Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Men men, har du cherry's egna doubleshots så kommer det väl ändå passa på Cherry tangentbord, du lär ju ha offcenter capslock, offcenter space mm. när du sitter med ett Cherry set.

Nja, i mitt fall kommer bottenraden och capslock från en POS-modell där de faktiskt är centrerade! <: Minns inte exakt vilka modeller det gäller för däremot, men det går förmodligen lätt att kolla upp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Fick tag på mitt CM Quick Fire Rapid Red igår och är i det hela rätt nöjd

Tangentbordet väger något otroligt, så att man nästan skulle få muskler av att bära runt på det men allt i allt tycker jag bara att det är trevligt då det känns som att den skulle vara väldigt stryktålig. Tangentbordet är dessutom väldigt mycket mindre än mitt förra, inte bara på bredden utan även i höjdled är den otroligt liten och det är alltid välkommet med mer plats på mitt redan trånga skrivbord.

Att skriva på den är väldigt skönt då den klickar någonting underbart när man skriver snabbt men den enda egentliga kritiken jag har är att tangenterna kräver väldigt lite kraft för att aktiveras och det leder till att det ofta händer att jag råkar skriva fel tangent och det är lite drygt. Jag får hela tiden se till att skriva lite långsammare för att inte slå på fel tangenter men jag antar att detta är någonting man helt enkelt får vänja sig in i eftersom jag använt vanliga tangentbord hela livet och mekaniska nu i en dag. Ifall jag mot all förmodan skulle vara missnöjd har jag ändå ångerrätt, men jag ser inte att jag skulle kunna gå tillbaks till mitt gamla sketna tangentbord precis än

Någon som skulle kunna tillägga ifall att råka skriva in fel tangenter nu med mekaniskt är något egentligt problem eller ifall man bara kan öva bort det?

Det försvinner väldigt snabbt kommer du se. Jag gick från Mx Black till Mx Red och röda är mycket enklare att trycka ner. Tog mig runt en halvdag att ganska så bra uppskatta röda och sen bara försvann det är nu är Mx Red helt jäkla underbart. Du kommer att vänja dig snabbt, inga problem.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Jag förstår precis vad du menar med mellanslag
På mitt tangentbord med Cherry Mx Blue så har jag en grön Brytare på mellanslag, den har samma klick som blå men trög som en svart, vilket är riktigt skönt på mellanslag.

Du kan köpa lösa tangenter och brytare på antingen ebay.com eller på www.wasdkeyboards.com

Jävlar vad coolt! ska checka direkt, har alltid velat ha olika switchar på en del knappar. Eller varför inte ett helt unikt tangentbord, det första 6GV2 med cherry blue switchar! :G Hade donerat kroppsdelar för det tangentbordet!

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Dizzö:

Huttala, tror du att Ducky PBT caps kommer passa QFR?

Btw var fick du doubleshots ifrån? Cherry tangentbord eller? Är de i nordic ISO eller i DE ISO?

Ducky's PBT caps kommer passa QFR, det enda som kanske inte passar skulle väl vara space isf, men är ganska säker på att den också kommer passa.

Double shotsen jag kör med är med tysk ISO.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Tesoro Durandal G1N/Tesoro Durandal Ultimate G1NL, något att ha?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av MrNubcake:

Vad tror ni om Tesoro Durandal G1N/Tesoro Durandal Ultimate G1NL, något att ha?

Fungerar säkert, men det är samma OEM som Qpad så det är inget jag skulle hänga i julgranen.
Men med tanke på den billigare variantens pris så skulle jag säga att det är prisvärt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Det här har blåa bryter och handledsstöd och även bakgrundsbelysning. http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5204

Ohh tack då ska jag nog byta ut mitt MK-80 eftersom LEDsen håller på att ge upp.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Huttala, fantastiskt bra guide!

Riktigt, riktigt sugen just nu på att köpa in ett Filco Majestouch 2 - frågan är bara om jag föredrar bruna eller blå switchar.... Någon som vet någon butik där man kan testa, klicka lite på mekaniska tangentbord?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahl:

Huttala, fantastiskt bra guide!

Riktigt, riktigt sugen just nu på att köpa in ett Filco Majestouch 2 - frågan är bara om jag föredrar bruna eller blå switchar.... Någon som vet någon butik där man kan testa, klicka lite på mekaniska tangentbord?

Är ganska säker på att man kan testa hos inet och mediamarkt eller vad det nu hette

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Ahl:

Huttala, fantastiskt bra guide!

Riktigt, riktigt sugen just nu på att köpa in ett Filco Majestouch 2 - frågan är bara om jag föredrar bruna eller blå switchar.... Någon som vet någon butik där man kan testa, klicka lite på mekaniska tangentbord?

Tack tack!

Såg att du bor i örebro, och vet att dom har en del tangentbord ute på mediamarkt där. Black widow med blå switchar, mionix zibal samt steelseries tangentbord med svarta switchar. Bruna blir nog svårt för dig att testa i butik, iaf i örebro.

Men blå finns att testa på mediamarkt, gillar du dem, men inte klicket så är röda det närmsta du kan komma, många lurar sig på att bruna ska vara som blå bara för att dom har "bumpen", men så är inte fallet, bruna känns väldigt olika blå switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tack tack!

Såg att du bor i örebro, och vet att dom har en del tangentbord ute på mediamarkt där. Black widow med blå switchar, mionix zibal samt steelseries tangentbord med svarta switchar. Bruna blir nog svårt för dig att testa i butik, iaf i örebro.

Men blå finns att testa på mediamarkt, gillar du dem, men inte klicket så är röda det närmsta du kan komma, många lurar sig på att bruna ska vara som blå bara för att dom har "bumpen", men så är inte fallet, bruna känns väldigt olika blå switchar.

Tack för tipset! Får cykla ut till mediamarkt vid tillfälle. Åker rätt ofta förbi sthlm också, så har kanske möjlighet att testa fler modeller där, med röda och bruna switchar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk

Cm quickfire rapid red

Funderar på CM Strom Quickfire Rapid red.
Väljer mellan det och Qpads Mk 85, vilket är bäst?
Vad är den stora skillnaden mellan dom två tangentborden.
Skriver man snabbare på CM stormen eller, låter ju som det med "Quickfire Rapid"

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Jag bytte alla fjorton brytare men inte helt oväntat så blev det ingen skillnad alls. Jag får väl ha tangentbordet som en prydnad. Aldrig att jag kommer köpa något tangentbord från WASD eller rekommendera någon annan att köpa deras tangentbord. Jag visste väl att det hade varit för enkelt att bara byta brytarna. Nu ska jag gå en promenad för nu är jag riktigt arg och ledsen.

http://static.tumblr.com/dgye6g7/9Krm2ken3/original.0.jpg

Jag som trodde det var ett kvalitets bord...men icke..var faktiskt nära att köpa ett...nee tror ett qpad bord hade varit bättre för. Men tack för uplyssningen!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av antonlindmark:

Funderar på CM Strom Quickfire Rapid red.
Väljer mellan det och Qpads Mk 85, vilket är bäst?
Vad är den stora skillnaden mellan dom två tangentborden.
Skriver man snabbare på CM stormen eller, låter ju som det med "Quickfire Rapid"

Quick fire rapid är bäst av dom två, den stora skillnaden är inte switcharna, då det är samma om du hade tänkt ta QFR med röda switchar.
Den stora skillnaden är stabilisatorerna, och programeringen av tangentborden, Qpad's stabilisatorer är inte mycket att hänga i julgranen och brukar fastna/gå sönder, medan dom på QFR är stabilisatorernas referens.

QFR är helt enkelt ett tangentbord som håller, det är inte Qpad, simple as that (nu menar jag inte att Qpad är värdelöst, men jämfört med QFR är det som dag och natt).

Skrivet av Swedishg33k95:

Jag som trodde det var ett kvalitets bord...men icke..var faktiskt nära att köpa ett...nee tror ett qpad bord hade varit bättre för. Men tack för uplyssningen!

WASD tangentbord har vad jag sett inget dåligt ryckte, det är nog som så att han bara hade otur med sitt exemplar, men det blir extremt jobbigt om man har problem med sitt tangentbord och företaget man köpt det från är på andra sidan atlanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Jag som trodde det var ett kvalitets bord...men icke..var faktiskt nära att köpa ett...nee tror ett qpad bord hade varit bättre för. Men tack för uplyssningen!

Skrivet av huttala:

Quick fire rapid är bäst av dom två, den stora skillnaden är inte switcharna, då det är samma om du hade tänkt ta QFR med röda switchar.
Den stora skillnaden är stabilisatorerna, och programeringen av tangentborden, Qpad's stabilisatorer är inte mycket att hänga i julgranen och brukar fastna/gå sönder, medan dom på QFR är stabilisatorernas referens.

QFR är helt enkelt ett tangentbord som håller, det är inte Qpad, simple as that (nu menar jag inte att Qpad är värdelöst, men jämfört med QFR är det som dag och natt).

WASD tangentbord har vad jag sett inget dåligt ryckte, det är nog som så att han bara hade otur med sitt exemplar, men det blir extremt jobbigt om man har problem med sitt tangentbord och företaget man köpt det från är på andra sidan atlanten.

Dom skickade mig ett nytt och jag kan säga att jag är mycket nöjd nu när jag äntligen kan använda det. Oavsett om det fungerar när de packar ner det så kan det alltid hända saker på vägen. Felet satt mycket säkert i styrkortet men WASD ansåg att det var bättre om jag bara fick ett barebone och bara flyttade över mina tangenter och kaserade det trasiga. Sen har jag allt läst om de som har beställt ett tangentbord från Unicomp och fått ett som har varit totalt stendött när de har kopplat in det. Ibland har man tur och ibland inte. Men visst påverkade det mitt intryck negativt när jag fick ett tangentbord som inte fungerade men det löste sig.

