Permalänk
Medlem

Här är min lilla hörna.

http://imgur.com/PpWTphj

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för tillfället. Kommer snart få byta rum och då blir det till att bygga ett nytt skrivbord på plats.

Permalänk
Snusfri

Får väl visa upp mitt jag med nu när nya skärmen kommit

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Vad har du gjort högtalarestället av? Såg rätt trevligt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vad har du gjort högtalarestället av? Såg rätt trevligt ut

Var ute efter något som påminde om skärmstativet. Hittade dessa på Ikea.

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Nöjd med din skärm? Sitter och tittar på 34" för fullt i 21:9 för att slippa dubbla skärmar och skrämkanterna som blir i mitten utan att tappa arbetsytan i Cubase mm.

Permalänk
Skrivet av Sideburns:

Nöjd med din skärm? Sitter och tittar på 34" för fullt i 21:9 för att slippa dubbla skärmar och skrämkanterna som blir i mitten utan att tappa arbetsytan i Cubase mm.

Ja väligt nöjd, sitter just nu och pular i Blender och då är det väldigt skönt att ha ultrawide, men även i Cubase är det guld värt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde ha en nsfw-tagg för bilder och inlägg. Var inte beredd att se så mycket synthesizerporr såhär på morgonkvisten, nu måste jag ju hem och byta byxor.

Är det jobb eller nöje du har de där till?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Sweclockers borde ha en nsfw-tagg för bilder och inlägg. Var inte beredd att se så mycket synthesizerporr såhär på morgonkvisten, nu måste jag ju hem och byta byxor.

Är det jobb eller nöje du har de där till?

GTX980Ti och en game-kontroll. Jag hade nog inte klarat att ha det på jobbet och samtidigt få något vettigt gjort... =D

Permalänk
Skrivet av Release:

Sweclockers borde ha en nsfw-tagg för bilder och inlägg. Var inte beredd att se så mycket synthesizerporr såhär på morgonkvisten, nu måste jag ju hem och byta byxor.

Är det jobb eller nöje du har de där till?

Nöje helt och hållet

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Nöje helt och hållet

Pjäsen till vänster där, jag har lite svårt att identifiera den. Är det moduler eller har du köpt i ett stycke?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Pjäsen till vänster där, jag har lite svårt att identifiera den. Är det moduler eller har du köpt i ett stycke?

Ja det är moduler, här är mitt case för tillfället: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/228728

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

jag hatar kablar.

Permalänk
Medlem

Haha vafan, jag trodde först du tryckt på en toarulle på mikrofonen....

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Satt och tittade igenom denna tråd, är medveten om att ditt inlägg är typ 3 år gammalt men vad är det för hylla du har skärmarna på?

EDIT:
Kanske är hemmasnickrat ser jag nu.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Ja det är moduler, här är mitt case för tillfället: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/228728

Jag läste en kommentar tidigare på forumet: "det finns ju dyrare hobbies [ än mekaniska tangentbord ]" och det är så sant som det är sagt.

Imponerande system du har byggt där. Såg den här videon på youtube för ett par dagar sedan och började fundera på om det är dags att byta jobb om man ska ha råd att ha en hobby...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Jag läste en kommentar tidigare på forumet: "det finns ju dyrare hobbies [ än mekaniska tangentbord ]" och det är så sant som det är sagt.

Imponerande system du har byggt där. Såg den här videon på youtube för ett par dagar sedan och började fundera på om det är dags att byta jobb om man ska ha råd att ha en hobby...

Moog ja, det är väldigt dyra saker, och speciellt deras modulsystem. Min Moog Sub 37 får räcka vad gäller Moog tror jag
Eurorack är rätt trevligt iom att man kan sakta bygga upp ett system. Trots att jag inte jobbar (har sjukersättning, vilket inte är mycket) så har jag kunnat bygga upp detta, men det har ju tagit lite tid och sen har jag förvisso sålt av grejer som jag haft sedan tidigare och på så vis kunnat haft råd. Hjälper väl också en del att man inte har bil.

Från början skulle jag bara ha en pyttelitet case med kanske 4 moduler. Folk som var insatta skrattade åt mig, "Gör inte misstaget att köpa ett för litet case, du kommer behöva byta upp dig direkt! Det kallas Eurocrack av en anledning!" Så jag köpte ett större case, och sen har det blivit 3 ytterligare. Nu har jag DIY:at ihop alla till ett.
Men ja "crack" är det

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Var ute efter något som påminde om skärmstativet. Hittade dessa på Ikea.

Tackar
Fixat hyllplanen själv? Hittade inga vita mindre direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tackar
Fixat hyllplanen själv? Hittade inga vita mindre direkt.

Ja tyvärr. Fixade hyllplanen i samma mått som högtalarna, i 18mm MDF, satidigt som jag gjorde lådan till datorn, insatsen till ljudkortet och kabelkanalen under skrivbordsskivan.

Permalänk
Medlem

Skönt att slippa dual-monitor setup.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Skönt att slippa dual-monitor setup.
http://i.imgur.com/ODeBnVZ.jpg

Varför ser dina coasters ut som save-knappen i word?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Varför ser dina coasters ut som save-knappen i word?

Du menar floppy disks?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk

Attans vad gammal du fick mig att känna mig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Du menar floppy disks?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk

Attans vad gammal du fick mig att känna mig!

Det var iofs bara på skoj alltihop, jag har varit med sedan 3,5-tummarna och till och med sett några 8/5,25-tums ligga och skräpa i källaren i mitt barndomshem

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på 4k ultrawide för att slippa ha flera skärmar som jag har nu. Undrar bara hur det blir att spela? Jag har inga planer på att uppgradera mitt grafikkort och i dagsläget spelar jag allt i 1080x1920. Spelar jag i den upplösningen på en 4k skärm blir det väl svarta kanter på sidorna?

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Jag är sugen på 4k ultrawide för att slippa ha flera skärmar som jag har nu. Undrar bara hur det blir att spela? Jag har inga planer på att uppgradera mitt grafikkort och i dagsläget spelar jag allt i 1080x1920. Spelar jag i den upplösningen på en 4k skärm blir det väl svarta kanter på sidorna?

Ja det kommer det bli + det kommer ju överlag inte se bra ut om du spelar i en upplösning som skärmen inte är gjord för, så är det ju alltid tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Lite halvstökigt just nu men... DÖD ÅT KABLAR!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat en utspårning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Ja det kommer det bli + det kommer ju överlag inte se bra ut om du spelar i en upplösning som skärmen inte är gjord för, så är det ju alltid tyvärr.

Misstänkte väl det, men då 1080 är en fjärdedel av 4k, borde väl ingen interpolering ske och det borde se bra ut ändå?