Diablo III kan lanseras den 17 april

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Saken är det att de gamla D1/D2 spelarna är inte BF3 eller COD spelare i någon större utsträckning och inte heller någon extremt stor MMO generation. Ja det har riktat spelet mot lite yngre/andra kategorier av spelare men tror fortfarande att den där extrema försäljningen uteblir. Just att online är ett måste hela tiden och inte bara som registrering tar bort en hel del. Bara att titta på div forum vilka reaktioner det blev när detta blev känt, även på Blizzards forum blev det ett jävla liv trots att de gjorde att för att ta bort så många negativa posta som gick utan att det skulle bli för uppenbart.

Även om jag själv inte alls tycker om den nya stilen på grafiken hade jag nog ändå köpt spelet och spelat många långa sommarnätter i sommarstugan, men då det inte alls går pga internet krav även för single player så får det bli något annat spel.

Har spelat diablo 2 sedan det kom ut. Nyss slutat på online då det saknas vettiga spelare som man kan snacka o ha kul med.
Spelar en del offline för att njuta av spelet, något som ingen gör online "boost dirr", samt med det nya BNET som det är idag verkar det som att d3 kommer nästan suga när det gäller kul gameplay.. Quest done / quit and fuck off typ. Kolla forumet för mer.. kommer sakna chatten i d2, spenderat allt för många timmar där

Förövrigt tror jag inte många väljer bort diablo3 pga online only mode, visst mycket whine och det är SYND men de flesta kommer ändå testa spelet.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför ta upp detta när det bara är ett rykte och dessutom är ett spel?

Om man skall bedöma utifrån hur pass intresserade medlemmarna och läsarna är att läsa och kommentera om detta så är det nog mer relevant att ta upp än 75% av alla övriga artiklar här iaf....

Permalänk
Medlem

Tröttnade på ettan.. (ok.. min 4x cd-spelare som lät som en piskad gris spelade till viss del in ).. tröttnade på tvåan.. lär nog tröttna på trean rätt snabbt oxå.

men.. "SHUT UP AND TAKE MY MONEY ANYWAY!"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

17 april låter som en lyckoönskning, tyvärr, baserat framförallt på att Blizzard sagt att de kommer annonsera releasedatum minst 2 månader i förväg. Någorlunda källa

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk

Tror detta är fejk.

Varför skulle det läckt?
Speciellt efter att blizzard sagt: "spännande information inom kommande veckor"? (Bör vara relase datum)

Att han säger att han varken kan neka eller bekräfta är väl vad alla svarar på sådana frågor i media.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Kommer knappast då.. Betan är inte ens över. När betan är slut, så tar det säkert 5-6månader innan dom lanserar det. Så kommer väll till jul =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Kommer knappast då.. Betan är inte ens över. När betan är slut, så tar det säkert 5-6månader innan dom lanserar det. Så kommer väll till jul =P

Inte sant.
Snarare så att de säger releasedatum medan betan fortskrider och stänger betan 2 veckor innan släppet.
De har som sagt ett mål med Q2 (Early 2012) som vi alla hoppas de kan hålla. Men någon jul handlar det inte om.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vadå kan inte spela det? Vad är problemet?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1093664 (min tråd)
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/3429854312 (Battle.net EU 24 sidor lång)
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4079845931 (Battle.net US 46 sidor lång)
Sen finns det en till som är 69 sidor tror jag men jag hittar den inte längre

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tröttnat väldigt hårt på samma screenshots och filmer om spelet som finns där ute. Längtar efter själva spelet. Men i April redan? Njaeeaeaeeeeeeeeeeeee kanske.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som inte kunde bry mig mindre om detta spel?

Nopes, skulle inte kunna bry mig mindre heller. Trots att jag spelade dibbe2 som en jävla dåre förr så hatar jag verkligen "nya blizzard". Kommer aldrig göra det bättre än Blizzard North =). Bara den saken som att AH skall vara direkt kopplat till paypal kommer göra att ingame cash kommer vara värdelöst pga chinese gold farmers :).

