Permalänk
Medlem

PLAYSTATION 3

Hej. Är det värt att köpa ett PS3 om man redan har en bra speldator?

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

konsoll är jävligt kul att spela med några polare över några pizzor om man har en skön soffa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocin:

Hej. Är det värt att köpa ett PS3 om man redan har en bra speldator?

Det finns ju massvis med spel som bara finns till konsol som är skitkul! Själv har jag både och, spelar mycket GT5 till ps3 och det är fantastiskt roligt tycker man måste spela med ratt så går ju på 1000kr extra men det avgör man ju själv

Sen kan du ju ha den till att spela upp film, titta på bilder osv. om du fixar nån streamingserver på datorn.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

ja. och blu-ray. det har jag inte nu.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk

Jag är vrålnöjd med mitt ps3. Otroligt sköna spel, underbara kontroller och bland det bästa som finns är precis vad #2 Gulanka skrev

Permalänk
Medlem

Jag köpte en när jag insett att jag inte kunde spela bluray på min förra dator. Kostade väl 3000 då och var inte mycket dyrare än rena blurayspelare. Den är jättebra som blurayspelare men jag tycker 720p ser för jävligt ut i spel. Det beror väl mest på att jag kopplat den till min 24" datorskärm, men när jag köpte en speldator var det underbart att kunna spela i högre upplösning och detaljnivå.

Beroende på hur ditt hem ser ut kan det vara en bättre idé att dra en lång HDMI-sladd till datorn. Men det löser ju inte blurayfrågan.

Sen finns det ju en del ps3-exklusiva spel också. God of War och Uncharted är några av de roligaste serier jag spelat. NHL kommer ju inte på PC längre om du gillar det. Så en PC är inte bättre än en ps3 på alla punkter.

Så väg HDMI-sladd och några handkontroller mot sämre grafik, bluray och lite fler spel att välja på totalt sett.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt ps3 (40 GB) när det väl kom ut för ca 5000 kr. Spelar dock aldrig, använder det mest för dvd och bluray.

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk
Moderator
Moderator

Har en PS3 slim 320 GB och IMO känns den hopplöst förlegad för spelande, även om det troligtvis är rätt så långt kvar till nästa generations konsoller så skulle jag råda dig att vänta. Köp hellre en gamepad och kabel från datorn till TVn ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har PS3 och jag älskar den. Roliga spel, skön kontroll, blu-ray. Det blir ännu roligare om man spelar med vänner sittandes på soffan. Jag säger att man definitivt borde skaffa sig en PS3 med tanke på priset idag!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Som alla sagt ovan specifika spel och bra att spela flera på,

Negativa: 1280x720 på alla spel och ser taskigt ut om man är van med en speldator

Permalänk
Medlem

Har du små bäbishänder skaffa en ps3, kontroller är inte stor.Gjord för kineser. Spelen ingen skillnad på varken grafik eller känsla på ps3/xbox.
Fördel xbox kinect. Bra kul med flera pers:)
Större kontroller som inte glider ur händerna. Livetjänsten kostar på xbox , men man får vad man betalar för , inget lagg eller problem.
Sen kommer de ju nya konsoler om 1½ år ungf.

Permalänk
Medlem

Annars kan du köpa en 360 kontroller och koppla in den i pcn o köra hdmi ut:)

Permalänk

60GB versionen av ps3 kan köra ps2 spel, så blir skönt med tre konsoler i ett !

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Som alla sagt ovan specifika spel och bra att spela flera på,

Negativa: 1280x720 på alla spel och ser taskigt ut om man är van med en speldator

Inte på alla. Men de är vanligt med upscalning ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wantedshurda:

60GB versionen av ps3 kan köra ps2 spel, så blir skönt med tre konsoler i ett !

Hörru fanboy hur fick du det till tre?

Xbox360 kan spela xbox1 spel så de blir 14 konsoler i en.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lang666:

Hörru fanboy hur fick du det till tre?

Xbox360 kan spela xbox1 spel så de blir 14 konsoler i en.

PS3 kör även PS1-spel... på så sätt blir det "tre". Din tur.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Som alla sagt ovan specifika spel och bra att spela flera på,

Negativa: 1280x720 på alla spel och ser taskigt ut om man är van med en speldator

jag läste att den har 1080 i upplösning. http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114024-playstatio...
stämmer det?

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Har en PS3 slim 320 GB och IMO känns den hopplöst förlegad för spelande, även om det troligtvis är rätt så långt kvar till nästa generations konsoller så skulle jag råda dig att vänta. Köp hellre en gamepad och kabel från datorn till TVn ^^

jag har en xbox-controller till datorn. det blir som att ha en xbox nästan. kan köra alla spel via datorn.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

har ingen tv. så jag tänkte koppla den till min BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz. skall funka har jag läst.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

Jo jag håller med... Xbox 360 kontrollen är gjord för primater/gruvarbetar händer. Själv har jag små flickhänder så PS3 kontrollen passar mig bra mycket bättre ;p
Nä men kolla ut några unika titlar till PS3 som skulle kunna vara intressant för din del.
Jag är själv sugen på ps3 enbart för Heavy Rain. Dock spelar jag enbart quake på dator nu för tiden så har inte riktigt tid.
Har du tid så satsa på en konsol.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

om det är kontrollen du ska gnälla på så finns det andra kontroller till ps3, kanske inte är original men det betyder inte att de är skit, beror på hur mycket du är villig att lägga. sen så får du inte blu-ray med xbox. och ja ps3 stödjer full hd, inte alla spel som görs i det men jag har för mig att många av de exklusiva titlarna gör, är dock inte helt säker.

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo jag håller med... Xbox 360 kontrollen är gjord för primater/gruvarbetar händer. Själv har jag små flickhänder så PS3 kontrollen passar mig bra mycket bättre ;p
Nä men kolla ut några unika titlar till PS3 som skulle kunna vara intressant för din del.
Jag är själv sugen på ps3 enbart för Heavy Rain. Dock spelar jag enbart quake på dator nu för tiden så har inte riktigt tid.
Har du tid så satsa på en konsol.

ja, precis. jag kommer då endast att köpa PS3-spel. som inte finns till PC. förmodligen inga fps-spel.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocin:

jag läste att den har 1080 i upplösning. http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114024-playstatio...
stämmer det?

Du kan kolla på film i 1080p men aldrig spela i det. Faktum är att maskinen kämpar med spel i 720p (oftast under 720 faktiskt), och då med en medel-fps på runt 20-25... det tycker jag är helt ruttet.

Så har du en bra dator så kommer du bli besviken med PS3, det blev jag. Jag älskade det första Playstationet och PS2, men 3:an är helt värdelös tycker jag.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Ja det är värt. 2år innan nästa gen släpps så det är väll en helt OK investering. Vissa spel är sjukt snygga och snyggare än vad du kan få på en dator som kostar 10k. Uncharted 3 är ett exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Du kan kolla på film i 1080p men aldrig spela i det. Faktum är att maskinen kämpar med spel i 720p (oftast under 720 faktiskt), och då med en medel-fps på runt 20-25... det tycker jag är helt ruttet.

Så har du en bra dator så kommer du bli besviken med PS3, det blev jag. Jag älskade det första Playstationet och PS2, men 3:an är helt värdelös tycker jag.

Jag har lyckats spela Uncharted i 1080p.

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Du kan kolla på film i 1080p men aldrig spela i det. Faktum är att maskinen kämpar med spel i 720p (oftast under 720 faktiskt), och då med en medel-fps på runt 20-25... det tycker jag är helt ruttet.

Så har du en bra dator så kommer du bli besviken med PS3, det blev jag. Jag älskade det första Playstationet och PS2, men 3:an är helt värdelös tycker jag.

Kunde inte ha sagt det bättre själv

Permalänk
Medlem

Ganska dum frågeställning. Endast du kan avgöra det, titta på vilka spel som är exklusiva för PS3 eller optimerade för konsolen, behöver du en blu-ray etc. Det vet ingen annan än du själv.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tyranow:

Jag har lyckats spela Uncharted i 1080p.

Upscale 720p, inte äkta 1080p.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ganska dum frågeställning. Endast du kan avgöra det, titta på vilka spel som är exklusiva för PS3 eller optimerade för konsolen, behöver du en blu-ray etc. Det vet ingen annan än du själv.

sant

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

det jag saknar är att spela med en controller.
mycket mer spelkänsla i det tycker jag.
och enkelheten, att bara stoppa in spelet i maskinen.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580