Ni som testar betan - Blir det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Ahh, Fresh meat!

Hoppas butcher blir svårare än i 1an. Minns att det bara var att öppna dörren, lägga en firewall och stänga dörren snabbt så var saken biff. Monster AI var kanske inte den bästa 1996

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grants:

Är det bara jag som kommer sakna att det var sååå jäkla svårt/drygt att bli leve 99? Nu blir man maxlevel genom att bara lira igenom spelet. Grindandet är helt borta:(

ja det kommer jag sakna som fan... det är väl å andra sidan bara för att göra lättare att balansera i inferno antar jag.
så nu har man "bara" grind efter gear kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Klart som sjutton att du inte kan hoppa mellan HC och Normal mode

Dessutom vet jag inte om HC mode kommer droppa bættre items æn om du spelar spelet normalt..

Inferno kommer dock droppa bættre items æn normal och nightmare t ex.

Och det ifrån betan jag spelat så tycker jag faktiskt spelet ær riktigt bra, OCH det ær en beta och inget annat.. Folk som skriver att man inte får slakta 200 miljoner fiender osv måste ju ændå førstå att detta ær en beta, du har ENDAST tillgång till 1h spel tid in på Akt 1, ( har før mig jag læst att ca 1h spel tid i akt 1 ær ca 20% av akten, och spelet kommer erbjuda mer fiender och svårare fiender. Tror faktiskt spelet kommer erbjuda en riktigt tung spel upplevelse och folk kommer bli nøjda med det.

Jag har førbokat det och kommer skapa 1 normal char och æven en HC char att køtta med!

Har t om en vecka ledigt nær spelet slæpps... længtar verkligen tills det kommer!

PS sorry før norska bokstæver men sitter på jobbet och har inte tillgång till nått annat hær! ;D

Det är lite rörigt det här med svårighetsgraderna. Det finns ju en video som heter typ "You're going to die" där de förklarar att det blir SVÅRT och tyckt e de sa att det blir bättre drops på HC, men det kan lika gärna varit inferno. Jag vet ju att det är en beta men folk klagar ju som om det vore hela ACT 1 och jag hade för mig att Act 1 faktiskt var kort i D2 och trodde ni fick spela hela A1 i betan.

Men, bra om det inte är så! Jag kommer ju köpa det pga. den tunga nostalgitripp det är och det faktum att blizzard ju aldrig gjort ett dåligt spel.
Önskar bara det fanns en fördel att spela Co-Op, som nu finns ju inget incitament att göra det mer än, "kul". = Nån tråkig idiot i kompiskretsen kommer sitta hela natten och vara på lvl 2000 när alla andra kommer hem från jobbet.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Var ju väldigt mycket bitchande om färgpaletten när första filmerna släpptes. Här kommer lite fanmade-tintar som presenterades för Blizzard för att försöka få dem att ändra sig (jag vet vilka jag föredrar...):

http://imageshack.us/photo/my-images/180/makeluvnotwarcraftzs...
http://img299.imageshack.us/img299/6065/howitshouldlooklikevx...
http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l318/frostwake/Diablo31.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l318/frostwake/Diablo32.jpg

Här är petitionen: http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html

Permalänk
Medlem

jag har inte provat diablo 3 men eftersom jag har både diablo Hellfire och Diablo 2 och lod i mitt hjärta så väntar jag på mitt Diablo 3 CE ;D jag tror detta kommer vara Kung eftersom diablo 2 spelen var mest att fixa mf och sen gear och döda baal på hell och mf'a mephisto osv. i detta så är gear random dropp och det kommer vara MYCKET Svårare t.ex : diablo 2lod hellmode om man säger att max lvl är 20 så är mobsen lvl 18så får du en överblick på de jag mena ;)... i diablo 3 så är max lvl 60 men i inferno så startar mobsens level på 61 och blir svårare å svårare :DDD diablo 3 kommer vara mer: gruppspelande eftersom man gör updrag och inte blir rushad till slutet av spelet, ju mer folk inne ju svårare blir det. btw det kommer aldrig mer vara krig över gear som droppa eftersom att "dör en boss och det droppa nice items så får alla en ex. magic-legendary typ så "var och en kan bara se de bra dropsen eftersom alla får något bra och prylen är onsynlig för alla andra utom den som jag beskriver. det enda som de borte jobba på är lobby'n innan man joina eller gör en server så borde det vara som i diablo 2 en enda stor chatt som man kan byta efter land hoppas ni fatta :P. sry om jag skriver slavrigt men min lunch håller på att brännas ^^!.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av kyre:

Önskar bara det fanns en fördel att spela Co-Op, som nu finns ju inget incitament att göra det mer än, "kul". = Nån tråkig idiot i kompiskretsen kommer sitta hela natten och vara på lvl 2000 när alla andra kommer hem från jobbet.

De har sagt att det kommer vara fördelaktigt att spela tillsammans i inferno då klasser kompletterar varandra (lite lättare), men inte nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Var ju väldigt mycket bitchande om färgpaletten när första filmerna släpptes. Här kommer lite fanmade-tintar som presenterades för Blizzard för att försöka få dem att ändra sig (jag vet vilka jag föredrar...):

http://imageshack.us/photo/my-images/180/makeluvnotwarcraftzs...
http://img299.imageshack.us/img299/6065/howitshouldlooklikevx...
http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l318/frostwake/Diablo31.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l318/frostwake/Diablo32.jpg

Här är petitionen: http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html

Ja, det ser bättre ut med de där. Det tror jag ingen säger emot.
Problemet med det är antagligen att det kräver mycket mer resurser, vilket betyder att mycket mindre folk kommer spela spelet. Om man skulle kunna lägga till dem om ens dator klarar det, som specifika detaljer i Options. Då är det helt klart ett plus.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Ja, det ser bättre ut med de där. Det tror jag ingen säger emot.
Problemet med det är antagligen att det kräver mycket mer resurser, vilket betyder att mycket mindre folk kommer spela spelet. Om man skulle kunna lägga till dem om ens dator klarar det, som specifika detaljer i Options. Då är det helt klart ett plus.

Fast om man bortser från alla effekter, så är ju paletten betydligt mer färglös än Blizzards, också. Jag bryr mig inte så mycket om vfx, men nu är det ju My Little Pony-varning på själva färgläggningen.

Man kommer ju ändå köpa det, men D2 kommer få en plats högt upp i nostalgiträdet bara för att det har en helt annorlunda och särskilt vuxen atmosfär. Jag menar, blod och groteska saker finns ju i Happy Tree Friends också.

Permalänk
Medlem

Enda stället som D2 är svårt i act 1 är väl slutbossen när man inte satt ut alla points för man vet inte hur man ska sätta ut dem.

Sedan tycker jag inte att det bara är rengbågar och enhörningar som springer omkring i D3, fattar inte vars folk fått det ifrån. De filmsnuttar man sett från senare i spelet ser väldigt diablolikt ut tycker jag! Kom på en sak, Hoppas att de har en unicorn level

Nu väntar jag bara på en beta-nyckel, får klara mig på PoE så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Fast om man bortser från alla effekter, så är ju paletten betydligt mer färglös än Blizzards, också. Jag bryr mig inte så mycket om vfx, men nu är det ju My Little Pony-varning på själva färgläggningen.

Man kommer ju ändå köpa det, men D2 kommer få en plats högt upp i nostalgiträdet bara för att det har en helt annorlunda och särskilt vuxen atmosfär. Jag menar, blod och groteska saker finns ju i Happy Tree Friends också.

Samt att på visa av bilderna så såg man inte ett skit. Good luck on HC.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Det är ett bra spel med hög kvalitet rakt igenom, snyggt och välgenomtänkt.

Men jag själv kommer inte skaffa det ens på tvivelaktigt sätt, eftersom jag tröttnat på hack n' slash/grind för väldigt länge sedan. Om man tror att D3 kommer med något nytt gällande gameplay, så är man helt fel ute.

Kort sagt: det är Diablo, än en gång, men sjukt välpolerat.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Fast om man bortser från alla effekter, så är ju paletten betydligt mer färglös än Blizzards, också. Jag bryr mig inte så mycket om vfx, men nu är det ju My Little Pony-varning på själva färgläggningen.

Man kommer ju ändå köpa det, men D2 kommer få en plats högt upp i nostalgiträdet bara för att det har en helt annorlunda och särskilt vuxen atmosfär. Jag menar, blod och groteska saker finns ju i Happy Tree Friends också.

Vet precis vad du menar med färgsättningen på bilderna men stör mig inte alls på det när man väl spelar. Tycker det är riktigt skön stämning i betan faktiskt

Så måste fråga om du testat betan eller bara följde med på QQ-tåget när det startade för nåt år sen?

Permalänk

Jag är nöjd.

Men det är inte perfekt, spelade sjukt mycket Necromancer och Druid i D2! Jag såg sjukt fram emot Witch Doctor i D3, men nej fan, han kan ju inte ens skapa skelett, han kan bara framkalla 1 varelse, hundar.. Inga coola maskar i marken, inte göra sig om till varulv, ingenting. Vist om man levlar till lvl 3000 så kan man framkalla nånsorts inföding men ah, jag tycker att det är glest med Summoning spells till witch doctor, nästan bara massa flashiga spells såsomatt han andas ut brinnande bats osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vet precis vad du menar med färgsättningen på bilderna men stör mig inte alls på det när man väl spelar. Tycker det är riktigt skön stämning i betan faktiskt

Så måste fråga om du testat betan eller bara följde med på QQ-tåget när det startade för nåt år sen?

Jag missade betan, men har sett nog mycket på youtube för att få flashbacks till Torchlight/Revenant (om någon minns det) : \

Jag kommer köpa spelet och det kommer säkert vara grymt kul, men det kommer kännas som Diablo 3 på samma sätt som Star Wars: Clone Wars-serien är Star Wars...

Edit: Jag menade inte att göra en negativ smiley efter Revenant - det var KUNG! ... men det är inte vad jag letar efter i Diablo, för det finns det andra spel till.
Men jag kommer spendera mina *00 timmar på D3 också, bara att det inte främst kommer vara för att det är Diablo och utspelar sig i Sanctuary, utan för att det är ett bra hack n' slash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Samt att på visa av bilderna så såg man inte ett skit. Good luck on HC.

Gamma? Finns ju items som ökar light radius i D2 om man vill ha det. Det är ju nästan kolsvart i grottor i D2 annars. HC ska inte vara lätt ändå - om Sanctuary är en mörk och diger plats, borde det ändå synas.

Men egentligen är jag inte här för att bråka om det, tänkte bara lägga in en synvinkel om art direction!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Ja, det ser bättre ut med de där. Det tror jag ingen säger emot.
Problemet med det är antagligen att det kräver mycket mer resurser, vilket betyder att mycket mindre folk kommer spela spelet. Om man skulle kunna lägga till dem om ens dator klarar det, som specifika detaljer i Options. Då är det helt klart ett plus.

Hur kräver det mer resurser? Är det inte bara att slänga in ett alternativ för att dra ner Mättnad så var det klart?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag är nöjd.

Men det är inte perfekt, spelade sjukt mycket Necromancer och Druid i D2! Jag såg sjukt fram emot Witch Doctor i D3, men nej fan, han kan ju inte ens skapa skelett, han kan bara framkalla 1 varelse, hundar.. Inga coola maskar i marken, inte göra sig om till varulv, ingenting. Vist om man levlar till lvl 3000 så kan man framkalla nånsorts inföding men ah, jag tycker att det är glest med Summoning spells till witch doctor, nästan bara massa flashiga spells såsomatt han andas ut brinnande bats osv

Zombie Dogs, Zombies av olika slag, Fetishes, Gargantuan... skillnaden är att Summoner aka Necromancer hade flera olika av samma sort.

Skrivet av Hundkex:

Gamma? Finns ju items som ökar light radius i D2 om man vill ha det. Det är ju nästan kolsvart i grottor i D2 annars. HC ska inte vara lätt ändå - om Sanctuary är en mörk och diger plats, borde det ändå synas.

Men egentligen är jag inte här för att bråka om det, tänkte bara lägga in en synvinkel om art direction!

Nja. Det finns bilder på grottor i D3 som är mörkare än de flesta scenarion i D2.

Skrivet av kyre:

Hur kräver det mer resurser? Är det inte bara att slänga in ett alternativ för att dra ner Mättnad så var det klart?

De verkar ha lagt till mer effekt på regn med mera, då borde det ta mer resurser? Men jag vet inte. Det är möjligt att det kanske inte behövs.

Med allt detta sagt, D3 är inte för ljust för att vara Diablo. Det finns mycket mer groteska scenarion i D3 än i D2.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat Diablo tidigare men fick en inbjudan av Blizzard för några veckor sedan. Förstår inte vitsen men spelet riktigt, måste vara trög. Man klickar ju bara med musen så dör allt. Det känns väldigt "world of warcraft" aktigt, click'n play. Inte så mycket att tänka än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jag har aldrig spelat Diablo tidigare men fick en inbjudan av Blizzard för några veckor sedan. Förstår inte vitsen men spelet riktigt, måste vara trög. Man klickar ju bara med musen så dör allt. Det känns väldigt "world of warcraft" aktigt, click'n play. Inte så mycket att tänka än så länge

Hack'n'Slash:
1) Döda monster
2) plocka loot
3) repeat.

Mycket enkelt och sjukt beroendeframkallande xD Sedan är det som det sagt enkelt i betan för det är bara en liten del av början av spelet. Se det som en tutorial om du vill.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Hack'n'Slash:
1) Döda monster
2) plocka loot
3) repeat.

Mycket enkelt och sjukt beroendeframkallande xD Sedan är det som det sagt enkelt i betan för det är bara en liten del av början av spelet. Se det som en tutorial om du vill.

Lite för trött på sånt, samma sak om WoW. Spelat de för länge för att man ska uppskatta sådant känns det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Det är lite rörigt det här med svårighetsgraderna. Det finns ju en video som heter typ "You're going to die" där de förklarar att det blir SVÅRT och tyckt e de sa att det blir bättre drops på HC, men det kan lika gärna varit inferno. Jag vet ju att det är en beta men folk klagar ju som om det vore hela ACT 1 och jag hade för mig att Act 1 faktiskt var kort i D2 och trodde ni fick spela hela A1 i betan.

Inte så rörigt som du får det till.
Det finns 4 svårighetsgrader, om du spelar Normal eller Hardcore gör detsamma, svårighetsgraderna och dropsen är desamma ändå.
Svårighetsgraderna är:
Normal, dvs det vi spelar i betan och som är gjort för att precis alla ska kunna spela igenom det även om de är blinda och med 2 amputerade armar.
Nightmare ska så vitt jag förstår det iaf bli svårare än nightmare i D2 och man kommer inte längre kunna springa in i ett pack med mobs om man inte har en riktigt twinkad character.
Hell ska även det vara svårare än motsvarande i D2 och här kommer nog de flesta att dö både en och två gånger. Här ska även en del av endgame items börja droppa.
Inferno, level 60 requirement för att kunna köra och Blizzard utlovar ju att man kommer dö, och dö mycket i denna difficulty, även här de bästa itemsen droppar och en hel del teamplay kan bli aktuellt här för att ta sig vidare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Zombie Dogs, Zombies av olika slag, Fetishes, Gargantuan... skillnaden är att Summoner aka Necromancer hade flera olika av samma sort.

Nja. Det finns bilder på grottor i D3 som är mörkare än de flesta scenarion i D2.

De verkar ha lagt till mer effekt på regn med mera, då borde det ta mer resurser? Men jag vet inte. Det är möjligt att det kanske inte behövs.

Med allt detta sagt, D3 är inte för ljust för att vara Diablo. Det finns mycket mer groteska scenarion i D3 än i D2.

Jo, men Zombien är ju inte din pet, bara ett sorts vapen. Det var lite det jag menade, och fetishen måste man va level 250tusen för att låsa upp, det jag menar är att det enda man kan göra är att lägga dit en sten på hundarna. En sak hade vart bättre ifall man hade alla steanr från början, sen väljer en och speccar upp den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jo, men Zombien är ju inte din pet, bara ett sorts vapen. Det var lite det jag menade, och fetishen måste man va level 250tusen för att låsa upp, det jag menar är att det enda man kan göra är att lägga dit en sten på hundarna. En sak hade vart bättre ifall man hade alla steanr från början, sen väljer en och speccar upp den.

34 för Fetisher. Zombie Dogs är level 1-2, Garg är... 20ish, det är inte hög level för dem.
Sen tycker jag själv att runerna är nice.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet levererar vad man kan förvänta sig, helt enligt blizz normer. Det här kommer bli ett spel som spelas länge med vänner och bekanta på och utanför lanmiljö. Visst blir betan snabbt tråkig och man vill ha mer, men i mina ögon kommer spelet blir en storslam som är här för att stanna :>

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Var ju väldigt mycket bitchande om färgpaletten när första filmerna släpptes. Här kommer lite fanmade-tintar som presenterades för Blizzard för att försöka få dem att ändra sig (jag vet vilka jag föredrar...):

http://imageshack.us/photo/my-images/180/makeluvnotwarcraftzs...
http://img299.imageshack.us/img299/6065/howitshouldlooklikevx...
http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l318/frostwake/Diablo31.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l318/frostwake/Diablo32.jpg

Här är petitionen: http://www.petitiononline.com/d3art/petition.html

Alltså vad håller dem på med, det är ju exakt samma blåa hinna som bf3 har. Ser ju förtaskigt ut alltså.

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Tack, för ett svar som faktiskt spelar roll.

Just att alla gjorde Hammerpalas och tävlade om vem som var bäst på tele och spamma hammers var fruktansvärt tråkigt, det som var roligt var alla fucked up builds man kunde göra som dessutom i slutändan kunde visa sig vara viable med lite skill . Till exempel min ofantligt roliga firebear som var helt viable i PvP bara man vart försiktig, eller alla twinks man gjorde. Alltså utan D2's stat system kommer D3 inte vara någonting för mig, det kommer antagligen vara ett spel man klarar på single player och sen lägger överst på spelhyllan.

Och det är spelen som man fortsätter spela oändligt många timmar efter att storyn är över, som är bra i min mening.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Just att alla gjorde Hammerpalas och tävlade om vem som var bäst på tele och spamma hammers var fruktansvärt tråkigt, det som var roligt var alla fucked up builds man kunde göra som dessutom i slutändan kunde visa sig vara viable med lite skill . Till exempel min ofantligt roliga firebear som var helt viable i PvP bara man vart försiktig, eller alla twinks man gjorde. Alltså utan D2's stat system kommer D3 inte vara någonting för mig, det kommer antagligen vara ett spel man klarar på single player och sen lägger överst på spelhyllan.

Och det är spelen som man fortsätter spela oändligt många timmar efter att storyn är över, som är bra i min mening.

Så du tror alltså inte att man kan göra weird builds i D3?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Det är skojigt att så många i tråden försöker vända argumenten mot D3 med ett "Aah men det var ju inte bättre i D2 lixom ba!".
De flesta kanske inte är såpass gamla att de hade rätta åldern inne när Diablo (första spelet) släpptes men det var en helt annan känsla än vad vi fick i D2. Diablo var läskigt, mörkt och rått medan allt sådant var kraftigt nertonat i D2 till förmån för mer mjäk-slash.
Där Diablo lät spelaren gradvis (efter att Butcher tidigt satte ribban) stiga längre och längre ner i underjorden medan ondskan och mörkret blev mer och mer påträngande är D2 ett utsmetat äventyr som i mycket högre grad handlar om att hitta chica grejer att ta på sig än att besegra sin egen rädsla och andras ondska. D2 fungerade som spel, men det var inte en stilmässig uppföljare till Diablo.
Min förhoppning har hela tiden varit att D3 skulle gå tillbaka mot Diablo vad gäller stämning och miljö, men allt Blizzard visar pekar i helt motsatt riktning. Mindre plågade skrik och ond bråd död, mer my little pony och polkagrisar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jag tycker Path of Exile är mycket bättre än vad jag sett i D3 betan.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Jag tycker Path of Exile är mycket bättre än vad jag sett i D3 betan.

Och där kom den!

Om du inte har spelat båda spelen så kan du inget säga, bara säger dig.

PoE är ett mycket stelare spel tycker jag, och det verkar inte vara väldigt bra animationer och dynamik i det. Efter man har spelat båda skulle jag aldrig kunna gå från D3 -> PoE. Men för att vara ett f2p så är det extremt snyggt och bra i sig. Men D3 < PoE

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8