon, men samtidigt visste jag allas svagheter sen också, så ja, för och nackdelar med allt.

Satan vilket långt inlägg, gud.. Varmt, dusch...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Riktigt bra inlägg.

Tack för detta! har du några champions du rekommenderar? Har köpt Poppy som jag kört lite nu och tycker den är rolig. Annars har jag kört en hel del Varus också.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Tack för detta! har du några champions du rekommenderar? Har köpt Poppy som jag kört lite nu och tycker den är rolig. Annars har jag kört en hel del Varus också.

Ashe, Yi, Alistar, Tristana, Sivir och Garen är några som är enkla. Om du har Youtube och Facebook kan du få Tristana och Alistar gratis, bara googla snabbt så hittar du hur

En annan bra grej du kan göra när du börjar en ny gubbe är att kolla deras champion spotlight från RIOT om de finns något på youtube, finns inte på alla gubbar tyvärr. Men här är för Varus iaf: http://www.youtube.com/watch?v=twiHstUjNkY.

Phreak går igenom hur gubbarna fungerar, abilities, specc, items osv. Kan också rekommendera dig: http://www.solomid.net/ där du kan hitta de bästa guiderna för gubbar. Där talas de om hur du skall bygga en gubbe, hur den fungerar i early/mid och late game. Ibland även counters etc. Kom dock ihåg att bygg inte exakt efter guiden med items varje gång utan ibland handlar det ju om hur spelet utvecklar sig, hur andra laget bygger med armor, magic resist, damage osv osv.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag spelar ganska mycket, inte blyg i ts/skype gillar dom flesta positionerna gillar inte support så mycket men det är ganska skönt att bli carried ibland adda snyrt om ni vill spela.

Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk

MeGustaMjölk

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ashe, Yi, Alistar, Tristana, Sivir och Garen är några som är enkla. Om du har Youtube och Facebook kan du få Tristana och Alistar gratis, bara googla snabbt så hittar du hur

En annan bra grej du kan göra när du börjar en ny gubbe är att kolla deras champion spotlight från RIOT om de finns något på youtube, finns inte på alla gubbar tyvärr. Men här är för Varus iaf: http://www.youtube.com/watch?v=twiHstUjNkY.

Phreak går igenom hur gubbarna fungerar, abilities, specc, items osv. Kan också rekommendera dig: http://www.solomid.net/ där du kan hitta de bästa guiderna för gubbar. Där talas de om hur du skall bygga en gubbe, hur den fungerar i early/mid och late game. Ibland även counters etc. Kom dock ihåg att bygg inte exakt efter guiden med items varje gång utan ibland handlar det ju om hur spelet utvecklar sig, hur andra laget bygger med armor, magic resist, damage osv osv.

Ok, men ang få gratis gubbarna så får jag bara detta.
"You are not our fan on facebook" men ändå så står de under att jag är de lol.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Ok, men ang få gratis gubbarna så får jag bara detta.
"You are not our fan on facebook" men ändå så står de under att jag är de lol.

Se till att du är inne på West respektive Noric/East (Vilken du nu spelar på). Vanligtvis försöker folk göra det via den amerikanska sidan.

Spelar du på West: https://euw.leagueoflegends.com/facebook
Spelar du på Nordic/East: https://eune.leagueoflegends.com/facebook

Jag minns inte exakt hur man gjorde då det var jätte länge sedan jag gjorde det. Men tror någon av dessa länkar ska fungera annars ska deras forum hjälpte dig om du typ bara googlar "free tristana" osv.

För Alistar har jag för mig man bara skulle typ subscriba deras youtube-kanal eller något.

Hoppas de funkar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Se till att du är inne på West respektive Noric/East (Vilken du nu spelar på). Vanligtvis försöker folk göra det via den amerikanska sidan.

Spelar du på West: https://euw.leagueoflegends.com/facebook
Spelar du på Nordic/East: https://eune.leagueoflegends.com/facebook

Jag minns inte exakt hur man gjorde då det var jätte länge sedan jag gjorde det. Men tror någon av dessa länkar ska fungera annars ska deras forum hjälpte dig om du typ bara googlar "free tristana" osv.

För Alistar har jag för mig man bara skulle typ subscriba deras youtube-kanal eller något.

Hoppas de funkar

Haha,jo hade de först men nu till de roliga. Som sagt står
Your not our fan on facebook sen under
"mitt namn and 3,358,880 others like this"

Sedan med youtube får jag bara detta.

ERROR - Token upgrade for 1/MLcuInEco-xj13EzWYRMssW2x3GeJdhNXpFmMXTRp8g failed : Unable to Connect to ssl://www.google.com:443. Error #110: Connection timed out

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

FlashAngel

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Haha,jo hade de först men nu till de roliga. Som sagt står
Your not our fan on facebook sen under
"mitt namn and 3,358,880 others like this"

Sedan med youtube får jag bara detta.

ERROR - Token upgrade for 1/MLcuInEco-xj13EzWYRMssW2x3GeJdhNXpFmMXTRp8g failed : Unable to Connect to ssl://www.google.com:443. Error #110: Connection timed out

Ah okej. En polare hade de också lite struligt att få igång det. Pröva vänta någon dag och pröva igen, de är inte de viktigaste gubbarna att ha direkt ändå. Många gillar att köra Tristana som AD Carry, personligen inget fan av henne alls faktiskt om jag ska vara ärlig. Men är ju gött att slippa lösa IP points på dem. Så kom ihåg att inte köpa de bara för det vore slöseri

Vad för level är du nu förresten?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

adda: zatzy spelar bara support
spelar gärna 5vs5 rank och normal o även duo med någon ad carry ofc vi skype då

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatzy:

adda: zatzy spelar bara support
spelar gärna 5vs5 rank och normal o även duo med någon ad carry ofc vi skype då

Jag är grym AD, ELO?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jag är grym AD, ELO?

ATM: 1400 men har bara spelat några matcher, brukar spela normal men en kompis på 1800 så kommer väll förhoppningsvis upp dit sen om man nu inte fasnar i elo hell med tanke på att man inte kan carrya en hel match som support ....

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatzy:

ATM: 1400 men har bara spelat några matcher, brukar spela normal men en kompis på 1800 så kommer väll förhoppningsvis upp dit sen om man nu inte fasnar i elo hell med tanke på att man inte kan carrya en hel match som support ....

Finns inget som heter ELO Hell

Vem kör du som support? Du kan lätt carrya game om du är grym med Janna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.