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

Jag har slutat bry mig om releasedatum hit och dit.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Skrivet av stay true:

Jag har slutat bry mig om releasedatum hit och dit.

Samma här, det släpps när det släpps..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

För mej är det en dröm datum (födelsedag) släpps det den 17 så blir jag den gladaste 21 åringen den dagen
men som blizzard alltid säger it is done when it is done

Permalänk
Medlem

Nej!! Inte den 17de! Jobbar ju den veckan.. Veckan innan eller efter spelar ingen roll, plz inte 17de!!

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk

ALLTSÅ, jag kan inte vänta! Dödat skeleton king 30 gånger nu. Jag vill vidare

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Ett generiskt go there kill and go there kill spel.

Varför bry sig om spelet?
Ser ju även ut som WOW i Isometrisk vy.
Samtidigt som de dummat ner spelet för konsoller.
Samtidigt som de använder animationer tagna från WOW samt vissa modeller ser nästan ut att vara därifrån med mindre modifikationer.
Linjärt och tråkiga klasser.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ett generiskt go there kill and go there kill spel.

Varför bry sig om spelet?
Ser ju även ut som WOW i Isometrisk vy.
Samtidigt som de dummat ner spelet för konsoller.
Samtidigt som de använder animationer tagna från WOW samt vissa modeller ser nästan ut att vara därifrån med mindre modifikationer.
Linjärt och tråkiga klasser.

Varför man ska bry sig?

Serien har flera hundra tusen dedicerade gamers endast i Europa, då räknar vi inte med alla i andra länder. Diablo har alltid haft isometrisk vy, det är lite av skönheten, att ta bort den vore döden för spelet. De har inte dummat ner spelet för konsol som du beskriver det, du måste ha fått den informationen i din fantasi. Däremot har de ett SEPARAT projekt där de planerar och bollar med tanken att skapa Diablo3 till konsol, dvs de portar inte spelet som alla andra tillverkare oftast gör. De söker faktiskt skickliga programmerare för just det ändamålet.

Hur gammalt är inte wow? Och hur mycket mer kasst har inte wow blivit för varje år och varje ny patch. Du kan mer eller mindre förvänta dig att det är linjärt, det är för fan ett Hack 'n' Slash spel. Innan du yttrar dig nästa gång, skaffa lite kunskap. Du verkar inte gilla Diablo... så varför kommer du ens in här och sprider din pessimism.

Permalänk
Avstängd

Haha ovanligt "Du verkar inte gilla diablo" 2an var bra. 3an är ruskigt tattigt.

D2 kändes mindre linjärt. Heck Titan Quest känns mindre linjärt. I detta spel är man omgiven av osynliga väggar i princip hela tiden.

Märker direkt att du är runt 21 år. Var skrev jag att isometrisk vy är dåligt? Jag sa att spelet ser ut som WoW, fast i Isometrisk vy, cartoonaktig grafik.

Spelet ÄR neddummat för konsoll. Blizzard anställer ju folk för konsoll utveckling och de tog bort 1(2?) slots på hotbaren för just handkontroll(4) Du kan inte längre ha kartan uppe när du går m.m.

Och vad har Wows ålder att göra med d3?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Ser nice ut. Har själv inte spelat något av d1 eller d2 men alla säger ju att dem va skoj. Så ska testa det här och se om det är något o ha

Visa signatur

Stationära: Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz • Asus Sabertooth P67 • Asus 560 Ti DirectCU II TOP • Corsair Vengeance 8 GB • Corsair AX 750 • Fractal Design R3 White
Laptopen: Intel Core Duo T2300 @ 1.66 Ghz • 2 GB DDR2 @ PC2-5300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Spelutvecklaren Jay Wilson svarar "9" på frågan om hur nära tillkännagivandet är på en skala från ett till tio (10 = mycket nära förestående).
Läs artikeln

Då borde det väl vara i april. Ser fram emot spelet, enormt.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Märker direkt att du är runt 21 år.

Fan vad duktig du är, du lyckades se hans användarnamn?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som inte kunde bry mig mindre om detta spel?

Varför läser du ens nyheten då? Sen kan man knappast gilla datorspel ifall man inte tänker lira diablo 3 så ja, antar att du inte ens är gamer. Vilket gör det ännu konstigare att du läser gamernyheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Varför läser du ens nyheten då? Sen kan man knappast gilla datorspel ifall man inte tänker lira diablo 3 så ja, antar att du inte ens är gamer. Vilket gör det ännu konstigare att du läser gamernyheter

Dummaste jag läst på länge..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett sminkat WoW med återanvända skelettmodeller. Från videon kände man genast igen heroic leap och en effektivare form av shockwave, som att spela en wow-warrior igen..

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Varför läser du ens nyheten då? Sen kan man knappast gilla datorspel ifall man inte tänker lira diablo 3 så ja, antar att du inte ens är gamer. Vilket gör det ännu konstigare att du läser gamernyheter

hahahahaha, va?
Måste vara ett av dom mest idiotiska påståenden som någonsin har stoltserat på SweC... och då har jag sett många dumma.

Skrivet av zhrooms:

Dummaste jag läst på länge..

*nickar*
Och nej, du är inte ensam, D2 var bra.... på sin tid, spelet (D3) behöver lite mer..... innehåll för att fånga mitt intresse idag.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Som någon som spelar/spelat betan (ja, betan är inte en färdig produkt, men i alla fall ) så kommer det behövas mer än ett uppolerat Diablo II med ett handlingssystem baserat på riktiga pengar för att fånga mitt intresse.

Efter upplevelsen betan erbjöd - med alla klasser - kombinerat med saker som handlingssystem, så kommer jag inte ens att köpa spelet. Det första Blizzard-spelet sedan Diablo I (som jag senare köpte) som jag inte kommer köpa på releasedagen.

Jag tror inte spelet floppar. Diablo III är väldigt genomtänkt. Bra combat-system, bra skills och grafiken är väl så bra som blizzard's 2d någonsin har varit. Men det räcker inte för att göra spelet till något jag (eller kompisar) kommer vilja spela.

Folk som försvarar ett spel som de aldrig spelat..tja. Inte sådär överdrivet intelligent kanske :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Får hoppas att jag inte blir lika besviken på grafiken som när 2an kom. Ser ju ok ut iafall.. Snart ska det letas sojs

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk

Tråkigt att inte Torchlight 2 inte verkar komma före Diablo 3 isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Ah, jag missade det tydligen, tackar

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Janav:

Som någon som spelar/spelat betan (ja, betan är inte en färdig produkt, men i alla fall ) så kommer det behövas mer än ett uppolerat Diablo II med ett handlingssystem baserat på riktiga pengar för att fånga mitt intresse.

Efter upplevelsen betan erbjöd - med alla klasser - kombinerat med saker som handlingssystem, så kommer jag inte ens att köpa spelet. Det första Blizzard-spelet sedan Diablo I (som jag senare köpte) som jag inte kommer köpa på releasedagen.

Jag tror inte spelet floppar. Diablo III är väldigt genomtänkt. Bra combat-system, bra skills och grafiken är väl så bra som blizzard's 2d någonsin har varit. Men det räcker inte för att göra spelet till något jag (eller kompisar) kommer vilja spela.

Folk som försvarar ett spel som de aldrig spelat..tja. Inte sådär överdrivet intelligent kanske :).

Jag har också spelat och spelar Betan, jag , måste hålla med om att grafiken kunde varit bättre. Men att spelet är så lättspelat (kontroller mässigt) är skönt samtidigt som det kan kännas som att det är lite för lätt (man kan givetvis ändra svårghetsgrad) Jag har förbokat Coll Ed och vanliga och jag kommer iaf INTE att stoppa dom förbokningarna, för spelet är riktigt skoj. Har man spelat Wow så kan det tyckas att MÅNGA skills och spells, och även graphics är tagna direkt ifrån det, men samtidig så har ju Wow lånat mycket från föregångare också, så det kan väl sägas att Spelet känns som Blizzard!
Ser fram emot release nu!

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]