Diablo III kan lanseras den 17 april

Permalänk

Dags att bli arbetslös

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot d3 men tycker det ser lite ljust ut... 1an och 2an var mycket bättre. Hoppas man får återuppleva känslan när man kom ner i crypt första gången i d1 och blev rushad av massa fiender

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

t.ex Guild Wars 2 beta i mars och releasen när den nu kommer.

Det är förmodligen en piss i havet, "hype mässigt", jämfört med D3. Det är fler folk som har spelat och vuxit upp med Diablo serien än Guild Wars.
D3 ser man och hör om överallt tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Finns det något ställe där man kan förboka digital download på spelet? Har bokat CE men litar inte ett dugg på komplett..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Dags att boka semester i Juni. Meddela alla att jag har tagit semester i Långtbortistan. Stänga av telefonen mm. Och tre veckor av underbart helvete !

Om Diablo III är i närheten av Diablo II så hinner man bara förvärma under de 3-4 veckor mellan lanseringen och semestern. Lade mer än 1000 tim på D2 under 6-7 års tid. Lär bli lika många om D3 motsvarar förväntningarna !

Låter precis som hela min uppväxt

Permalänk
Medlem

Hoppas det kan komma nu

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Blir mycket förvånad om de inte säljer 10 miljoner ex första månaden. För mig är detta den största spelreleasen genom tiderna iaf.

Permalänk

Inte är det 10 år sedan D1 och D2 kom?

Jisses. vet att klasskompisarna hypade D3 redan innan D2ecp knappt kommit.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Blir mycket förvånad om de inte säljer 10 miljoner ex första månaden. För mig är detta den största spelreleasen genom tiderna iaf.

Känns som det borde ha goda möjligheter att slå rekord som bäst säljande PC spel ever första 24h. Lär även vara det mest förbokade spelet någonsin!

Permalänk
Medlem

Wow vilken nyhet:) detta har man längtat efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Ser verkligen fram emot d3 men tycker det ser lite ljust ut... 1an och 2an var mycket bättre. Hoppas man får återuppleva känslan när man kom ner i crypt första gången i d1 och blev rushad av massa fiender

Måste säga att det är väldigt bra dock är DH väldigt op i betan iaf.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Blir mycket förvånad om de inte säljer 10 miljoner ex första månaden. För mig är detta den största spelreleasen genom tiderna iaf.

Kanske lite för mycket även för Blizzards del, då det bara släpps på PC. SC2 sålde cirka 3 miljoner första månaden. I och för sig antar jag också att D3 är mer efterlängtat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som inte kunde bry mig mindre om detta spel?

varför läser du ens om det då? Och att du ens orkar lägga tid på att kommentera, det måste ju betyda att du bryr dig^^

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Buio:

Funkar på samma sätt som i Diablo 2, fast med en extra svårighetsgrad utöver D2. Man spelar sig igenom Normal -> Hell för att sen i D3 kunna välja Inferno som är den svåraste (ryktat att vara väldigt svår). Fast det kräver alltså ett antal varvningar av spelet, går inte välja direkt.

Så var det ja, får ge betan ett varv till och se vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Så var det ja, får ge betan ett varv till och se vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen kan du ge den till mig

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

ÄNTLIGEN den olidliga väntan är över ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Blir mycket förvånad om de inte säljer 10 miljoner ex första månaden. För mig är detta den största spelreleasen genom tiderna iaf.

Tror inte det kommer sälja så mycket som du tror.
Två anledningar till varför jag tror att många inte kommer köpa det:
Först och främst så finns det ju inget offline mode i D3 utan du måste _alltid_ vara uppkopplad emot deras servrar, även om du spelar single player. Sedan så har de ju förstört en del av stämningen ifrån D2 men fram för allt D1 med den grafik som de valt, på tok för ljus och pastell aktliga färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Tror inte det kommer sälja så mycket som du tror.
Två anledningar till varför jag tror att många inte kommer köpa det:
Först och främst så finns det ju inget offline mode i D3 utan du måste _alltid_ vara uppkopplad emot deras servrar, även om du spelar single player. Sedan så har de ju förstört en del av stämningen ifrån D2 men fram för allt D1 med den grafik som de valt, på tok för ljus och pastell aktliga färger.

Det finns dock jävligt många Diablo nördar som kommer att köpa det bara för att. Så nog tror jag att vi kommer att få se en rätt så höga försäljnings siffror.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Håller inte med där. D1/D2 såg extremt tråkigt ut och hade väldigt taskiga färger. Nu har det lite karaktär iaf. Av vad jag sett så är d3 bättre än föregångarna på precis alla punkter. Men visst alla kan inte tycka samma sak

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan förboka collectors edition någonstans?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

min favorit spelserie någonsin. För mig får dom gärna ta sin tid
Har haft några av mina livs bästa upplevelser med diablo

älskar verkligen diablo serien rakt igenom, så att man är taggad är väl ett under statement

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar att det ska aktiveras på mitt battlenet konto..Jag hoppade på tåget med gratis Diablo 3 om man premunerar ett år på wow.Dyraste spel genom tiderna för mig då jag ej spelar world of warcraft längre hehe...Ja just det man fick en mount med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Undrar om man kan förboka collectors edition någonstans?

Game

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Aha den släpps den 17:e... Vilket år?

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Tror inte det kommer sälja så mycket som du tror.
Två anledningar till varför jag tror att många inte kommer köpa det:
Först och främst så finns det ju inget offline mode i D3 utan du måste _alltid_ vara uppkopplad emot deras servrar, även om du spelar single player. Sedan så har de ju förstört en del av stämningen ifrån D2 men fram för allt D1 med den grafik som de valt, på tok för ljus och pastell aktliga färger.

Gissar på att din första anledning med att du måste vara uppkopplad skrämmer iväg ett fåtal spelare men verkligen inga stora mängder, folk är helt enkelt så vana vid att vara uppkopplade för att spela sina mmos och fps som BF3 och cod mm.
Sen det med stämningen orkar jag inte ens kommentera förens jag spelat igenom HELA spelet.

Det är ett väldigt hyppat spel som är en fortsättning på spel som väldigt många har testat och/eller hört bra grejer om, det kommer sälja kanon.

Permalänk

nämen, på min årsdag

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veizel:

Aha den släpps den 17:e... Vilket år?

Precis min tanke, 17 april 2014 ... kanske.

Permalänk
Medlem

:'D Hoppas kan man ju alltid göra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Gissar på att din första anledning med att du måste vara uppkopplad skrämmer iväg ett fåtal spelare men verkligen inga stora mängder, folk är helt enkelt så vana vid att vara uppkopplade för att spela sina mmos och fps som BF3 och cod mm.

Saken är det att de gamla D1/D2 spelarna är inte BF3 eller COD spelare i någon större utsträckning och inte heller någon extremt stor MMO generation. Ja det har riktat spelet mot lite yngre/andra kategorier av spelare men tror fortfarande att den där extrema försäljningen uteblir. Just att online är ett måste hela tiden och inte bara som registrering tar bort en hel del. Bara att titta på div forum vilka reaktioner det blev när detta blev känt, även på Blizzards forum blev det ett jävla liv trots att de gjorde att för att ta bort så många negativa posta som gick utan att det skulle bli för uppenbart.

Även om jag själv inte alls tycker om den nya stilen på grafiken hade jag nog ändå köpt spelet och spelat många långa sommarnätter i sommarstugan, men då det inte alls går pga internet krav även för single player så får det bli något annat spel.

Permalänk
Medlem

Om allt går som det ska så ligger mitt internet nere på releasedagen...

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!