Permalänk
Medlem

Beställde ett filco mx brown från webhallen, men fick fel, mx red istället.
Efter att ha testat det över helgen så började jag dock gilla det, och nu tror jag föredrar det före bruna

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Beställde ett filco mx brown från webhallen, men fick fel, mx red istället.
Efter att ha testat det över helgen så började jag dock gilla det, och nu tror jag föredrar det före bruna

Haha vad glad jag blir över att jag hör det där! Mx Red FTW, bruna switchar känns som smutsiga/förstörda Mx Reds.
Men vad vet jag, om folk vill sitta på en halvtaskig taktil switch så får de väl göra det om de vill

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Haha vad glad jag blir över att jag hör det där! Mx Red FTW, bruna switchar känns som smutsiga/förstörda Mx Reds.
Men vad vet jag, om folk vill sitta på en halvtaskig taktil switch så får de väl göra det om de vill

Det är inte så stor skillnad på responsen på bruna jämfört med blåa. Det som är fördelen mot blåa är att bruna låter inte mer än svarta och att man slipper det störande klickljudet från dom blåa. Jag hade blivit galen om jag suttit bredvid någon som hamrade på ett buckling spring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det är inte så stor skillnad på responsen på bruna jämfört med blåa. Det som är fördelen mot blåa är att bruna låter inte mer än svarta och att man slipper det störande klickljudet från dom blåa. Jag hade blivit galen om jag suttit bredvid någon som hamrade på ett buckling spring.

Japp jag vet hur det känns. Skypear ofta med en polare som sitter med ett Blackwidow. Hans tangentbord låter högra än han själv när han snackar :/

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av PerZerk:

Det är inte så stor skillnad på responsen på bruna jämfört med blåa. Det som är fördelen mot blåa är att bruna låter inte mer än svarta och att man slipper det störande klickljudet från dom blåa. Jag hade blivit galen om jag suttit bredvid någon som hamrade på ett buckling spring.

Vill man ha en tyst switch som liknar blå så skulle jag nog säga att det är röda som gäller, med tanke på hur den blå switchen fungerar. Den är väldigt linjär till du kommer till klicket eftersom den delen sitter löst i switchen.

Men vill man ha annat än ljud som feedback så är det ju bruna eller clears som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Beställde ett filco mx brown från webhallen, men fick fel, mx red istället.
Efter att ha testat det över helgen så började jag dock gilla det, och nu tror jag föredrar det före bruna

Så webhallen har tagit in Filco? Kul! Kanske man kan känna på dem i butik, känne rpå mig att det blir köp i september...

EDIT: Btw, trodde inte Majestouch-2 fanns med Reds, toppen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Jo de finns! Dock finns bara TKL ninja med röda

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Beställde ett filco mx brown från webhallen, men fick fel, mx red istället.
Efter att ha testat det över helgen så började jag dock gilla det, och nu tror jag föredrar det före bruna

Webhallen gjorde samma för mig, skickade röda istället för bruna. Tyckte det kändes lite underligt när jag testade, och tog lös en tangent och såg att brytarna var röda. De trodde säkert att jag inte skulle märka något Får hoppas att de lyckas lösa det, annars blir det att lämna tillbaka tangentbordet och köpa från keyboardco istället.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu har mitt quick fire rapid red kommit, och det är precis som ett filco förutom den äckliga rubbercoatingen. Men känner inte att det är värt att lägga ner dubbla priset för att få ett svart tangentbord utan rubbercoating.

Sen får man ju lite mediafunktioner plus löstagbar sladd på köpet, kan inte vara annat än riktigt nöjd då jag saknade mitt gamla Quick fire med ghetto reds något otroligt efter jag sålt det.

Blir att slänga på vita Cherry PBT caps på det tills jag får mitt fina set doubleshots från DT.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fixade på lite Cherry doubleshots i väntan på det riktiga settet.
Fattas bara ett litet mooglekit sen är jag good to go med detta set också, och fyfan vad mycket bättre cherrys tangentprofil är!

Permalänk
Medlem

Ser ju grymt ut

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Red110:

Ser ju grymt ut

Tack tack! Och bättre blir det.. Har hållit på ett tag nu och tror jag löst alla mina problem.
Bara vänta på att limmet ska torka sen på med vit space också, och hittade en tangent som ersätter caps lock också.

Styrde dit spacebaren nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tack tack! Och bättre blir det.. Har hållit på ett tag nu och tror jag löst alla mina problem.
Bara vänta på att limmet ska torka sen på med vit space också, och hittade en tangent som ersätter caps lock också.

http://i.imgur.com/NxlbD.jpg

http://i.imgur.com/7YFSG.jpg

Styrde dit spacebaren nu
http://i.imgur.com/JjyRP.jpg

Looking good
Coolt med Windows 95 flagga
Vad är moddifier'serna från för tangentbord och är det doubleshot?

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av NePpo:

Looking good
Coolt med Windows 95 flagga
Vad är moddifier'serna från för tangentbord och är det doubleshot?

Allt ör double shot utom nedersta raden som är tagen från ett g80-8113, alltså PBT caps.

Double shotsen är tagna från ett g80-1000 och ett g80-1800.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

pls remove da riddler nicke

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja