Ni som testar betan - Blir det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Visst kommer det finnas en community för pvp men D3 är inget PvP spel. Det är ett co-op spel med pvp möjlighet. Blizz kommer aldrig balansera klasser, skills, gear etc för pvp. Det har de själva sagt. När jag säger tävlingsspel tänker jag e-sport vilket kräver balansering.

Jag älskar Diablo spelen och kommer lägga många timmar i D3 men jag kommer välja GW2 för PvP alla dagar.

Ungefär exakt som de sa om WoW också! "Vi kommer ALDRIG balansera efter PvP! Detta är ett PvE spel med PvP-inslag"
De orden fick de ju äta upp, smältaoch sen skita ut flera gånger om.

Diablo 2 hade en stor PvP-scen, dock inte lika öppen som SC2 / LoL, men ändå!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Ungefär exakt som de sa om WoW också! "Vi kommer ALDRIG balansera efter PvP! Detta är ett PvE spel med PvP-inslag"
De orden fick de ju äta upp, smältaoch sen skita ut flera gånger om.

Diablo 2 hade en stor PvP-scen, dock inte lika öppen som SC2 / LoL, men ändå!

Glömde att faktiskt svara på dit första inlägg så jag editerade det medan du skrev ditt svar.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Har spelat lite på betan och har bara fått positiva intryck. Innan jag fick betan var jag skeptisk till grafiken, men den är verkligen bra när man spelar. Det är fällor här och där och fiender dyker ibland upp från ingenstans. Det är mycket mer farliga fiender i början än när man jämför med Diablo 2. Kommer att få många roliga speltimmar av D3.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Glömde att faktiskt svara på dit första inlägg så jag editerade det medan du skrev ditt svar.

Ah, nu när jag läser din edit så förstår jag vad du menar.
Och nej, man behöver inte direkt träna för att spela D3

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

Kanske en fråga som blivit besvarad, ber om ursäkt isf.
Hur är det med customiseringen? Man väljer skills enbart och inte stats längre? D2 kunde man ju iaf välja stats själv samt skillsen.
Sen kommer ju givetvis gearen att vara en stor del av detta såklart.
Lite rädd bara att det blir samma gubbar när alla spelar med samma stats/skills.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Kanske en fråga som blivit besvarad, ber om ursäkt isf.
Hur är det med customiseringen? Man väljer skills enbart och inte stats längre? D2 kunde man ju iaf välja stats själv samt skillsen.
Sen kommer ju givetvis gearen att vara en stor del av detta såklart.
Lite rädd bara att det blir samma gubbar när alla spelar med samma stats/skills.

I D2 så körde i stort sett alla på samma setup med stats. Nu så kan du customizera mera tack vare gearen + olika skills.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Är det sant att man måste klara spelet först innan man kan höja svårighetsgraden?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Är det sant att man måste klara spelet först innan man kan höja svårighetsgraden?

ja.
om det gäller hela spelet eller act för act är osäkert.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Jag skulle helst bara vilja se d3 som en remake av tvåan

Det är ju precis det som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

ja.
om det gäller hela spelet eller act för act är osäkert.

Nej det är inte osäkert. Svårighetsgraderna funkar exakt som i diablo 2 dvs man måste spela igenom en svårighetsgrad innan nästa blir upplåst.
Detta för att fienderna blir för svåra annars. Finns ingen poäng att börja spela på nightmware direkt där fienderna är lvl 30. Man kommer inte träffa en enda fiende då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det är inte osäkert. Svårighetsgraderna funkar exakt som i diablo 2 dvs man måste spela igenom en svårighetsgrad innan nästa blir upplåst.
Detta för att fienderna blir för svåra annars. Finns ingen poäng att börja spela på nightmware direkt där fienderna är lvl 30. Man kommer inte träffa en enda fiende då.

Till skillnad från D2 så har D3 fyra svårighetsgrader.

Den sista svårighetsgraden heter inferno. Man börjar inferno vid lvl 60 (maxlvl). Det enda sättet att bli starkare i inferno är alltså bättre gear. Enligt blizzard kommer man bli rätt ägd i inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morannon:

Till skillnad från D2 så har D3 fyra svårighetsgrader.

Den sista svårighetsgraden heter inferno. Man börjar inferno vid lvl 60 (maxlvl). Det enda sättet att bli starkare i inferno är alltså bättre gear. Enligt blizzard kommer man bli rätt ägd i inferno.

