Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

Håller helt med dig dock har han sagt något litet matnyttigt men inte har det varit mycket direkt, det vore bättre med riktigt bra och konstruktiva omdömmen. Han kan nog en del m.m men lyckas inte riktigt förmedla detta.
Jag fick svar fron gren-sum med ett nytt tracking nr som faktiskt gick att spåra fast från denna adressen-->http://www.track-trace.com/post provade denna också men där fick jag ingen träff med samma nr: http://www.ems-tracking.net/ det kanske kan hjälpa någon från onödig oro.

Permalänk
Avstängd

Inte relevant för tråden så ändrar inlägg.

Permalänk
Medlem

Ops! kan så vara men lopa tanken engång till innan du påstår det du just gjorde detta påstående/tro kan uppfattas som stötande av berörd part. Inte för att det i min mening skulle vara någonting negativt men ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spesse:

Ops! kan så vara men lopa tanken engång till innan du påstår det du just gjorde detta påstående/tro kan uppfattas som stötande av berörd part. Inte för att det i min mening skulle vara någonting negativt men ändå.

Jag håller med.

Permalänk
Medlem

kol
Her du provat och spela något fps spel bf3/3 mw2/3 eller liknande på din skärm, hur känndes den i så fall eller lämpar den sig mest för redigering etc. skulle också vara intressant om du har lyckats med att clocka upp den inställningar m.m ju mera info desto bättre.

Permalänk

Imorgon!

Får min Catleap Q270 levererad imorgon. Beställde från Samsung_korea. Den slank genom tullen också!. Enda problemet är att jag just nu befinner mig i sydkorea i 1 månad till så jag kan bara hoppas på att den är ok ;p. Btw ska bygga en gaming rigg när jag kommer hem, är det nån som vet om det är några komponenter som är billigare här?

/Pirre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spesse:

kol
Her du provat och spela något fps spel bf3/3 mw2/3 eller liknande på din skärm, hur känndes den i så fall eller lämpar den sig mest för redigering etc. skulle också vara intressant om du har lyckats med att clocka upp den inställningar m.m ju mera info desto bättre.

Jag har inte skärmen. Om du anser att IPS är lämpad för FPS eller inte är väldigt individuellt . Det går inte att ge något generellt svar eftersom det finns så stora skillnader i de personliga upplevelserna.

Om du vill ha en bra billig IPS skärm som är lämpad för spel så tycker jag du ska avvakta händelseförloppet av Catleap 100Hz. Den kanske släpps om sisådär två månader.
http://www.overclock.net/t/1232084/yamakasi-catleap-q270-100h...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nipponpajru:

Får min Catleap Q270 levererad imorgon. Beställde från Samsung_korea. Den slank genom tullen också!. Enda problemet är att jag just nu befinner mig i sydkorea i 1 månad till så jag kan bara hoppas på att den är ok ;p. Btw ska bygga en gaming rigg när jag kommer hem, är det nån som vet om det är några komponenter som är billigare här?

/Pirre

Bildskärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Har du fått något uppdrag som säger att du måste hänga i denna tråden och kommentera alla köpare?

Jag ber om ursäkt ifall du har tagit illa vid dig av mina inlägg. Jag bara kommenterar det jag har på hjärtat och menar inget illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Har du fått något uppdrag som säger att du måste hänga i denna tråden och kommentera alla köpare?

Han har en 30", det räcker väl? hehehe...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Likvid:

Han har en 30", det räcker väl? hehehe...

Glöm inte Qpad mk-50 (pro gaming mechanical keyboard).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Glöm inte Qpad mk-50 (pro gaming mechanical keyboard).

Japp det stämmer bra Jag måste lägga till att det tangentbordet är det bästa jag har ägt. Det är första gången jag prövar ett mekaniskt tangentbord och det är så skönt att skriva med det och spela med det. Knapptryckningarna är superlätta att göra och jag kommer aldrig att gå tillbaka till icke mekaniska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Japp det stämmer bra Jag måste lägga till att det tangentbordet är det bästa jag har ägt. Det är första gången jag prövar ett mekaniskt tangentbord och det är så skönt att skriva med det och spela med det. Knapptryckningarna är superlätta att göra och jag kommer aldrig att gå tillbaka till icke mekaniska.

Jag börjar gilla dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Jag börjar gilla dig!

Hoppas att det inte var ironiskt

Glad Påsk till alla förresten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Hoppas att det inte var ironiskt

Nej, det var inte ironiskt.

Skrivet av landahl:

Glad Påsk till alla förresten

Detsamma!

Permalänk
Skrivet av landahl:

Japp det stämmer bra Jag måste lägga till att det tangentbordet är det bästa jag har ägt. Det är första gången jag prövar ett mekaniskt tangentbord och det är så skönt att skriva med det och spela med det. Knapptryckningarna är superlätta att göra och jag kommer aldrig att gå tillbaka till icke mekaniska.

Skrivet av kol:

Jag börjar gilla dig!

[Love is in the air Everywhere I look around Love is in the air Every sight and every sound
And I don't know if I'm being foolish Don't know if I'm being wise But it's something that I must believe in And it's there when I look in your eyes
Love is in the air In the whisper of the trees Love is in the air In the thunder of the sea
And I don't know if I'm just dreaming Don't know if I feel sane But it's something that I must believe in And it's there when you call out my name
(Chorus) Love is in the air [ From: http://www.metrolyrics.com/love-is-in-the-air-lyrics-john-pau... ] Love is in the air Oh oh oh Oh oh oh
Love is in the air In the rising of the sun Love is in the air When the day is nearly done
And I don't know if you're an illusion Don't know if I see it true But you're something that I must believe in And you're there when I reach out for you
Love is in the air Every sight and every sound And I don't know if I'm being foolish Don't know if I'm being wise
But it's something that I must believe in And it's there when I look in your eyes]

Förlåt men jag kunde bara inte låta bli

Permalänk
Medlem

Hej,

Efter att ha läst tråden så har jag bestämt mig för att slå till på en billig 27" IPS skärm. Min fråga är vilken modell man ska välja samt vem man ska köpa skärmen av?

Om jag har förstått det rätt så är chansen lika stor att åka på tull och avgifter oavsett vem man väljer?

Tänkte ni som har gjort mer research på övriga forum kan säga vilken ni hade valt och av vem.

Som det ser ut nu så blir det en http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-SE-27-LED-2...

Tack!

/norris

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av nrj:

Hej,

Efter att ha läst tråden så har jag bestämt mig för att slå till på en billig 27" IPS skärm. Min fråga är vilken modell man ska välja samt vem man ska köpa skärmen av?

Om jag har förstått det rätt så är chansen lika stor att åka på tull och avgifter oavsett vem man väljer?

Tänkte ni som har gjort mer research på övriga forum kan säga vilken ni hade valt och av vem.

Som det ser ut nu så blir det en http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-SE-27-LED-2...

Tack!

/norris

Av det senaste jag läst så är Crossovern den bästa. Yamakasin ska vara av lite sämre byggkvalitet och dessutom mindre ergonomisk fot.

http://www.overclock.net/t/1232496/crossover-27q-led-led-p-27...

Permalänk
Medlem

Hej,

Tack för rekommendationen då skärmen verkar vara mycket stabilare (och snyggare) än den jag först tittat på. Så blir nog att beställa en CROSSOVER 27Q LED-P från dc_samsungmall.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av nrj:

Hej,

Tack för rekommendationen då skärmen verkar vara mycket stabilare (och snyggare) än den jag först tittat på. Så blir nog att beställa en CROSSOVER 27Q LED-P från dc_samsungmall.

Tänk på att den är glossy bara.

Om du vill ha matt yta får du titta på denna.
http://www.overclock.net/t/1237328/davi-d279sv-vgq2-korean-27...

Permalänk
Medlem

Tack för informationen men det är faktiskt en glossy jag är ute efter. Sitter i dagsläget på en skärm med matt yta och upplever att kvaliteten på bilden lider lite av detta.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av nrj:

Tack för informationen men det är faktiskt en glossy jag är ute efter. Sitter i dagsläget på en skärm med matt yta och upplever att kvaliteten på bilden lider lite av detta.

Ja, tror också jag skulle valt blank eller i alla fall semiblank om jag skulle köpt ny skärm idag. Bruset är lite störande men som fattig student går det inte att köpa ny skärm varje dag.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, har precis beställt en Crossover. Återkommer när jag fått skärmen.

Hur lång var leveranstiden för er andra som beställt skärmar av dc_samsungmall?

/norris

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Velar mellan Crossovern (glossy) och Davin (matte). Är nog inga problem med glossy när jag sitter hemma, då jag kan justera ljusnivån i rummet steglöst och slipper direkta strålar från lampor och så, men ska till DHW12, hur tror ni det skulle bli där? Man kan ju köra med en tillfällig (av)skärm(are) (metall/tyg) runt skärmen för att slippa ljus från sidorna... Vad tror ni om det?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

http://www.wisegeek.com/what-is-an-anti-glare-computer-screen...

The matte finish anti-glare computer screen also has a disadvantage: It scatters the light coming out of the display, resulting in a slightly less-crisp image for the viewer. The matte finish mutes clarity, color and contrast. Compared to a smooth-surface screen, the image is slightly blurred, which may itself be fatiguing to the eyes.

så ja bilden blir sämre men då får man ju också vara försiktig var man placerar skärmen.

Föredrar själv glansig skärm men vet att det är ändamålet som skall styra behoven och läser man hela artikeln du länkar till och inte bara tar ett citat ur sitt kontex så framgår det ju att det även finns fördelar. För vissa kan dessa fördelar ha ett större värde och följdaktligen är då anti-glare det bättre valet. Har läst en del bloggar av folk som som jobbar med bildredigering och de tycker, eller åtminstone tyckte, att anti-glare gav bättre färger.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av spesse:

Håller helt med dig dock har han sagt något litet matnyttigt men inte har det varit mycket direkt, det vore bättre med riktigt bra och konstruktiva omdömmen. Han kan nog en del m.m men lyckas inte riktigt förmedla detta.
Jag fick svar fron gren-sum med ett nytt tracking nr som faktiskt gick att spåra fast från denna adressen-->http://www.track-trace.com/post provade denna också men där fick jag ingen träff med samma nr: http://www.ems-tracking.net/ det kanske kan hjälpa någon från onödig oro.

Tack, såg att det fanns ett försändelsenummer på Ebay nu, och det funkade på den första sidan.
Men berodde på vart jag klickade, först tog jag track direct och det krävde någon nerladdning...
Track with options fungerade dock, andra gången jag försökte valde jag land och blev vidareskickad till postens hemsida, det var ju samma nummer även där! Blev förvånad men det är egentligen självklart.

09:04 03-Apr-2012 Arrival at inward office of exchange SESTOC

09:04 03-Apr-2012 Handed over to Customs 99
16:22 03-Apr-2012 Departure from inward office of exchange

Idag finns den att hämta på ICA
Står inget om vad det ska kosta i och för sig... ehm, blir en orolig väntan tills imorgon då
-----------------------------------------
3 apr kl 16:22 Stockholm EMS, The item will be dispatched onwards for delivery to the recipient.
3 apr kl 09:04 Stockholm EMS, The item has arrived from abroad to Posten´s international terminal for sorting.
3 apr kl 09:04 Stockholm EMS, Under customs clearance at Posten AB
30 mar kl 07:43 Sydkorea, The item has been dispatched from the sorting terminal abroad for onward transport to Sweden.
29 mar kl 19:31 Sydkorea, The sender has deposited the item abroad.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12131944']Tack, såg att det fanns ett försändelsenummer på Ebay nu, och det funkade på den första sidan.
Men berodde på vart jag klickade, först tog jag track direct och det krävde någon nerladdning...
Track with options fungerade dock, andra gången jag försökte valde jag land och blev vidareskickad till postens hemsida, det var ju samma nummer även där! Blev förvånad men det är egentligen självklart.

09:04 03-Apr-2012 Arrival at inward office of exchange SESTOC

09:04 03-Apr-2012 Handed over to Customs 99
16:22 03-Apr-2012 Departure from inward office of exchange

Idag finns den att hämta på ICA
Står inget om vad det ska kosta i och för sig... ehm, blir en orolig väntan tills imorgon då
-----------------------------------------
3 apr kl 16:22 Stockholm EMS, The item will be dispatched onwards for delivery to the recipient.
3 apr kl 09:04 Stockholm EMS, The item has arrived from abroad to Posten´s international terminal for sorting.
3 apr kl 09:04 Stockholm EMS, Under customs clearance at Posten AB
30 mar kl 07:43 Sydkorea, The item has been dispatched from the sorting terminal abroad for onward transport to Sweden.
29 mar kl 19:31 Sydkorea, The sender has deposited the item abroad.

Ja det går inget vidare för mig, det spelar ingen roll tydligen hur jag än gör så verkar det strula bli fel.
Jag lade ordern 20012-03-26 och har inte fått något bra svar ännu var paketet finns förmodligen fast i tullen!? suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Föredrar själv glansig skärm men vet att det är ändamålet som skall styra behoven och läser man hela artikeln du länkar till och inte bara tar ett citat ur sitt kontex så framgår det ju att det även finns fördelar. För vissa kan dessa fördelar ha ett större värde och följdaktligen är då anti-glare det bättre valet. Har läst en del bloggar av folk som som jobbar med bildredigering och de tycker, eller åtminstone tyckte, att anti-glare gav bättre färger.

ja klart det finns fördelar med anti-glare jag har väl inte sagt något annat.
men det är väl ingen idé att quota hela artikeln eftersom det inte var din fråga.

ja det finns för och nackdelar annars hade det väl varit helt meningslöst att stoppa dit skiten

Permalänk
Medlem

Hoppsan nu har det kommit igenom men det tog tid
eBay order 2012-03-26
30 mar kl 19:14 Sydkorea, The sender has deposited the item abroad.
31 mar kl 07:08 Sydkorea, The item has been dispatched from the sorting terminal abroad for onward transport to Sweden.
4 apr kl 13:12 Stockholm EMS, Under customs clearance at Posten AB
4 apr kl 13:12 Stockholm EMS, The item has arrived from abroad to Posten´s international terminal for sorting.
Hmm ser inte så bra ut ang. att slippa tullavg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

ja klart det finns fördelar med anti-glare jag har väl inte sagt något annat.
men det är väl ingen idé att quota hela artikeln eftersom det inte var din fråga.

ja det finns för och nackdelar annars hade det väl varit helt meningslöst att stoppa dit skiten

Sant. Jag tappade tråden ett tag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net