Permalänk
Medlem

Datorn startar om hela tiden

MOBO: Gigabyte P67A-UD3P rev 1.0
CPU: Intel I7 2600k 3.4 Ghz
PSU: Corsair TX750W
GPU: Gigabyte geforce gtx 560 ti
HDDs:2x Samsung 500 gb
RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9

Mitt problem är att min dator bara rebootar efter att jag klickat på startknappen.
Den kommer ungefär till delen där "-" står och blinkar och letar efter boot.
Jag har testat att byta ut PSUn och att fixa en egen startknapp.
Inget av det hjälpte.
Det här har hänt förut att den starta om såhär men då funkade det igen efter ett antal reboots.
Jag har även testat alla RAM platserna och hårddiskarna. Det var inget fel på RAM platserna eller hårddiskarna.
Min sista gissning är då moderkortet. Finns det något annat som skulle kunna orsaka detta?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det nog moderkortet, Har haft liknande problem, startade ungefär var 50:de knapp tryck.
Mvh

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Har man testat allt så är moderkortet mest troligt men det finns 2 enkla saker du kan testa.

Du ska inte ens ha några hårddiskar kopplade. Ta bort ALLT som inte behövs för att alltid få bild. Du vill inte göra misstaget som andra gjorde som sprang och köper nytt moderkort bara för att upptäcka att det hela tiden var struntsaker som musen, tangentbordet, USB/SATA/IDE kablar, chassi fläkten, fläktkontrollen osv eller kontakten de satt i. Allt sånt är totalt onödiga och kan orsaka allvarliga fel.

Kan du se på processor fläkten eller nån lampa hur den startar om?
För då kan man även ta bort grafikkortet och utesluta den som orsaken.

Nollställa bios kan lösa konstiga fel. Glöm inte att strömkabeln ska vara utdragen när du gör det. Ibland måste även andra saker tas bort men det varierar mellan olika fel så har du redan testat så testar du ingen efter att du tagit bort allt onödigt. Om det funkar så ska du in i bios (ställ in det du vill) och spara så att den inte stannar och tjatar på dig varje gång du startar datorn.