Här, en video
http://www.youtube.com/watch?v=U0F2wPZWdYk&feature=player_emb...

Visa signatur

Fractal Define R3 | MSI P67A-C45 | 1 TB Samsung F3 | G.skill Ripjaws 2x4 GB | i5 2500 K | XFX HD 6950 | Noctua NH-U9B | XFX 650 W Core Edition | DVD Samsung

Permalänk
Medlem

Jag ska inte säga så mycket men jag själv spelade diablo 2 till act III och orkade inte mer eftersom det var svårt att köra solo som barbarian(då jag e nybörjare också) men jag gillar diablo 2 starkt. Personligen så tycker jag att Diablo III betan var otroligt bra, lätt att jag köper det när jag får in pengar :P!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Som Diablo 2 fast bättre på precis allting.

Bättre på allt?

Saknar stämningen från Diablo 2. Grafiken är tagen direkt från WoW. Vissa kanske gillar det då de är vana pga att många nya spel har "tecknade texturer". Andra..som jag vill ha mörk och rå värld mer för vuxna, skinnande rustningar och högupplöst grafik med massa detaljer. Spelet är barnvänlig och designad för att så många som möjligt ska kunna spela det.

Men det är Blizzard vi snackar om. Det var väntat.

Kommer förmodligen att köpa spelet men ser inte Diablo 3 som nåt unikt eller speciellt utan det är mest för att lira med polarna då och då.

Gillar att de förenklat spelet men samtidigt så saknar man djupet. Man vill kunna göra mer. Man vill ha unika karaktärer. Så som det är nu är utrustningen den enda skillnaden om man är någorlunda samma lvl samt att grejerna man har på sig är ju varken snygga eller detaljerade. Så där tappar spelet rätt mycket. Vill jag spela med polarna där en annan har samma klass och samma lvl då vill jag inte se en spegelbild springande bredvid hela tiden?

Varför har de inte fler klasser?

Ingen som tycker att kameran är lite för nära? Enorma menyer! Har de designat spelet med tanke på konsoler eller?

Nej...spelet har en bra system med loot och co-op hantering samt är genomtänkt men saknar mycket design och grafikmässigt. Vissa saker är förenklade för att passa casual-spelare men de är lite för förenklade samt man vill kunna göra mer i spelet. Nu är det ifs bara betan och början av spelet vi snackar om så kanske det blir mer avancerat i hela versionen men jag är tveksam.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Diablo 3 var riktigt roligt! Håller med om att Grafiken inte är den bästa men det är detaljerna och omgivningen som gör spelet så bra, ljuset, dimman, mörkret, musiken och ljudet, med andra ord känslan. Älskar också alla random events som finns i olika dungeons vilket gör att spelet är lika roligt en andra gång man försöker ta sig igenom det!

Permalänk
Medlem

Något jag upptäckte NU, elective mode, och vad det innebär för skillsen. Testa!

Permalänk

Spelat igenom betan som Demon Hunter och Barbarian hitills...
Har inte läst mycket om vad som händer senare i spelet, men någon slags talentsystem hade varit trevligt, så man har något att researcha om och lägga ner mycket tid på. En av grejerna jag gillade mest med D2 var att man kunde lägga sina skillpoints som man själv ville och hitta MASSOR av roliga builds. Nu verkar det vara borta... :/

Tänker inte kommentera på svårighetsgraden ännu, då dom menar att Easy ska fungera som en "tutorial". Får hoppas leveling i spelet blir som det var i D2, d.v.s max level är en riktig feat och inget som man räknar med att alla blir.

Jaja, har förhandsbokat Collector's Edition och hoppas det blir bra

(Tänker inte säga om jag gillar eller inte gillar spelet, då det endast är i beta, ser faktiskt ganska neutralt på det för tillfället)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Spelat igenom betan som Demon Hunter och Barbarian hitills...
Har inte läst mycket om vad som händer senare i spelet, men någon slags talentsystem hade varit trevligt, så man har något att researcha om och lägga ner mycket tid på. En av grejerna jag gillade mest med D2 var att man kunde lägga sina skillpoints som man själv ville och hitta MASSOR av roliga builds. Nu verkar det vara borta... :/

Tänker inte kommentera på svårighetsgraden ännu, då dom menar att Easy ska fungera som en "tutorial". Får hoppas leveling i spelet blir som det var i D2, d.v.s max level är en riktig feat och inget som man räknar med att alla blir.

Jaja, har förhandsbokat Collector's Edition och hoppas det blir bra

(Tänker inte säga om jag gillar eller inte gillar spelet, då det endast är i beta, ser faktiskt ganska neutralt på det för tillfället)

Massor av fun builds, som knappt fungerade på svårare nivåer...

Skrivet av ArtMan:

Bättre på allt?

1: Saknar stämningen från Diablo 2. Grafiken är tagen direkt från WoW. Vissa kanske gillar det då de är vana pga att många nya spel har "tecknade texturer". Andra..som jag vill ha mörk och rå värld mer för vuxna, skinnande rustningar och högupplöst grafik med massa detaljer. Spelet är barnvänlig och designad för att så många som möjligt ska kunna spela det.

Men det är Blizzard vi snackar om. Det var väntat.

Kommer förmodligen att köpa spelet men ser inte Diablo 3 som nåt unikt eller speciellt utan det är mest för att lira med polarna då och då.

2: Gillar att de förenklat spelet men samtidigt så saknar man djupet. Man vill kunna göra mer. Man vill ha unika karaktärer. Så som det är nu är utrustningen den enda skillnaden om man är någorlunda samma lvl samt att grejerna man har på sig är ju varken snygga eller detaljerade. Så där tappar spelet rätt mycket. Vill jag spela med polarna där en annan har samma klass och samma lvl då vill jag inte se en spegelbild springande bredvid hela tiden?

Varför har de inte fler klasser?

Ingen som tycker att kameran är lite för nära? Enorma menyer! Har de designat spelet med tanke på konsoler eller?

Nej...spelet har en bra system med loot och co-op hantering samt är genomtänkt men saknar mycket design och grafikmässigt. Vissa saker är förenklade för att passa casual-spelare men de är lite för förenklade samt man vill kunna göra mer i spelet. Nu är det ifs bara betan och början av spelet vi snackar om så kanske det blir mer avancerat i hela versionen men jag är tveksam.

1: Stämningen är mer som D1 än D2. Men den är ju mycket mer "blodig" än D2. Samt mindre skrikande färger på mobsen, thank god.

2: Till en viss del håller jag med, menyerna är alldeles för stora. Dock så kan du göra mycket mer roliga builds, som FUNGERAR late-game i D3, än i D2.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Blir köp.

Saknar inte så mycket att få sätta stats poäng. Saknar dock "techtrees" när det gäller skills och runes, här får man en förbestämd ordning i samband med level up känns det som.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är skönt att slippa sätta ut 450 poäng i vitality eller klicka i 20pts i de 2-3 olika skillsen man använder + några filler skills.

Att istället customisera sina stats med gear känns mycket mer vettigt. Man slipper även rerolla pga "klick lagg" (har ju hänt fler än en gång...).

Lirade lvl 1-13 på en Wizard i betan, och även om den kändes mycket klenare än polarens Demon hunter så verkar spelet ruskigt kul.
Blir definitivt ett köp.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går att hitta en bra svårighetsgrad, normal för lätt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Betan var rolig och kommer definitivt att köpa det. Visst är det lite linjärt och så men idag är ju nästan alla spel det så spela roll. Kul att kunna spela lite co-op med polare med och inte bara ränna runt själv som i Skyrim.
Jag måste dock nämna en sak som jag tyckte var lite dålig. I Diablo 1 och 2 fick man när man lootade en bokhylla, nästan alltid en bok eller en scroll, vilket ter sig naturligt. Här fick man guld, vilket inte bara är tråkigt utan också ganska orealistiskt. Jag som verkligen gillar ljudet av en tung lunta som faller till marken blev lika besviken varje gång jag sprang fram till en bokhylla

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Hoppas det går att hitta en bra svårighetsgrad, normal för lätt.

4 olika så för de som orkar spela igenom spelet 3 gånger kommer få det mycket tufft.
Normal kommer dock vara easymode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

D2 act1 har inget att komma med mot D3's act1 av det vi sett än så länge.
Möjligtvis catacombs som var i slutet på act1 men i övrigt så är D2's act1 rena rama disneysagan i jämförelse

Jag är mest en casualgamer som vill prova allt som folk snackar om. D2 är ett av de spelen och jag förstår att d2 act 1 inte var särskilt intressant ur rollspels perspektiv. Jag gillade loren dock, mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself